Hoi allemaal, ik lees hier over terug gaan werken en ik baal als ik er aan denk. ik heb ook nog wat tijd maar het komt dichterbij. hoe doen jullie het? ik had lange uren en enorme stress dagen. ik zie er echt niet naar uit en wil dit ook niet meer. hebben jullie part time aangevraagd of vertrekken jullie vroeger? ik ben zelfs aan het overwegen om thuis te blijven dat yana 9 maanden is dus onbetaald verlof eigenlijk. hoe doen jullie het?
@werk: Wij leven -heel krap- van één inkomen, maar vinden 't het wel waard. Nu is die situatie ooit uit nood geboren (ziekte), maar we vinden het ook wel erg prettig zo. 't Is naturulijk erg traditioneel, maar voor ons werkt dit... Lijkt me ontzettend moeilijk m'n kind naar een opvang te brengen.. Nu heb ik af en toe een opdracht en dan kan manlief gewoon thuis voor de dames zorgen (meestal). @ongesteld; ik was na zes weken of zo weer ongesteld, geen idee precies, want ik ben zo'n drie weken na m'n bevalling weer aan de prikpil gegaan, waardoor je eigenlijk niet meer normaal ongesteld wordt.. Ik geef ook geen bv natuurlijk.. @oorbelletjes: bij getinte of donkere kindjes vind ik 't vaak leuker staan dan bij blanke kindjes en zelf zou ik er niet voor kiezen, maar ieder z'n ding toch? 't Kan bij sommige kindjes heel geinig staan.. 'k Moet wel zeggen dat ik zilver mooier vind dan goud.. Hier heeft Noah ondertussen d'r zinnen gezet op oorbelletjes, dus die mag ze voor haar verjaardag. Dan wordt ze zeven en heeft ze er bijna een jaar over kunnen denken. @hier: hebben jullie kotertjes dat nou ook, dat je nét die 12-wekensprong achter de rug hebt en dat hollekidee de volgende sprong zich alweer aandient? 'k Heb daar toen met Noah ook zo van gebaald, omdat zij ook met 11 weken klaar was met d'r 12-weken sprong (Noah is twee weken te laat geboren) en 'n week later begon ze alweer te jengelen en te doen.. En Hanne doet dus precies hetzelfde.. Zucht.. Ik vind het vooral vervelend, omdat 't bij Hanne op haar manier van drinken slaat. Gisteren heeft ze maar 650 cc gedronken!! Hopelijk gaat 't vandaag beter...
@mijkeltje Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet echt meer "last" heb van Luuk zijn spronmgetjes net alsof hij ze niet meer heeft. @missflower Twee weken terug ongesteld geworden. Het was niet echt veel. Maar wel raar want ik geef volledige bv. @mama1984 Ieder voor zich natuurlijk maar ik vind het voor oorbelletjes nog veeeeel te vroeg voor zo'n klein meisje. @gwendo Ik werkte eerst vier dagen maar vond dat veel te veel. Nu sinds deze week werk ik er drie. Ik moest in het begin er huilen toen ik Luuk moest wegbrengen. Maar het gaat nu erg goed bij de gastouder. Dus zit wel lekker op mijn werk. Liever zou ik natuurlijk altijd bij Luuk zijn maar dit kan nu eenmaal niet. @Dior Hoe was je eerste werkdag? Ook zo moeten huilen?
wie zorgt er voor jullie baby wanneer jullie gaan werken? ik woon in buitenland dus moet aan dagverblijven / creches denken en dan een nanny die haar gaat afhalen want ik geraak er niet op tijd. vindt dit erg want ze is zo klein...
@gwendo: ik werk nu in de avond dus dan is mijn man thuis @mama1984: ik zou het ook niet kunnen maar als jullie er achter staan dan is het mooi toch! ik wil wachten tot ze het zelf aan geeft @mijkeltje: ik heb geen idee maar het lijkt alsof kyran niet echt sprongetjes heeft ofzo.. hij heeft wel eens een dagje dat ie wat minder goed slaapt of wat minder tevreden is maar heb nog niet gehad dat ik niks met hem kom *afkloppen*
@ gwendo: ik werk in de zorg dus ik heb wisselende diensten. Als ik moet werken overdag dan past mijn moeder op. @ Mijkeltje: wat leuk dat ze het nu toch echt na een jaar wil ... Ik heb het in het kleine steegje naast de Hema laten doen. Daar zit zo'n heel klein juweliertje. Ze is er voor gediplomeerd en is erg vriendelijk en rustig. Je krijgt er fijne uitleg en het goede vond ik dat ze het ook nog eens met handschoenen aan deed. Wat betreft het sprongetje, ze heeft hem net gehad.. maar nog geen een er achteraan gehad. @ missflower: leuke foto zeg! @ all: Pff ben op zolder aan het uitzoeken wat weg kan... moeilijk moeilijk... Ja denk ik dan.. wie weet doe ik er nog eens iets mee hahaha en het stond al meer dan een jaar in de kast .. Volgends mij is het beter om samen met mijn mannetje te doen, die is overal wat makkelijker mee.
@mama 1984: precies, daar ben ik ook aan informeren. Duidelijke uitleg, netjes en hygiënisch en 'n aardige mevrouw.. En ze heeft 't er inderdaad al bijna een jaar over, dus ik heb geen twijfels of ze 't echt wel wil.. @MissFlower: wat 'n heerlijk ventje zeg!! @sprongetjes: heerlijk als je koter er weinig last van heeft zeg.. Deze dame heeft er ook niet extreem last van qua slapen en zo, maar qua drinken dus wel en dat vind ik best moeilijk... Ik ben niet gauw ergens onzeker over, maar dáár over dus juist wel...
@ Sprongetje: als ons dametje een sprongetje heeft wil ze juist vaker drinken, en het liefste bij ons zitten.. Verder slaapt ze echt heel goed...moet haar 's morgen gewoon wakker maken
@sanka: ja hij is weer zo goed als nieuw hahaha nee maar echt wereld van verschil in 1 dag @sprongetje: drinken ze dan minder bij een sprongetje? kyran zit vandaag nog maar op kleine 600cc ongeveer en laatste paar dagen komt ie ook wel vaak 2x snachts dus ik denk dat ik hem later op de avond nog maar keer wakker maak voor een fles want zo kan ie niet de nacht in gaan
Wat ik begrepen heb gaan ze in elk geval 'gek' doen qua drinken. Dus of vaker kleine beetjes willen drinken of minder drinken.. Hanne drinkt ook ineens minder.. 't Slechter slapen is ook vaak kenmerkend... Hanne zit op dit moment op ook zo'n 570. Niet bepaald veel dus. We halen haar er dus mooi uit voor 'n late avondfles...
@mijkeltje: hij is wel gister en vanavond iets onrustiger dat hij dan wakker word en je even speen moet geven dat was normaal ook niet zo.. en idd 570 is ook niet zoveel maar goed kyran is wel al bijna 9 kilo he dus hij moet neem ik aan wel meer drinken
@ all: Jee, nou ik ben nu net klaar met opruimen van de zolder Haha nu alleen rugpijn van het gekruip achter het schot. Maar de kringloop en de humanitas bakken zullen weer blij zijn van de week 3 grote zakken vol kleding voor jongens, stuk of 4 dozen vol met spullen wat nog goed is en dus eigenlijk zonde is om zomaar weg te doen. Zit alleen nog te bedenken waar ik heen kan met mijn zwangerschapskleding?? iemand een idee? En een stuk of 3 zakken met rotzooi... Pfff wat iemand toch kan bewaren he hahaha. Mijn oude poppenhuis heb ik ook tevoorschijn gehaald. deze ga ik helemaal wit schilderen (nu grene) en dan leuk aankleden... ook vond ik nog mijn oude poppenwagen en een strijkijzer. Mijn jongens vonden het ook wel even leuk om er mee te spelen. Zo nog even voeden en dan slapen. Tot gauw
Ben ik eindelijk weer. Ben gister terug gekomen uit NL, ben er heerlijk bijna 3 weken geweest. Was erg fijn om iedereen te zien, Twan eindelijk te kunnen showen en weer eens in de typisch NLse winkels te sneupen...! Verder deed en doet Twan het geweldig,alle drukte maakt hem weinig uit gelukkig! Ook slaapt hij nu heerlijk door de hele nacht (dankzij zijn duim ). Hij krijgt nog volledig BV, gaat dus allemaal lekker! Met mij gaat het ook goed, krijg 's nachts wat meer slaap, dus dan voel je je gelijk fitter. Ben ook benieuwd wanneer ik weer ongesteld ga worden, van mij mag het nog wel even wegblijven, haha! Heb trouwens het idee dat Twan afgelopen weekend een sprongetje had, eerder eigenlijk nooit opgemerkt. Grijpt nu steeds meer naar dingen en gebruikt beide handen vaker tegelijk. Leuk om die ontwikkelingen te zien. Ook brabbelt ie er steeds meer op los, samen met een grote lach, gezellig! Vanaf nu hoop ik iets vaker langs te komen, al is er eerst weer genoeg te doen in huis!
@ missflower, ik kan wel ff kijken...welke maat had je in gedachten? @ juttel, gezellig dat je er weer bent!
@mama1984: rompertjes 74/80, broekjes 68/74 en shirts 74? @juttel: fijn dat het zo leuk was in nl! en leuk he om al die ontwikkelingen te zien. kyran pakt ook dingen aan.. als ik bijv zijn speen in me mond heb dan probeert hij die ook te pakken. erg grappig om dat geconcentreerde koppie dan te zien
@ missflower: ik zal eens even kijken. ik had namelijk al wel een zak weggedaan namelijk voor ik jou berichtje las, dus moet even kijken wat er in de andere zak zit . @ all: vanmorgen naar de tandarts geweest. 2 gaatjes moeten boren , en ik ben er zo bang voor he .. Lag weer met een traantje in de stoel. gelukkig weet de tandarts ervan dus die helpt me er goed mee. Maar het is weer gedaan. Gisteren een nieuw deel bijgekocht van een kledingkast voor de jongens. Mijn man had besloten om daar maar te gaan eten zodat ik niet hoefde tete koken. Nou wij hadden goed en wel het eten op, behalve mijn jongste zoon...hij had er geen zin in. Hij wilde alleen drinken en het ijsje. En zo ineens komt me er toch een golf spuug uit zijn mondje. De hele tafel zat onder, hij zat onder en op de grond lag een plas spuug. Echt niet normaal. Mijn man en mijn oudste zoon kunnen er heel slecht tegen dus die gingen zelf ook al bijna . Ik bleef kalm en probeerde iemand te vinden die ons kon helpen. Uiteindelijk is de schoonmaak ploeg gekomen en heeft het opgeruimd samen met ons. Haha alle mensen om ons heen waren nog aan het eten en dacht nog ''eet smakelijk'' hahah... (best flauw he ) Maargoed mijn kereltje kon het ook niet helpen. Kwam nog een bekende tegen van mijn werk en doe was aan de klets tegen mijn meisje hahaha ze was me daar toch aan het lachen, zoo leuk is dat dan.
@mama1984: is goed kijk maar even.. ik ben ook geen fan van de tandarts en stel steeds het maken van een afspraak uit.. want heb af en toe wel wat last dus heb wel gaatjes.. ah zielig van je zoontje maar ja kan idd gebeuren!