@juttel en sanka: nou door de buikgriep is het enorm achteruit gegaan en heb steeds gezegd dat ik door ga zolang het lekker loopt en niet ten koste van alles. dus op gegeven moment een combi en momenteel alleen nog fv. Ik heb er vrede mee! hij heeft het belangrijkste gehad en ik heb ook weer wat meer "vrijheid" en hij doet het heel goed op 4 flessen en slaapt nog steeds door! En daarnaast lijkt het alsof hij nu al minder hard groeit en dat is ook niet verkeerd. Hij is namelijk sowieso al 68 cm en 9 kilo en tja als dat zo door blijft gaan word het toch wel wat lastig met de maxicosi en tillen enz enz maar ik moet 27 april weer heen dus ben benieuwd @juttel: wat groeit hij goed zeg! en dat is zeker lekker dat je niet zovaak hoeft te voeden.. ik zat met bv nog gewoon op 6x toen en mijn borsten gaan al weer meer gelijk op nu haha @sanka: oh beterschap zeg! erg vervelend maar fijn dat de bv nog steeds lekker loopt... soms voel ik me wel ff down als ik denk dat dat hoofdstuk voor mij weer is afgesloten maar aan de andere kant gaat het zo lekker nu @all: ik heb het idee dat er tandjes op komst zijn.. hij zit steeds op zijn vingers te happen en op mijn vingers en is huilerig en was gisteravond paar x even overstuur wakker.. ik zie wel 2 tandjes zitten onder het tandvlees volgens mij maar weet niet of dat normaal ook zo is??
@missflower Oh al tandjes? Ik zal bij Luuk ook eens goed gaan kijken. @all Ik ga ook mee schrijven bij de december mama's. Hier is het toch wel erg stil.
@juttel Ik heb een keelontsteking. Maar kan geen antibiotica krijgen vanwege de borstvoeding. Maar het is al aan het afzwakken gelukkig. Wat fijn dat het zo goed gaat met twan. Luuk krijgt nog steeds zo'n 6 tot 7 voedingen per dag. Hij gaat oom om half negen savonds naar bed. Maar meestal wil hij rond 5.30 wel even drinken en komt dan rond half 8 of 9 weer. Heerlijk.
Nou, ik kom ook maar even voorbij zeilen.. Hier zit ik me ook wel eens af te vragen of Hanne niet al tandjes krijgt, maar 't lijkt me nog zo vroeg voor tandjes! En verder: ik merk dat ik de tijd niet vind om hier alles bij te houden. Ik hapsnap wat op 't forum rond verder, maar 't lukt me niet hier actief te blijven... Ik wens jullie hoe dan ook alle goeds!!!
@ mijkeltje: Hahah dat idee had ik bij mijn dochter ook al. Ze zit enorm te kwijlen, bellen blazen en op haar vingers te zabbelen/bijten. Maar verder is er nog niets te zien dus ik denk niet dat er wat komt.
Hallo Allemaal, Ik ben al een tijd niet geweest, en dat spijt me maar ik heb er gewoon de tijd niet voor , nu ik weer 32 uur aan het werk ben. Sávons ben ik alle tijd aan Dex kwijt en in het weekend moet alles wat is blijven liggen. Ik zal af en toe dus misschien nog eens langs komen om te kijken hoe het met jullie gaat en misschien eens wat schrijven maar kan niks beloven. Ik vindt dat heel jammer maar helaas red ik het gewoon niet om het bij te houden al is het zo lekker rustig hier. Met Dex gaat het heel goed en hij kwijlt nog steeds heel erg maar nog geen tandje. Ik lees net dat er al een baby is die er wel een heeft super hoor. Nou ik wens jullie en de baby's en de rest van jullie fam ook natuurlijk het aller beste toe en wie weet tot ziens
dag dames, Bij het andere topic kan ik het echt niet bijbenen en hier is het weer zo rustig haha maar goed dan liever hier want volg dat andere gewoon echt niet.. zoveel zit ik er niet achter.. @tandjes; nou nog niks te zien helaas.. het lijkt er wel op alsof hij er last van heeft maar er komt niks @dior: phoe wel pittig ook nog 32 uur werken dus logisch dat je weinig tijd over hebt.. @all: nou gaat harstikke goed met kyran! hij wil alles wat hij ziet om zich heen pakken.. als hij op zijn rug ligt en ik leg speeltjes om hem heen dan probeert hij ze te pakken en soms lukt het.. hij heeft zich 2x van buik naar rug gedraaid.. daarna nog niet weer.. hij slaapt nog heerlijk door en zit op 4 voedingen en af en toe krijgt hij wat fruit.. Ik zal nog even een leuke foto plaatsen van gister: Bekijk bijlage 67521 Julie nog een leuke foto??
Goede morgen allemaal, Ook ik ben even niet langs geweest. Hele drukke week geweest. Ben tante geworden (moet nog even wennen aan het woordje tante) Mijn schoonzusje is afgelopen dinsdag bevallen van haar zoon doormiddel van een keizersnede. 6-7 weken te vroeg. De navelstrengtoevoer was niet goed en ze had een hoge bloeddruk en het kindje werd geschat op nog geen 1400 gram dus ze lag al een week in het ziekenhuis. Daar werd ze in de gaten gehouden, maar naar een week bleek het kindje nog niet gegroeidte zijn dus moest het gehaald worden. Haar zoontje weegt 1220 gram... is zo ontzettend klein en mager. Is gewoon vel over been. Alles gaat tot nu toe goed, hij had wel geelzucht maar ook deze waardes zijn al minder. Met ons kleine meisje gaat het prima. Is druk met haar handjes en probeerd ook dingetjes om zich heen te pakken. ze was de laatste keer goed gegroeid bij het cb... Ze slaapt ook prima en krijgt nog steeds om de 3-4 uur de borst... (alleen in de nacht niet). Over 2 weken moet ik weer werken, ik zie er best tegenop...maar ach als je eenmaal weer een week aan het werk bent zit je er ook zo weer in (weet ik ondertussen na ervaring )
Hallo @missflower Wat en leuke foto zeg. het andere formu is inderdaad druk. Kan het toch nog net redelijk bijhouden. En heb hele leuke foto's alleen niet op deze pc.:x Door dat stomme update van macafee doet mijn pc het niet meer en daar staan al mijn foto's op. @mama1984 Gefeliciteerd. En wat klein zeg. Ik vond het werken ook tegen vallen. @all Mijn luukje is ziek hij heeft 38.3 en is heel erg aan het jammeren. Morgen blijft mijn man thuis. Helaas kan ik zelf niet thuis blijven.
@mama1984: jeetje dat is echt klein. Die van mij was gewoon bijna 4x zo groot @sanka: beterschap met luuk!
Hallo allemaal. Het is al een tijdje geleden dat ik bijgelezen heb. Ik wou jullie nog allemaal bedanken want tijdens mijn zwangerschap heeft het echt geholpen om alles te volgen en dingen te delen. Danku! Met ons gaat het ondertussen goed. de tijd gaat snel want Yana is nu al 4 maanden! Alles verloopt super behalve s'avonds. ze wil namelijk niet gaan slapen. tijdens de dag slaapt ze drie keer zonder probleem maar s'avonds is het precies of alles wat ze tijdens de dag heeft meegemaakt allemaal teveel wordt en huilt ze telkens als we ze in bed stoppen. soms ben ik 4 uur bezig. in bed, er terug uit, eten geven, slapen, terug wakker na 10 minuten, boertje, huilen. ik weet echt niet hoe ik dit kan oplossen. nu geef ik borstvoeding en ze valt in slaap en dan leggen we ze in haar bedje maar ik weet dat dit niet goed is en dat ze moet leren om zelf in slaap te vallen. heeft iemand advies / tips? ze slaapt nog steeds bij ons op de kamer in haar wiegje omdat ze nog steeds om de drie uur wil eten. tijdens de dag leg ik ze in haar kamer. ik heb reeds geprobeerd ze savonds daar ook te leggen maar hetzelfde gebeurt. ze wil precies echt niet slapen savonds. eens ze slaapt, slaapt ze wel goed tijdens de nacht. het is dus enkel saonds tussen 7 en midernacht. dank voor advies.
Hallo! Ja echt rustig hier....doe er zelf ook aan mee, heb er gewoon weinig tijd voor. Maar ben er nu weer even. Alles gaat goed hier, nog steeds een heerlijk tevreden mannetje! BV gaat goed en hij groiet maar door. Afgelopen week voor het eerst geprakte banaan gegeven, even wennen, maar de derde keer ging het al stukken beter en eet hij er lekker van! @Gwendo, fijn dat het overdag wel goed gaat! Misschien een advies om haar 's avonds lekker in bad te doen zodat ze loom wordt? Maak er dan een vast ritueel van. Bijv. voeden, uitkleden, badderen, pyama aan, misschien nog een beetje drinken, in bed leggen, liedje zingen en dan slapen. Is ze echt moe als je haar naar bed wil doen? Je kunt haar wel om 19.00 uur op bed leggen,maar als ze niet moe is dan lukt het hier ook niet, let goed op de signalen of ze moe is of niet. Twan gaat nu ook vaak pas rond 21.15 uur op bed. Ze zijn tenslotte nog maar 4 maanden... En 's nachts komt ze ook nog om de 3 a 4 uur? Helpt een speentje ook om het te rekken? Twan ligt al vanaf 2 weken opzijn eigen kamer en ook hij is wel eens wakker 's nachts, maar huilt dan niet en valt dan vaak ook zelf weer in slaap. Hoop dat je er wat aan hebt. Ik moet er vandoor,volgende keer meer reacties!
@gwendo: en ook niet slapend weg leggen maar wakker. want anders schrikt ze wakker en is het mis natuurlijk. Als je haar wakker weglegt en dan nog even zingt/aait en toch maar steeds even heen gaan maar zou haar er niet uit halen.. kijk mocht ze echt overstuur zijn dan natuurlijk even rustig maken maar als het jengelen is dan zou ik steeds even heen gaan en dan speentje geven Nou hier zijn tandjes op komst.. hij heeft erg veel poepluiers op een dag en ook snachts word hij er soms mee wakker en sowieso in de ochtend.. van die zure draderige poep dus ben benieuwd wanneer ze doorkomen
Hallo Allemaal, het word hier nu wel erg rustig zeg. @missflower En al een tandje te zien? Luuk is weer aan de betere hand hij heeft antibiotica gekregen. NU ik er nog een beetje boven op komen en dan komt het helemaal goed.
hoi hoi allemaal. Ik dacht ik laat me ook maar weer even horen. Hier gaat alles goed hoor.. Alleen heeft mijn meisje door het vele spugen en kwijlen haar nekje helemaal kapot. En na een paar dagen kreeg ze het ook achter haar oortje en onder haar oksel. Vuur rood was het ineens nadat het weer vorige week ineens zo warm was. Goed blijven afdrogen, talkpoeder, maizena, bepanten creme, katoene doeken in de nek.. Vanalles hadden we geprobeerd. Vorige week donderdag was ik het zat... het deed haar erg veel pijn als ik haar moest wassen en het werd nu echt erg... dit leek niet meer op een smetplek zo snel groeide de plek. Dus ik ben naar de huisarts gegaan.. Die zei dat het schimmel was.. dus ik kreeg schimmel creme mee.. Ze gaf ook aan dat ik het niet had kunnen voorkomen, doordat ze zo veel spuugt en kwijlt blijft het nat en broeierig. Ik moest gewoon door blijven gaan met het telkens drogen en katoene doekjes ertussen leggen en 2 keer daags de creme erop smeren. Nu eindelijk begint het te werken... onder haar oksel en achter haar oortje is het bijna weg... Onder haar nek is het wat wisselend.. zodra het weer nat word is het weer even vuur rood dus hier blijf ik deppen met de doeken. Op het moment vanwege haar dus heel veel was... alles moet op 60 graden en is het nat dan moet het in de was.. Ze ligt veel in romertjes met spaggetie bandjes want daarvan is de hals lager en heeft ze nit de hele tijd een natte romper in haar nek. pfff is wist niet wat het zo erg kon zijn... dit heb ik zelfs nog nooit gezien bij mijn clienten... zoo zielig.. kon wel janken elke keer als ik het zag om het te verzorgen. Verder blijft ze vrolijk .. we genieten enorm van haar... en de jongens ook.. die zijn niet weg te slaan bij hun zusje. Ze is erg druk met haar handjes en wil alles om haar heen pakken. Wat gaat het toch snel zeg.
hoe is het met iedereen??? hier alles goed, nog steeds geen tandjes maar nog steeds aan het kwakkelen ermee.. verder een heerlijk kind van alweer 72 cm en 9055 gram! hij doet het heel goed!
hoi allen, hier ook alles goed, ook nog geen tanfjes maar wel veel speeksel. nu ook sinds een paar dagen wat slijm in de luier bij de poep. heb op het internet gelezen dat dit door het speeksel komt. hebben jullie dit ook. yana heeft twee keer per dag een vuile luier (poep) maar ook plots vandaag meer. dit is misschien een teken van tandjes? ik geef nog steeds BV maar ben begonnen met formule melk (1flesje per week er bij) om de BV af te bouwen. enkele tips hoe het best af te bouwen want ben wat bang. veel vriendinnen hebben reeds koorts en ontstekingen opgelopen. dank!
Hoi Hoi, Hier gaat ook alles prima. Ondertussen ben ik weer aan het werk.. wel weer wennen, maar het gaat goed. Met ons meissie gaat het prima..ze is zo ontzettend vrolijk. Slaapt goed en is erg makkelijk. Ze is vanalles aan het ontdekken en grijpt vanalles vast. @ Gwendo: hier nog nooit slijm gezien bij ontlasting.. ook niet bij mijn jongens. Vaak hoor je wel als er tandjes onderweg zijn dat ze diarree krijgen.. al hebben mijn jongens hier ook geen last van gehad. Het afbouwen zou ik idd heel voorzichtig doen.. ik geef ook nog borstvoeding en ik heb bij mijn jongens ook borstontsteking gehad toen ze een voeding minder wilde. Nu heb ik erg snel borstontsteking... ik laat haar dan zo veel mogelijk leegdrinken en zo gaat het bij mij het snelst over. Maargoed als je aan het afbouwen bent dan is dat niet handig. Als ik jou was zou ik het heel rustig aan doen. ik zou dan een voeding eraf halen en de tussenpauzes van de borstvoeding iets verlengen. Niet gelijk te veel tijd ertussen laten zitten. Hopelijk heb je hier wat aan.