'' Late December 2009 mama's ''

Discussie in 'De mama's' gestart door mama 1984, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ mijkeltje: nog gefeliciteerd met je man.. wat is dat nou precies dan fibromyalgie?

@ Missflower: de oudste van ons komt ook af en toe bij ons liggen 's nachts of 'smorgens maar slaapt dan altijd door.
    Mijn jongens zijn altijd goede slapers geweest, ik moet ze gewoon wakker maken 'smorgens zodat ik ze kan aankleden om naar school te gaan.
    Mijn dochter slaapt gelukkig erg goed in haar eigen bedje.. zodra ik haar in de nacht gevoed heb en ik leg haar terug dan slaapt ze weer verder.

@ Dior: hihi je bedoeld vast mijn zoon :p..

@ all: Pfff ik kon er vanmorgen niet uitkomen.
    Op een gegeven moment er uit moeten springen want anders zouden we te laat komen.
    gisteren hadden we een ''doe'' dagje thuis... huis is lekker schoon, aquarium en konijnenhok zijn verschoond en ons traphekje hangt weer stevig vast..
    Verder nog even bezig geweest om dingen op een rijtje te zetten voor de bruiloft..
    Alleen nog opzoek naar een fotograaf.. als iemand iets weet hoor ik het graag :D.
    Echt een proffecionele hoeft niet... iemand die het als hobbie erbij doet vinden wij ook prima. het gaat dan om een deel van de ochtend tot laat in de avond.
    Zo maar eens even alsvast het avond eten voorbereiden... straks komt mijn moeder bij ons middag eten.

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @mama1984: ja kyran sliep eerst ook altijd in zijn wiegje maar nu hij wat groter word gaat dat iets moeilijker.. nadat hij gister zowat de hele dag tussen de voedingen sliep en hij verkouden is ging het gister wat moeizamer om hem in slaap te krijgen toen wij op bed wouden.. uiteindelijk is dat 1 uur geworden (vanaf half 12) en werd hij om 04.45 wakker daarna heb ik hem maar bij mij laten liggen want me dochter lag al naast me te slapen.. wou niet het risico lopen dat hij weer ging huilen en zij dus ook wakker werd..

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    @mama1984: fibromyalgie heet ook wel weke-delen reuma. 't Houdt in dat ik altijd, in meerdere of mindere mate pijn heb in mijn hele lijf. Ik heb door de fibro ook last van het chronisch vermoeidheidssyndroom, maar dat is tegenwoordig een stuk minder.
    Ooit ben ik door de fibro en de CVS zelfs bedlegerig geweest en was er sprake van dat ik nooit meer normaal zou kunnen leven, maar met heel hard knokken ben ik nu zo ver dat ik dat tóch kan.

Maar tijdens mijn zwangerschap heb ik minder last van pijn gehad, blijkbaar gedij ik goed onder invloed van zwangerschapshormonen... Maar ja, zwanger zijn houdt 'n keer op en nu is de pijn dus weer terug.. Gelukkig ben ik 't gewend en weet ik na jaren en jaren ook wel hoe ik er mee om moet gaan. Maar 't is wel even balen natuurlijk..

Maar goed, er zijn ook fibro-patiënten die echt niets meer kunnen of wel dingen kunnen, maar zware medicatie krijgen en ik red me nog met tanden op elkaar zetten, goed mijn grenzen in de gaten houden en paracetamolletjes... ;)

Ik ben trouwens fotografe, maar gezien 't feit dat je eventueel ook 'n hobbyfotograaf zou willen en de tijdsduur denk ik dat ik -heel eerlijk- te duur ben. Maar goed, mocht ik iemand weten dan zal ik 'n gil geven. En o, als je een goede hobbyfotograaf zoekt, dan zou je eens op een fotografieforum als eos-digitaal je vraag eens moeten stellen... Vaak zitten daar wel getalenteerde hobbyisten tussen die voor niet te veel geld 'n portfolio willen opbouwen!

@MissFlower: wat fijn dat de operatie geslaagd is!!!

@vasthouden: Ik was wat Noah betreft helemaal niet moeilijk. Gaf d'r echt heel makkelijk aan anderen in de armen. Gek genoeg doe ik dat bij Hanne minder spontaan. 't Voelt anders en ik heb zelf ook 't idee dat 't minder bij haar past dan toentertijd bij Noah.

@hier: Hanne heeft vannacht uitzonderlijk goed geslapen! Ze had alleen om 10 uur haar laatste fles gehad, waardoor ze om vier uur er al zes uur op had zitten. Langer durfde ik haar toch nog niet te laten slapen, om eerlijk te zijn...
    Ik ben nu voor 't eerst helemaal alleen met Hanne thuis. Tot nu toe bevalt 't uitstekend. :)

@Iedereen: ik reageer niet op iedereen, maar da's geen onwil hoor... 'k Moet gewoon nog even wennen aan 't nieuwe ritme weer...

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Goede middag !

@ mijkeltje: jee dat is toch ook wat om altijd pijn te moeten hebben.
    Soms ben je dus heel beperkt in wat je kan doen denk ik, omdat je juist je grenzen moet aangeven en dus ook soms misschien een stapje terug moet doen.
    Wat fijn dat je door hard knokken toch een ''normaal'' leven kan leiden...al zal het vast allemaal zwaar geweest zijn en soms nog wel zijn denk ik?

Haha bedankt voor de tip :D...klopt vaak zijn fotografe erg prijzig vooral als je iemand zoekt die de hele dag zou kunnen.

@ all: Vanmiddag ben ik met mijn kleine meisje naar het cb geweest.. ze is gelukkig weer gegroeid :D.. ze weegt nu 4060 gram en is 53 cm lang.
    Ze waren heel erg tevreden over haar, ze vonden haar ook erg sterk.
    Nou ik ben helemaal blij... blij dat mijn Borstvoeding het goed doet :D:D..

Nu lekker thuis op de bank.. heb nog een hoop strijkgoed, maar dat ga ik vanavond maar doen denk ik ;)

5. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @mama 1984 Oepsss ja. Leuk die voorbereidingen voor de bruiloft. Fijn dat jullie meisje weer goede punten heeft gescoord bij CB. Strijk jaaaa die heb ik ook nog meer dan me lief is liggen, maar ik heb er toch zoooo geen zin in.

@MissFlower Wij hebben Dex gisterennacht en eergisteren ook bij ons gehad in bed. Toch slaap je dan niet zo vast omdat jeteveel oplet op de baby, heb je dat niet?

@Mijkeltje Bevalt het je nog zo alleen thuis met Hanne? Hier ook alleen thuis manlief komt pas rond 21:30 thuis vandaag :( Na het werk hebben ze nog een vergadering vandaar.

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Haha, waren we elkaar misschien bijna weer tegengekomen! Ik zat namelijk te twijfelen of ik Hanne zou gaan wegen vandaag... Maar als je 't hebt over grenzen aangeven, dat leek me toch niet verstandig...

Het is inderdaad soms nog best knokken, vooral tegen mezelf. Voordat ik echt heel erg last kreeg van m'n fibro was ik namelijk een super-actief mens. Altijd in de weer met van alles en nog wat en dat kan ik nu dus niet meer, terwijl ik wel wil.
    Daarbij is 't een ziekte die je niet ziet en de ene dag kan ik veel meer dan de andere dag, wat soms voor de buitenwereld wat verwarrend kan zijn.
    En 'n extra punt is, dat deze ziekte heel lang niet erkend is -zo ook bij mij niet (ik kreeg van meerdere artsen te horen wat ik had, maar dat ze 't niet schriftelijk wilden geven, omdat het dus volgens de overheid niet bestond.), waardoor ik géén wajonguitkering kon krijgen, echter ook geen arbeidsverleden heb kunnen opbouwen en vooralsnog ook nog geen studie heb afgerond en zodoende met 'n enorme studieschuld zit (ik ben druk bezig met de fotovakschool en dat gaat me wel lukken, daar ben ik van overtuigd). Dat laatste vind ik nog wel eens frustrerend, maar ik moet eerst grotendeels afgekeurd worden wil ik m'n schuld kwijtgescholden krijgen. En daar pas ik voor, misschien stom, maar ik wil echt niet wéér die mallemolen in!

Maar ik ben tegelijkertijd heel trots op wat ik wél heb weten te bereiken! :D

't Is inderdaad lastig een goedkopere fotograaf te vinden voor de hele dag. Voor 'n prof kan dat ook gewoon niet uit, je zit toch met de afschrijvingen van je materiaal, je werktijd, (die niet ophoudt na de heuglijke dag) en noem maar op... Maar ik heb wel eens amateurs gezien die echt geweldige foto's maakten, dus ik hoop dat je succes hebt!

Net Noah van school gehaald. Hanne heb ik uit de maxi-cosi geplukt en in de ringsling geslingerd. Ideaal! Hoef ik niet met die loodzware autostoel te sjouwen! :D

@Dior: Ik slaap helemaal niet als Hanne bij ons in bed ligt... Een beetje soezen, meer is 't niet...
    Alles goed met Dex? Ik zag fotootjes op je hyve. Leuk ventje is 't toch!!

En 't beviel me uitstekend met Hanne alleen. Ik vind het heerlijk m'n man en oudste dochter om me heen te hebben, maar ik vond dit óók leuk. Nu is Noah weer thuis en wachten we samen tot Toon zich weer gezellig bij ons voegt.

7. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    @MissFlower: wat goed dat de operatie geslaagd is!

@Mijkeltje: gefeliciteerd met je man! Wat naar dat je weer last hebt van je fibromyalgie. Maar wel heel knap van je dat je door zo hard te knokken niet meer bedlegerig bent en geen zware medicatie hoeft.. Hoop voor je dat het minder wordt.

@Dior: fijn dat het beter met Dex gaat.

@Juttel: wat goed dat Twan het zo super doet. En dat jij je al zo goed voelt. Ik voel me langzamerhand ook steeds beter te voelen. Alleen 's avonds begin ik wel weer moe te worden. Maar dat lijkt me niet meer als normaal, je moet toch aan het nieuwe ritme wennen.

@Sanka: hier ook last van stuwing soms. Dan is het echt een opluchting als de baby gaat drinken.

@Mama1984: super dat de kleine weer gegroeid is; dan weet je toch dat je het goed doet met de BV. Ons is ook weer lekker gegroeid; 170 gram in een week.

Nog even een leuk vraagje: ik draag van die "koffiepads" in mijn BH voor lekkende (.)(.). Is dit nodig zo lang ik BV geef, of wordt dat minder?

8. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ pelikaantje: Hahaha hier geen koffiepads :p.. maar maandverband in mijn bh :D..
    Die koffiepads zijn bij mij super snel doorweekt vandaar hier maar aan de maandverband hihi.
    In heb bij mijn zoontjes op een gegeven moment niets meer nodig gehad tegen het lekken.. het lekte dan gewoon niet meer.
    Vanaf wanneer dit was dat ben ik kwijt.. of heb ik eigenlijk ook nooit op gelet ;).

@ Dior: Ik val 'snachts ook nog wel eens in slaap samen met mijn meisje als ik haar gevoed heb.. ik slaap dan ook minder vast.. je ligt dan vaak te dommelen vind ikzelf en word om de haverklap dan wakker.

@ Mijkeltje: Kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt om door die mallemolen te gaan en je mag zeker trots op jezelf zijn met wat je bereikt hebt!!!!
    Hahah nou ik was wel even aan het rondkijken of ik je zag hahaha, maar nee je was er dus niet.
    Ehm nu bedacht ik me...
    Afgelopen weekend, heb ik je gespot hihi dacht ik tenminste..
    In de lift van de hema??? kan dat :D..
    Ik kon je niet aanspreken want je zat (als jij dat was tenminste) in de lift.. en wij wilde net de winkel uit gaan want we hadden haast aangezien in mijn meisje moest voeden ;)
    Volgende keer als ik je zie roep ik gewoon MIJKELTJE :D... dan weet je dat ik het ben hihih.

9. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Haha, je mag ook gewoon Mijkel of Mijke roepen hoor... :p Maar 't kan inderdaad, want wij waren inderdaad in de HEMA.

10. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hahah is goed, doe ik de volgende x :D...weet het ook niet zeker of jij het was want ik had zo'n haast dat ik je meer in een flits zag zeg maar.. ;)

11. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    wat grappig dat jullie vlak bij elkaar wonen! weten jullie beide van elkaar wie jullie zijn of weet alleen mama1984 wie mijkeltje is?

@mama1984: ik ben wel nieuwsgierig hoe nu eigenlijk je kinderen heten maar ik begrijp dat je liever je privacy houdt.. ik heb dat ook even gedaan maar betrapte me erop toch dingen te plaatsen of namen waardoor ze me zo weer konden vinden

@dior: valt mee. .ik slaap wel maar word wel gauw wakker en ligt altijd net zo als dat ik begon zeg maar.. dus bewegen doe ik niet.. je ligt er idd wel bewust op te slapen dat er een baby bij je ligt
    @all: hier geen fijne nacht gehad.. kyran is erg verkouden en als hij in zijn wiegje ligt dan heeft ie last van hoesten en zijn neusje.. zo zielig! overdag ligt hij vaak in een wipper en die heeft een trilfunctie en die wiegt heel snel als hij beweegt en daar slaapt hij prima in.. zit er gewoon over te denken om die vanavond mee te nemen als hij weer zo'n last krijgt van zijn verkoudheid.. daar ligt ie ook in alleen wel iets hoger als in zijn bedje.. maar voelt zo raar om dat te doen maar goed hij moet wel lekker kunnen slapen natuurlijk

12. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ missflower: Ik pb je wel even hoe mijn kinderen heten.. ;)
    Nou wij wisten het ook eerst niet hoor van elkaar dat we in dezelfde woonplaats woonde.
    Wel grappig..
    We hebben elkaar al een keer gedag gezegt bij het cb waarbij we alle twee dachten zou dat .... zijn :D..achteraf bleek het dus ook zo te zijn hahaha.

13. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Wat is het hier rustig vandaag :(...:)

14. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @Mijkeltje Ja nog bedankt voor je reactie, vind ik echt leuk.Ik ben nu af en toe ook filmpjes aan het maken met mijn gsm. Ik kan geen genoeg van hem krijgen. Zeker is het een leuk lekker om alleen te zijn met Hanne :)

@Pelikaantje ik heb helemaal geen last van (.) (.)

@MissFlower Hopelijk voelt Kyran zich gauw beter en verdwijnt die verkoudheid snel

@mama1984 Ik wil ook een pb pleassss Wil ook wel de naam weten, als dat mag natuurlijk.

@All Net de politie hier aan de deur. Is er afgelopen zondag ingebroken 3 huizen verder, of we iets gezien of gehoord hebben. Ik heb niks gemerkt en dat terwijl ik s'nachts wakker ben geweest. Ik heb uitgevonden dat Dex met mij dansen leuk vind was net mee aan het zingen met hem op mijn armen en hem wat aan het hoppen en wiegen en hij keek steeds maar lachend naar mij omhoog.Nou ik ga even alvast de aardappes koken kunnen die afkoelen voor straks we eten gebakken aardappels met bloemkool en tartaartje, en ook nog een vruchtenyogurt als toetje. Dat laatste zullen we wel vaker doen als Dex eenmaal mee eet lekker ouderwets een toetje na het eten. Doen jullie aan toetjes?

15. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ all: Hier vanmiddag na dat ik mijn oudste naar school heb gebracht 1,5 uur gelopen met mijn jongste twee :D
    Heerlijk, dat is lang geleden dat ik zo lang gewandeld heb.
    Ook heerlijk zitten kletsen met mijn jongste zoon :D.. heb hem onderweg HELLO, BAY BAY, GOOD BAY geleerd :D... zo schattig hoe hij dat zegt.
    Ik hoef geen eten meer te koken want dat had ik vanmorgen al gedaan.. boerenkool met worst.. alleen nog even opwarmen straks..

Gisteren avond zat mijn man gek te doen met ons meisje..en ineens een Big Smile :D... zo schattig!

Jee sprak net mijn buurvrouw...
    Haar dochter is 5 dagen ouder dan onze dochter...ze heeft met haar een tijd in het ziekenhuis gelegen omdat ze op een avond haar dochter wilde wakker maken maar ze kregen haar niet wakker..ze was ontzettend verkouden maar meer konden ze niet vinden in het ziekenhuis.. uiteindelijk mocht ze weer mee naar huis en 's avonds was het weer dat ze haar dochter niet wakker kreeg dus moesten ze er weer heen.
    Jee schrok ervan... wat zal ze een angst hebben zeg

@ Dior: Jaaa tuurlijk mag je het ook weten :D.. komt zo een pb naar je toe :D
    Leuk is dat he als je merkt dat je kleine iets leuk gaat vinden als je iets doet..
    Hier ook zo af en toe toetjes.. niet elke dag hoor.
    Ikzelf ben niet zo van de toetjes, dus ik vergeet ze vaak met boodschappen doen.. mijn man en kinderen vinden toetjes heerlijk dus hun denken daar wel aan hahaha

16. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @dior: ja wij doen altijd aan een toetje.. meestal van die kleine toetjes zoals danoontjes maar de laatste tijd vind ik de vanille-aardbei van friesche vlag ergggg lekker haha

ja ik hoop ook dat hij gauw beter word want jemig want is hij vol op de borst.. gelukkig kan hij wel hoesten maar is zo zielig.. en gelukkig heeft hij geen verhoging want zat al te twijfelen of ik niet met hem heen moet gaan maar zolang hij geen verhoging heeft.. zal even kijken voor een neusspray

@mama1984: thanx voor de pb! nou jemig wat schrikken zeg! vind het zelf ook wel eng dat kyran zo vol op de borst is enzo.. gelukkig slaap ik erg licht dus ik hoor alles wel.. dus even lekker gewandeld?? ik durf nu niet met hem naar buiten behalve ff in en uit de auto als ik me dochter weg breng.. wil eerst dat hij niet meer verkouden is

@all: zullen we even een lijstje maken? dit keer moeten we hem wel blijven updaten haha vind wel leuk om te zien hoe ze groeien en wanneer naar cb alleen weet niet zo goed hoe je dat beetje overzichtelijk krijgt?

17. Gwendo

Gwendo Actief lid

9 jun 2009
    106
    0
    0
    Hoi iedereen. wat is er veel geschreven. fijn. heb het nog niet allemaal kunnen lezen want slaap niet veel en huil voor het minste. gelukkig is mijn moeder bij me om me wat te steunen. ik weet echt niet hoe alleenstaande moeders het doen: heb ik enorm respect voor!
    Met Yana gaat het goed. ze is zo lief!
    BV is wat beter. nog zere tepels maar ze bloeden niet meer gelukkig. ik heb ook een afkolver gekocht maar moet even checken hoe dit werkt. je zet het in de ijskast en hoe warm je het dan op? in kokend water? heb ik gekocht zodat mijn man snachts even een rondje kan overnemen. ik voel me best wel schuldig dat hij moet werken en niet kan slapen terwijl ik tijdens de dag soms me wel effe neerleg samen met yana (alhoewel ik dit moeilijk vind aangezien ik zelf even wil douchen, eten of gewoon wat wil relaxen).
    na weeen zijn er nog maar veel minder. ben gerustgesteld geweest door dokter en wacht deze vrijdag op bloed en urine resultaten.
    ik had een goede pediator gevonden tot dat ik hem gisteren belde en vertelde dat Yana heel veel spuugt: direct na voeding, en veel later ook. zelf al proberen we maar boertjes te doen. ook heeft ze een infectie op haar rechter oogje. hij zei direct om medicijnen te halen bij de apotheek. deed ik dan en las de gebruiksaanwijzing. de oogdruppels zijn voor kinderen ouder dan 1 jaar! en de druppeltjes tegen spugen is met kleur en smaakmiddel en heeft antibiotica! wel, ik verander best wel even de dokter want ik vind dat je een kind van 3 weken niet al met troep moet beginnen vullen. daarna heb ik ook met wat vriendinnen gepraat die me vertelde dat het spugen heel normaal is en ook als dat veel is aangezien hun babies het ook doen. verder zeiden ze dat de infectie in het oogje geen infectie is maar normaal is na de geboorte: mucus van in de baarmoeder naar het schijnt. dus ja, leuke dokter he! anyways, ga nu wat rusten. manlief heeft het druk op het werk en heeft ons messie nog steeds niet ingeschreven maar ik hoop dat hij dit gauw doet. soms voel ik of ik het altijd maar weer in orde moet zetten...maar dit gevoel is waarschijnlijk wel omdat ik zo moe ben. sorry voor het klagen ;0)

18. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @mama 1984 Ja heerlijk is dat he, om weer dingen te doen die met een dikke zwangere buik niet meer konden. Dus je bent je zoon engels aan het leren ;) Zo'n lach is onbetaalbaar. Wat raar dat verhaal van je buurvrouw, bah daar moet je niet aan denken. Is er nog iets anders dan een verkoudheid uitgekomen?

@MissFlower Geen verhoging,hopelijk blijft dat zo cherm.Leuk zo'n lijstje ik doe wel mee hoor.

@Gwendo De borstvoeding kan je inderdaad in een pannetje water warm maken. Het mag niet in de magnetron, flessenwarmer mag wel dat gebruikt een vriendin van mij. Wat een rare dokter, het is goed dat je niet zomaar die troep geeft. Tegen het vele spugen heb je johannesbroodboompitmeel van nutrilon, maar spugen hoort er inderdaad bij.Wel opletten kinderen met heel veel krampjes kunnen gevoelig reageren op het johannesbroodboompitmeel

19. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Gwendo: Idd bv opwarmen zoals Dior verteld...
    Over het ontstoken oogje..(ook wel tocht oogje genoemt) kun je ook een druppeltje borstvoeding in laten vallen,..

@ Dior: nee er kwam verder niets uit dan alleen een goede stevige verkoudheid.. Brr gewoon angstig :S

@ missflower: vervelend dat hij zo verkouden is...ze zijn bij mij ook alle 3 verkouden, maar toch raad mijn Huisarts aan om dan wel naar buiten te gaan omdat het juist los komt met dit weer..
    Het is dus heel gezond om er even uit te gaan. (wel lekker inpakken natuurlijk ;) :) )

20. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Goedemorgen ladies... Alles goed hier? Ik was gisteren de hele dag de hort op. Eerst zelf naar school en gisterenavond weer musical regisseren...
    Dus vandaag doet ik 't maar eens kallempies an..

Deel Deze Pagina