'' Late December 2009 mama's ''

Discussie in 'De mama's' gestart door mama 1984, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Goede... Wat is 't... Morgen nog... Goedemorgen iedereen! Kom ik weer even voorbij zeilen...

@MissFlower: spannend voor je vriendin vandaag!! En wat leuk dat Kyran al zo lekker naar z'n babygym aan 't meppen is..

@Dior: o, wat sneu!! Kun je echt niet eerder terecht? Dit is gewoon onhoudbaar toch??

@mama1984: geweldig dat je haar zelf hebt aangepakt zeg! En geweldig dat ze géén groeiachterstand had! Hihi, ze was dus zwaarder dan Hanne!

@hier: gisteren is manlief met Hanne naar 't CB gegaan. Nogal zwijgzame arts, schijnt. Met Hanne is alles goed, ze weegt nu ruim 4600 gram en is zo'n 56 centimeter.

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Goede middag

@ Dior: jee dat is toch ook wat, misschien heeft hij wat vast zitten waardoor hij veel pijn heeft?... spugt hij nog veel? het zou dan misschien best wel reflux kunnen zijn dan hebben ze vaak ook pijn vanwege het zuur.
    Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt,hopelijk weet de ostiopaat wat te vinden.

@ missflower: spannend voor je vriendin zeg..en wat leuk dat hij al zo druk bezig is met dat speelgoed..

@ mijkeltje: fijn dat ze zo lekker gegroeid is... en idd als hij bij de cb arts geweest is dat is een hele zwijgzame vrouw.. ik kirijg nooit hoogte van haar..

@ all: hier weer lekker kunnen slapen vannacht maar kon helaas vanmorgen niet wakker worden.. maarja het moest wel want de oudste moet toch naar school toe.
    Al een hoop in huis gedaan en straks ga ik verder met mijn berg wasgoed... pfff kom er niet doorheen deze week..
    Maargoed de droger staat aan... dan nog een was aanzetten en een berg strijkgoed en dan is het klaar.

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Goede morgen,

Wat is het hier rustig zeg...
    Iedereen druk met de kindjes :)
    Ik vind het jammer dat er een aantal die eerder altijd wel meekletste nu alleen maar meekletsen bij de december mama's... maargoed dat is hun keus..

Mijn meisje ligt nu lekker te slapen..het is zo weer tijd om mijn oudste op te halen.
    En oooo wat word ik toch saggie van dit weer :D... bah , ik heb het echt gehad met de sneeuw.

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ja, vreselijk weer is 't... Ik ben vanmorgen onderweg gegaan om Noah naar school te brengen, maar ben weer omgekeerd. De auto glibberde alle kanten op!!

Ik ben op dit moment ook erg druk met 't uitzoeken van m'n portfolio, naast m'n gewone dagelijkse taken én de meisjes natuurlijk...

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @mama1984: oh ja wie dan? ik lees daar weleens maar reageer bijna nooit.. maar vind wel leuk om te lezen omdat er meerdere baby's zijn van kyrans leeftijd

@mijkeltje: hier valt het nog mee, heb danisha naar kinderopvang gebracht en ging prima

@all: me vriendin is gisteravond bevallen van een dochter dmv keizersnee.. jemig het zit haar niet mee. de hele zwangerschap niet en nu ook nog eens een onverwachtse keizersnee.. ben benieuwd naar het verhaal!

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ missflower: Ging idd ook niet over jou ;) want jij kwebbelt hier ook gezellig mee...zag dat elmo en chiquita wel bij de dec mama's meekletsen maar hier zien we ze weinig...
    Maargoed, nogmaals iedereen zijn eigen keus.. moet ook geen verplichting zijn natuurlijk ;)..
    Maar ik had het wel leuk gevonden :)

@ mijkeltje: dus je dochter is lekker thuis gebleven? groot gelijk hoor dat je omkeerde... brr ik had het ook niet aangedurft..
    Ik heb de school in de zelfde straat dus ik kan het lopend af anders had ik het ook niet gedaan.

@ all: Na dat ik vanmiddag mijn oudste naar school had gebracht ben ik op de fiets wat winkels af gegaan.
    Vragen over de kosten van corgases... en ik heb linten gekocht voor aan de auto's tijdens onze trouwdag.
    Ook ben ik opzoek gegaan naar een receptieboek/ gastenboek... pfff wat een ouderwetse dingen zeg... bordo rood was alleen verkrijgbaar..
    En daar houden wij nou helemaal niet van.
    Dus gaan we nog verder opzoek.
    Nou ik ga even warme chocolade melk drinken... heb ik erg zin aan na zo'n koude fietstocht :D

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Receptieboek kopen | Trouwalbum en receptieboek

Zit daar niets tussen? Ik vind er in elk geval wel smaakvolle exemplaren tussen zitten...
    Wanneer ging je nou ook alweer trouwen? Ben 't even kwijt...

En 't is hier in 't topic op zich ook betrekkelijk rustig.. Als je echt heel actief wilt kletsen, kan ik me voorstellen dat je wellicht je heil bij de decembermamma's zoekt..
    Ik blijf in elk geval lekker hier.. :)

8. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ mijkeltje: Dank je .. ik ga meteen kijken :)..
    Wij trouwen 3 september.... duurt nog even, maargoed de tijd vliegt ook zo weer voorbij ;)
    En ook ik blijf lekker hier hoor.. :)

9. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ mijkeltje: bedankt voor de tip :)... ondertussen heb ik al een receptieboek, enveloppenbox en ringendoosjes besteld..
    Heb gekozen voor 2 ringendoosjes zodat onze jongens alle 2 een doosje kunnen geven met een ring erin..

10. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @mama1984: ja idd is wel jammer want dan blijft het hier soms zo rustig he.. en wat leuk al die voorbereidingen voor jullie trouwdag! idd je kan beter alvast dingen regelen dan alles zo op het laatste moment.. neemt alleen maar stress met zich mee

@mijkeltje: ja hier kan ik het tenminste bij houden want heb persoonlijk geen tijd om alles bij te houden als er veel word gekletst

11. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Missflower: het is hier idd rustig, dat maakt het wel makkelijk reageren want bij de dec mama's zou ik het persoonlijk echt niet bij kunnen houden.. daarom vind ik het hier ook erg gezellig juist doordat we allemaal veel op elkaar reageren.

12. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Goedemorgen Allemaal,

Hoe is het met iedereen?
    Hier gaat alles prima Luuk ligt nu heerlijk te slapen heb ik even tijd om zo GtST te kijken. :D

13. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Goede middag,

Hier even een kort berichtje.. heb helaas de griep en voel me echt beroerd :(..
    Vannacht amper geslapen..
    Hopelijk knap ik gauw weer op...
    tot gauw!

14. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    He bah, doe 't maar rustig aan!! Beterschap!

15. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @mama1984: beterschap!

@all: gisteravond wou kyran echt niet slapen pas rond 23.00 en kwam om 0200 alweer.. heb hem maar bij mij in bed genomen en dat was dus goed.. vandaag was ie dus erg moe en wou hem in bed leggen in de bakerzak maar hij moest toen erg huilen en deed dat ding uit en toen was het goed (toeval?) en daarna ook 2x zonder bakerzak in bed en het gaat heel goed zonder te huilen bijna.. zou wel toeval zijn toch?? hoop het niet

pff ff naar me dochter die heb ik ff in de gang gezet.. word helemaal gek van haar!

16. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    nou gisteravond sliep hij gelukkig wel veel eerder rond 21.00 maar kwam wel ineens om 02.00 en om 04.00 en dan ook nog me dochter die in de nacht bij me komt liggen.. pff brak me echt ff op vanmorgen

17. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Goede morgen...

Pfff wat een dag gisteren.. wist niet waar ik het zoeken moest..
    Had enorm hoge koorts en hoofdpijn en was ontzettend duizelig.. kon amper lopen... heb alleen 2 beschuitjes en paar koekjes kunnen eten...
    Kon gisteren echt wel huilen...zo beroerd.
    Mijn man bracht mijn dochter elke keer voor de voeding naar mij toe en zodra ze klaar met drinken was haalde we haar gauw weer bij me weg zodat ik haar zo min mogelijk zou aansteken.
    Vannacht heb ik heel slecht geslapen, om het uur was ik wel wakker, maar merkte wel dat de koorts aan het zakken was gelukkig.
    Nu heb ik gelukkig geen koorts maar heb nog wel last van hoofdpijn en ben nog duizelig en heb keelpijn en oorpijn en enorme nekpijn van al het liggen van gisteren.
    Maargoed het gaat dus weer iets beter gelukkig..

Ons meisje heeft gelukkig wel goed geslapen en ook goed gedronken...

18. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ah, gelukkig dat je je wat beter voelt; nog wel even rustig aan doen he. Dan is 't maar een voordeel dat je in 't weekend beroerd bent en je dan je man om je heen hebt!

@MissFlower: wat kun je dan al duizelend op je tandvlees lopen hè?
    Wat had je dochter gisteren eigenlijk gedaan?

@hier: Noah is uit logeren dit weekend, manlief moet vandaag werken en Hanne is wat met d'r flesjes aan 't 'tutten' (halve flesjes, vaker komen, dat idee..) Maar desondanks is 't een relaxte dag, tot nu toe.
    Hanne begint ondertussen heel schattige geluidjes te maken, echt met d'r stemmetje, in plaats van óf te knorren, óf te huilen. Kijkt ze me aan, trekt ze een brede grijns en zegt ze 'huiiiiii!' Zo lief!

19. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    Hallo,

Ik ben 3 dg niet kunnen komen op het forum omdat het zo erg was met Dex.
    Nu even bijlezen en dan reageren.

@MissFlower Wat leuk dat je vriendin ook is bevallen, nu zit er inderdaad niet veel leeftijds verschil in :) Met die voedingstijd is inderdaad vreemd... Slaapt hij nu wel weer in de bakerzak? Je dochter op de gang, grappig zo'n kinder straf zie al voor me dat ik Dex straks over een paar jaar ook op de gang zet als tie niet luistert, maar volgens mij zal hij nooit stout zijn hoor ;) Doe maar rustig an vandaag kan je een beetje bijkomen!

@Mijkeltje Ja het was inderdaad onhoudbaar, hij begon zelfs zo erg te huilen dat hij vaak naar lucht aan het snappen was, soms leek het of zijn adem even stil was best eng :( Ik ben dan ook naar de HA geweest vertel er zo meer over ;) Wat fijn dat alles goed was bij het CB en groeien doet ze dus ook goed :) Leuk he die geluidjes Dex ook als hij even lekker in zijn vel zit geen pijn heeft en niet huilt kan hij zo lekker op je reageren met een glilach en zo'n geluidje ahhh euhh heuh

@mama 1984 Waarschijnlijk heb jij gelijk kom er zo op terug ;) Ook hier is deze week echt alles blijven liggen was strijk poetsen, alles tijd van s'morgens tot s'avond ging helemaal naar Dex. Gelukkig is het weekend en kan mijn man wat meer voor Dex zorgen en alles een klein beetje bijwerken, maar ik moet zelf ook bijkomen.Ja ieder zijn keus waar ze willen mee praten maar het zou leuk zijn als ze hier ook weer eens af en toe laten weten hoe het gaat. Ik vind het hier prettig en een leuk clubje dus ik ga niet weg. Hoogstens een paar dagen zoals nu 3 maar dan heb ik daar wel een reden voor ;) Heb je voor de lintjes al eens in een hobby winkel gekeken? Warme chocomel drink ik ook graag in de winter in de zomer drink ik helemaal geen chocomel ook niet koud. Ik zie al dat Mijkeltje een mooie link heeft gegeven :) BETERSCHAP!!!! Doe jij ook maar rustig aan!

@Sanka Hier ook een GTST liefhebber, en sinds mijn zwangerschapsverlof ook van voetbalvrouwen, helaas is deze afgelopen
    vind het een hele leuke serie.

@All Het was zo erg met Dex dat ik heb besloten deze week niet langer te wachten tot woensdag als ik naar de osteopaat kan. We gaan nog wel maar ik was echt bang dat het even helemaal mis was. Het huilen de pijn werd steeds erger hij stopte soms leek het met ademen, als hij dan een dutje van 10 min deed overdag de rest kon hij van de pijn niet slapen wilde wel maar lukste niet, maar goed was ik bang en keek steeds naar zijn borstje of hij nog ademde. Hij was ook helemaal bleekjes zo zielig en zo van streek (wij ook) Ik ben naar de HA geweest en hij heeft waarschijnlijk (ja mama 1984) Reflux de HA wist het bijna wel zeker. Veel spugen doet hij niet meer ja soms met vlagen maar hij heeft waarschijnlijk gewone en verborgen Reflux bij verborgen zie je het dus niet altijd. Hij vroeg me of Dex altijd zijn hoofd strak naar achter gooide en overdag vaak kauwt ook als tie niet eet JA. Donderdag moet hij terug naar de kinderarts in het ziekenhuis. We hebben de tip gekregen om
    Nutrilon in het eten te doen en hem na het eten minimaal een half uur goed recht te houden. Door de Nutrilon kan het eten niet goed in iedergeval minder omhoog komen. De Nutrilon had ik al in huis tegen het spugen maar heb het niet gebruikt, bang voor krampjes en in het begin dacht ik juist dat die pijn zo'n erge krampjes waren. Sinds gisteren dus dat spul in het flesje en lekker lang met hem blijven zitten na zijn fles en eindelijk heeft hij weer geslapen en VEEL GESLAPEN. Cherm had wat in te halen geloof ik. Hij heeft wel nog steeds dat hij pijn heeft en ook best veel huilt maar ik merk het verschil als hij huilt van de pijn en dat hij perse op de arm wilt. Hij wilde al veel op de arm maar nu eigenlijk het liefste de hele dag. Verder gaat alles gelukkig goed. Wij hebben sinds vandaag ook een andere goedkope auto, voor een jaartje of zo of iets langer totdat we geld hebben voor een betere auto. Nou ik ga ook eens een warme chocomel maken al ben ik nog niet naar buiten geweest in die vervelende sneeuw, maar moet er wel nog doorheen dus gebruik het maar als voor warmertje ;) Ik heb helemaal een stijve nek en pijnlijke rug en armen van het vele dragen, en hem in bedwang te houden. Heeft iemand nog verdere tip voor als een baby Reflux heeft voor de pijn te stillen totdat we in het ziekenhuis zijn geweest.

20. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Dior: nou wel een hele opluchting denk ik nu je weet wat het dan waarschijnlijk is.
    Het lijkt me heel erg beangstigend :(
    Tips om de pijn te verzachten?
    - Tijdens het voeden (je geeft geloof ik de fles he?) paar keer stoppen en hem even laten boeren.
    - idd na het voeden minimaal een half uur recht op tegen je aan houden
    - hem na het voeden en ook tussendoor in de wipstoel zetten en deze dan ook iets omhoog zetten
    - zijn bedje aan het hoofdeind verhogen door een stapel boeken onder de poten

hopelijk heb je wat aan deze tips!

Deel Deze Pagina