'' Late December 2009 mama's ''

Discussie in 'De mama's' gestart door mama 1984, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    @Miss Flower: hihi, nee dat velletje kan niet in een gewone luier. Nou ja... kan wel, maar zal geen effect hebben. De urine gaat er juist doorheen zodat de billen droog zijn. Als het goed is zijn deze al bij de wegwerpluiers gemaakt. De inlegvellen voelen ook droog aan, tenzij er een halve pot pindakaas inzit:(:$.

@Sanka: Als het een winterslaapzak is, hoeft er geen dekentje omheen. Anders kun je even in zijn nekje voelen (beste graadmeter om zijn temp te voelen). Als deze koud is, doe je een dekentje bij. Maar ik ga ervanuit dat een winterzak warm genoeg is. Een kruik is sowieso al niet meer nodig.:)

Zo.. nu lekker koken. Morgen voor het eerst weer het dorp in. Lekker speelgoed kopen voor uk en een kopje bij mijn armband aan laten zetten. (Met een vlindertje, daar was ik nog niet aan toegekomen).;)

Jullie fijne avond!!! En Sanka.. succes met je slaapzak. :p

2. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Het is volgens mij een winterslaapzak. Maar ik zal het jullie morgen laten weten. ;)

Bedankt alvast.

3. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @mama 1984 Maat 62 heeft Dex nu.

@mamma van vijf Ja ik ben er ook wel eens bang voor dat ik door het huilen heen slaapt, maar Dex kan zo'n keel opzetten is mij (nog) niet gebeurd gelukkig. Zo al 4.5 kg dus fijn dat alles goed is

@Sanka Ik leg Dex in een slaapzak en een dekentje, nu in de winter zijn de nachten toch vrij koud. De verwarming gaat s'nachts terug naar 19 graden. Waarom vind je een slaapzak eng? Succes ermee

@MissFlower het is nog een beetje onhandig, en soms doet hij het weer niet dus het moet zich nog beter ontwikkelen hoor dat pakken. Ben benieuwd over 2 wk bij Kyran. Wat me ook opvalt is dat hij nu eerder reageerd op gekke dingen en liedjes gericht naar hem toe zingen, hij wordt steeds bewuster van alles, ech leuk zo langzaam ontwikkeling te zien.

@Mijkeltje ja er is een begin maar moet nog beter worden het grijpen :)

@All Voor Dex een dr.Braun fles besteld vandaag. Ook een afspraak met de Osteopaat voor hem gemaakt. Vandaag heeft hij weer veel last gehad, nu ligt hij lekker op mijn schoot te slapen :)

4. mamma van vijf

17 jun 2009
    137
    0
    0
    @Dior: Als je kleine in zijn slaapkamer slaapt, mag het daar niet warmer zijn dan 15 a 16 graden. Een te warme kamer kan gevaarlijk zijn. Zo... moest ik even kwijt;):D:D:p

5. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    In het ziekenhuis hebben ze mij op het hart gedrukt de kamer van DEx niet onder de 18 graden te laten komen, en ook niet boven de 24 graden, dus vandaar dat de verwarming op 19 staat :D ;)

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Dior en mama van 5:

op het gebied van ''veilig slapen'' raden ze het volgende aan:

3. Kleed je baby niet te warm
    Let op de combinatie kleding, beddengoed en kamertemperatuur. Een baby heeft het warm genoeg als zijn nekje aangenaam aanvoelt.
    Zorg dat de temperatuur van de babykamer tussen de 16°C -18°C is. En dek je kind bij koorts minder warm toe dan je gewoonlijk doet!
    Of de temperatuur goed is, is het beste te voelen aan het nekje van de baby. Dat moet prettig warm aanvoelen. Bedenk dat een gezonde baby het niet zomaar te koud heeft in een goed geïsoleerd Nederlands huis.

@ Dior: het klopt idd wat je verteld over het ziekenhuis... dit geld voornamelijk in de eerste weken tot dat de kleine ongeveer 8 weken is.

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ dior: maatje 62 alweer... hij groeid dus gelukkig erg goed..hoe groot was hij ook alweer bij de geboorte?

8. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @dior: ooo ik zie het al... 46 cm staat op de lijst.
    hij groeid als kool dus :D

9. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @mama 1984 Nou dat is duidelijk :D dank u! ;)

Ja hij groeit als kool.

Hij is weer behoorlijk overstuur is soms gewoon beangstigend. Terwijl het beter ging, had ik dus niet mogen zeggen. ER klopt gewoon iets niet met hem :(

10. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Dior: maak je je zorgen over hem? ... is hij alleen overstuur dan of heeft hij nog ergens anders last van denk je?

11. mamma van vijf

17 jun 2009
    137
    0
    0
    Zucht.. en zo hoor je steeds weer wat anders...;)

Ik heb de kamer op 16 graden, dat valt gelukkig binnen alle grenzen:D:D

Maar ik moet zeggen dat ik als de dood ben voor wiegedood.. dus ben ik heel "precies" met die regeltjes... vandaar mijn "paniekerige" reactie.:p;):)

Voor nu welterusten!

12. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @all

Goedemorgen,

Nou Luuk heeft heerlijk geslapen in zijn slaapzakje. Hij lag nu vannacht dus ook niet meer zonder dekens omdat hij ze er af trapt. Nu ligt hij dus ook nog heerlijk te slapen. :)

13. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ sanka: fijn dat Luuk zo goed geslapen heeft..

@ all: Ons meisje heeft ook weer heerlijk geslapen.. van 11.15 tot 6.15 .. toen heb ik haar wakker gemaakt en haar in bed gevoed.
    Daarna was het alweer tijd om aan te kleden en te zorgen dat we optijd om school zouden zijn ;)
    Toen de oudste op school was ben ik een stuk gaan lopen met de 2 jongste..zeker in totaal 40 minuten gelopen..
    Ondertussen begon het licht te sneeuwen dus toen ben ik weer richting huis gegaan...blegggg ik heb er nu zoooo genoeg van :(.
    Zo'n sombere grijze dag... doe mij de lente maar alvast hoor!

14. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    @mama1984, wat heerlijk dat ze al zolang slaapt 'snachts! En even een lekkere wandeling doet je goed! Hier sneeuwt het ook alweer dus zal wel een binnenblijf dagje worden.
    @Sanka, goed dat Luuk zo lekker heeft geslapen! Ik ga binnenkort ook maar eens kijken of het slaapzakje al past. Twan kruipt ook steeds meer omhoog in bed.
    @Dior, heb je het idee dat hij overstuur is omdat hij pijn heeft door bijv. de krampjes? Anders gewoon even met de huisarts of CB overleggen hoor! Moet je ook zolang wachten voor je terecht kunt bij de osteopaat?
    @All, Twan ligt nu heerlijk in de box geluidjes te maken. Hij heeft net gepoept dus is ie weer vrolijk! Vind het zo sneu hoeveel last hij er van heeft dat ie niet kan poepen...zit maar te kreunen/persen en te doen. Heb gister ook een afspraak gemaakt bij de osteopaat,ook omdat hij met de tangen is gehaald. Maar ik kan pas over een maand terecht! Ik hoop zo dat ze bellen dat er iemand uitgevallen is en ik eerder kan komen...
    Verder vind ik dat Twan zoveel slaapt, vraag me af of dat wel normaal is. Gister heeft hij denk ik van de 24 uur wel 20 geslapen!! Hebben jullie ook van die slaapkoppen?

15. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    #275 mama 1984, 9 feb 2010
    Laatst bewerkt: 9 feb 2010
    @ all: Ik zou nog steeds mijn bevallingsverhaal plaatsen..
    Dus bij deze :)

maandag 21 december:
    Ik had de week ervoor aan de gynaecoloog gevraagt of ik een extra echo mocht om te kijken of ik nog wel voldoende vruchtwater zou hebben.
    Dit mocht dus hier kon ik vandaag voor terecht.
    Mijn moeder was mee samen met mijn jongste zoon.
    Tijdens de echo werd ons meisje gemeten, het meten ging niet meer zo precies aangezien ze al volledig was ingedaald en ze daarom het hoofdje niet meer goed konden meten.
    Maar uit de meting bleek dat ze niet groot was en een afbuigende lijn maakte tenopzichte van een eerdere echo.
    Ze leek dus een groei achterstand te hebben.
    Ook bleek mijn placenta al aan het verkalken te zijn (teken dat ze klaar is om geboren te worden)
    Mijn vruchtwater was nog voldoende maar was niet super veel.
    Ook vond hij mij min of meer overtijd als hij keek naar hoelang ik nu zwanger was en in vergelijking met mijn jongens.
    (nu 38,5 weken en bij mijn jongens 37,4 en 37,1)
    Hij zei toen direct.. ik wil je morgen hier hebben voor een inleiding.
    Jee dat was even schrikken... het zou morgen dus zo ver zijn :)
    Ik was totaal niet zenuwachtig.. ik was blij dat het eindelijk zo ver was.
    Ik wilde nog vanalles gaan doen in huis hahah maar dat mocht niet van mijn moeder ..ze wilde dat ik rust nam voor morgen.
    Ze bleef bij ons eten en ook slapen zodat ze ivm de sneeuw en gladheid de volgende ochtend niet uit hoefde.

Mijn man heb ik toen gebeld want hij moest vrij nemen van zijn werk..
    Ik heb hem nog nooit zo zenuwachtig gezien..
    Hij was heel onrustig en kon geen moment stil zitten.
    Hij gooide zijn werk kleding van zich af... toen ik dat zag heb ik het nog even in de was gegooid...
    Op een gegeven moment wilde hij naar de auto lopen maar hij kon zijn sleutels niet vinden.
    Mmmm je raad het al :).. die zaten in zijn werkbroek die net een half uur in de was zat..
    Gauw de wasmachine gestopt en gelukkig deed de afstandsbediening het nog.
    Hij was met vanalles bezig..
    Hij zette zelfs de auto in de 1 mocht het zo hard vriezen en de versnellingsbak zou gaan bevriezen kon hij in iedere geval in de 1 wegrijden.
    Hij vroeg me nog of ik hem de eraan wilde herrinneren de koppeling in te trappen

Dinsdag 22 december, dag van de bevalling:
    Ik had heerlijk geslapen en stond iets gespannen op.
    Begon me lichtelijk zorgen te maken over een infuus waar ik ooooo zo bang voor ben.
    Maar verder voelde ik me prima.
    half 8, ik gaf de kinderen nog een kus en zei mijn moeder gedag terwijl mijn man de auto starte.
    8 uur moesten we er zijn, dus we stonden klaar om te gaan...
    Tot dat mijn man aan kwam rennen en zei : ''de auto ligt in de greppel''...
    Jaa hoor dat hadden wij weer :D..hij was vergeten de koppeling in te trappen waardoor de auto naar voren schoot en doordat het zo glad was kreeg de auto door het spinnen grip en reed zo op de greppel voor onze deur af.. mijn man kon nog net in de auto springen om tegen te sturen want anders was hij ook nog op een boom geknalt..
    Nou daar hing de auto in de greppel.. onze buren hielpen mee maar niets hielp..
    Het was ondertussen echt tijd om te gaan.
    Dus ik het ziekenhuis gebeld en het uitgelegd.. ik mocht rustig aan doen.. was geen haast ..veiligheid ging voorop.
    Ondertussen was mijn vader gekomen om ons naar het ziekenhuis te brengen.
    De auto hebben we zo laten staan en mijn moeder heeft de sleepdienst gebeld.

Eenmaal in het ziekenhuis.. in de lift begon ik te huilen van alle spanning.
    We mochten even bijkomen en kregen koffie en thee.
    Na een tijdje was het toch echt zo ver.
    Ze gingen voelen en ik had al van mezelf 3 cm ontsluiting...toen ging ze de vliezen breken..
    Vond het maar een gek gevoel dat gevroed zo van onder.
    Eenmaal de vliezen gebroken had ik al 4 cm :)

Er werd een hartslag meter op haar hoofd gemaakt, maar na dat ze hem aan het aparaat wilde sluiten kwamen ze erachter dat dit de verkeerde was dus toen kon het allemaal weer overnieuw.
    Toen dat allemaal klaar was wilde ze infuus zette...
    pffff de zenuwen gierde door me heen en ik gaf aan daar ontzettend bang voor te zijn.
    Ik mocht het ook even afwachten om te kijken of de weeen zelf zouden beginnen..
    Pff wat een opluchting.
    Gelukkig kwamen de weeen vanzelf opgang.
    Ik lag ook aan de ctg alleen registreerde de ctg de weeen niet.
    Dus op een gegeven moment kwam de vk en die zei dat ik toch moest na gaan denken over een infuus omdat ze geen weeen zagen.
    Maar ik had wel degelijk weeen al om de 5 minuten.
    Dit kon ze zich niet voorstellen omdat ze niets op de ctg zagen.
    Ik zei al dat dat ding niet goed zat en elke keer kantelde.
    Ze stond even bij ons te praten en toen had ze door dat ik om de 5 minuten zat.
    Ze zei dat als ik zonder infuus zou bevallen het nog zeker tot aan het eind van de avond zou duren voordat de kleine geboren zou worden.
    En als ik infuus zou nemen dan zou ik al bevallen tegen 15.00.
    Jeee wat vond ik het moeilijk die keus... het maakte mij echt niet uit als ik de hele dag nog met weeen zou zitten.. als ik maar geen infuus moest.
    Ze begon een beetje de pushen dus ik vroeg of het infuus noodzakelijk was voor de gezondheid van de kleine.
    Nee zei ze dat niet alleen ben er dan sneller van af.
    Nou toen was de keus voor mij heel makkelijk.. de kleine maakt het goed dus laat ik de natuur haar gang gaan.
    Ze toucheerde nog even en ik had ondertussen al 5 cm.
    Na een uur kreeg ik ineens persdrang en hevige pijn.
    Dit heb ik een half uur vol kunnen houden en toen kon ik niet meer.
    Ze kwamen toucheren en ik had 7 cm.
    Ze hebben toen 3 cm weggemasseerd in 1 minuut.... ooooo vreselijk wat een pijn doet dat... ik kon niet stil liggen... duwde me bips van het bed af omhoog.
    Voor mijn gevoel schreeuwde ik het uit want ik verging van de pijn toen ze daarmee bezig was.
    Ik trok aan mijn man en trok een andere vk zowat het bed in :p..
    Ik begon met mijn ogen te draaien en te hyperfentileren.
    Ik dacht echt dat ik van mijn stokje ging.
    Ze probeerde me te kalmeren en gelukkig ging het toen beter.. eindelijk ik mocht persen..
    En na 1 keer persen was ze al geboren... het ging super snel en ook de vk stonden er verteld van.
    Haar armpje had ze nog bij haar hoofd waardoor ze nog even moesten draaien maar anders had ik haar gewoon gelanseerd zo snel ging het :)
    Ze is uiteindelijk 15.22 geboren... 20 minuten later dan ze hadden verwacht anders met een infuus..... ze hadden het totaal niet verwacht.
    Ik was helemaal niet ingescheurd ondanks de snelheid en ook de placenta kwam er direct achteraan.

Na dat ze een hele tijd bij me had gelegen werd ze gewogen... en wat bleek 3510 gram...wat nou groeiachterstand :D...
    Ze schrokken enorm van haar gewicht ze hadden echt verwacht dat ze veel lichter zou zijn...
    Zelfs de gynaecoloog die de echo deed schrok ervan en moest er om lachen

16. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @mama1984
    Wat een verhaal..... Heel erg fijn dat ze toch geen groeiachterstand had zeg.
    En zo te lezen heb je het wel positief ervaren of niet?

17. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ sanka: idd ik heb het wel positief ervaren.. ik ben trots op mezelf dat ik toch voor mezelf heb gekozen wat betreft geen infuus...
    De gynaecoloog zei ook dat ik goed naar me eigen lichaam heb geluisterd... ik heb ook maar een half uurtje echt pijn gehad.
    Ik was er dit keer ook veel rustiger onder dan bij mijn jongste zoontje.
    Het gekke is dat ik dus ook gedroomd heb dat ik een hele snelle bevalling zou hebben...de bevalling in mijn droom was een uurtje hahah maar dat was in werkelijkheid wel iets langer.. maar nog aardig snel...
    In mijn droom was de kleine er om het maar makkelijk te zeggen ''met een poep en een scheet'' hahah en dat klopte wel :D
    Ik heb haar ook zelf aangepakt en dat was zooo bijzonder..

18. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @mamma van vijf Ik begrijp het en ben blij met je reactie hoor! Als jij er niet over begonnen was wist ik niet dat de thermostaat na 8 weken omlaag moet :) Vanaf gisteren staat deze nu op 17

@Sanka Fijn dat Luuk zo goed door slaapt.

@mama 1984 Ja wij maken ons best wel zorgen CB weet het verder ook niet, vandaar onze afspraak bij de osteopaat ik hoop zoooo dat het helpt! Het is gewoon niet normaal hoe hij overstuur raakt en zo hard schreeuwt hij krimpt samen en strekt zich pijn zo'n verbeten gezichtje. En soms uren achter elkaar en krijgt hij nauwelijks adem pauze :( Zo dat was een lange wandeling, hier ook genoeg van de kou en sneeuw. Je kunt mooie foto's maken het ziet er mooi uit maar na 2 dg heb ik er genoeg van haha. Ik ben altijd een fan van de lente geweest, van mij mag het 4 seizoenen lente zijn :p

Wat een verhaal van je bevalling zeg zo spannend als je weet morgen gaat het gebeuren. En dan niet weg komen omdat de auto in de greppel ligt, ook al deden de sletels het nog pfff En dan alles toch nog zo goed als spontaan gegaan buiten die pijnlijke massage dan. En als klap op de vuurpijl zie je maar weer dat zo'n meting van de echo een schatting is ;)

@Juttel de CB weet het ook niet meer.... De osteopaat had op zijn vroegst volgende week plaats, dus daar wachten wij op. Maar jij moet een maand wachten jeetje zeg wat lang dan mag ik niet klagen. Dex is juist heel veel wakker zo heeft hij vandaag 1.5 uur geslapen de rest is hij wakker, maar komt ook weer door de pijn. Vanacht heeft hij wel lekker door geslapen gelukkig.

19. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @mama1984: wat een verhaal zeg! maar wat heerlijk in 1 perswee al!

@dior: ah gut wat zielig zeg! hoop dat je sneller terecht kan want dit kan toch ook niet zo

@all: ik werd rond etenstijd gebeld door een vriendin van me en ze word morgen ingeleid!! ooh zo spannend hihi.. echt leuk want ik ken haar al bijna me hele leven en we zijn dus ook even oud en onze kleintjes schelen dan ook maar 2 maandjes en me andere vriendin ken ik ook al erg lang en we zijn op dezelfde dag jarig en onze kleintjes schelen ook maar 4 maandjes.. leuk leuk!

20. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    vandaag is dan de dag voor haar. ben zo benieuwd!!

@all: kyran krijgt vaak zijn laatste voeding rond 7-8 uur en komt dan snachts rond 4 uur.. maar als ik hem een late voeding geef in de hoop dat hij dan door slaapt in de nacht komt hij snachts juist vroeger... beetje vreemd toch??

oooh leuk leuk kyran is heel druk aan het spelen met de babygym die aan zijn wipper zit.. hij word helemaal wild hahahaha hij slaat er op los af en toe

Deel Deze Pagina