@missflower Ik ben in overleg met het cb toch maar weer van het kolfen afgestapt. Savond kreeg ik ook bijna niks net geen 50cc per borst. Ik zorg nu dat er altijd een beetje in de koelkast staat. Want savonds drinkt hij heel erg wild. Waarschijnlijk omdat ik savonds te weinig melk heb. Dus geef ik hem via het flesje nog wat na. Volgens het cb kan ik hem namelijk beter aanleggen want dat houdt mijn productie beter op peil als kolfen. Vind het ook wel erg veel werk. Ga trouwens dinsdag eens vragen of ik hem niet als ik zelf geen melk in de koelkast heb staan of ik wat kunstvoeding kan geven. Hoe gaat het bij jou?
@sanka: natuurlijk kan dat.. als jij denkt dat hij savonds te weinig krijgt kun je gerust nog wat na geven hoor en als hij dat weigert dan weet je dat hij genoeg heeft gehad en als hij dat wel op drinkt kun je mischien toch proberen wat extra te kolven zodat je dat steeds na kunt geven.. maar als je het makkelijker vind dan kan je hem ook savonds fles kunstvoeding na de borst geven.. elke bv dat ze binnen krijgen is mooi meegenomen toch! en van fv worden ze net zo groot hoor bij mij gaat het kolven nog goed... smorgens/begin middag zo'n 400 cc en tegen de avond wat minder maar minimaal wel 200cc en dat gebruik ik eigenlijk alleen voor de middagen en voor mijn voorraadje in de vriezer
@MissFlower Dan heb je dat toch goed aangepakt met zijn eigen bedje Wat is het een lekker stoer ventje zeg. @Mijkeltje Ja dat gaat snel dat groeien, hopelijk groeit tie ook gauw overzijn pijn heen Het CB belt volgende week dus dan heb ik het er nog maar eens over. Wel jammer van ons geld ik heb alvast 2 pakken gekocht is toch 73 euro die weg is voor 2 flesjes :s @Sanka en kolven en borstvoeding samen is inderdaad veel werk, daarom doe ik nu ook of het een of het ander. Want je hebt al stukken minder tijd met zo'n ukkie
Jee Dior, alsof je 'n emmer leeggooit zeg.. Wat 'n geld! Maar ik vind 't knap hoe sommigen van jullie 't volhouden met bv en kolven en zo. @hier: Hanne is 'n beetje mal aan 't doen. D'r nachtvoedingen lurkt ze binnen een poep en een scheet leeg, maar overdag is ze aan 't 'tutten'. Halve flesjes, minder tijd ertussen, dat soort dingen... 't Komt op mij over als 'regelen', maar 't maakt me wel wat onzeker...
@dior: thanx het gaat idd wat beter maar het is nog steeds een strijd hoor.. ook vandaag overdag weer dat hij steeds ging huilen maar heb volgehouden uit eindelijk is hij gaan slapen.. vanavond weer zelfde verhaal en heb hem steeds paar min laten huilen en toen ff heen voor speen enz uiteindelijk is hij alsnog in slaap gevallen zonder speen want die lag er alweer naast... als het goed is hoor ik hem nu niet voor 04.00 *afkloppen* lastig hoor want laten huilen gaat zo tegen mijn gevoel in maar ja dit keer ben ik niet thuis met de babytijd dus ik moet wel.. mijn dochter ging pas naar kdv met 1,5 jaar Nou ik duik zo mijn bedje in.. slaap lekker allemaal!
woehoe kyran heeft doorgeslapen!! Hij lag te slapen om 21.30 en hoorde hem (meende ik) om 03.30 dus ik ging heen en gaf ff speentje om te proberen en toen ik ging liggen meende ik niet meer geslapen te hebben toen ik hem weer hoorde dus ging heen en toen ik hem aan het voeden was hoorde ik de kerk 6x slaan dus ik dacht huh? en ja hoor het was al 06.15 dus hoe het nou precies is gegaan weet ik niet hahaha maar hij heeft doorgeslapen!! jeej en daarna nog tot half 9 en onze dochter komt ook niet meer voor 6en bij ons dus ben helemaal happy!
@MissFlower, super al doorgeslapen, best snel of niet? @Mijkeltje, vervelend dat ze nu haar flesje overdag niet leeg drinkt, deed ze dat eerder wel? @Dior, das inderdaad veel geld! Weet je niet iemand die het over kan nemen? Of de dichte verpakking terug brengen? @Sanka, als je het idee hebt dat je borst 's avonds minder voeding geeft, kun je proberen toch zoveel mogelijk aan te leggen, als je dit een paar avonden doet dan zou je borst het seintje moeten oppikken om meer melk aan te maken. Een andere oorzaak kan zijn omdat je te druk of moe bent, dan loopt de productie terug. @All. Hier alles goed, behalve dat Twan vaak vooral 'sochtends moeite heeft om zijn ontlasting kwijt te raken. Erg zielig, hij huilt dan zo... Hij heeft eigenlijk ook nooit spuitluiers gehad, misschien dat zjn ontlasting te stevig is? Dinsdag maar eens navragen bij de kinderarts. BV gaat erg goed, heb eerder teveel melk! Hij verslikt zich vaak de eerste minuten omdat hij zo gulzig drinkt en er zoveel melk is! Doorslapen doet Twan nog niet, vannacht voor het eerst pas na 5 1/2 uur, maar toen lag ik al op hem te wachten, haha!
@juttel: maar die van mij is bijna maand ouder he..kyran kwam toen ook nog 2x snachts en of het vroeg is geen idee maar zeker niet laat maar wie weet was het eenmalig wat voor poep heeft hij dan? kyran heeft altijd dunne en is bruin/geel of groenig @mijkeltje: bv valt me nu 100% mee en ga het dit x zo lang mogelijk volhouden alleen niet langer dan een jaar en op gegeven moment ook alleen nog via fles hoor kyran drinkt ook minder ineens overdag
@MissFlower, ook alis hij een maand ouder volgens mij is het wel snel om al door te slapen. Maar erg lekker natuurlijk!! Hoop dat ie het zo door blijft doen! Zijn ontlasting is wel geel, maar vrij stevig, is nooit dun geweest. Maar t zal wel normaal zijn...geen idee. Als jullie baby overdag slaapt, doe je hem/haar dan in t bedje of laat je hem/haar lekker in de box oid in de kamer slapen? Twan slaapt namelijk overdag best veel en dan laat ik hem lekker in de kamer slapen,is anders zo ongezellig...
ik doe hem nu wel steeds in bed omdat hij moeite had om zelf te slapen in bed en hem dus steeds moest wiegen of weg leggen als ie sliep en dat wou ik gewoon niet.. daarnaast maakt mijn dochter nogal wat lawaai en dan zit ik ook niet lekker als ik weet dat hij dan wakker kan worden.. mocht hij nou ergens in slaap vallen dan laat ik hem wel maar als hij jengelt omdat ie moe is gaat hij naar bed.. Yes hij ligt nu ook alweer een tijdje op bed te slapen!! gaat echt de goede kant op
Ik wou graag even een nieuwe banner maar nu heb ik alleen één van kyran.. ik wil graag één met beide er in maar het lukt me niet.. als ik klik op iemand die zo'n één heeft kan ik steeds maar 1 datum invullen.. weet iemand dit?
Yes onze Luuk heeft nu al twee nachten lang geslapen. Hij ligt er dan om 23.00 in en is pas rond half 5 wakker. Jippie. Lekker zeg. Wist niet dat als je moe bent de bv terug loopt. Ben best vaak moe namelijk. Maar ik ga nu ook smiddag niet meer slapen. Doen jullie dat nog wel? Snachts doe ik nu ook alleen voeden en verschonen omdat ik toch bv geef. Dat hakt er toch stiekum best wel in.
@all Hier ligt Luuk overdag ook gewoon of bij mama of in zijn wipstoeltje te slapen. Vind in zijn bedje zo ongezellig. Maar als ik hem erin leg dan slaapt hij wel gewon in zijn bedje. Dus misschien heb ik die mazzel.
@sanka: erg mooie foto zeg! knap kindje heb je.. en ja het is misschien wat ongezellig maar merk dat hij wel beter slaapt nu en gezelliger is als hij wakker is.. en ik heb afgelopen 2 maand niet meer dan 5 uur echt goed slaap gehad maar ben er wel aangewend.. ik doe het ook alleen snachts.. in het begin vond ik het wel zwaar maar sinds een maandje niet meer en smiddags slapen heb ik nog nooit gedaan.. kan ik niet ik zal zo even een foto plaatsen. zal hem even verschonen
Gelukt! @Sanka,mooi mannetje hoor!Grote bruine ogen,mooi! De BV kan zeker teruglopen doordat je moe bent, vandaar dat het 'savonds ook vaak minder is. Dus voldoende rust nemen. Ik ga niet meer op bed 'smiddags, maar doe vaak wel even wat rustiger als ik moe ben. Maar als je de behoete hebt dan ga je toch lekker met je baby een middagdutje doen? @MissFlower, geen idee hoe je de banner verandert...