'' Late December 2009 mama's ''

Discussie in 'De mama's' gestart door mama 1984, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Och Dior, als ik de oplossing nou eens zou weten... Wát een ellende voor jullie en je mannetje zeg!! Inderdaad veel rechtop houden en die nutriton, verder zou ik 't echt niet weten, want ik heb er -gelukkig- totaal geen ervaring mee..

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    398
    83
    @dior: och jeetje wat vervelend zeg! wat zal jij je machteloos voelen! ik hoop dat je wat hebt aan de tips!

@all: gister op kraamvisite geweest bij me vriendin.. wauw wat een kleintje zeg!! echt iniminie. ze is 47 cm en 3000 gram ongeveer.. echt een schatje!!!

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @missflower:... dat is idd klein en ik vond mijn meisje al klein :)

@ all: gisteren zei ik iets te vroeg dat het beter met me ging :(..
    Ik heb het echt goed te pakken zeg, dit heb ik in tijden niet zo erg gehad.
    Heb allemaal opgezette klieren in mijn nek en ik denk dat ik daarom ook zo'n pijn in mijn nek heb.
    De duizeligheid komt waarschijnlijk van de oorpijn wat wel zal betekenen dat ik weer een oorontsteking heb..
    Heb bijna geen stem meer :(....
    pfff wil gauw weer beter zijn want dit is ook niets zo..
    Mijn man heeft gelukkig de was bijgehouden want anders had zich daar ook nog een bult ontstaan..

Ons meisje slaapt nu al een tijdje door.
    Gemiddeld zit er tussen de laatste avond voeding en ochtend voeding zo'n 6-7 uur en ze heeft al een paar keer de 8 uur gehaald.
    Als we haar 's avonds in bed leggen is ze vaak nog wakker maar al snel nadat we de lamp uit hebben valt ze in slaap.
    Overdag ligt ze het meest in de box of wipstoel omdat ik zo vaak heen en weer moet voor school en ik haar dan blijf verplaatsen.

Fijne zondag allemaal!

4. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @mama 1984 Bedank voor de tip alleen punt 1 deden wij nog niet want als je stop schreeuwt hij en wordt woest omdat zijn flesje weg is haha. Hopelijk ben je gauw weer helemaal beter.

@MissFlower Ja klein is dat he Dex was ook zo klein 1 cm minder, en kijk eens hoe snel dat groeit.

@All was het maar vrijdag hopelijk zijn dan Dex zijn problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Zo even eten Kip Siam. Hopelijk is hij dan heel even rustig, anders voel ik me zo opgejaagd maar hij kan er ook niks aan doen.

5. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ja, hier ligt ze ook tussen de middag even in bed (Noah blijft over) en verder pas 's avonds weer.. Anders blijf je aan 't zeulen inderdaad..

Hanne krijgt om half twaalf nog een voeding (maken we haar wakker voor) en dan slaapt ze door tot een uurtje of vijf, soms zes. Laatst heeft ze zelfs een ruk gemaakt tot zeven uur of zo!!:$

@MissFlower: moet je eens indenken hoe snel die hummels groeien! Hanne was ook iets van 48/49 centimeter en is nu dus ruim 56 cm. Dan is zo'n miniminimensje ineens echt weer zo klein!!!

@Dior; 'k Hoop toch zo dat Dex er baat bij gaat hebben; dit is gewoon zo vervelend. Voor hem, maar voor jullie ook! Is ie nog wat rustig gebleven tijdens de Kip Siam?

@mama1984: doe 't nog maar even rustig aan! Balen als je oorontsteking zou hebben!!!Fijn dat je man de was doet, want inderdaad, wat kan een bergje was in korte tijd tot 'berg' verworden!

@hier: vandaag Noah op gaan halen bij m'n zusje en zwager, die logeerde daar 'n weekendje. 't Was Hanne's eerste 'grote' reis natuurlijk, maar alles ging goed (onderstel van de wandelwagen op 't dak van de panda en daar gingen we, haha!:D)

6. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Goedemorgen Allemaal,

Mijn Luuk ligt nog even heerlijk te slapen heb ik wat tijd voor mezelf. Luuk krijgt hier rond 22.15 zijn laatste bv. En slaapt dan meestal tot 4 of 5 uur. Dan krijgt hij rond 8 uur weer de borst en slaapt dan meestal tot 10 of 11 uur door. Ben ik helemaal blij mee. Overdag slaapt hij inderdaad of bij mij of in de box. Maar Luuk slaapt overdag helemaal niet veel.

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Goede avond,,

Beetje laat nog (tenminste voor mij :) ).... vandaag moesten we naar het CB toe voor ons meisje.
    De jongens had ik even bij mijn zusje gebracht, ze had zelf haar oppaskinderen dus ondertussen paste ze op 5 kinderen ;)
    Alles gaat prima met ons meisje... ze is 855 gram aangekomen :).. ze weegt nu 4915 gram en is 56 cm lang.
    Ze kreeg haar eerste 2 prikjes.... zo sneu.
    Ze had de hele dag al last van krampjes dus ze had echt hazeslaapjes..ze was aan het eind van de dag dus bij het cb doodmoe... uiteindelijk omdat het daar uit liep en ik dus een tijdje moest wachten had ik haar inslaap.
    Maarja toen kwam die vervelende prik en was het toch even huilen tot dat ze in de kinderwagen lag.
    Kreeg er nog de vraag of ik zo afgevallen was... ;) altijd wel leuk om te horen na eerst veel aangekomen te zijn tijdens de zwangerschap :D
    Ik moet ook wel zeggen dat ik wel merk dat het ineens hard is gegaan sinds dat ik ziek ben geworden...ik at ook amper en krijg nu nog alleen maar wat fruit of het avond eten weg.. verder niet ( en neeee ik ben niet aan het lijnen hoor ;):p)
    Maar ik kon het idd ook zien aan mijn gezich en buik.... mmm vreemd dat dat zo snel kan gaan zeg.
    Ik voel me gelukkig wel weer een stuk opgeknapt.. pfff in jaren niet meer gehad zo'n griep.
    Ben nu alleen nog gauw duizelig en soms krijg ik het ineens heel erg warm.. zal nog wel niet helemaal over zijn denk ik.

Vanavond waren we even bij mijn man zijn moeder, zijn tante was er met haar gezin.
    Ze hebben 1 zoontje van 7 en hij is helemaal gek van onze oudste.
    Ze zijn heel toevallig ook nog eens op dezelfde datum geboren.
    Ze wonen in Engeland en soms ook in lanzerote dus ze zien elkaar amper maar als ze elkaar zien dan zijn ze alle twee zo blij.
    Dus we kregen onverwachts telefoon dat ze in nederland waren en of we even langs wilde komen omdat hij heel graag ons wilde zien.
    Dus na het eten zijn we daar heen gegaan.
    Ooo wat was hij blij en onze kinderen ook... ze hebben de hele tijd achter elkaar aan gerend.. en elkaar knuffels gegeven..
    Erg leuk om te zien ondanks 3 verschillende leeftijden hoe ze zich dan zo samen kunnen vermaken.
    Nu zijn ze allemaal op en ze sliepen direct.

Nou voor mij word het ook wel tijd denk ik ;)

Iedereen welterusten

8. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    398
    83
    @mama1984: mooi dat ze zo goed groeit! en ja prikjes zijn altijd zo zielig.. kyran is de 23ste weer aan de beurt..

@sanka: oh dat is wel lekker dat ie na de nachtvoeding weer zo lang slaapt

@dior: kan me voorstellen dat je uit kijkt naar vrijdag.. nu gaan de dagen zo lang he

Wbt slapen: vandaag voor de 2de keer geslapen tot 05.00 yes! hij slaapt dan vanaf uurtje of 21.00.. overdag gaat hij wel gewoon op bed als hij moe is maar ik hoef dan ook nergens heen verder..

Hij is vandaag 4 uurtjes wennen op het kinderopvang.. ik vind het maar niks! wat wel lekker is dat ik nu even kindvrij ben want me dochter is bij oma blijven slapen vannacht.. nou ga nog even wat doen in huis en straks rond 1 uur hem weer ophalen gelukkig

9. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @missflower
    Luuk gaat zaterdag naar de gastouder om te wennen. Vind het ook erg vervelend nou ja gewoon k*t. Heb jij het er ook zo moeilijk mee?
    Laat je wel even weten hoe het is gegaan? Ben benieuwd.
    Heb jij voor het kdv ook een hele "gebruiksaanwijzing" geschreven?

10. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    398
    83
    @sanka: nee heb ik niet gedaan. Het gaat toch niet zoals je thuis doet en zou willen. Ze hebben daar nou eenmaal veel minder tijd en geen 1 op 1 contact.. een gastouder lijkt me veel prettiger met een baby maar goed het ging best goed. HIj heeft wel tijdje gehuild omdat ie niet wou slapen maar verder ging het goed zeiden ze.. tja voel me er niet prettig bij en hoogstwaarschijnlijk hoeft hij er ook bijna niet heen binnenkort

11. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Dat is wel fijn , dat hij er bijna niet heen hoeft. Luuk moet strakjes vier dagen naar de gastouder. Maar gelukkig is hij de enige baby en krijgt hij alle aandacht. Er zijn nog drie ander kindjes van drie jaar oud. Vind het wel fijn om voor haar een soort handleiding te maken. Ik heb ook met haar afgesproken dat ze het zoveel mogelijk het zelfde doet zoals ik hier thuis. En daar heeft ze helemaal geen problemen mee. Ik mag zeggen hoe ik het wil hebben.
    Is toch heeel anders als een kdv vind ik.

12. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    398
    83
    @sanka: ja veel persoonlijker he! nou mooi toch dat het zo kan

13. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    398
    83
    jeetje nog helemaal niks geschreven haha.. zie dat ik bijna precies 24 uur later weer reageer haha

Ik moet morgen voor het eerst werken!!! waaah.. zit nu al te denken hoe ik dat ga doen morgenvroeg want moet beide kids voor 06.45 in de auto hebben. Ik heb al wat voorbereidingen:

* kleding ligt klaar voor beide
    * tasjes zijn zo goed als in gepakt (behalve melk voor kyran)
    * kolf ligt klaar boven voor in de ochtend
    * brood smeren doet mijn man dan wel voor ons morgenvroeg

Ik ben er klaar voor geloof ik hahahaha

Nou ik ga met warme melk op bed liggen en gauw slapen! jullie horen wel hoe het ging.

14. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @Mijkeltje tijdens de Kip Siam was het uitzonderlijk rustig, is wel eens fijn tijdens het eten

@mama 1984 Fijn dat het zo goed met je gaat nu, zit je eindelijk weer lekker in je vel.En je meisje doet het gelukkig ook goed ;)

@MissFlower Heb je geen traantje moeten weg pinken bij de kinderopvang?Succes met werken laat je even weten hoe het is gegaan?

@All Dex is bij de osteopaat geweest zijn 2e nekwervel en zijn onderste ribben zit niet helemaal goed hij moet nog 1x of 2x terug. Vandaag eerst naar de kinderarts.

15. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ missflower: jeee is het alweer zover voor jou om aan het werk te gaan..
    Vond je het niet heel erg moeilijk?
    Ik zie er enorm tegenop...al duurt het voor mij nog even gelukkig.
    Hoe is het gegaan?

@Dior: misschien had dex daar ook erg last van.. hopelijk gaat het gauw beter met hem..
    Hoe is het gegaan bij de kinderarts?

@ mijkeltje, juttel, mama van 5 en sanka (ben ik nu nog iemand vergetn?) hoe is het met jullie?

16. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Hoi!
    @Dior, jee dat klinkt wel heftig,fijn dat ze er achter zijn gekomen en er wat aan wordt gedaan. Hopelijk reageert Dex er goed op en heeft hij minder last!
    @Missflower,alweer aan het werk!!Wow, de tijd gaat snel zeg! Hoe was de eerste dag en wat vond Kyran er van zonder mama?
    @Mama1984, fijn dat je weer wat opgeknapt bent.

Ook net terug van een bezoekje aan de osteopaat, we konden gelukkig toch nog eerder terecht. Hij heeft niet zoals bij Dex iets uitzonderlijks gevonden, maar merkte wel dat er erg veel lucht in zijn buikje zit waar hij last van heeft. Heb bepaalde oefeningen / houdingen meegekregen waardoor ik Twan kan helpen de lucht kwijt te raken. Ook heeft hij Twan zijn hoofdje nagekeken omdat hij met de tangen is gehaald, maar dat is allemaal prima. Hij raadde me aan om Twan meerdere keren per dag op zijn buikje te leggen om de nekspieren te oefenen. Ook als hij het niet leuk blijkt te vinden,toch doen!
    Ook dacht hij dat het misschien wel goed voor mij zou zijn om eens langs te komen ivm de bevalling met de tangen en knip. Moet vanmiddag maar eens even overleggen met de gyn. of zij dat nodig vindt. Vanmiddag voor nacontrole namelijk.

Verder 'druk' gehad afgelopen week. Bezoek gehad, erg gezellig en even goed bezig geweest hier in huis. Ook druk met Twan natuurlijk! Zeker met die krampjes, zoooo zielig hoe hij dan huilt.
    Hij ligt nu lekker in de box te brabbelen en te bewegen, erg leuk!
    Fijne middag! X

17. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    398
    83
    @dior: oh wat "fijn" dat ze wat hebben gevonden. Hopelijk kunnen ze het gauw verhelpen en word hij gauw een tevreden mannetje

@juttel: altijd handig die tips om de lucht weg te krijgen.. kan je ze misschien beetje beschrijven? kan ik dat toepassen als ik denk dat hij last heeft van krampjes..

@all: nou het werken viel me 100% mee! wel had ik een rommelige nacht omdat kyran niet echt lekker sliep en me dochter weer bij ons lag.. maar goed het ging erg lekker op het werk en voelde wel even goed om weer nuttig te zijn zeg maar. Kyran was vandaag bij me beste vriendin en dat ging heel goed. Morgen gaat hij wel naar de kinderopvang dat vind ik wat minder maar goed voorlopig de laatste keer..

Wanneer moeten jullie weer werken?

18. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ missflower: fijn dat het je mee is gevallen...ik moet pas beginnen in mei.

@ juttel: sneu he die krampjes... heb je al eens zijn buikje stevig gemasseerd met baby olie?

@all: zo de laatste schooldag en dan heeft mijn oudste vakantie.
    Heerlijk... en zelf dan ook even geen verplichtingen.
    Vanavond hebben we een bruiloft van goede kennissen van ons.
    Ze gaat voor het eerst in haar leven in een jurk..ze is erg mannelijk zeg maar dus ik ben heel benieuwd hoe ze eruit ziet.
    Opa en oma komen op de kinderen passen...
    Wij gaan dit weekend of volgend weekend opzoek naar trouwringen voor ons :D... heb er al helemaal zin in!!!

Ons meisje begint nu van die heerlijke baby geluidjes te maken.. en steeds meer te lachen.
    Gemiddeld slaapt ze nu 7 a 8 uurtjes door..
    Ze is een erg makkelijk meisje.
    Over 3 dagen is ze alweer 2 maand... wat gaat het toch snel.

Jee ik zie dat het al bijna weer tijd is om mijn oudste van school te halen..

19. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hallo iedereen!!

'k Was even druk in de weer met van alles en nog wat, maar ik heb weer even bijgelezen..
    De eerste dames alweer aan 't werk, las ik.. Dat zal wel wennen zijn! Fijn dat 't je beviel MissFlower! En ik kan me voorstellen, als je zoveel dagen gaat werken, Sanka, dat 't veel prettiger is je kindje in zo'n persoonlijke omgeving te brengen! Fijn dat dat zo relaxed gaat!
    Zelf werk ik natuurlijk als fotograaf en beeldbewerker en bepaal m'n eigen tijd. Langzaam druppelen er weer wat opdrachtjes binnen, erg leuk.. Wel ben ik bezig met m'n studie, het laatste stukje en langzaam maar zeker begin ik te wennen aan het thuis werken, terwijl je ook voor 'n baby moet zorgen. Is toch wel even wat anders weer...

@Dior: fijn dat ze ontdekt hebben wat er is, want wat zul je met je handen in 't haar gezeten hebben! Hopelijk halen de behandelingen wat uit en heeft hij straks niet zoveel pijn meer!

@Juttel: krampjes zijn ellendig inderdaad en je kunt inderdaad daar met bepaalde bewegingen, massage en houdingen wel proberen wat aan te doen. 'k Ben benieuwd hoe 't nu verder gaat met Twan!

@Mama1984: leuk, op zoek naar trouwringen!! Als je in onze stad gaat kijken is de zaak tegenover de lucardi (of hoe heet die juwelier) erg prettig... Toon en ik zijn ook op de nieuwstad geweest, maar daar werden ze ineens echt vre-se-lijk onbeschoft toen bleek dat we geen goud wilden, haha!! Heb je al 'n idee wat voor ringen jullie willen??

@hier: ook inderdaad de laatste schooldag. Ik verheug me op de vakantie met m'n meisjes.. :) Geen woeste plannen of zo, maar 't is vaak gewoon gezellig.
    Maandag moet Hanne haar eerste prikjes hebben. Het had even wat voeten in de aarde (heb daar elders een topic over lopen), maar 't is allemaal goedgekomen.
    Hanne heeft nu net 'n sprongetje gehad trouwens. Ineens zie ik dat ze meer dingen kan en wil en de dagen hiervoor was ze erg hangerig, huilerig, aan 't miepen met d'r flesjes enzovoorts.. Nu is ze weer een leuke, lachende en inderdaad kirrende baby (begint ook van die leuke geluidjes te maken. :) )

20. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Mijkeltje: lekker he vakantie.. ik heb er ook zin aan :)
    wij willen idd ook naar die winkel.. heet die niet de grijf?
    We hebben daar een mooi paar in de etalage gezien en hopelijk staat die dan ook mooi om onze vingers :p
    We willen graag een strak model... en de ring van mijn man moet iets breder zijn.
    Verder moet het een stevige ring zijn (maar daar ga ik wel vanuit als ik de prijs zag ;) )
    Wij nemen wel een goude.. mijn man is getint en vind zilver niet mooi bij hem en mij maakt het niet uit.
    Jee dat meen je niet dat ze daar zo deden... dat bepaal je toch zelf wel!!!...

Deel Deze Pagina