goedemorgen! @mama1984: oke dan maar even een wandelingetje vandaag Hier weer een slechte nacht achter de rug.. of nou ja hij valt niet in slaap savonds door zijn verkoudheid.. overdag heeft hij er niet zo last van maar savonds in zijn bedje dus wel en hoest dan en daardoor moet hij weer huilen.. heb hem gister uit wanhoop maar in de wipstoel gezet met trilfunctie en daar heeft ie even goed in kunnen slapen.. maar het is zo tegen beter weten in omdat ik overal lees dat het niet goed zou zijn voor de rug en ik wil gewoon dat ie lekker in z'n bedje ligt zoals het hoort.. zodra de verkoudheid over is dan ga ik daar mee bezig dat hij ook overdag goed in zijn bedje slaapt...opzich zou het vast wel beetje meevallen met dat het slecht is voor de rug en deze lijkt mij wel erg lekker liggen haha Morgen is er een fotograaf in de supermarkt hier in de buurt dus daar ga ik mooi even heen.. wil graag een foto van hun samen en van ieder alleen.. alleen me dochter denkt daar vaak anders over maar dat zien we dan wel.. ik ga me nu even aankleden
Vandaag eerste dag zonder kraamhulp. Had gelijk ruzie met het bad. Grrrr. Onze douche is heel smal en met mijn nog niet geslonken buik kon ik niet tussen aankleedplank en bad komen. Zucht. Roanna ligt voor het eerst in haar ledikantje... de babyfoon zit zowat aan mij vast geplakt. Ze slaapt ´s nachts al heerlijk door, tenminste, als je de drie uur voeding niet meerekent. Van half elf tot drie en dan van half vier tot zeven uur.. mag een mens toch niet over klagen. Ik niet althans. Ze groeit lekker, dus mams is tevreden. Zelf ben ik nog niet de oude... zal nog wel heel lang duren vrees ik. Mijn baarmoeder wil maar niet kleiner worden en mijn borsten hebben ook nog geen zin om naar cup D terug te keren. En zolang dat niet gebeurt, mag ik nog niet naar buiten. Wederom zucht. Maar ik geniet intens van kleine uk.... moet ook wel, want voor je het weet is ze groot. Nu eerst wat tijd voor mij zelf.. kopje thee, krantje..... Jullie een hele fijne dag.... Hihi.. de ooievaar is in staking geloof ik.. die weigert nog te lopen. Zal gauw een andere banner uitzoeken...
Goedemorgen Wat grappig dat jullie bij elkaar wonen Mijkeltje en Mama1984 @MissFlower: wat zielig voor Kyran dat hij verkouden is. Hopelijk is het snel over. Hopelijk lukt het om een mooie foto van je kinderen te maken. @Gwendo: wat vervelend zo'n dokter, hopelijk lukt het je een andere goed te vinden. @Dior: hier doen we wel aan toetjes, voornamelijk vla of yoghurt..vooral mijn man is er dol op. @mamavanvier: Fijn dat het goed gaat met Roanna! Hopelijk gaat voor jou het herstel spoedig. Gisteren naar oma en opa geweest met de kleine, dus ze kreeg alle aandacht! Vandaag gaan we naar de C1000 om daar een babydoos te halen, schijnt dat daar wel leuke dingen inzitten. Het zonnetje schijnt, hopen dat dat zo blijft dan kunnen we lekker met ons meisje gaan wandelen.
@Mijkeltje Ook alregisseur? @MissFlower Ik snap dat je toch ook even wilt dat hij slaapt, en zijn wipstoel vevangt zijn bed niet is voor nu even, en hij ligt er niet de hele dag in. Leuk zo'n fotograaf daar zou ik ook naartoe eigenlijk naar alles wat met foto's te maken heeft haha @mamma van vier Alweer die ooienvaar he Hopelijk krimt je baarmoeder en borsten gauw zodat je niet meer opgesloten zit binnen. Ik moest wel even lachen met dit stukje: Onze douche is heel smal en met mijn nog niet geslonken buik kon ik niet tussen aankleedplank en bad komen. Zucht. Ik heb een levendige fantasie dus zie het tafreel voor mij @Pelikaantje Ik wist niet dat supermarkten ook aan babydoos doen, maar hier is ookgeen C1000 @Gwendo is het je man gelukt met het flesje? @mama1984 Hoe is het met jou strijk? Hier is er alleen maar bijgekomen... vandaag toch maar een gedeelte doen.
Goede middag, @ mijkeltje: lekker rustig aan doen dus @ missflower: leuk naar de fotograaf.. zijn altijd zulke schattige foto's.. vaak konden wij niet eens kiezen waardoor je er te veel neemt haha. Neusspray al geprobeerd bij Kyran?.. Ik gebruik het ook voor haar. In iedere geval voor ze gaat slapen 'snachts. @ mama van 4: Fijn dat het goed gaat met Roanna, En wat gaat er gebeuren als je baarmoeder niet zakt eigenlijk?, ik vroeg me dat eigenlijk ook al af in mijn kraamtijd omdat ze elke keer aan het voelen waren en dan zeiden dat hij goed gezakt was, maar ik ben dat vergeten te vragen. @ pelikaantje: idd het is lekker weer zo met het zonnetje.. ik kan nu niet wandelen, mijn jongste zoontje slaapt dus we zijn lekker thuis. Ik ga ook maar niet vandaag want ik moet vanavond ook nog dansen hahaha en ik was gisteren avond al kapot na mijn lange wandeling @ all: Vanavond gaan mijn man en ik weer dansen Ik heb er erg veel zin aan! Ik werd net gebeld door een collega.. ze wilde in iedere geval met onze wijkverpleegkundige komen. Ja en misschien nog wel meer maar dat lag eraan op welke dag het was maar anders kwamen die ook mee zei ze. Vond het wel een beetje onbeschoft door gewoon te denken dat iedereen zomaar welkom is. Ik heb haar verteld dat het niet hier thuis kan ivm onze hond.. hij is op het moment nogal berschermend en waaks en vooral naar vreemde mensen. VInd het dan gevaarlijk en heb geen zin om de hele tijd politieagentje te gaan spelen. Ik ga hem ook niet naar buiten doen of naar boven want dan blijft hij niets anders doen dan blaffen. Ik moet ook zeggen dat ik er eigenlijk ook niet zo op zit te wachten dat iedereen bij mij komt en mijn man ook niet.. wij vinden het heel erg belangrijk dat werk en prive gescheiden blijft. Evt kan ik wel een keer daar heen gaan maar op het moment ben ik veel te druk. Ze vond het geloof ik een beetje vreemd.. maarja het is onze keus Er is ook enorm geroddeld toen ik weg was..ben daar ook nog niet klaar mee en dit ga ik ze nog wel voor de voeten gooien. Maar op dit moment nog niet want ik geniet nu lekker van mijn gezin! Ze vroeg me ook nog eens of ik nog wel ging werken na de tijd.. toen ik zei van wel, toen zei ze ''ooo zo gewoon is dat niet hoor want de meeste stoppen als ze 3 kinderen hebben''. Ik vond dat helemaal geen leuke opmerking (raakte mij toch weer)... je moet eens weten hoe graag ik dat zou willen maarja ik moet gewoon blijven werken waar ik me vaak erg schuldig over voel... dus ik hoor niet bij de meeste Bleggg heb hem nu alweer helemaal hangen Sorry moest het even kwijt aan jullie aangezien ik jullie ook wel verteld heb hoe het er bij mijn werk aan toe gaat.
@ dior: Hihihi ik ben hier door mijn strijk heen.. heb nog wel een berg vouwgoed en ehm de beneden verdieping ligt bezaaid met vanalles... Maar dat doe ik morgen want morgen komt er weer kraambezoek 's avonds. @ all... op dit moment word ik geopereerd door mijn zoon .. hij is dokter zegt hij
Zo.. eerst die ooievaar met pensioen geschopt. Na vijf diensten mag hij van mij vertrekken. Ik heb geen idee wat er gebeurt als mijn baarmoeder niet kleiner wordt. Hij is nu 3 vingers onder de navel... en dat is vrij hoog. Maar goed.. heb vier voorgangers gehad... en alles is wat opgerekt... De naweeën zijn wel heel vervelend... ben er soms misselijk van. Ik ga Roanne een schone luier om doen en dan een lekkere fles geven. Dan kruipen we samen heerlijk onder de dekens. Paracetamolletje erbij en wat uurtjes pikken. Jullie allemaal een hele fijne avond! ps. Dior, dank je voor je reactie op mijn weblog.. zat nog te denken.. wat een bekende naam Het oude kwartje valt bij mij de laatste dagen niet zo snel.... maar erg leuk hoor!
@mama 1984 Hoe was het dansen? Rare opmerking van je collega er zijn juist steeds meer mensen met kinderen die blijven werken. Alles is te duur geworden om niet te werken, vroeger kon dat alleen de ziekenfonds al was maar 1 derde van wat het nu kost. @mamma van vier Goed zo weg met de ooienvaar als hij niet doet wat tie moet doen? Bij mij vallen kwartjes sinds de zwangerschap ook niet meer snel hoor, hopelijk komt dat wel nog terug ... @All Vandaag echt stik moe, en er moet van alles gedaan worden.Van dat laatste nog geen tijd voor gehad Dex is de hele tijd wakker en wilt niet in de box. Ik heb net geprobeerd met de draagzak, maar dan gaat zijn koppie zo wiebbelen..... Nog maar even wachten dan.
@Dior, wow alweer 2 maanden,wat gaat de tijd snel he!! Wat moet je allemaal doen dan, als je moe bent, kan het niet wachten tot morgen? @Mamavanvier, haha dag ooievaar! Gister beetje bij kunnen tanken? Fijn dat Roanna zo goed door slaapt,hoop dat dat zo blijft! @Mama1984,rare collega...lekker doen wat jij wilt! Niets van aantrekken ligt meer aan haar dan aan jou! @Pelikaantje,en was de doos van de C1000 leuk? @MissFlower, beetje betere nacht gehad? Kyran nog steeds zo verkouden? @Gwendo, wat een rare kinderarts... Hoe is het nu? Inderdaad tegen ontstoken oogjes helpt een druppel BV in het oogje erg goed! Supermedicijn hoor die BV!! En hoe is het met jou? Denk goed aan jezelf he, als jij je niet goed voelt dan heeft Yana ook niets aan je, dus zorg er voor dat je je rust krijgt. @Mijkeltje, hoe is het met je? @All, vanmorgen weer Twan laten wegen, en volgens mij geef ik slagroom!! Haha, hij is in een week tijd 520 gram gegroeid!!!Iemand een idee of het kwaad kan dat hij zo veel groeit? Denk t niet, maar je weet t niet. Verder is Twan sinds 2 nachten niet helemaal in het ritme...Het ging zo goed 's nachts,maar is nu veel wakker snachts. Ga proberen em overdag wat meer wakker te houden, hoop dat ie dan s nachts wat beter slaapt.
@ all: Bedankt Dior en juttel! Dansen was vond ik wat minder..kon me niet goed concentreren, ik was moe...kreeg last van mijn voeten door mijn dansschoenen...stond nog wat wiebelig op mijn hoge hakken. Moest ik ook nog eens voordansen met de dansleraar...en hij ging er even vanuit dat ik wel met hem mee zou dansen (ik kan al verder dansen dan waar we nu les in krijgen), maarja aangezien ik er zo lang uit ben geweest en alles nog niet zo soepel beweegd als voorheen ging dat niet...hij wilde het iets te snel doen wat ik normaal wel met hem zou kunnen. Huppelde nu maar wat achter hem aan en schaamde me dood. Hij maakte nog even een grapje maar ik heb hem wel even een tegenreacktie gegeven. Denk dat ik hem zo wie zo al had hangen deze dag want een dansvriend van ons zeiden zo uit het niets...''wanneer gaat die buik weg? lijkt wel of je nog zwanger bent'' Ik zei direct, ach ik mag er 9 maanden over doen en jij hebt die buik al zonder ooit zwanger te zijn.... Ben die opmerkingen een beetje zat want laatst had ik ook bezoek en die gene zei ook zo uit het niets..''je bent ook nog niet afgevallen he? je hebt me een paar benen hey'', moet je zien zegt ze tegen mijn schoonmoeder wat een dikke benen. Ja ik ben voller geworden, heb normaal maatje 36 en nu nog niet...ik heb nog iets een buik...maar ik mag niet mopperen vind ikzelf. Mag ik ook gewoon de tijd hebben dat het vocht eraf gaat of moet ik binnen een maand weer helemaal hetzelfde zijn? Waar bemoeid iedereen zich mee!! Heb vandaag ook echt een emo bui...heb het even gehad met zulke botte mensen. Ik ben moe en wil het liefste even slapen. We krijgen vanavond nog kraambezoek maar zie er als een berg tegenop en heb er helemaal geen zin aan. Sorrry hoor, moest het gewoon even kwijt...krijgen jullie ook wel eens van die opmerkingen?
@Juttel stoffen,stofzuigen,wc poetsen, en nog steeds...... een hoop strijk dat laatste is echt schandalig hoeveel er nu ligt. Als we iets nodig hebben strijk ik het snel even. Dex is ook eens in 1 week 370 gram gegroeid dat was veel maar niet verkeerd. Slagroom is ook wel lekker dus ik begrijp Twan goed @mama 1984 Jammer dat het dansen niet zo lekker ging maar dat komt wel weer, geef jezelf de tijd! Wat een kut opmerkingen zeg, belachelijk alsof je nu al alles kwijt moet zijn. Ik heb ook nog 6 kg te gaan hoor! En maatje 36 heb ik al jaren niet meer na mijn 32e was dat ineens weg en vlogen de kilo's eraan. Nu nog eens extra 6 kg van de zwangerschap erbij, maar ik voel mij verder goed! Dus ik wil ze wel graag nog kwijt maar zo lang dat niet het geval is en het staat iemand niet aan boeit me dat niet die draaid zich maar om. Jouw opmerking naar hem vind ik wel cool hihi GOED ZO
@ Dior: Fijn dat je even reageerde op mijn berichtje ... had ik even nodig ... Nou ik ga even mijn jongens onder de douche doen en dan voeden.. Dan kan mijn man de jongens naar bed brengen en wachten wij tot het kraambezoek komt. Doei doei
Hoi Hoi, Hier is het kraambezoek net een uurtje weg. Was wel hee lerg gezellig. MIjn oom en tante waren er en mijn nichtje. Mijn kleine meisje is super verwend... een broek, 2 truitjes, een boddywarmer, een rokje, een jurkje en vest met een broekje. Heel erg leuk .. Nu ben ik op, dus ik ga zo lekker slapen.. kleine meis heeft al lekker gegeten en ligt nu samen met papa op de bank te slapen. Hopelijk zit ik morgen weer wat beter in mijn vel WELterusten!!
Jee, mama 1984, wat 'n botte boer zeg! Mág het ook gewoon even duren voordat je weer afgevallen bent? En desnoods val je nooit meer af, je hebt verdikkie wel 'n stel koters gebaard zeg!! Goeie reply! Laat 'm maar lekker in z'n vet gaarsmoren! Maar fijn dat je kraambezoek in elk geval weer wel gezellig was, je zag er immers nogal tegenop... Ik heb wel 'n keer zo'n opmerking gehad na mijn vorige zwangerschap: 'Wat heb jij 'n dikke kont gekregen'... Mijn reply: 'jups, maar ik heb net 'n kind gebaard... Wat is jóuw excuus?' Na deze zwangerschap vooralsnog géén botte opmerkingen gehad, gelukkig, want ik vreet ze op! Ik ben ook aangekomen, maar zo lang m'n lijf goed werkt, maak ik me daar niet druk over. Ik ben al lang blij dat ik alles kan wat ik wil. Hier vandaag een vooralsnog rustige dag. Manlief moet werken, Noah is bij oma en Hanne en ik zijn gezellig samen thuis. Dus ik kon zelfs nog een beetje uitslapen ook! Had ik ook wel even nodig, moet ik zeggen... Wel jammer dat Toon morgen ook moet werken, Noah moet namelijk morgen afzwemmen voor B..
@mama1984: Sommige mensen weten niet waar ze het over hebben. Laten we het wijten aan hun lage IQ. Jij hebt hopelijk wel lekker gedanst. Lekker dat je meisje zo verwend is.. heeft ze wel verdiend toch? Ik hoop dat je wat lekkerder in je vel zit vandaag. Ik ben net klaar met het vouwen van de luiers. De kleine meid in haar eigen bedje en ik ernaast vouwen. Heb nog geen spijt dat ik katoenen luiers gebruik.. sterker nog.. had ik geweten dat het zo prettig was, had ik het ook bij de anderen gebruikt. Alleen dat vouwen he? Maar wel gezellig hoor met die kleine erbij. Ik ga zo voor het eerst weer eens naar buiten mijn dochters van school halen (dat is wel 50 meter lopen hoor.. en weer terug...dus eventueel kruipend te doen) Maar even frisse neus halen.. zit nu al zolang binnen. Fijne dag!!!
Hallo allemaal, Hier een paar dagjes gehad dat luuk niet in zijn hum was. Wilde helemaal niks en is overdag alleen maar wakker geweest. Hij heeft me nu al verschillende keren helemaal onder gespugt. Het staan nu geloof ik 5-1 voor mij. Mijn man is pas 1 keer helemaal onder gespugt en houdt de score bij Hij word alweer wakker, fijne dag allemaal.
@mama van vier; ik heb ook 'n blauwe maandag katoenen luiers gebruikt en ik doe 't echt nooooooit meer. Ik zat binnen een dag tot aan m'n oren in de natte strontluiers, waar ik de vlekken niet meer uitkreeg... En die wasmachine maar overuren draaien... Maar wat vindt je er zo prettig aan?
@mama1984: jemig zeg wat een opmerkingen! goed dat je er wat van zei! volgens mij staat er nog altijd 9 maand voor maar goed laat ze maar kletsen.. en maatje 36 is toch super! ik heb 38 en vind ik ook prima! @dior: wauw alweer 2 maand! hoe vind je dat? ik vind het heerlijk dat hij groter word @sanka: vermoeiend zijn zulke dagen he.. en vies he als je zo ondergespuud word.. ruikt ook zo lekker hahaha gelukkig kan je het wel hebben van je eigen @mamavanvier: eerlijk gezegd lijkt mij het ook niks met katoenen luiers maar fijn dat het bij jou zo goed werkt @mijkeltje: oh dat is wel jammer dat hij er niet bij kan zijn.. en zie je er dan tegen op om hanne mee te nemen of neem je haar niet mee? We zijn gisteravond even de stad in gegaan was wel even leuk! mijn schoonzus heeft even opgepast en ging heel goed gelukkig.. Ik ben zo blij dat de borstvoeding zo lekker loopt!!! moet het even kwijt hoor haha want vorige keer liep het niet zo goed als nu en dat komt mede door het kolven.. dat geeft zoveel vrijheid extra.. ik heb net in 20 min zo'n 450cc gekolft! ben echt blij dat het zo goed loopt.. oh trouwens een tip voor al je niet aan het huishouden toekomt om je kindje een huildag heeft.. ga als eerste stofzuigen en laat hem gewoon aanstaan haha.. mijn beide kids vielen er bij in slaap en ondertussen ging ik dan de boel afstoffen enzo... bij mijn dochter heb ik hem uit wanhoop wel eens aangedaan dat is bij kyran gelukkig niet nodig.. die is veel makkelijker! ik ga nu ook ff aan de schoonmaak want hij slaapt..