@mijkelt: kyran slaapt overdag ook op schoot,box of wipper.. als ik hem op bed leg dan gaat hij huilen en valt niet zelf in slaap.. ik hoop dat hij gauw beetje ritme krijgt want dit is idd ook een rommeltje.. ik had hem net gevoed en in de bakerzak gedaan en op bed want wist dat hij moe was maar hij ging natuurlijk huilen.. heb het eventjes aangekeken maar hielp niks.. nu ligt ie te pitten op schoot.. dus moe is hij wel
Ja hier net zo... 's Nachts is ze een droom van 'n baby, slaapt uitstekend in d'r eigen bed, maar overdag is 't net alsof ze behoefte heeft aan 't gerommel in huis; geluidjes, mensen, beweging... En dat dan in combi met 't feit dat 't ook qua tijd maar moet passen allemaal ('k moet immers Noah ook nog wel eens ergens ophalen of naartoe brengen en zo.. School bijvoorbeeld. Nou heb ik wel de luxe dat ze dagelijks overblijft, maar dan nog...), maakt 't er niet handiger op... Ik vond dat stuk in elk geval makkelijker toen ik nog maar één kotertje had.. Ik ben trouwens vandaag weer richting huisarts getogen, voor m'n prikpil. Best gek, na zo'n lange tijd... En ik heb gelijk gevraagd of zij eventueel de vaccinaties van Hanne willen doen. Dan kan ik verder met 't CB regelen dat ik daar kom voor meten, wegen, belangrijke onderzoeken en c'est ça...
Goede morgen (kan nog net ) Hier lekker even rustig aan gedaan vanmorgen..allemaal onder de douche gesprongen... en de kleine meid lekker in bad gedaan. Heerlijk. Mijn oudste heb ik thuis gelaten vandaag..hij was gisteren avond aan het stoeien met zijn broertje en ineens stote hij zich tegen de rand van de tafel.. Een hele snee net naast zijn oog.. en een best diepe ook. Maar hij is zo als de dood voor bloed dat hij helemaal in paniek raakte. We hebben maar gezegt dat er geen bloed was want dan word hij pas rustig. Ik heb er met moeite een pleister op gekregen zodat hij er in iedere geval niet de hele tijd aan kon komen. Ik was even bang dat het evt gehecht zou moeten worden. Het bleef gelukkig niet lang doorbloeden dus uiteindelijk is hij toch maar gaan slapen... was een erg late avond voor hem. Vanmorgen had hij er toch nog wel veel last van.. doet hem veel pijn als hij knippert met zijn ogen... oog is dik en blauw maar snee is gelukkig wel zover ik kan zien al gedeeltelijk dicht. De pleister zat helemaal vast geplakt en ook dit heeft enorm veel tijd gekost om deze er af te mogen halen.. heb meteen de pleister maar verstopt want meneer was al gauw aan het kijken of er bloed op te zien was. Nu maar geen pleister op gedaan en kan het gewoon drogen.. Ondertussen heb ik het avond eten al klaar.. want we krijgen om 15.00 kraambezoek en om 20.00 vanavond. Zo even een broodje eten en dan nog even in huis wat opruimen.. Ik reageer later even als ik nog tijd heb want heb het gevoel vandaag tijd te kort te hebben...
@ mijkeltje: Hier slaapt ons meisje ook vaak in de wipstoel of in de kinderwagen... De box hebben we nog staan voor ons jongste zoontje zodat ik af en toe tijdens het voeden mijn handen vrij heb..dus daar kan ons meisje nog niet in. Maar ik probeer idd ook in iedere geval haar 1 keer per dag in haar bedje te leggen.. maar doordat ik elke keer weer op en neer moet naar school is dat gewoon niet altijd mogelijk. Ik vind het sneu om haar uit de kinderwagen te halen als ze al lekker ligt te slapen want het is dan zo weer tijd om naar school toe te lopen en dan zou ik haar alweer wakker moeten maken.
@MissFlower Juist ieder kind groeit op zijn of haar tempo, het zijn allemaal verschillende mini mensjes. Gaat het vandaag beter met je dochtertje? @Mijkeltje Dex slaapt de nacht en de ochtend in zijn bedje, en hier voor de rest het zelfde als hij slaapt ligt hij in de box of op onze arm. Steeds neem ik me voor hem meer in zijn bedje te leggen, maar ja je weet dus zelf hoe dat gaat zo te lzen hihi @mama 1984 Erg slim om die pleister te verstoppen. Cherm zo'n stomme onschuldige stoeipartij, zo pijnlijk kan aflopen. Zo zie je maar weer dat een ongeluk in een klein hoekje zit. @All hier niet veel geslapen ben helemaal op. Maar boven moet nog gepoets worden onder is klaar Ik ben blij dat mijn man straks weekend heeft kan hij lekker de laatste voeding aan Dex geven, en ik onder de wol kruipen
@dior: ja vandaag heeft ze alweer praatjes en beetje eetlust gelukkig! ook kyran heeft een betere dag dan gister.. lekker he als het weekend is dan heb je even extra paar handen.. ik ben ook blij dat het vrijdag is @mijkeltje: kan dat zomaar een prikpil? ik had namelijk keer gehoord dat het alleen kan in bepaalde situaties ofzo? want spiraaltje lijkt me zo eng om te plaatsen maar verder wel ideaal en ik heb mazzel dat danisha verder nog geen verplichtingen heeft dus hoef nog nergens heen op vaste tijden.. en idd slapen snachts gaat prima.. hij komt vaak 1x rond 3/4 uur @mama1984: ah wat zielig zeg! hoop dat het gauw over is
Ik zal vannacht tussen 3 en 4 ook even aan jullie denken. Mijkeltje, vanmogen lag Jonathan boven op bed te slapen. Uurtje geleden gevoed en nu slaapt meneer weer in de box, en vraag me niet waarom ik hem niet weer heb boven gelegt daar heb ik nl helemaal geen zinnig antwoord op.... Hhahaha! Missflower, fijn dat het vandaag weer beter gaat. Mama'84, AUW! hoe is het nu met zijn oog? Dior, laat lekker gaan joh die boven verdieping, daar heeft je man het hele weekend de tijd voor. Ruben is vandaag met mijn ouders mee zodat ik ook een beetje bij kon komen. Vanmorgen kraamvisite gehad en verder rustig aan gedaan. Als ik nu even op bed was gaan liggen was ik ws nog meer bijgekomen maar goed... Misschien Ruben vannacht maar bij mijn ouders laten, kunnen we morgen allemaal wat langer blijven liggen. Moet echt even bijtanken!
@ dior: Nou lekker onder de wol kruipen dus ... @ runner: ben je een beetje bij kunnen komen? @ all: Hier was het vanmiddag erg gezellig.. vriendin kwam op kraambezoek.. erg leuk. Leek me voor haar niet echt makkelijk.. haar kindje is namelijk toen overleden na de geboorte aan een hartafwijking. Ze vertelde ook dat ze het niet altijd even prettig vind om een ander kindje vast te houden. Ik heb het haar daarom ook niet aangeboden.. als ze het had gewild dan had ze het wel gevraagt. Wil het haar namelijk niet opdringen.. We hebben wel open over haar situatie kunnen praten.. pff heftig allemaal hoor. Ze heeft me laatst verteld dat ze weer zwanger is..maar dat het nu heel erg dubbel voor haar voelt. Ze had trouwens wel leuke kleertjes gehaald voor ons meisje.. erg schattig. Nu net even gegeten en vanavond krijgen we weer bezoek.
@MissFlower: ja, dat kan. Maar je moet geen directe kinderwens hebben, aangezien 't een tijd kan duren voordat de prikpil weer uitgewerkt is. Ik heb voordat ik zwanger raakte van Hanne ook de prikpil gebruikt, toen overgestapt op de gewone pil om mijn lichaam te stimuleren iets van 'n cyclus te hebben ('k heb 'm ruim een jaar, misschien zelfs wel anderhalf, gebruikt) en daarna was ik binnen vijf maanden zwanger... Vooralsnog heb ik zelf 't idee dat dit de laatste koter is, dus ik heb er zelf geen problemen mee. Bijkomend voordeel voor mij is, dat m'n humeur wat minder flexibel is als ik de prikpil gebruik (en dat ik nooit 'n pil vergeet en dat m'n menstruatie op een gegeven moment wegblijft -wat voor andere vrouwen ook weer 'n nadeel kan zijn, schijnt...-)
@mijkeltje: de prikpil lijkt mij ook wel wat...maar vraag me af of deze echt goed betrouwbaar zijn? en of er bijwerkingen zijn aan deze anticonceptie...bv dikker/voller worden, grotere borsten ? Ik heb zelf namelijk voor ik zwanger raakte van de oudste een zware pil gehad met deze bijwerkingen..had op een gegeven moment cub F ....daar zit ik echt niet op te wachten
Ik heb daar zelf totaal geen last van gehad, ben niets aangekomen en heb ook geen vollere borsten gekregen oid. Maar ja, dat zegt niets over wat 't bij 'n ander doet natuurlijk... Het staat wel bij de bijwerkingen overigens, gewichtstoename. Wat je in 't begin kunt hebben is wat last van onregelmatige onttrekkingsbloedingen, maar dat houdt meestal vanzelf op. En de prikpil is wel heel erg betrouwbaar. Net zo betrouwbaar als de gewone pil, met als voordeel dat je 'm niet kunt vergeten in te nemen.. Ik maak meestal gelijk een afspraak bij de dokter voor wanneer ik 'm opnieuw moet laten zetten, schrijf ik meteen in de agenda en klaar..
@MissFlower Gelukkig gaat het nu wat beter met je dochter en Kyran @Runner Ik heb naar jou geluisterd wat betreft de bovenverdieping, nu kijken of ik morgen mijn man zo ver krijg haha. Dat bijtanken zou wel lekker zijn he, ben je er al uit of je Ruben bij je ouders laat vannacht? @mama1984 Heftig zeg wat die vriendin heeft moeten mee maken. Ik vind dat je er goed mee omgaat, zoals je zegt ik laat haar zelf bepalen of ze de baby wilt vasthouden.
Oeps, ik had nog bij zwangeren gepost... hihi.. Leuk dat we hier verder gaan. Met Roanna gaat het goed, ze heeft alleen moeite haar temperatuur goed te houden. Zo heeft ze 38 graden en een uurtje later zit het weer op 36. Het is wat zoeken. Ze slaapt ´s nachts zo´n vijf uur achtereen. Ik nog niet. Heb hele zere borsten (koortsig), zere bekkens en heel veel spierpijn. Bevallingsverslag volgt vast nog wel. Op mijn website staat een foto van Roanna.. dus mocht je nieuwsgierig zijn, jullie zijn welkom daar te kijken (en eventueel te reageren natuurlijk). www.assist.web-log.nl Ik ga weer een flesje maken voor kleine meid... ps. betreft jaloerse broertjes of zusjes... laat ze weten dat zij de grote broer of zus zijn en dat dat een belangrijke taak is. Ze kunnen nu goed helpen met de verzorging (laat ze de luiers pakken, flesje geven, kijken of broertje of zusje wakker is). In ieder geval er bij betrekken. Maar ook blijven zorgen dat hun ritme gewoon doorgaat zoals voor de bevalling. Succes.. en tot laters!
@ mijleltje: bedankt voor de info @ mama van 4: oei.. last van zere borsten en koortsig... lijkt op een begin van borstontsteking..?
@mijkeltje Ik zat even mee te lezen over de prikpil. Ik denk dat ik van de week maar eens een afspraak ga maken met de huisarts. Vanaf wanneer kan je die spuit halen? @All Hier wil onze Luuk ook overdag eigenlijk niet in zijn bedje slapen terwijl dit snachts heel erg goed gaat. Weet ook niet waar dit aan ligt. Maar komt hop ik vanzelf goed. Nu ligt hij meestal of bij mij te slapen of in zijn wippertje. Nou ga eens even op de bank ploffen naast mijn man.
@mamma van vier Beterschap met je (.) (.) en bekken. Wat een mooi meisje is Roanna @Sanka Ook hier ligt Dex vaak in onze armen te slapen
@ all: vanavond was het ook erg gezellig... onze kleine meid is weer goed verwend.. set sokjes gekregen en een fisher price leren en zingen taddybeer. Ook onze jongens hebben wat gekregen, erg lief. Nu ben ik ook wel heel erg moe hoor.. nog even lekker op de bank hangen en dan naar bed. Ons meisje heeft de hele tijd dat er vizite was vandaag geslapen en zodra ze weg zijn word ze wakker haha. Even een vraagje .. mag iedereen jullie kleine vasthouden als ze op kraambezoek komen?... ik ben nu ineens heel erg voorzichtig met aan wie ik mijn kleine meisje in de armen geef. Dit komt eigenlijk doordat ik laatst kraambezoek had die heel erg onbenullig was..voelde me er totaal niet fijn bij toen die gene haar vast hadden en zat op het puntje van de bank om haar over te kunnen nemen. Dit heeft die gene nog nooit gehaan, .. ik gaf mijn dochter ook vol vertrouwen aan die gene maar dit keer was ze erg onbenullig. Nu hou ik haar het liefste met ieder kraambezoek zelf vast of ik leg haar in de wipstoel. Ik heb dit bij mijn jongens nooit zo ervaren met bezoek, maar ben nu heel erg onzeker om haar bij andere in de armen te geven.
@Sanka: als je bv geeft wordt vanaf zes weken aangeraden, als je geen bv geeft kan 't meteen na de bevalling al. @mama van vier: leuke blog!! Mooi dametje ook! @mama1984: Bij Noah was ik er heel makkelijk in, maar gek genoeg bij Hanne niet.. Op de één of andere manier voelt 't gewoon niet goed haar bij jan en alleman in de armen te leggen...
even een ego berichtje.. kreeg net een naar telefoontje.. de dochter van mijn vaders vriendin is gister bevallen van een zoontje. Ze zou ingeleid worden maar hij kwam spontaan. Hij ligt op de kinderafdeling omdat hij vies vruchtwater had binnengekregen. Nu belde mijn vaders vriendin vanmorgen dat het niet goed ging. De baby heeft een scheurtje in het middenrif en nou zitten de darmen voor de longen ofzo?? als de longetjes niet goed ontwikkeld zijn dan kunnen ze niet opereren en daarom wachten ze nog 2/3 dagen af.. mocht hij teveel pijn hebben dan word hij vannacht nog geopereerd! Echt ik word gewoon gek.. dit hebben ze niet verdiend!!! mijn "stiefmoeder' is helemaal overstuur, straks moet ze weer een kleinkind begrafen..ze hebben hun eerste al verloren omdat ze een afwijking had maar is wel gewoon voldragen en daarna hebben ze gelukkig een gezond zoontje gekregen.. ze mogen dit wondertje echt niet verliezen!!! please duim met me mee!!