Lekker hoor, dat ze zo goed doorslaapt!! Hier ook zo'n slaapmonster, gelukkig! Hier is 't een rare dag, moet ik zeggen. Ik zit niet zo heel lekker in m'n vel en Hanne volgens mij ook niet, die huilt veel vandaag.. 't Zal wel 'n wisselwerking zijn.. En als gevolg daarvan baal ik ervan dat mijn man een beetje 'n houding heeft van 'ik weet niet wat ik moet doen, dus probeer ik ook maar niets..' Heel fijn, niet dus!! Ik heb geen zin hem continu te gaan vertellen wat hij wel of niet moet doen en ik wil ook niet alsmaar moeten vragen of hij wat wil doen. Hij doet alles met liefde hoor, heeft daarstraks ook zonder mopperen een badje vol laten lopen en zit nu Hanne de fles te geven, maar altijd maar dat vragen of hij wat wil doen.. Pffff!! Net ook al even 'n klein beetje geruzied daarover.. Zo, dat ben ik even kwijt.. Af en toe even mekkeren kan 'n mens goeddoen.. Maar gisteren heeft Noah haar B-diploma gehaald en da's natuurlijk een heuglijk feit!!!
Hoi hoi.. ook hier ben ik nu mamma van vijf... NOAH... gefeliciteerd met je B diploma.... prachtige prestatie hoor!!!!! Morgen trots op school laten zien? Roanna zit ook niet lekker in haar vel. Ze slaapt heel veel, drinkt weinig en ze heeft een vies oogje. Ze slaapt ´s nachts behoorlijk. Om elf uur laatste fles, dan wordt ze rond een uur of drie wakker en dan slaapt ze na de fles tot een uur of zeven (vanmorgen zelfs acht uur). Heerlijk. Ik ga nu luiers vouwen met mijn dochters. Gezellig. Jullie een hele fijne avond!
@ Mijkeltje: NOA gefeliciteerd met je B diploma ... heel goed gedaan!! Klaag maar even lekker hoor....soms moet je het even kwijt. Hopelijk voel je je morgen beter!
Och, ik bedenk me net dat Noah haar zwemdiploma is vergeten mee te nemen! Wat jammer! Nou, morgen dan maar... En ik heb gisteren nog wel even 'n goed gesprek met m'n man gehad. Ik voelde me er echt niet prettig bij hoe hij zich gisteren opstelde en ik vind dat je daar dan maar beter even over kunt praten, dan dat je 't opkropt. Hij vindt dat afschuwelijk en denkt dan gelijk dat ik niet meer van 'm hou of zo (onzin natuurlijk, 'k ben stapeldol op 'm...), maar 't was gewoon even nodig.. Hopelijk heeft 't nut gehad.
Ik hoop het met je Mijkeltje. Op mijn website staat een verkorte cursus luiervouwen. Gepresenteerd door mijn jongste eh herstel, op één na de jongste dochter Carmen. Is een beetje donker.. 8) www.assist.web-log.nl
@Sanka Leuke foto's, en wat is hij lekker bij zeg @Mijkeltje misschien is Hanne een nachtmens Hier met manlief ongeveer het zelfde, hij doet Dex in bad en geeft de fles of pakt hem op de arm.... Maar als ik weg wil even zonder Dex omdat hij toch thuis is, wilt hij dat ik weer thuis ben als Dex zijn volgende voeding nodig heeft. Mocht er iets zijn en hij weet niet wat te doen dat ik er dan tenminste bij ben, terwijl ik ook maar een leek ben en op gevoel handel haha. Voor NOAH GEFELICITEERD! @mama 1984 Mensen moeten inderdaad eens minder op elkaar letten, vooral het commentaar op andere weg laten. Ook hier Dex heeft veel last van krampjes @mamma van vijf En zijn de luiers gevouwen? Hoe heb jij 5 van vier kunnen maken (accountsnaam)? @All Dex heeft last van zijn maag of buikje best veel al 10 dg... In het begin heeft hij dat gehad en toen hielp sap simplex, nu ineens heeft hij daar geen baat meer bij Ik ben op Infacol overgestapt en zaterdag heeft hij er bijna geen last van gehad. Maar sinds gisterenavond weer wel je ziet gewoon dat hij pijn heeft aan zijn gezichtje en je hoort het aan zijn huilen. Ook heb ik meer voeding, en minder voeding geprobeerd, rooibos thee, verschillende houdingen geen baat Hij is dus hangerig en huilerig, als ik hem op de arm heb is het wel stukken minder erg, maar zodra je hem neerlegt meestal direct weer heel erg huilen. Als hij wakker is en ergens even geen last van heeft wilt hij ook bijna altijd op de arm.... ieman tips of ideeen voor mij?
Hier is Luuk al een paar dagen niet in zijn hum. Als hij wakker is en dat is hij veel. Dan wil hij alles maar heeel even. Even bij mama zitten dan even in zijn wipstoel even bij papa dan weer bij mama. Heb net geprobeerd om wat met hem te spelen maar dat vind hij ook niks. Nu na heel lang met de wipstoel geduwd te hebben ligt hij te slapen. Straks als hij wakker is ga ik maar naar buiten met hem en de honden. Gisteravond is hij van 8 tot half 1 wakker geweest. Ik dacht eerst dat hij misschien te weinig voeding kreeg dus ben nu gaan kolfen en weet nu dus precies wat hij binnen krijgt maar dit helpt dus ook niks. Sorry hoor moest even klagen. @missflower Jij kolft toch ook volledig? Hoe vaak kolf jij?
@Sanka Dex ook al 10 dg pfff dus ik klaag met je mee Ook nu is hij alweer 3 uur en 15 min wakker, moeilijk typen zo hoor met hem op de arm
@dior Luuk heeft net een klein uurtje geslapen maar is nu alweer wakker. Ben bang dat misschien mijn bv niet meer zo voedingsrijk is. Krijg zo een telefoontje van het cb bureau. Misschien kunnen hun mij geruststellen.
Nou wel logisch dat hij wakker is geworden. Hij had vanaf vrijdag niet meer gepoept. Maar dat is er nu allemaal uit.
Jee, wat is dat toch met die hummels... Allemaal minimensjes die 't draadje even kwijt zijn, lijkt 't wel! Fijn dat Luuk weer gepoept heeft, Sanka! 't Zal me wel 'n gigapoep geweest zijn dan zeg!! Is 'n draagdoek niets, Dior? Je hebt ook ergonomische draagzakken trouwens (mei tai), als je niet wilt knopen. @mama van vijf: 'k heb al even gekeken. Lief hoor! Grote stapel luiers ook, heeft ze die allemaal moeten doen? @Dior: je kunt bij 't beheer vragen of ze je gebruikersnaam aanpassen. Heb ik in 't begin ook laten doen, aangezien ik in eerste instantie een gebruikersnaam had waar ik maar niet aan kon wennen. Ik heet overal Mijkeltje, vandaar... En qua onzekerheid van manlief: hij heeft twee koters uit 'n vorige relatie (dus 't fenomeen 'baby' is hem niet vreemd) en hij is op zich heel handig met baby's en kinderen. Maar zo gauw ik in de buurt ben wordt hij onzeker en kruipt hij weg... Da's gedeeltelijk zijn karakter en gedeeltelijk is dat versterkt doordat z'n ex geen lieverdje was... Niet fijn dus, maar ja... @hier: Ik heb op Hanne een laxerende werking, geloof ik... Vandaag weer 'n romper vies en ik zat ook onder... Ze vindt trouwens mijn haar mega-grappig. Ze ziet mij, bekijkt me, komt met 'r oogjes bij m'n haar uit en begint me toch elke keer te grijnzen dan!! Maar ik vind haar haar ook hilarisch, dat scheelt...
@mijkeltje Het was inderdaad een enorme luier vol. Wat Leuk dat hanne al zo naar je lacht. Luuk lacht ook soms maar nog niet echt gericht.
@Sanka Net sliep Dex ikke blij na 15 min weer wakker een hazenslaapje dus. Hij poept wel elke dag 1x soms slaat hij 1 dag over maar dat is pas 2x geweest. Wat ik met hem doe tuttelen praten, op de arm niks kunnen doen. Hij sabbelt heel graag soms leg ik hem aan de borst waar niks uitkomt, omdat hij anders weer teveel binnen krijgt dan valt tie in slaap. Maar als je hem ervan af haalt is tie in no time weer wakker. Speentje spuugt hij uit.... @Mijkeltje Ik heb een gewone draagzak maar daarin beweegt zijn hoofdje teveel heel wiebellig. Ik vind mijn nam wel goed maar dacht huh waar kan je dat wijzigen ik zie het nergens staan. Ook Roland heeft 2 kinderen bij zijn ex(en)
@dior luuk sabbelt ook heel erg graag. Zijn speen blijf ik erin stoppen raakt hem vaak kwijt. Een borst geef ik hem ook wel. kolf jij, of geen je live de borst? Ik kolf nu sinds twee dagen. Nu is hij iets meer tevreden, of ik beeld het me in. snachts krijgt hij wel de borst.
@Dior: niet dat ik iedereen nou gelijk van de babybjörns wil afhouden, maar die draagzakken zijn niet echt goed voor je kindje (Wist ik eerder ook niet)... Doekentheek - FAQ Bij die FAQ staat ook e.e.a. over draagzakken. 't Voordeel van 'n doek is, dat je het nekje ook beter kunt ondersteunen dan in zo'n zak... En heeft jouw man ook twee koters al? Issie zo onzeker ook van nature dan? En zien jullie die koters ook?
Hoi Hoi, Ik had vanmorgen gepost, maar het is niet meer te vinden hier .. heel gek. Nou hier is verder alles prima... Ons meisje heeft weer lekker doorgeslapen vannacht. Nu ligt ze lekker klaarwakker op mijn schoot zich omhoog te duwen (af te zetten)... ze is zo sterk. Vandaag is mijn broertje jarig.. hij viert het voor het eerst in zijn eigen huis. Hahah hoorde van mijn moeder dat zijn vriendin alles na haar hand wil in huis.. Zo zette ze een foto neer in de woonkamer van een vriendin van haar...mijn broertje zag dat en zei direct.. ''wat is dit dan?.. die ken ik niet eens, dus hij haalde de foto weg hahaha.. evenlater stond de foto zo weer op dezelfde plek .. Hahaha ben heeeeel benieuwd hoe dat gaat als ze samen wonen Zo nog even de aardappels schillen en de kip klaarmaken, want we hebben nog sla over van gisteren.. ook zonde om weg te doen.
Over draagzak/doek: Babybjorns zijn het beste als je kleine echt zelfstandig het hoofdje rechtop kan houden...tegen die tijd is hij erg prettig Ik heb ook een draagdoek, maar vind het echt niet prettig..vind ze daar zo krom in liggen met hun nekje... Kan ook zijn dat ik het niet goed doe hoor, maar vind dat mijn boezem (hahah behoorlijke boezem ) in de weg zit. @ mijkeltje: heeft je man contact met zijn andere 2 kinderen? @ over sabbelen aan de borst: oooo pas op.. doe dit niet te lang en niet te vaak want je kunt echt last krijgen van tepelkloven en dan ben je verder van huis. Beter is dan een pink Sorry verder ben ik alles weer vergeten
Carmen heeft niet alle luiers gevouwen hoor, de meeste heb ik gedaan en die van haar moest ik ook over doen (sssst niet doorvertellen). Een luier is zo gevouwen hoor, in vijf minuten is de stapel weg. Mijn naam heb ik via de beheerder laten veranderen (zoals Mijkeltje ook al zei). Tja.. ben overal mamma van vier.. maar dat is nu dus mamma van vijf geworden en dat wilde ik graag aangepast zien. De enige tip tegen buikkrampjes die ik nog heb is venkelthee. En een thermometer tussen de billen, zoals je de temperatuur opneemt (die willen ze graag uitpoepen). Maar verder is het heel erg lastig en vervelend. Bij mijn zoon heb ik pruimenmoes gemaakt en gegeven toen hij zo klein was. Alleen is het een hele karwei om het te maken. Ik kan mij ook niet herinneren of het geholpen heeft. Alleen het maken weet ik nog:x Baby´s hebben huil/ wil niet slapen dagen. Roanna heeft vandaag zo´n dagje. Gewoon lekker op de arm houden en veel knuffelen. Als het goed is, is ze morgen weer in haar hum. Ik ga zo de lasagna in de oven doen en de sla die ik overhad van gisteren klaarmaken. Jullie een fijne avond. Als er nog behoefte is voor een vervolgcursus... hoor ik het graag.