dag dames, Mijn echo was super en zo duidelijk allemaal! alles der op en der aan en bewoog heerlijk! Mooie duidelijke foto's gekregen en zal er één plaatsen. Volgens de echo ben ik 4 dagen verder en zou ik nu 11,1 week zijn en 30 nov. uitgerekend zijn maar moet dat even met mijn vk overleggen.. hier de foto:
ik heb ook mijn echo gehad maar voel me zwaar kut! volgens mij eigen berekening zou ik nu 7 weken en 4 dagen zijn. alleen was het op de echo maar 5 weken en 1 dag! ik snapte er niks van en het enige wat we zagen was een ring met een stip. ze vroeg me wanneer ik een test had gedaan. dat wist ik niet precies meer en ze moest het echt weten want als ik bv vier weken geleden een test had gedaan had ik dus wel verder moeten zijn en was de kans op een miskraam erg groot. dus ik alles berekenen daar. ik moest 18 april ongi worden,dat bleef uit alleen kreeg ik roze verlies. ik heb toen 8 dagen later positief getest. dat was de 25e. dus in die berekening zou het kloppen dat ik 5 weken ben. maar ik baal echt heel erg ervan. ik ging erheen met de gedachtte dat ik 7 weken was,dus genoeg kon zien en ok het hartje kon horen. maar dat is dus niet zo.. het was veel te vroeg voor het hartje en het was dus ook alleen maar een stipje. ik heb wel een foto gekregen en die zal ik zo in het album plaatsen.. ik ben dus als ik 5 weken ben 12 january uitgerekend en das op de verjaardag van mijn man! maar nu vraag ik me dus af..normaal gesproken gaan ze uit van de eerste dag van de laatse menstruatie en daar 40 weken bij optellen..zal dat nu ook zo zijn of zullen ze van de 5 weken uitgaan? ik weet het niet meer maar het ws echt een behoorlijke teleurstelling! ik heb pas geleden een miskraam gehad en nu is de kans dus ook nog dik aanwezig dat het niet goed gaat. ik had echt de gedachte van ik ben 7 weken en we zijn op de goeie weg..nu duurt het dus weer langer ...
@gerianne spannend succes donderdag @jesje08 Nog vergeten te schrijven bij december mamma's in mijn berichtje aan jou mijn duimen draaien voor je hoor!
@jesje: he meid wat een terleurstelling.. hoop dat je gauw een hartje ziet kloppen en waarom spreek je niet een pretecho af over 2 week dan zit je niet zo lang in spanning
Hier ook een late decembermamma! Maar die berekeningen blijven vaag...als ik kijk naar de eerste dag van mijn laatste menstruatie (12 maart) dan zou ik op 17 december zijn uitgerekend, maar mijn vruchtbare dagen waren rond de 24ste maart. Dan ben ik dus veel korter zwanger. Donderdag voor het eerst naar de verloskundige, maar dan zal mijn eerste echo nog wel even op zich laten wachten denk ik...verwarrend hoor dit allemaal....ik hou er rekening mee dat ik rond de kerst ben uitgerekend, we zullen zien....
@stienke: dat klopt toch wel? via de calculator krijg je dit: Eerste dag van je laatste menstruatie: 12 maart 2009 Een beetje vruchtbaar: 23 maart 2009 Vruchtbaar: 24 maart 2009 Erg vruchtbaar: 25 maart 2009 Eisprong: 26 maart 2009 Innesteldag: 31 maart 2009 Vanaf hier kun je testen: 9 april 2009 Vermoedelijke bevallingsdatum: 17 december 2009 dus als jij denkt de 24ste je ei te hebben gehad dan zal je zelfs 2 daagjes langer zwanger kunnen zijn.. die 2 week voor je ei krijg je er gratis bij he
@jesje08: Kan me voorstellen dat je teleurgesteld ben, je bent nu even een stapje terug met twee weekjes. Maar blijf vooral positief. @Stienke: Gefeliciteerd en welkom! @MissFlower: Mooie echo meid! Fijne avond nog dames...
He Meiden, Ik denk dat ik hier maar mee kom schrijven. Bij de decembermama's gaat het zo snel, en is de groep zo groot dat, als je niet zo vaak iets schrijft, er bijna geen reactie op je berichten komt. Dat motiveert niet echt om iets te schrijven. (De "vaste kern" reageert, begrijpelijk, meestal op elkaar) Misschien dat het hier beter gaat. Ik lees wel altijd mee, maar reageer niet zo vaak. Ik ben ook niet zo goed om op iedereen te reageren, dus alvast SORRY. Misschien lukt het met een kleiner clubje beter. @jesje, balen zeg, dat je dacht verder te zijn. Duurt het allemaal nog langer. Ik zou alleen niet 4 wkn gaan wachten op een echo. Volgens mij, als je de verloskundige verteld dat je heel onzeker bent enzo, dan laten ze je eerder komen. @Missflower, feli met je mooie echo. Ziet er gaaf uit he. Geniet er maar van. @Stienke, Ik ben ook uitgerekend op 17 december. De twee weken voor je vruchtbare dagen krijg je er gratis bij, dus denk dat je datum wel klopt hoor!!! @hier, Gisteren voor de intake geweest bij vk. ALles was toppie in orde. bij de meting kwamen ze uit bij een uitgerekende datum van 20 dec. maar ze zeiden dat we voorlopig de 17 aanhouden. 12 juni mag ik weer terug naar de vk.
@dannie81: ja schrijf hier maar lekker mee dat blijf ik nu ook doen.. ik had gister mijn echo daar geplaatst en er was maar 1 of 2 die er op reageerden en de rest niet dus zo zie je dat je er niet lekker tussen past.. fijn dat de intake goed ging!
Tja dat heb je overal wel, ik had vorige week ook een heel verhaal hier geschreven, en zelfs zo rustig als het hier is, geen reacties gehad, beetje nutteloos dus om het hier te schrijven. Jesje veel sterkte, en hopen dat het hardje toch nog gaat kloppen,
hellow iedereen! het is idd erg onzeker,vanmorgen wel de huisarts gesproken erover.zat me niet lekker en hij vond het erg apart dat ze 5 weken zeiden want hij zei ok 20 maart plus 40 weken is nu 7 weken! ik moest gewoon afwachtten en geen bloed geeft moed zei ie,heeft ie ok gelijk in. aanstaande maandag moet ik naar de verloskundige en ga dit ook zeker bespreken! @dannie,welklm hier! @missflower ik heb je echo wel gezien en vind hem zo mooi duidelijk! was helemaal jaloers... @stienke ook wellkom!!
Haidiho, @dobbel, volgens mij komt het altijd wel eens voor dat er minder gereageerd wordt op je berichten dan je eigenlijk zou willen. Hier is volgens mij die kans kleiner omdat er minder mensen op het forum zitten. Ik ga echt mijn best doen om zoveel mogelijk te reageren op iedereen, maar weet eigenlijk nu al dat me dat niet gaat lukken. Mijn best doen is toch al best goed he?? {|= Ik weet niet of het hier al eens besproken is, maar willen jullie eigenlijk weten wat het wordt? Bij onze dochter wisten we het niet. Dat vonden we heel bijzonder. Nu denk ik dat we het weer niet willen weten. Hoewel ik wel heel nieuwsgierig ben. Het weerhoud mij er in ieder geval van dat ik voor de bevalling al heel veel spulletjes (kleertjes) ga kopen. Dus das wel een voordeel.
@dobbel: ik zeg ook niet dat het hier niet zou gebeuren alleen je merkt dat je er moeilijk tussen komt en daarnaast kan ik het gewoon niet volgen @jesje: meid ik hoop dat je ook gauw een duidelijke echo hebt! @dannie81: idd hier kan je wat sneller op elkaar reageren want je onthoud nog wat er geschreven is... en ja wij willen graag weten wat het word.. denk zelf een jongen maar vraag me niet waarom
@MissFlower, Toen ik zwanger was van mijn dochter, zei ik vanaf het begin dat het een meisje zou worden. Later zei ik zelfs dat het een meisje met donker haar zou worden. (Ik ben zelf blond, maar mijn man is donker) Bij de geboorte bleek het allemaal te kloppen. (Hoewel ze nu iets lichter begint te worden) Nu neig ik zelf meer naar een jongen (mijn man ook), maar niet zo stellig als bij mijn eerste. Ben dus benieuwd.
@Dannie81 17 of 20 dec als hij/zijn maar gezond op de wereld komt beiden is een mooie datum Enne mijn man wilt het geslacht niet weten dus ik doe met hem mee @jesje08 Alweer wachten...
@dannie81: gefeliciteerd en welkom! Ik ben ook iemand ben die niet zo goed op alles en iedereen kan reageren. Ik probeer het wel zo nu en dan te doen, maar er zijn ook dagen dat ik niet super actief ben op het forum. Het is wel fijn als ik zo nu en dan me ei kwijt kan hier, hoef niet perse reactie erop te krijgen. Het is wel minder leuk als iemand een vraag stelt en daar geen reactie op krijgt, maar dat gebeurd volgens mij niet toch? Weet even niet meer wie het vroeg, maar ik ben er nog niet over uit of ik het wil weten of het een jongen of meisje wordt. Aan de ene kant ben ik erg nieuwsgierig, maar aan de andere kant wil ik daar mee wachten. Groetjes
Volgens mij zijn we allemaal niet de fanatieksten qua reageren op elkaar,al kunnen sommigen het wel erg goed! Ik vind het ook fijn om afen toe even mn ei hier kwijt te kunnen en probeer daarnaast zo goed als mogelijk te reageren. Nouja,prima toch? Leuk om elkaar zo in ieder geval door de eerste weken heen te helpen (en daarna natuurlijk) en elkaar zo nu en dan wat tips en adviezen te geven! Wij weten ook nog niet of we het willen weten. Ik heb altijd geroepen dat ik het niet zou willen weten,maar nu...Praktisch gezien lijkt het me toch wel ideaal! Maar het is ook leuk als het nog een verrassing blijft natuurlijk. Nouja,duurt nog even voordat dat te zien is,dus ga ik me nog niet druk om maken. Tot de volgende keer!
@dior: spannend nog 2 dagen en je weet hoever je bent.. heb je zelf een idee? @juttel: ja ik doe meestal wel mijn best om te reageren maar soms heb ik ook dagen dat ik idd geen zin/tijd heb om te reageren maar als het iets dringends of bijzonders is dan doe ik het wel! en het is idd erg handig om te weten wat het word want anders is alles zo neutraal he @maribomba: ik vind het ook beide leuk hoor.. het lijkt me super om tijdens de bevalling pas te weten wat het is alleen ik kan het niet volhouden en vind het roze of het blauwe veels te leuk haha
Hier even een EGO berichtje, ik voel me namelijk zo moe... en dat terwijl ik vannacht toch echt wel zo'n 10 uren heb geslapen.Word ook een beetje gek van het hongergevoel, weet bijna niet meer wat ik nu weer eens zal eten. Zo...einde EGO bericht. Hebben jullie trouwens ook een bepaalde afkeer van dingen? Sommige geuren... En eerder was ik gek op chocola,maar ook dat doet me niets meer. Ben nu vooral van het hartige! @Dior, spannend morgen termijnecho, ook zenuwachtig? @jesje08, fijn dat je maandag bij de vk terecht kan. @Missflower, 11 weken alweer!! WOW! @nieuwe decembermama's, gefeliciteerd en welkom allemaal! Ik ga maar weer eens wat eten...tosti deze keer,mmm!!!