@missflower Hij is 60 cm en weegt nu 5960. Luuk lacht ook erg veel, maar omdraaien heb ik nog niet gezien.
@MissFlower, eerste prikjes gewoon bij 2 maanden net als in NL. Je bent vast in de war omdat Kyran al een maand ouder is. Hihi. Leuk is het he dat ze steeds meer kunnen! @Mama1984, nog gefeliciteerd met je zoontje! @Sanka, ook al een gezellige lacherd,leuk! Durf het bijna niet te zeggen, maar Twan groeit nog steeds heel erg goed, vind zelf bijna te goed haha! Hij woog namelijk afgelopen woensdag 6520 gram en is 61,5 cm lang.... Maarja kan er weinig aan veranderen, hij krijgt op een dag meestal 5 of 6x borstvoeding,dus niet overdreven veel, ik geef geloof ik slagroom..... Ik ga er weer vandoor, verder met m'n pan snert!
@juttel:sorry ben in de war en weet al waarom... kyran kreeg de eerste al met 5 week omdat het anders te laat zou zijn voor die keer daarop... hij krijgt dus deze maand de laatsten al.. en wat lekker dat hij goed groeit! Hier ook hoor is al 65 cm en 8 kilo hahaaha
@MissFlower, bij 5 weken al de eerste vaccinaties, dat is wel erg vroeg toch? Ja heerlijk hoor dat hij zo goed groeit en zeker op alleen BV! Jouw zoon doet het dus ook zo goed op jouw BV, Twan haalt de 8 kilo ook wel bij 3 maanden denk ik... Wel jammer dat het babyachtige er zo snel af is, maarja niets aan te doen. We moeten er maar trots op zijn dat onze BV zo voedzaam is!
@juttel: ja precies! hoevaak voed jij per dag? en leg je hem aan of via fles? ik doe het meeste via fles omdat ie aan de borst vaker komt. Ik kolf 2x per dag en meestal heb ik hem alleen snachts aan de borst en als hij heel vroeg in de morgen nog een keer komt.. hij zat altijd op 6 voedingen maar word nu steeds vaker 5..
Ik ben al een hele tijd niet meer geweest zie ik. Mijkeltje gefeliciteerd!!!! Roanna krijgt morgen haar eerste vaccinatieprikken, (ik loop wat achter omdat ze zo "laat" geboren is). Het gaat allemaal heel lekker. Ze slaapt al een week van half twaalf tot half zes, alleen ik kom met de voeding in de knoop. Ze poept elke dag één keer (dat heb je met flessekinderen), om ook maar even mee te praten met jullie "poep"verhalen Ik wens jullie alvast een hele fijne week en ik hoop dat ik sneller langs kom dan de laatste keer (heb het weer erg druk met gezin en werk). Groetjes, Nathalie
@MissFlower, ik geef Twan alle voedingen via de borst, heb laatst 1 x met de hand gekolfd en dat heeft hij per fles gehad,maar dat was puur omdat mijn borsten zo op spanning stonden (en de voeding spoot er uit zodat hij het niet aan kon ). Hij krijgt nu meestal 6 voedingen per dag, soms 5, maar dat is niet zo heel vaak. Ik heb nu een kolf besteld dus ga binnenkort eens wat vaker kolven,zodat hij ook aan een flesje gaat wennen. @Mamavanvijf, logisch dat je niet zo vaak komt, kan me voorstellen dat je het wel wat drukker hebt met 5 kids en dan ook nog werk! Ben je alweer aan het werk dan? Of was jij ook thuis aan het werk? Fijn dat het allemaal lekker loopt bij jullie. Ben benieuwd wat ze van de vaccinaties vind en hoop dat ze er niet te veel op reageert.
Hoihoi, SORRY dat ik de hele tijd hier niet geweest bent. Druk met de kleine maar dat mag geen excuus zijn. Ben wel op ZP geweest, maar dan meer om praktische dingen te vragen. Maar ik probeer wel weer mee te kletsen. Met de kleine gaat het goed. Volgende week al weer aan het werk. Mag eerst een weekje thuis werken om alles door te nemen wat er gespeeld heeft toen ik er niet was. En daarna moet ik toch echt naar kantoor . Gelukkig maar 1 of 2 keer per week, en dan is het papadag. Maar toch, wat zal ik haar missen. Zie er best tegenop, aan de andere kant vind ik het wel weer leuk om mijn collega's te zien. Helaas slaapt Robijn nog niet door 's nachts. Vannacht om 2.30 uur een voeding en om 6.00 uur. En dan is ze klaar wakker. Maar als ze 's nachts dan begint te lachen dan smelt ik weer. Wat een lieverd is het toch. Slapen die van jullie al door? Hier een foto van de kleine meid: http://www.zwangerschapspagina.nl/members/25114-albums3010-picture18015.html
Hallo Allemaal, Nou ik zit op het werk. Het viel heel erg tegen vanochtend om Luuk weg te brengen. Maar nu ik hier eenmaal zit gaat het wel. Heb net gebeld met de oppas en het gaat super met Luuk , hij ligt zelfs in bed. Bij mij lag hij thuis altijd lekker bij me.
@juttel Wat een mooi meisje en ook al zo veel haar als Luuk. Luuk komt snachts nog 1 keer meestal rond 5 uur.
@Sanka, hihi volgens mij ben je in de war met Pelikaantje, er zit bij Twan toch echt een piemeltje aan haha ... Dus weer aan het werk, fijn dat het goed gaat met Luuk en met jou! @Pelikaantje, leuk weer eens wat van je te horen. Twan gaat vaak rond 22 -22.30 uur naar bed en slaapt dan meestal tot 5 uur, soms tot 6 uur.
@Juttel: Ik werk alweer 3 weken, zowel thuis als uit. Maar ik kan nog niet hele avonden volhouden, dus ga ik eerder weg. Maar thuis kan ik veel doen, kleine op de arm, anders kom ik helemaal nergens aan toe. Vanmorgen was ze pas om kwart voor zeven wakker (lag om half twaalf in bed). Lekker lachen en brabbelen.. heerlijk om naar te luisteren. Ik ga zo weg, ik heb haar een makkelijk broekje aan gedaan en hoop dat ze niet te veel last zal hebben. Haar bedje staat beneden, daar kan ze dus zo lekker in slapen ipv in haar box. Ik ga.. ben een tijdje weg (nieuwe computer enzo en vier avonden werken..).
Hoi Hoi Ik ben ook al even niet meer geweest.. *Schaam Schaam* Alles goed met iedereen? Hier gaat het prima...Ben weer lekker opgeknapt gelukkig. Oo wat hebben wij genoten van het weer de afgelopen dagen.. heerlijk de zon. Vanmorgen weer sneeuw en wat baalde ik zeg.. heb er echt ZO genoeg van... maarja het is niet anders. We hebben een druk weekend gehad .. Zondag was dan echt het laaste kraambezoek. Ik vind het zo ontzettend snel gaan allemaal Ze is echt een lachebekkie... ik hoef haar maar aan te kijken en ze begint te lachen.. echt heerlijk. Af en toe maakt ze er ook geluidjes bij. We merken dat ze het liefste al rechtop wil zitten zodat ze lekker rond kan kijken.. ze is enorm sterk en duwt zich zo omhoog. Verder slaap ze de hele nacht door. Gemiddeld zo'n 7 uur achter elkaar.. vaak moet ik haar dan ook nog wakker maken. Mijn kleinste mannetje is trouwens erg verwend op zijn verjaardag... het was een gezellige dag. Nou ik plof nog even op de bank.. mijn man ligt daar al heerlijk te slapen met zijn prinsesje
Ben er voorlopig even niet. Ik ga zo namelijk heerlijk anderhalve week naar NL!!! Heb er zo'n zin in, kan ik ons mannetje eindelijk showen aan iedereen!! hihi! Best spannend ook, we gaan namelijk vliegen. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat. Tot over 2 weekjes! XXX
hoi iedereen. alles goed met iedereen? ik ben ook al een tijdje niet meer op deze site geweest. de eerste maand was best wel zwaar met wat baby blues en een zware bevalling maar nu is ze inmiddels al 9 weken oud en het gaat steeds beter. grappig hoe simpele dingen zoals de bus nemen allemaal zo nieuw worden en hoe ik zenuwachtig ervan wordt. na een paar keer de bus te nemen gaat het onderhand wel veel rustiger hoor. haha. ik heb een vraagje: mijn kleintje vroeg de laatste weken om borstvoeding elke 2 uur en snachts 1 sessie van 4 uur. nu sinds 3 dagen vergeet ze om eten te vragen. na 3 of 4 uur moet ik het haar aanbieden. ze is ook meer moe vind ik. we zijn gisteren naar de dokter geweest voor een algemene check up - vaccins maar toen ik dit vermelde, reageerde hij zelfs niet. heeft iemand's baby dit ook rond deze leeftijd? de dokter vertelde me dat ik tijdens de dag zeker niet over 4 uur mag gaan. voor mij is het raar want ik ben gewoon dat ze toch even een teken geeft dat ze honger heeft. als ik haar de borst aanbiedt, eet ze wel goed hoor. daar zijn absoluut geen problemen. ik probeer een routine te creeren maar tot nu toe likt het me totaal niet want de uren blijven maar veranderen. tijdens de nacht is er ook nog geen routine en slaap ik nog steeds niet goed. kleintje heeft ook reflux en moet er na elke voeding rechtop meezitten (ze heeft een respiratie monitor gekregen want een paar weken geleden waren we hard geschrokken toen ze verteerde melk langs de neus en mond uitspuwde en even stopte met ademen)...beter safe than sorry zei e kinderarts dus we moeten deze monitor tot dat ze 6 maanden is gebruiken en tot dan moet ze ook in onze kamer slapen. allemaal niet zo erg hoor. ze is immers gezond. ook nog een vraagje, enige tips voor het slapengaan. we gebruiken op dit moment de fopspeen maar ik wil niet dat dit een gewoonte wordt want telkens valt ie uit en moeten we in het midden van de nacht het er terug inzetten. ik denk dat ik de fout maak dat ik niet wil dat ze lawaai maakt snachts zodat mijn man een goede nachtrust heeft maar dat is niet echt gezond en dan maar de fopspeen geven vind ik van mezelf niet goed. advies welkom. ;0) groetjes aan iedereen. p.s.: hier ongelooflijk het weer. het sneeuwde...sinds 1946 heeft het in barcelona niet meer gesneeuwd! het was een echt sneeuwstorm en de volgende dag blauw lucht en zon zodat de sneeuw weg was tegen het einde van de dag!
hallo Ladies... Hier nog zo één die druk is met van alles en nog wat... Alles goed met iedereen? Al een aantal weer aan 't werk zag ik... Viel 't mee of tegen? @Gwendo: het risico van het krijgen van een baby is dat de baby 's nachts lawaai maakt, dat wist je man toch ook? Oordopjes zijn een optie, lijkt mij... Is 't geen idee geen fopspeen te geven en te kijken hoe ze reageert? En niet gelijk bij elk kreetje naast d'r bedje staan natuurlijk.. Soms krijt 'n baby wat en vallen ze vanzelf in slaap.. @Juttel: veel plezier!!! @mama1984: nog gefeliciteerd met je zoon!! En wat kan 'n slapende man met zo'n minimeisje vertederend zijn hè? @hier: gaat alles lekker. Hanne doet 't eigenlijk allemaal geweldig. Groeit goed, is vrolijk en tevreden.. Wel wat afwachtend jegens vreemden of mensen die ze minder vaak ziet.. Ze is geen grote drinker alleen en dat maakt me soms wat onzeker (mijn oudste was geen eens 'n drinker, dat was 'n zuiper... ), maar ik hou op een briefje bij wat ze binnenkrijgt en 't lijkt allemaal goed te lopen. Ze slaapt trouwens de hele nacht door. Geen late fles meer, want we kregen er totáál niets in.. Als ze nu 's avonds goed drinkt (uurtje of acht) wordt ze ergens tussen zes en zeven wakker. (En goed wakker ook, haha!)
@Sanka: Luuk heeft ook al zo'n bos met haar. Bij Robijn kam ik het na het badje plat, maar gaat gelijk weer rechtop staan @mama1984: fijn dat het zo goed gaat. En nog gefeliciteerd met je mannetje. Heerlijk als het zonnetje schijnt. @Gwendo: wat vervelend dat je meisje reflux heeft. Wat betreft routine....die is hier ook nog niet echt. @Mijkeltje: wat fijn dat Hanne doorslaapt. Ze slaapt wel lang zeg. Hier ook geen uitslapen. Ons meisje is dan ook om 7.00 uur klaarwakker en lekker aan het spelen. @Juttel: veel plezier! Voor de eerste keer vliegen; wel spannend zeg Robijn begint nu echt te brabbelen. Zo grappig . Dan ben ik met mijn man aan het praten en lijkt het wel of ze mee wil praten.
Hallo Allemaal, Nou heb mijn eerste weekje erop zitten. Is toch wel erg veel vier dagen werken. Gelukkig heb ik het er met mijn man over gehad en ga proberen of ik drie dagen kan gaan werken. Is al aangevraagd ben aan het wachten op de beslissing. Spannend! Mijn eerste vrije dag en Luuk heeft vannacht doorgeslapen . Om half zeven werd hij wakker. Luuk is ook niet zo'n grote drinker. Savond rond tien uur drinkt hij vaak maar 70 a 80 cc. Ik kolf nu en geef het met de fles. Wat drinken jullie kindjes?
@ gwendo: Misschien proberen als je haar voor de nacht in bed legt en ze is eenmaal in slaap gevallen met haar speen dat je hem er dan voorzichtig uit trekt. Mijn dochter gebruikt hem ook alleen om in slaap te komen en zodra ze slaapt spugt ze hem uit en slaapt de hele nacht verder zonder speen. En anders toch even laten huilen en kijken wat er gebeurd. Over dat ze vaker kwam, ze hebben vaak ook last van regeldagen /weken.. en zo ineens kan het weer omslaan naar veel slapen en minder drinken...Ik weet niet beter dan dat dit normaal is. En wat zul je geschrokken zijn toen je er achter kwam dat ze even gestopt was met ademen... maar idd dit hoor je heel veel bij reflux kinderen vandaar dat aparaatje om wiegendood te voorkomen. @ Mijkeltje: kan me voorstellen j e je zorgen maakt als ze niet zo veel drinkt. Idd wel het beste om het bij te houden. Maar zolang ze genoeg plasluiers heeft, tevreden is, niet te slaperig is en haar huid niet te droog word moet het geloof ik goed gaan. Wat slaapt ze trouwens lang. Ik heb begrepen dat ze rond deze leeftijd nog maar 6 tot max 8 uur mogen doorslapen ivm dat hun bloedsuiker spiegel anders te laag word.. ik maak mijn meisje daarom ook altijd op zijn laatst na 8 uur wakker. @pelikaantje: lekker he dat babbelen, zo schattig. Ons kleine meisje begint nu ook echt geluidjes te maken bij het lachen... ooo dan smelt ik gewoon weg. @ Sanka: hoop voor je dat ze het goedkeuren 3 dagen werken. Dus je hebt lekker geslapen vannacht .. Wat mijn meisje drinkt week ik niet, maar in iedere geval te veel ... Ze krijgt ze borst (ik kolf nooit af) en ze blijft maar drinken en drinken tot het gewoon haar mondje weer uit loopt. Nu haal ik haar dus eerder van mijn borst af en dan nog komen er behoorlijke golven terug... maar ze komt ontzettend goed aan.. meer dan ze zou moeten vandaar dat we erachter zijn dat ze te veel drinkt @all: Volgende week ga ik samen met mijn moeder en zusje dan eindelijk opzoek naar een trouwjurk. Heb er zo'n zin in, kan niet wachten Ons kleine meisje hoef je maar aan te kijken en ze begint te lachen.. dan smelt je toch weg En dan die heerlijke geluidjes die ze erbij maakt... geweldig. We kunnen merken dat ze nu echt wat voller begint te worden en ze is ook ineens een stuk gegroeid. Ze draagt nog het meeste 56 .. verder kan ze nu 3 dingetjes van maat 62 aan, maar dan is het nog wel erg ruim. Mijn jongens waren al lang uit maat 56.. zo leuk om nu het verschil te zien.