'' Late December 2009 mama's ''

Discussie in 'De mama's' gestart door mama 1984, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    @MissFlower: O, Hanne gaat gewoon gezellig mee. M'n moeder gaat ook mee, dus ik heb altijd een extra paar handen tot m'n beschikking ivm omkleden en zo..

Fijn dat je BV zo goed loopt!!

@Sanka: Lastige dagen zijn dat.. Je bent dan echt alleen maar bezig met baby, baby, baby en komt zelf totaal niet aan je rust toe.. Hoe is 't nu met Luuk? Nog steeds zo?

@Hier: Hanne heeft net heel gericht tegen me liggen lachen. Zoooo leuk! Trok ik 'n gekke bek, trok zij zo'n oogverblindende, tandeloze grijns naar me! Kriebeltjes in m'n buik!!! :)

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    398
    83
    @mijkeltje: oh dat is altijd handig.. ik heb helaas die paar handen niet in de buurt... wauw een lachje! mooi he! ik heb het 1x gezien maar ga nu alweer twijfelen of het dan wel zo was want behalve veel brabbelen heeft ie nog niet weer gelachen..

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ all : Bedankt voor jullie lieve reackties..
    Voel me vandaag al weer wat beter... Ben vroeg opgestaan want de oudste moest weer naar school

Onder tussen heb ik vandaag al veel gedaan... was gedaan, was opgevouwen, gestreken, boven en beneden gezogen en gedweild en de ramen van binnen en buiten gedaan.
    Mijn moeder was nog even hier en zei heeft mijn oudste weer van school gehaald want mijn kleine meisje lag toen net lekker bij mij te slapen.
    Yippie :D... mijn man is thuis.. dan gaan we als hij klaar is nog even weg.
    Mijn kleine meisje ligt nu al een tijdje boven te slapen in haar bedje.. mijn jongste zoon daarintegen dit keer niet :).. dit zit klaar wakker in zijn bedje.
    Oeiiii auww toeschietreflex :) (dacht aan mijn meisje en ik voel het meteen hahah)

Nou ik geageer vanavond weer als ik meer tijd heb...ga zo eerst even voeden!

4. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @mama 1984 Zo jullie meisje is inderdaad verwent, lekker he. Gaat het vandaag wat beter, en ben je die stomme opmerkingen nou vergeten?

@Mijkeltje Vervelend dat je man ook in de weekenden moet werken :(

@mamma van vier hoe is het lopen gegaan?

@Sanka Ook hier regelmatig witte vlekken in de kleren van het spugen gehad ach ja de was ermee in ;)

@MissFlower OOk hier vindt ik het leuk hoor dat hij groeter wordt, ik kijk stieken uit naar dat hij 6 mnd is dan hebben ze in iedergeval geen vervelende maagkramjes meer dat vind ik toch zooo zieleig. Ook kunnen ze dan meer, gaan dan steeds meer kunnen. Hier werkt de stofzuiger truc niet helaas blijft er gewoon doorheen huilen, maar als tie slaapt slaapt hij er ook doorheen hoor.

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    398
    83
    @mama1984: auw dat voelt niet fijn he.. vind het ook altijd zo'n naar gevoel haha.. dus jij ook al lekker in huis bezig lees ik.. ik ook.. de kids lekker in de pyjama en ik ben in huis bezig met de was vooral en opruimen en de vloer is weer gedaan..

kyran word nu langzaam wakker en het is ook weer tijd voor voeding.. hij doet het veel beter op afgekolfde flesjes dan aan de borst volgens mij.. aan de borst wil hij na 2 uur wel weer en met de fles red hij sowieso de 3 uur wel en nu bijv de 4 uur.. hij ligt te slapen in de wipstoel

Oh ja vannacht en gister heeft ie weer gewoon in zijn bedje geslapen snachts en gisternacht zelfs na de laaste voeding van 23.00 kwam hij om 05.30 JIPPIE! hij wou eerst weer niet slapen en na wat sus-pogingen heb ik hem maar even laten huilen en dat hielp gelukkig dit keer

6. Gwendo

Gwendo Actief lid

9 jun 2009
    106
    0
    0
    een paar snelle vraagjes:
    - hoe lang mag je borstmelk in de ijskast bewaren?
    - is een wip stoeltje zoals dat van babybjorn een oplossing voor het boertje laten omdat ze dan wat recht kan zitten na het eten. is het goed om haar daarin te zetten. lijkt me goed maar hoorde voor jonge babies dat dit niet goed is voor het ruggetje. lijkt mij wel makkelijk want dan zien ze ook een beetje wat er allemaal gebeurd als ze even wakker zijn en geeft me een kleine pause want anders wil ze tegen mijn borstkas rechgehouden worden.
    dank!!

7. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @gwendo
    In het groeiboekje staat dat moedermelk maar 3 dagen houdbaar is in de koelkast. Mijn kraamzorg zei dat het vijf dagen houdbaar is in de koelkast. Als het in de koelkast is geweest is het ongekoeld nog een uur houdbaar. Verse melk (niet in de koelkast geweest) is zo'n vijf uur houdbaar.

Ik zou het boertje gewoon zelf doen , tch even tegen je aanhouden. Mij is verteld dat hele kleine baby's wel in het wipstoeltje mogen maar dan wel helemaal liggend en niet rechtop. Heeft dus niet veel zin voor het boertje.

@mijkeltje
    Met Luuk gaat het vanmiddag ietsje beter. Hij heeft vandaag een huil dagje. Wil niet in de wandelwagen, met als gevolg twee zielig kijkende honden naast me. Maar goed heb toch even door gezet en hem een speen gegeven en toen ging het wel weer. Nu ligt hij heerlijk te slapen.

@mama1984
    Voelt echt niet fijn dat toeschietreflex. Ik heb het vaak als ik net onder de douche uit kom. ALs luuk dan net begint te mekkeren als ik aan het proberen ben mijn bh aan te doen kan ik weer over nieuw douchen. :D

@missflower
    Wat fijn dat kyran zo lekker lang achter elkaar slaapt zeg. Ben jaloers. :)

@dior
    Mijn wasmachine draait over uren sinds dat Luuk er is. :D

@mamavanvier
    En genoten van je frisse neus?

@all
    Weten jullie waarom er overal op het forum, van verschillende topics een tweede word geopend?
    Luuk ligt heerlijk te slapen nu. Ga zo maar eens het eten klaar maken. Vanavond weer bezoek. En dadelijk natuurlijk even as the world turns kijken. :D

8. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    Zo, dat lopen viel vies tegen, en het is echt aan de overkant van de straat. Maar wel lekker even buiten in het zonnetje. Was wel weer blij binnen te zijn.

Hihi.. die poepluiers... tja. Ik geef geen borstvoeding, dus geen spuitluiers die bij de nek weer uitkomen... maar één poepluier per dag. Daarbij ligt er een inlegvel in, die door het toilet gespoeld kan worden. Dus geen poepluiers.. wel stinkluiers.. geurtjes absobeert dat velletje dus weer niet. Omdat ze 7 tot 8 luiers per dag gebruikt, heb ik 2 a 3 extra 60 graden wasssen per week, nou dat valt best wel mee. Gelijk dan ook de luiers mee die ik gebruik als spuuglap, hoofdkussen en afdroogluiers. Dat zijn er in twee dagen ook een stuk of 10.

Ah, Roanna wordt wakker... lekker de fles en dan een schone.. katoenen luier:D:D:D

ps.. zit ook nog in de blauwe maandag periode... vraag het over een aantal weken nog eens of het mij bevalt:);):D

9. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @mamavanvier
    Ik heb in de kraam week ook even naar buiten gewild ook plus minus 50 meter naar de apotheek om badedas te halen. Was inderdaad ook erg blij toen ik weer thuis was. Wat een ellende.

10. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Hier even een foto update :D

11. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Nog eentje om het af te leren :D

12. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    398
    83
    @mamavanvier: oh dat klinkt nog niet gek nee haha maar weet geen eens hoe je die om doet.. heb je niet een foto? haha

@sanka: wauw wat een plaatje en wat mooi van die donkere haartjes!

13. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    Ow Sanka... mijn hart smelt, wat een mooi kereltje. Daar kun je geen genoeg van krijgen/zien.;) En dat shirt... whoe... hij weet hoe hij ter wereld gekomen is8)

Hihi miss Flower. Alleen het vouwen heeft mij al kopbrekens gemaakt... voor ik dat door had hoe dat moest (lijkt wel origami met luiers). Maar ze zijn zo gevouwen dat het precies past, en geen striemen in de liezen. Alleen die strikluier erom heen... Die moet wel zo, dat er niet gelekt kan worden.. daar heb ik nog wel eens ruzie mee. Binnenkort kan ze een broekje aan, lekker makkelijk en nog eens uitwasbaar.

Hummm... foto... wilde je ze per stap? :D:D of gelijk in het geheel...:$:$:D. Zal Roanna vragen of ze met de luier aan op de foto wil:p

14. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    398
    83
    hahaha ja gewoon in de luier

15. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    @Sanka: och, wat 'n lekker ventje!! En ook zo'n mooie bos haar! Prachtig!!
    Die topics worden volgens mij geopend omdat ze nu topics met meer dan 1000 berichten sluiten. Zo komen wij binnenkort ook aan 'n 'late decembermamma's deel 2'... http://www.zwangerschapspagina.nl/over-deze-site/186852-update-sluiten-grote-onderwerpen.html

Fijn dat Luuk vandaag toch nog lekker heeft geslapen..

@mama van vier: ik geef ook geen borstvoeding, maar reken maar dat spuitluiers en meerdere poepluiers per dag ook hier bekend zijn! ('k Heb er net 'n verhaaltje over op m'n blog geschreven... Fonteintjesmeisjes en lanceerpoepen Met Geluk! Voor de liefhebber... ;) )
    En ik vind 'n week katoenen luiers al lang hoor, ik hield het twee dagen vol, haha! :D Scheelt wel 'n hoop kosten in papieren luiers natuurlijk..
    Ik ben trouwens best 'n beetje nieuwsgierig waarom jij ook geen BV geeft.. Ik geef zelf geen BV, omdat het voor mij fysiek niet verstandig is, in verband met die fibromyalgie. Bij Noah heb ik ervaren dat 't mij absoluut geen goed doet. En ik moet zeggen dat ik 't zo ook wel erg prettig vind. :)

@Gwendo: Ik zou 'n boertje laten ook gewoon lekker tegen me aan doen. Een wipstoeltje is wel leuk, maar inderdaad alleen in de meest platte stand..

@Dior: mijn man hoeft gelukkig niet vaak een zaterdag te werken. In dit geval hebben we 't zo geregeld dat hij afgelopen dinsdag vrij kon zijn,om bij de dames te blijven (en ik naar school kon) en omdat hij nu zaterdag werkt, kost 't hem geen vakantiedagen. Zo erg is 't dus gelukkig niet, integendeel, we zijn erg blij dat hij 't zo op z'n werk kan oplossen, waardoor ik gewoon naar school kan.
    Z'n werkgevers zijn gelukkig erg meedenkend en flexibel en dat is erg prettig. (Hiervoor heeft hij bij heel rigide, rare mensen gewerkt.)

@All: nHanne is me een partijtje wákker! Ze heeft lekker bij ons in d'r wipstoel gezeten, toen we aan 't eten waren, zat ons met die grote blauwe kraalogen aan te kijken...
    Daarna begon ze wat te pruttelen, dus heb ik 'r in de draagdoek gewikkeld en 'pof' madam viel in slaap.. Maar ja, toen ik 'r net op bedje legde was ze 't daar niet mee eens.. Toch nog wat honger blijkbaar...

Hanne drinkt overdag minder cc uit de fles dan wanneer 't donker is. Overdag drinkt ze wel iets vaker 'n flesje dan. 's Nachts maakt ze daarentegen dus ook rustig een ruk van zo'n vijf uur! :)

16. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ dior: Ik voel me vandaag idd wat beter...
    Heb de opmerkingen een beetje naast me neer gelegd.
    Ik voel me goed en vind mezelf er prima uit zien (al zeg ik hetzelf :p ;) )....
    Wie weet als maatje 36 weer zou krijgen krijg ik weer vollop reacties of het wel goed met me gaat en of ik wel genoeg eet...Dit kreeg ik namelijk voor ik zwanger was te horen..
    Pfff het is ook nooit goed volgends mij.... mensen moeten niet zoveel op elkaar letten denk ik ;)

17. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ missflower: FIjn dat Kyran lekker heeft geslapen vannacht... lekker he als alles weer schoon is...

@ gwendo: Iets omhoog zodat ze net niet te plat liggen kan best.
    Dit doe ik ook aangezien mijn meisje niet altijd wil boeren en ze dan uiteindelijk spuugt.
    Als ze daardoor net iets hoger ligt dan de platste stand dan gaat het wat beter en komt er minder snel voeding terug.
    Het cb wilde me dit ook als tip geven maar ik had het zelf al bedacht ;)
    Bv is in de koelkast 3 dagen houdbaar en in de vriezer kun je het een aardige tijd bewaren, maar hoelang dat is geen idee eigenlijk.

@ mama van 4: over een tijdje zal het je wel weer wat beter af gaan...
    hahah ik ben ook wel eens benieuwd hoe je die digen moet vouwen...:D

@ sanka: leuke foto's

18. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ mijkeltje: hahah ondeugende hanne.. niet in haar bedje willen slapen maar wel lekker bij mama :D.. geef haar groot gelijk hoor.. is natuurlijk ook veel prettiger :D

19. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ all: Hier vanmiddag nog even wat dingetjes moeten doen..
    Na het eten zijn we nog even bij mijn broertje wezen kijken naar zijn huisje... hij gaat samenwonen.
    Hij had namelijk een een huisje gekregen in mijn kraamweek maar ik had elke keer nog niet de mogelijkheid om even te komen kijken ivm het slechte weer.
    Mijn man was er al wel geweest want die heeft een keer geholpen met laminaat leggen.
    Dus ik zei tegen mijn man, kom we rijden er even heen.
    Daarna weer naar huis zodat de jogens lekker konden gaan slapen...ze lagen al in de auto te slapen.

Mijn meisje heeft krampjes vandaag.. zo sneu..ze zit de hele tijd te winden... Heb al een klein beetje venkel thee gegeven dus hopelijk voor haar gaat dat helpen en kan ze zo poepen.

20. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Heyy het is hier rustig geweest van het weekend zie ik.
    Ons meisje heeft vannacht de hele nacht doorgeslapen.
    Ik had de wekker gezet iets eerder dan dat ze gevoed zou moeten worden..ik heb hem uit gedrukt en ben weer in slaap gevallen.
    in totaal heeft ze dus 6 uur en 15 minuten doorgeslapen :D
    Vanmorgen hebben we allemaal nog lekker uit kunnen slapen en daarna zijn we op bezoek gegaan bij vrienden van dansen van ons.
    Was wel gezellig... voor het eerst op vizite met ons 5e :D
    Mijn man is nu lekker aan het koken, sla, gebakken aardappels en kip...mmm :D
    Hoe is het verder met iedereen?

Deel Deze Pagina