'' Late December 2009 mama's ''

Discussie in 'De mama's' gestart door mama 1984, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    Hallo Allemaal,

Daar ben ik weer. Ik zal niet alles terug lezen ik denk dat dat niet meer van toepassing is.
    Ik zal wel de laatste dagen even terug lezen. De reden dat ik een tijdje weg ben geweest is omdat.
    De moeder van een van mijn 3 beste vriendinnen is overleden. Ook omdat er vele andere dingen zijn gebeurd.
    Ik heb geen contact met mijn vader of schoonvader en beiden willen nu contact, er is teveel gebeurd dus ik ben er
    niet op ingegaan. Maar toch verwerk het maar allemaal. Mijn zus was op controle in het ziekenhuis en daar kwam ter sprake
    de dood van mijn overleden moeder die aan leukemie is gestorven in 1980. Omdat haar vader er ook aan is overleden denkt de arts
    dat de kans groot is dat een van haar kinderen of onze kinderen er ook mee rond loopt. Hij vind het ook vreemd dat wij er nooit op
    zijn getest en, en drukt ons op het hart om ons te laten testen.... Er is nog meer, ik probeer alles even zo kort mogelijk te houden.
    De zus die al getest is waarvan ze dachten dat zij leukemie had (test is gelukkig negatief) zoekt ook weer contact maar, ook zij heeft
    mij veel pijn gedaan, dit hangt vast met het verbroken contact met mijn vader.... Ik heb nog teveel vragen, waarom heeft ze toen ineens een mes gekocht om mij op te zoeken vanuit het niets? Kan ik haar vertrouwen met Dex??? Ik ben er nog niet uit. Mijn man is werkeloos geworden nu maar of hij een uitkering krijgt, is nog even een strijd met zijn ex werkgever die niet mee werkt. Ook al een lang verhaal. Gisteren hebben wij onze oudste eerste kat weg moeten doen, voor haar is het beter maar leuk is het niet. Ik heb echt liggen huilen. En zo zijn er nog wat kleine dingen geweest maar dit waren even de belangrijkste.

Met Dex ging het veel beter. Nu is hij verkouden en piept uit zijn neus en roggelt. Ik heb luuf voor baby's hoest druppels van vsm en neus-spray
    van zoutoplossing voor hem. En als tie koorts heeft krijgt hij een zetpil. Nu de verkoudheid er is heeft tie ook weer veel last van zijn reflux. Ik heb trouwens een foto van Dex bij baby vd maand gezet :) En hij heeft laats zijn tweede enting gehad. Met de borstvoeding ben ik nu helemaal gestopt. Helemaal geen productie meer. Dex is nu af en toe in babytall aan het vertellen euhhh huhhh blehhh ahjaa neuhhh haha. Hij is nu 62 cm en 6185 gram. We moeten hem nu van CB vaker op de bui leggen, omdat hij moet leren omrollen en te steunen op zijn armpjes en zijn hoofdje verder omhoog te doen. Door de reflux ligt hij nooit op zijn buik want de voeding komt dat met een stort uit zijn mondje en neus. Nu doen we hen heel laat na de voeding vlak tegen de nieuwe voeding aan elke dag 5 min en staan er dan bij mocht het mis gaan. Langer en vaker durf ik niet, dan slaat hij het kruipen maar over hoor.

Zo nu even lezen.

@mamma van vijf Hoe bevalt het om weer te werken? Leuk dat lachen en brabbelen he

@MissFlower Fijn dat Kyran zo goed groeid. Dex heeft 1 keer per dag een poep luier soms slaat hij een dag over.

@Pelikaantje fijn dat je eerst even thuis kunt werken.Dex slaapt normaal door, nu is hij veel wakker s'nachts maar hij is ook ziek. Gewoon lekker terug vertellen tegen Robijn leuk he :)

@Sanka hoe is het werken jou bevallen? Lees het al, ja 4 dg is ook veel, ik ga straks ook 4 dg werken, maar wil liever ook minder werken. Echter zal ik dan ontslag moeten nemen, omdat je mijn werk niet in minder uren kan doen dat is me ook al te verstaan gegeven. Dex drinkt normaal 5x zo'n 150 of 180 cc ligt er een beetje aan.Maar hij huilt ook veel door de reflux en dat kost veel energie.

@mama 1984 Gelukkig gaat tie weer wat beter met je.Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje, fijn dat tie zo verwent is. Hier door van alles wat er is gebeurd, zijn er nog een paar mensen die nog moeten komen, ik moet nog nieuwe afspraken met 3 mensen maken. Op zoek naar een trouwjurk en ze allemaal passen dat is leuk heel veel plezier alvast. Ook Dex heeft mt 62 alleen sommige zijn nog wat groot en andere beginnen langzaam al krapper te zitten, en de ander zi perfect. Waarom kunnen ze de maten toch niet overal standaard houden

@Juttel Ben benieuwd naar je vlieg verhaal. Veel plezier in NL

@Gwendo De bus nemen, kan me voorstellen dat je daar zenuwachtig van wordt. Ik durf het niet met Dex. Helpt een tutteldoekje niet? Reflux ik weet er alles van af hoe erg het is je kleine zo te zien lijden. En eng ja als ze even zo stoppen met ademen, daar wordt je helemaal gek van.

@Mijkeltje Wat fijn dat het zo geweldig met Hanne gaat, op het drinken dan na.ze zal niet zoveel behoefte hebben, maar goed dat je alles opschrijft. Krijg je ook weer wat rust om thuis te kunnen werken?

2. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @dior
    Wat vervelend allemaal zeg. Maar wat lees ik nu (of is het een typ fout) je zus een mes gekocht en je op gezocht? Lekker verhaal. Daar zou ik ook geen contact meer mee willen.
    Willen ze dat nu trouwens sinds je Dex hebt?
    Wat jammer van de borstvoeding. Hoe bevalt de flesvoeding?

@all
    Luuk heeft vannacht niet doorgeslapen denk dat we in de overgang fase zitten. Nou a.s vrijdag weer met Luuk naar het cb voor de tweede enting.

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @dior: Jee zeg wat heb je een hoop meegemaakt de laatste tijd.
    Een hoop waar je dus mee zit...sterkte met alles...schrok wel van je verhaal trouwens.

@ sanka: Dat zou idd kunnen, mijn dochter slaapt al een hele tijd door, stond er echt verteld van want mijn jongens wilde echt nog een nachtvoeding toen ze zo oud waren ;)

@ all: Hier een druk maar ook wel heerlijk weekend.
    gisteren even naar de stad geweest, de boodschapjes gedaan en toen kregen we bezoek.
    Ze hebben meegegeten en zijn na het eten weer richting huis gegaan.
    Wij zijn toen lekker op de bank geploft en een film gaan kijken.
    Ik heb hem afgekeken, maar mijn man was al snel vertrokken :p
    Vanmorgen lekker uitgeslapen en ontbeten en daarna ben ik in huis aan de gang gegaan...en mijn man in de tuin..
    De tuin ziet er weer erg netjes uit.. bomen die we moesten snoeien deze maand zijn gesnoeid en de tegels zijn weer geel van kleur inplaats van groen :D.
    In huis ben ik alles aan het doen, alles word even goed gesopt en gepoetst.
    Ben er vanavond nog wel even mee bezig, maargoed ook wel weer lekker als alles schoon is.
    Onze kids hebben nog lekker even buiten gespeeld en ons kleine meisje vermaakt zich prima in haar box...
    Nou wij gaan zo eten, kinderen wilde pannenkoeken en manlief is ze aan het maken..

4. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @Sanka Nee het is geen typ fout van mijn zus. Ik heb 9 jr geleden het contact verbroken met mijn zus (die van het mes) Omdat zij me naar de keel was gevlogen. De reden dat zij dit deed was, omdat ik laat in de avond bij mijn vader op bezoek kwam 22 uur. Ik had hem al gezegd toen dat ik koopavond had en tot 21 uur moest werken, daarna naar huis wat eten en wat spulklen naar onze toen nieuwe woning brengen dus het zou 22:30 misschien 23 uur wel worden. Maar hij wilde perse dat ik en mijn man nog op bezoek kwamen die dag omdat hij de dag erna op vakantie zou gaan met het vliegtuig. Omdat hij vliegangst heeft denk hij steeds ik kan neerstorten, vandaar wilde hij ons nog zien. Ik was blij dat ik eerder daar was dan gezegd 22 uur. Ik had wel niks gegeten, maar dachjt maak straks wel een boterham. Mijn vader had stieken gehoopt dat ik toch al veel eerder zou komen en was erg teleurgesteld en boos. (terwijl ik het zo had gezegd) Vandaar dat mijn zus toen naar buiten rende en mij bij de keel greep. Mijn vader vond dit terecht, en deed niks. Omdat er in het verlede veel meer is gebeurd heb ik toen direct het contact verbroken met mijn vader, en mijn zus. Na 3 jr kreeg ik een sms van mijn oudste (half) zus dat De andere zus een mes had gekocht en naar mijn huis was gereden om een eind aan mijn leven te maken. Waarom??? Ik had 3 jr geen contact gehad. Ik heb haar auto daar zien staan bij onze flat, ze reed daar rond. Later zijn wij verhuisd zodat niemand nog ons adres had. MIjn zus heeft vroeger ook goede dingen gedaan. Ik heb samen met haar in een internaat gezeten omdat de kinderbescherming ons uit huis had geplaats. En ook als mijn vader mij weer eens sloeg ging ze er soms voor staan zodat hij niet zou slaan, want naar haar sloeg hij niet. Dus omdat ze ook veel goeds heeft gedaan, en ze misschien erg ziek is, is het voor mij moeilijk nu om nee te zeggen. Maar aan de andere kant dat slechte wat ze heeft gedaan... als ik nou eens wist waarom? Met mijn vader ben ik klaar hij wilt Dex graag zien en vasthouden. Maar dat kan ik niet, mijn nekslotje is kapot geslagen door hem en loop heel vaak met hoofdpijn rond. Zelfvertrouwen is ook niet je van het door wat hij mij geestelijk nog eens heeft aangedaan. Hij is nu te oud en hij zal mijn zoon niks kunnen doen, maar waarschijnlijk hem ook niks willen doen. Maar ik krijg het niet voor elkaar weer oog in oog met deze man te staan. Door Dex willen ze nu ineens contact ja....

De fles bevalt goed, vind het wel jammer dat ik Dex dat extra van borstvoeding niet kan geven.

Ook al de 2e enting dat gaat allemaal snel he. ?Hopelijk slaapt Luuk vanacht wel goed ;)

@mama 1984 Ja door dat alles had ik even geen zin om zoveel te lezen en te schrijven. Maar ik ben er weer ;) Welke film hebben jullie bekeken? Volgens mij heb jij de lente kriebels al als ik dat zo lees, poetsen tuin in orde maken. :)

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ dior: Jemig zeg, ik lees net wat je naar sanka schreef.
    Ik kan me goed voorstellen dat je twijfelt of je nog contact wil met je zus.
    Is niet niks als ze van plan was evt een einde aan jou leven te maken.
    Als ik het zo lees zou ik zo in eerste instantie zeggen ''niet doen'' maar dat is voor mij makkelijk praten.
    Als je het wel zou doen zou ik eerst beginnen met contact op een neutraal terein.. (bijvoorbeeld restaurantje)
    Meid ik neem me petje voor je af hoor na alles wat je hebt meegemaakt en dan nog zo possitief zijn.

Ehm de fil die we hadden gekeken was 2012 (of er nog iets bij moet wat betreft de titel weet ik niet hihi) maar het is in iedere geval een nieuwere.
    Haha lijkt idd op de lentekriebels.
    We zijn gisteren ook erg lang bezig geweest met alles.
    9 uur 's avonds zat ik pas rustig op de bank..
    Nu alleen nog een berg was opvouwen en dan is alles gedaan :)

6. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @dior
    Wat een verhaal zeg. Ik zou er heel erg goed over na denken als ik jou was. Ik had ook een paar jaar geleden weer contact gezocht met mijn bio moeder. Heb er nu heel veel spijt van en wil haar ook niet meer zien. Ze heeft Luuk een keer gezien , kon toen wel haar kop eraf trekken. Ze heeft vroeger wat erg domme dingen gedaan. Ik had haar in eerste instatie vergeven. Maar nu ik zelf moeder ben snap ik niet hoe ze sommige dingen heeft kunnen doen.

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Goede middag,

Pff wat een middag.
    Gauw na het middag eten mijn oudste naar school gebracht en toen gauw richting het CB...niks waard dat tijdstip want dan slapen mijn jongste 2 altijd.
    Maargoed eenmaal daar in dat krappe warme hok..
    Mijn kereltje was helemaal moe, wist van gekkigheid niet meer of hij moest gaan, zitten/staan/lopen/hangen...
    mijn meisje moest gewogen en gemeten worden en mijn kereltje gaat op dat moment op de stoel staan..en ondertussen plast en spuugt mijn dochter mij helemaal onder :p :).
    Pff had even handen tekort.
    Anders was ik wel met de duo kinderwagen gegaan maar het is daar zo krap dat dit ook niet te doen is.
    Maargoed ons meisje is lekker gegroeid 59,5 cm en 5555 gram.
    Daarna hup na een winkel waar we afgelopen weekend onze luiers hadden laten staan :p.
    Toen weer gauw in de auto om de oudste weer op te halen.
    Eenmaal bij school in de auto zitten wachten vergat ik mijn lichten uit te doen (oeps). Maar gelukkig kon ik nog wegrijden.
    Nu ben ik ook erg moe.
    Net even mijn meisje gevoed en mijn kleine kereltje ligt nu maar even op bed.
    Straks het eten klaar maken (blehh helemaal geen puf meer voor, maargoed het moet wel)

8. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @mama 1984 Ja mijn gevoel zegt ook niet doen hoor... Maar dat is moeilijk maar ik moet er misschien maar naar luisteren en leren van het verleden.

Die film wil ik ook nog graag zien, wat vind je van de film goed/matig/slecht? Zo druk dagje gehad he. Fijn dat jullie prachtig meisje zo goed is gegroeid. Dat plassen en spugen had ze zeker zo uitgekiend ;) Ga maar lekker vroeg naar bed toe vanavond.

@Sanka Erg he die mensen je weet toch niet wat ze zo mankeren?

@All Eindelijk zie ik iets van verbetering bij Dex zijn kou hij hoest iets minder vaak. Zijn papa is hem nu de fles aan het geven. En daarna gtaan we in weerd de kat Zelda terug halen bij haar nieuwe baas, ze eet en drinkt niet :$ :( Maar eens kijken hoe we dit nu moeten oplossen

9. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @dior
    Ik heb niet mee gekregen dat je je kat hebt weg gedaan. Wat vervelend dat ze niet eet. Hoe gaat het nu?

@all
    Mijn bv loopt erg terug sinds dat ik aan het werk ben. :x
    Weet niet hoe ik dat moet gaan oplossen.

10. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Dior: soms is het idd beter om naar je gevoel te luisteren, maar kan me voorstellen dat je het een moeilijke keuze vind.
    Jullie kat heeft dus heimwee, ahh sneu..
    Wat was de reden dat jullie hem ook al weer weg hadden gedaan? (of heb ik niet goed gelezen misschien)

De Film vond ik erg goed.
    Ik zat onder een deken op de bank en ik merkte dat ik aan het eind heel stevig die deken vast had :D...
    Op het laatst vond ik het erg spannend.. vooral omdat ik er kinderen in meespeelde en ongeruste ouders.
    Ik ging me gewoon verplaatsen.
    Ik vond het een mooie film...

@ sanka: Kolf je nu af op je werk?
    En om de hoeveel uur doe je dat?

11. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @mama1984
    Ik kolf nu drie keer ongeveer 10 minuten. Moet er wel bij vertellen dat ik ongesteld ben geworden.

12. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @sanka: hoe ziet je dag eruit dan? opstaan en dan zelf voeden of anders? en om de hoeveel uur kolf je dan.
    ongesteld worden daar word het niet minder van ;)

13. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @Sanka Ze is weer helemaal blij in haar velletje onze kat nu ze thuis is.

Van je borstvoeding is wel minder, hopelijk komt het gauw weer goed op gang

@mama 1984 Dan is het dus de moeite waar om hem te huren deze film, misschien vanavond nog :)

De reden dat Zelda weg moet is omdat zij niet tegen de drukte kan. Wij hebben nog 2 katten en door haar gedrag jagen deze 2 haar soms op heel zielig. Als we erbij zijn straffen wij dat af, want ze poept dan gewoon van angst onder zich uit. Als we er niet zijn loopt het zo uit de hand dat je door de woning plukken haar ziet van het vechten, en ook poep vind. Dus dan sluiten we haar apart op in een kamertje. Na de geboorte van Dex is het haar helemaal te druk teveel geworden en plast ze op bed of de bank, het bed is nu verboden terrein geworden wij waren er steeds net op tijd bij, direct lakens aftrekken. Op dat kamertje komen de andere katten en Dex niet alleen wij en dan gedraagd zij zich keurig zoals ze altijd heeft gedaan. Maar om haar altijd op te sluiten is ook niks. We hadden dus iemand gezocht die geen kinderen of andere huisdieren heeft. Omdat zij heel schichtig naar vreemde is hebben we gezegd je moet veel geduld met haar hebben. Dat was allermaal geen propleem. De eerste dag heeft ze wat gegeten en gedronken dag 2 en 3 en 4 niet meer. Hij zij wel toen we haar ophaalde dat hij haar een paar keer heeft gepakt achter haar schuilplaats uit en op schoot gepakt. Of dat het nou is geweest, hij had haar gewoon zelf de tijd moeten geven, was blijkbaar toch niet zo geduldig dan hij zelf dacht. Nu is ze weer thuis en heeft alweer gegeten gedronken en gespeeld.

14. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Dior: Wat sneu voor Zelda, kan me voorstellen dat je hem dan een fijner leven gunt.
    Alleen het blijkt wel weer dat hij ondanks dat hij achterna word gezeten of apart word gestopt het nog het prettigst bij jullie vind.
    Fijn dat hij nu wel weer eet en drinkt.
    Ga je hem nu nog proberen weg te doen? of zegt je gevoel dat je het niet moet doen?

15. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    Ja dat weet ik nog niet, misschien houden we haar wel het liefste wel. Alleen dat plassen en als Dex straks wat groter is. Zij is een kat met gebruiks aanwijzing ze wilt niet opgepakt worden, en wel geaaid maar niet te lang want dan bijt ze of haalt uit of beiden. Ze bij wel niet door. Maar met zo' kleine die weet niet wat hij doet en hoe ver gaat zij dan, of als ze verkeerd uithaald. Dit was ook een van de reden erbij hoor.

16. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @Dior:moeilijke beslissing he...kanme goed voorstellen dat je er niet uit bent.

17. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @mama 1984 ja :(

Eindelijk zie ik weer wat zon :)

18. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @Sanka Hoe is het nu met de BV?

@mama 1984 Ik heb de film gezien 2012 Hier met af en toe gebalde vuistjes van de spanning gezeten lijk Dex wel haha.

@All Hoe bevalt het werken jullie weer? Nog plannen voor het weekend?

19. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @dior
    Voor als nog gaat het goed met de bv. Ik heb wel de een na laatste voeding vervangen voor kv. Er komt dan gewoon echt bijna niks meer. Ik kolf al veel op het werk en zo dus vind 1 kv niet zo erg. Scheelt ook weer tijd. :)

Nou het werken valt me wel zwaar ben echt bek af als ik thuis kom. Volgende week krijg ik te horen of ik drie dagen kan gaan werken. Werk er nu vier dacht dat dat wel kon toen ik zwanger was. Maar vind het toch veelste veel.

20. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Dior: hahaha zo zat ik dus ook en ik had mijn deken er strak bij vast :p

Ik heb een rustig weekend denk ik.
    Vanavond komt de man van mijn nicht het aquarium van mijn opa ophalen die wij al die tijd in huis hadden na dat mijn opa vorig jaar januari overleden was.
    Maar hij is ons op het moment gewoon veelste groot.
    We vinden het erg mooi, maar hij staat op een kastje van de kinderen en ik wil dat hun daar wer hun speelgoed op kwijt kunnen.
    Verder is het natuurlijk ook een hele hoop werk, maar dat deden we graag.
    Het gekke is dat ik me gewoon schuldig voel naar mijn opa toe..
    Het was zijn grote trots en voor dat hij naar het ziekenhuis moest vanwege zijn longonsteking stond hij huilend afscheid te nemen van zijn vissen omdat hij wist dat hij niet meer thuis zou komen.
    En idd het klopte ook want na een paar dagen is hij overleden :(
    Het voelt bij mij nu net alsof ik hem in de steek laat, gek he?
    Maargoed, mijn vader zegt ook dat het goed zo is..

Vanavond ga ik met mijn moeder en zusje opzoek naar een trouwjurk... we hebben een afspraak dus we hebben alle tijd :) :)
    Weet iemand hoe het gaat als je binnenkomt? Ben namelijk erg benieuwd.

Verder ga ik zaterdag en zondag denk ik weer wat in huis doen, mijn man is naar Den Haag met mijn broertje en daarna gaan ze nachtvissen, dus ik zal veel alleen met de kinderen zijn dit weekend.

Deel Deze Pagina