@mama 1984 Ik zorg er wel altijd voor dat als ik Dex in de armen geeft dat hij of zij goed zit Ben je een beetje uitgerust van gisterenavond? @MissGlower he bah dit gun je niemand! Hopelijk komt het allemaal goed ik duim mee! @All Dex heeft vanaf 3:15 vanacht tot net de hele tijd gehuild. Heeft ook lichte verhoging 37.2
@dior Wat vervelend zeg dan zou je nu wel bekaf zijn. Maar eh mijn kraam heeft voor mij op geschreven (had het even op gezocht) dat als luuk boven de 38 graden heeft dat hij dan verhoging heeft. Ik moet hem dan 1 uurtje iets bloter neer leggen zodat hij zeg maar kan af koelen. Na een uurtje moet ik weer zijn temperatuur opnemen en is het dan nog boven de 38 graden dan moet ik de huisarts bellen. @all Hier een lekker dagje. Vandaag een kado voor luuk gekocht van zijn centjes . Hij heeft nu een fisher price wipstoel met geluidjes. Kan niet wachten tot hij erin kan ligt nu natuurlijk al een hele tijd te slapen. Vanavond komen mijn ouders op bezoek. Heb lekker taart gehaald. Hebben jullie trouwens ook nog steeds zo'n buikje? Ben benieuwd hoe en of ik die nog weg ga krijgen. Allemaal een hele fijne avond.
@dior Heb online nog iets voor je gevonden. Misschien dat het je geruststeld? Een kindje heeft koorts wanneer de lichaamstemperatuur boven de 38 graden Celsius komt. De normale lichaamstemperatuur ligt tussen de 36,5 en 37,5°C. Er wordt gesproken van verhoging wanneer de lichaamstemperatuur tussen de 37,5 en 38 graden Celsius ligt. Wanneer de koorts erg hoog is, boven de 42 graden Celsius, wordt er gesproken over hyperpyrexie. Koorts is een verschijnsel en een natuurlijke reactie van het lichaam op een infectie of ziekte.
@Dior: wat vervelend en zielig voor de kleine . Verhoging is toch boven de 38 graden? Boven de 38 graden, is mij ook gezegd net zoals Sanka de huisarts te bellen. Hopelijk is zijn temp al gedaald. @Sanka: klinkt goed een fisher price wipstoel met geluidjes. Ben benieuwd wat Luuk er van vindt. Vast heel leuk. Zoals ik al eerder geschreven heb, was ik een beetje met de BV aan het klungelen en iedereen zei wat anders. Nu heb ik de lactatiedeskundige van het CB gesproken. En moest alle schema's weggooien en op verzoek voeden. "s nachts Robijn laten doorslapen. Nou wat een opluchting; het gaat nu veel beter. Soms komt ze om de 2 uur, dan weer om de 4 uur, 's nachts soms om de 6 uur. En 's avonds doet ze soms clusteren; dan komt ze om het 1/2 of 1 uur. Maar ik hoef haar niet meer tegen haar wil in wakker te maken en dat maakt het allemaal een stuk minder frusterend. Alleen komt ze altijd als ik zelf net wil gaat eten, wat een timing zeg .
dag dames Ik ben nog gebeld en de baby is nu gelukkig stabiel en het is nog even afwachten wanneer hij geopereerd word Vandaag even heerlijk geshopt met me zus. Vanalles gekocht en me man was bij de kids.. kyran doet het super vandaag.. hij had om 08.00, 12.00, 16.30 voeding gehad! terwijl hij normaal om de 2 uur komt.. hij slaapt vandaag dan ook veel meer.. nou ga even mijn dochter op bed doen..
@ MISSFLOWER: jee, ik duim ook voor jullie mee hoor! @ DIOR: Hier heeft de kraamhulp ook gezegt dat de normale temp tusse 36,5 -37,5 zit... Ik heb heerlijk in bed gelegen tot een uurtje of half 11.. onze jongens lagen lekker te slapen tot half 11 en mijn meisje sliep ook nog even door tot half 11 na haar laatste voeding om half 8. Heerlijk.. @ SANKA: Hier ook nog wel wat een buikje hoor.. het is gewoon wat slapper nog.. maar ik merk iedere week wel dat het minder word... bij de een trekt het weg en bij een ander weer niet. @ PELIKAANTJE: Fijn dat het nu beter gaat met het geven van bv.. voelt dan een stuk geruster he? @ MISSFLOWER: wat fijn dat hij nu stabiel is.. pff wat een spanning he! @ all: Hier de hele middag op stap geweest... voor iedereen weer wat leuks gekocht.. Nu lekker thuis op de bank.. nu wel even moe van dat slenteren in de stad dus lekker met de beentjes omhoog,
Misflower, wat fijn dat hij nu stabiel is. Mijn duimen draaien ook door. Mama, ik zorg er ook vaak voor dat Jonathan in zijn bed ligt als er visite komt. Vind het zo onrustig als hij steeds bij een ander in de armen ligt. Als ie wakker is vind ik het prima maar ja, dat is ie nog niet zo veel. Pelikaantje, goed dat je het CB hebt gebeld, je kan er zo onzeker van worden he. Ook hier word er op verzoek gevoed. Alleen als ik naar bed ga maak ik hem even wakker, even volgooien en dan allemaal weer slapen. Sanka, leuk zo'n wipstoel, hoe vind ie het? Mijn onderbuik is ook nog steeds flubberig.... Daar moet voor de zomer nog even aan gewerkt worden. Ruben heeft vannacht bij mijn ouders geslapen, vanmorgen kraamvisite gehad en daarna Ruben weer opgehaald en zijn we even naar de bubbel jungel geweest (indoor speeltuin) daar heeft ie zich even heerlijk uit kunnen leven. Zelf voel ik me wat minder, ontzettend moe, verkouden, kiespijn (denk dat mijn verstands kiezen eraan komen) en hoofdpijn. Gister lagen we om 21.40 al op bed. Denk dat dat vandaag niet veel later gaat worden.
bedankt voor het duimen! Ze belde vanavond en zei dat de chirurg het positief in ziet en hij word morgenvroeg geopereerd en duurt 3 uur! pff nog even afwachten! @runner: het gaat ook rond hoor.. me dochter en man zijn beide erg verkouden en hoofdpijn enz @bv: dat gaat hier echt heerlijk! ik ben vandaag hele middag weggeweest en had van te voren gekolfd en had wel 400cc ofzo en toen ik thuis was heb ik rond 17.00 weer 300cc gekolfd.. ik heb het idee dat hij langer volhoud alshij het via fles heeft gehad maar dat moet ik nog even zien.. ik ga hem even schone luier doen en in de bakerzak en hopelijk wil hij lekker slapen.. weltrusten allemaal!
@MissFlower, Spannend hoor, ik hoop dat het allemaal goed gaat, ik duim met je mee! @Runner, hoop dat je snel weer opknapt, niets aan ziek zijn... @Sanka, buikje is inderdaad flubberig,maar merk wel dat ie al weer wat 'strakker' wordt gelukkig. Met de kilo's gaat het trouwens ook best goed, ben al meer dan de helft kwijt (in 2 weken)! @Mama1984,leuk weer even shoppen, heb ik ook zin in, aankomende week maar eens even doen. Kan me voorstellen dat je daarna moe was. Qua bezoek en baby vasthouden, doe ik niet te moeilijk over, zolang Twan niet protesteert en natuurlijk houdt ik het goed in de gaten. Vind het zelf ook altijd leuk om zo'n babytje vast te houden... @Pelikaantje, goed dat de BV nu beter loopt. Je eigen gevoel volgen is erg belangrijk,pik de adviezen er uit waar jij je lekker bij voelt! @Dior, Heeft Dex weer zolang gehuild of heeft ie daarna lekker een hele tijd liggen slapen? Hier alles oke, Twan doet het super! Heeft alleen af en toe wat darmkrampen, zo zielig en weinig aan te doen helaas. Verder is Twan een rustige baby, slaapt ook erg veel...!Gelukkig 's nachts ook haha. Ik voel me ook steeds beter,vind het best snel gaan, had niet verwacht dat ik me zo snel zo goed zou voelen. Scheelt misschien dat we een redelijke nachtrust krijgen?
@pelikaantje Ik voed Luuk ook op verzoek. En inderdaad komt hij soms net als ik bijv op de wc zit, wil gaan eten, net even mijn ogen dicht heb. En hij komt hier snachts nog altijd twee keer. @missflower Wat fijn dat de chirurg het positief in ziet. En vraagje: jij kolft en geeft dan de fles? Kost het nu echt zoveel extra tijd als dat ze zeggen? Ik kolf nu alleen maar als we ergens naar toe gaan waar ik niet "live" wil voeden. @runner Ik ga over een weekje maar eens beginnen met buikspier oefeningen. Ik wil van de zomer inderdaad mijn bikini graag aan. @dior En hoe gaat het met Dex? @all Luuk vind zijn nieuwe wipstoel wel leuk. Maar was gisteravond wel snel uitgekeken. Vandaag maar weer eens proberen. Hier vannacht last van stuwing, heb Luuk wakker moeten maken om mijn borst leeg te drinken. Deed namelijk best pijn. Nou hier een rustig dagje, het is rot weer. Straks toch maar wel even een lekker rondje gaan lopen samen met mijn twee mannetjes en onze twee doggies. Allemaal een hele fijne dag.
@juttel Wat fijn dat twan het zo goed doet. Ik had mezelf ook al graag goed gevoeld na twee weekjes. Heerlijk hoor lekker genieten.
Over vasthouden: ik was bij mijn jongens ook helemaal niet moeilijk wat betreft het vasthouden. Eigenlijk heeft bijna iedereen hun vastgehouden. Vandaar dat ik vertrouwen had in de mensen die ik mijn dochter nu in de armen gaf. Maar ik vond het dood eng, ze ging van de ene houding in de ander en haar hoofdje werd ook niet goed ondersteund. En 1 maakte het wel zo gek, die probeerde haar aan haar armpjes op te trekken om haar goed neer te zetten op schoot. Ik heb haar toen direct uit zijn handen gehaald en gezegt dat ik haar ging verschonen en voeden. Schrok hier zo van dat ik dus nu die angst heb om haar aan andere te geven. Vanmorgen weer lekker uit kunnen slapen met zijn allen. Daarna onder de douche gesprongen.. Nu ben ik een beetje aan het afstoffen in huis (mmm dat wilde ik toch al voor het weekend af hebben ) Mijn man is het aquarium aan het schoonmaken en de jongste 2 liggen te slapen. De oudste is hier lekker aan de klets met ons... hij zegt '' mama je bent zoo lief '' ...
GOED NIEUWS! DE OPERATIE IS GESLAAGD pff wat een opluchting zeg en de kans is dus erg groot dat het nu gewoon goed blijft gaan! @sanka: nee ik kolfde altijd 1 of 2x per dag en omdat hij toen om de 2 uur kwam kreeg hij dus smiddags vaak even de fles zodat ik hem ook niet steeds aan de borst had en dat overdag wel lekker vind via fles.. ik kolf ongeveer 20 min en heb dan meestal minimaal 300cc.. toevallig komt hij gister en vandaag niet echt uit zichzelf want hij slaapt veel dus heeft hij om de 4 uur gehad en ik kolf gewoon wanneer het mij uit komt.. Mijn plan is om straks als ik weer werk dat ik het smorgens via borst geef en dan flesje mee voor kdv.. dan als ik vrij ben (meestal rond half 12) eerst te gaan kolven en dat mee nemen naar huis en dan smiddags ook de fles te geven.. dan rond etenstijd weer even kolfen en dan savonds gewoon weer aan de borst... hopelijk gaat dit lukken!
Hoi dames.. Ik kom even voorbij zeilen... Manlief was vandaag jarig, dus 't was druk vandaag... En nu ligt Hanne te huilen, omdat ze niet wil slapen en ik zou 't liefste huilen omdat ik juist erg moe ben. Ik heb sinds mijn bevalling weer best last van m'n fibromyalgie en dat maakt 't soms allemaal net 'n tikkie zwaarder dan ik wil...
@mijkeltje: gefeliciteer met je man en kan me voorstellen dat het zwaarder is dan.. rustig aan he @mama1984: wat lekker dat je uit kan slapen.. hier al weken korte nachten... kyran komt gelukkig nu vaak 1x maar toch je bent er wel mee bezig en vaak wil hij vanaf 6 uur niet in zijn eigen bedje liggen.. onze dochter komt ook vaak snachts bij ons en anders sowieso rond 6 uur en gaat dan zeuren dat ze tv wil kijken en bla bla.. dus ben wel op smorgens maar ja zal er toch af moeten
@Sanka bedankt voor de tip, het is/was dus minder erg dan ik dacht Het gaat nu iets beter met Dex. Waarom koop of huur je geen borstkolf om de stuwing weg te halen, is misschien een tip? @Pelikaantje Fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt, en Robijn lekker kint laten slapen. @MissFlower lekker zo'n dagje shoppen. SUPERRR NIEUWS dat de operatie is geslaagd!!!! @rummer hoe is het met je verstandkies @Juttel Dex heeft gisteren heel veel geslapen, de momenten dat hij wakker was wel nog gehuild maar het gaat stukken beter.Fijn dat alles zo goed gaat met Twan, en met jou natuurlijk @mama 1984 Mooi zo'n compliment van je dochtertje he @Mijkeltje Probeer het rustig aan te doen, hopelijk gaat het gauw weer beter met de fibromyalgie. En huilen kan opluchten!