@mama1984 Oh spannend vanavond trouwjurken kijken. Ik weet niet hoe dat gaat. Ik Ben voor 1.5 jaar terug getrouwd maar had volgens mij de goedkoopste jurk ooit. 30 euro hahahaha Wij hebben het heel erg klein gehouden. Ik heb trouwens helemaal niet mee gekregen dat je gaat trouwen Slecht he? Nou heel veel plezier dan vanavond.
dag dames, sorry verwaarloos jullie een beetje.. heb wat drukke dagen achter de rug! we hebben stiekem een kinderkamer gemaakt voor mijn neefje toen mijn zus paar dagen weg was. Alles moest in de avonduren maar ze was er dolblij mee. Ze moest helemaal huilen toen ze het zag! en daarbij was ik druk bezig met de verjaardag van mijn dochter ZE IS VANDAAG 3 JAAR GEWORDEN!!! Maar goed zodra de rust hier terug is kom ik weer mee lezen/schrijven
@Sanka1x KV voeding is niet veel, dus niet zo erg nee. Ik hoop dat het goed gekeurd wordt 3 dg werken voor jou. @mama 1984 Ik begrijp je gevoel wel. Maar ik denk dat jouw opa er echt wel begrip voor heeft. Het was zijn hobby en niet de jouwe. Daarbij weet hij ook dat jij kinderen hebt en die kosten nu veel tijd, tijd die jij dus niet in het verzorgen van zijn visjes kunt steken. Hij begrijpt het wel Hoe was het passen van de trouwjurk? @MissFlower wat een leuke verassing voor je zus En gefeliciteerd met je dochter, dat ze maar lekker verwent mag worden door al het bezoek.
Ja gaat snel, wel leuk ook, je ziet ze gewoon veranderen en steeds meer kunnen. Dex babbelt nu veel Kan het trouwens dat de baby in de broek sneller een grote maat heeft dan boven?
@ dior: Mijn meisje is vandaag ook voor het eerst de hele dag aan de babbel. Normaal hoor je wel eens wat, maar ze kletst vandaag de hele dag... Erg gezellig en ze toverd de hele dag een breede glimlach.. GEWELDIG!! Ja het zou best kunnen, lange beentje
@mama 1984 Ja dat lachen erbij leuk he Dex lacht nu soms ook met geluid. Wat hij ook zou moeten doen maar nog niet doet is grijpen naar bv een zwaaiende doek. Okay dank u
Vandaag is mijn meisje ook alweer 3 maand ... wat gaat het toch snel zeg! Merk dat ze zich in de box ook steeds meer vermaakt.. er staat een beer naast haar die geluiden maakt als je op zijn voeten of handen duwt. Ze heeft dus door dat ze er tegen aan kan tikken en dat ze er dan geluid uit krijgt. Ze heeft hele verhalen tegen de beer Ook leg ik haar wel eens een tuimelraar rammelaar tussen haar voetjes en dan zit de de hele tijd te trappen ertegen om maar het geluidje te kunnen horen Wat worden ze nu ineens groot he!!! Afgelopen vrijdag ben ik samen met mijn moeder en zusje voor een trouwjurk gaan kijken. De eerste die ze erg mooi vond voor mij en als eerste had gepakt (maar heb hem niet als eerste aangedaan) die vond ik echt het mooist. Ik vind hem helemaal geweldig, maar we gaan toch even vergelijken in andere winkels... Het blijft gewoon leuk op trouwjurken jacht, dus ik wil het niet bij 1 winkel laten.
@dior: wauw alweer 4 maand! meestal is het shirtje een maatje groter maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Hier is het nu ongeveer het zelfde hoewel hij boven ook wel 74 past maar onder 68 @mama1984: ook alweer 3 maand! ja de tijd vliegt he! heerlijk dat ze lekker begint te babbelen. Hier nu ook andere geluiden en lacht de hele dag! en wat leuk op jurkenjacht. je zult zien dat het de eerste gewoon gaat worden. Dat is toch vaak zo haha Kyran gaat ook al zo hard. HIj lacht erg veel en als hij hardop lacht dan moet dat niet te vaak want dan krijgt hij de hik haha. Verder begint hij andere geluiden te maken. Beetje gillerig zeg maar en pakt de speeltjes van de babygym nu met beide handen. Morgen moet hij weer naar het cb om 08.15!!(help) en krijgt hij voorlopig zijn laatste prikjes (gelukkig)
hoi allen! sinds een paar dagen slaapt onze baby veel meer tijdens de dag maar ook dieper snachts. is dit de fameuze 3 maanden groei periode waar ze meer slaap nodig hebben. ik wil haar iet wakker maken aangezien ik denk dat ze het nodig heeft maar hebben jullie dit ook ervaren? ook mbt eten, kan 3 uur, 4 uur, 5 uur of 2 uur zijn. groetjes.
oh en nog een vraagje...sinds onze dochter geboren is slapen wij met klein lichtje in onze kamer zodat we haar makkelijker zien snachts. tijdens de nachtvoeding wrijft ze in haar ogen precies of dit haar stoort. slapen jullie met lichtje aan of in het donker. lijkt me echt heel donker voor een baby om zonder licht te slapen of creer ik een slechte gewoonte?
@ gewendo: Ik denk dat het idd een sprongetje is want mijn meisje heeft het ook de laatste dagen.. Hahah ik denk idd dat je beter het lampje uit kan doen, zo wennen ze aan het dag en nachtritme. Als ze nou echt niet kan slapen in het donker vind ik het weer wat anders, maar anders zou ik zeker het lampje uit doen. Hoor je wat of twijfel je ergens over kan je beter even het lampje aan doen.. ff kijken en dan het lampje weer uit. Ik zou haar in iedere geval nu nog niet aanwennen aan met een lampje aan slapen.
dank voor de tip mama 1984. wij slapen ook liever in het donker en zij precies ook. grappig. wij deden het meer om onszelf gerust te stellen.
sorry heb nog een vraagje. aangezien ons meisje met zo een monitortje slaapt voor respiratie checken tegen wiegendood tot ze 6 maanden is, moet ze van de dokter bij ons in de kamer. dit wil ook zeggen dat als ik ze s'avond om 20.00 wil neerleggen om te slapen, ze in de woonkamer bij ons moet. we hebben gemerkt dat ze routine nodig heeft aangezien later dan 8 uur, ze begint te huilen van vermoeidheid (wat normaal is). nu zitten wij in de woonkamer tv stilletjes te kijken met gedempt licht want anders valt ze niet in slaap. dit lijkt me echt gek maar ik weet echt niet hoe anders het te doen aangezien ik ze niet in haar eigen kamer kan leggen met baby phone. ook slaapte ze gisteren de langste tijd (wanneer wij aten en wat rusten voor naar bed te gaan). dit vind ik dan ook weer spijtig want had dit graag gehad wanneer wij sliepen. ik vind het moeilijk om een routine onder de knie te krijgen. ik probeer nu elke dag haar om 7 uur te baden en het dan rustiger aan te doen met haar. enige tips? of hoe gaat het bij jullie?
@ Gwendo: Mijn meisje slaapt ook veel beneden, (ivm dat ik haar ander heel veel in en uit box,bed,kinderwagen moet halen vanwege het halen en brengen van de oudste) Ik weet niet waar jou dochter in slaapt beneden (box,bed,kinderwagen)? Mijn dochter slaapt het beste dan in haar kinderwagen met de kap helemaal uitgeklapt zeg maar zodat het wat donkerder word. En dan zet ik haar zo neer dat ze weinig last heeft van ligt of geluiden. Kun je haar badje anders niet wat verschuiven naar later op de avond? net voor haar laatste voeding zeg maar...na het badderen even voeden en dan lekker slapen..mijn dochter valt dan direct in slaap. Vroeg me eigenlijk af waarom ze dan niet in haar eigen kamer mag met bybyfoon aan? als je in bed ligt en slaapt merk je zelf ook niet hoe ze erbij ligt of wat ze doet.. mocht dat aperaatje gaan reageren dan wod je pas wakker denk ik toch?...en overdag met babyfoon aan kun je dan dat aperaatje ook horen? vandaar mijn vraag eigenlijk.
ja ik denk ook zo maar aangezien dit onze eerste baby is, volgen we wat de dokter zegt. maar mijn gevoel gaat ook eerder jouw richting uit. ik weet het niet zo...mijn man wil opvolgen wat de dokter zegt. dank voor je tip.
Ja logisch dat je luisterd en doet wat de dokter zegt... Je wil tenslotte doen wat het beste is en als de dokter zegt dat het zo het beste is dan doe je dat ook. Ik weet natuurlijk niet wat de dokter jullie precies heeft gezegt, maar ik vind het wel een beetje dubbel..doktoren geven gauw aan dat kindjes rust en regelmaat moeten hebben.. maar als jou dochter dat niet echt kan krijgen doordat ze toch geprikkeld word door geluiden en licht dan lijkt me dat ook weer niet de bedoeling. Wat je vertelde over dat ze bij jullie op de kamer moet slapen, dat heb ik ook eerder gehoord, dit is ook omdat sommige zo ontzettend diep slapen en dan iets niet goed kunnen horen. Maar dat over overdag ook altijd beneden dat heb ik nog nooit gehoord. Is het niet mogelijk om haar anders even bv in de keuken te zetten als jullie in de woonkamer tv kijken (ligt natuurlijk aan je huis) of even een stukje in de gang (ik denk ff met je mee ) Maakt dat ding een hard geluid of hoe gaat dat eingelijk?
Good thinking ;0) Ja dat ding heeft een alarmpje. eerlijk gezegd heb ik gehoord dat dokters het nog al snel geven. better safe than sorry. nu geen probleem want wij voelen ons er ook meer op ons gemak bij. ik vind jouw tips wel goed. proberen waard. heb ook daarnet even de kinderarts gebeld omdat Yana echt de hele dag en nacht onmiddellijk slaapt na voeding. hij vertelde dat haar vertering beter wordt en daarom dat ze meer slaapt. zolang ze lacht en interactief is als ze wakker is dan is alles prima. hij zei zelfs dat het gezond is dat ze zo veel slaapt. oh wel, zo zie je maar. dankje!