late december mama's! vanaf 15 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jesje08, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @juttel: ik heb een afkeer voor gekookte eieren en brie (waar ik beide dol op ben normaal) en chips eet ik ook ineens heel weinig bijna nooit zin in... en wat vervelend die moeheid.. heb ik niet echt last van.. wel dat ik vaak honger heb en dan ook wat moet eten

2. Dannie81

Dannie81 Fanatiek lid

27 sep 2007
    1.554
    0
    0
    @juttel, Die moeheid herken ik wel. Volgens mij heel normaal. Ik zou ook de hele dag kunnen slapen, maar wordt moelijk met onze kleine spruit van bijna 1 jaar.

Zijn er trouwens meer zwangeren waarvan dit de tweede of derde ofzo is? en waarvan de leeftijd dicht bij elkaar ligt. Wij zijn namelijk aan het nadenken hoe we het strax gaan oplossen al ik of mijn man alleen met de kids weg zou moeten. nu zag ik op internet een duowagen van phil en teds. Iemand er ervaring mee? Of misschien andere oplossingen. Ik heb ook nog gedacht aan een kiddyboard, maar dat lijkt me niet handig lopen achter de kinderwagen.

3. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @dannie81: in jou geval zou ik voor een duowagen gaan.. die van ons zal 2,9 jaar zijn dus ga dan toch voor kiddyboard of goedkope duobuggy erbij..

@dior: nog 1 dagje!

4. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Nieuwe lingen, welkom en gefeliciteerd!

Wij zijn er nog niet helemaal over uit of we het gesclacht wel of niet willen weten.
    Hoe dichterbij we komen hoe nieuwsgieriger ik word ben ik bang.
    Als ze het kunnen zien met de 20 weken echo ben ik om ben ik bang. ;)

Juttel, zat moe zijn gaat over, echt waar.
    Voel me de laatste paar dagen weer fitter dan de weken hiervoor.

Dannie, als ik jou was zou ik ook voor een duo wagen gaan.
    Die Pil enTeds vind ik afschuwelijk! :oops: Zou dan op MP kijken voor een mooie urban jungle ofeasywalker. Rijden ook allebei super lekker.
    Ruben mag het zo doen met een kiddyboard. ;)

Eten... Chocola en pindakaas vind ik echt niet lekker meer, gooi nu opeens wel een schepje suiker in m'n thee terwijl ik dat al jaren niet meer doe.
    Verder eet ik graag ijsjes en chippies.
    Maar wel in de middag, dan eet ik 10 keer zoveel als wat ik er s ochtends inkrijg.

Missflower, ik blijf me verbazen over hoeveel je kunt zien op jou echo, hihihi.
    De mijne was echt veel onduidelijker, gelukkig wel een herkansing nu op de 28ste. :p

Vandaag bij de vk geweest, hartje niet gehoord maar das niet abnormaal. ;)
    Over 8 weken weer terug komen.

5. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Jesje, jammer zeg dat je echo zo tegen viel.
    Wanneer mag je weer terug komen?

Ik moet zelf ook eerlijk bekennen dat ik vaak te moe ben op dit moment om op iedereen en alles te reageren. :oops:
    Als ik ook weer wat lekkerder in mijn vel zit zal ik sowieso meer posten dan nu. ;)

6. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @MissFlower Ik denk zelf als ik de calculator aanhoud 8 weken en 3 dg omdat ik altijd een regelmatige cyclus heb. Maar bij de inwendige echo zei de gyn je bent korter maar de volgende keer krijg je een uitgebreid onderzoek en dan weten we het zeker. Dus ik denk dat die 8 weken en 3 dg kloppen maar goed morgen weten we meer.

@juttel Ja heb best wel zenuwen vooral omdat ik gisteren toch weer bijna een vol maandverbandje met helder bloed had. Kan niet wachten tot morgen haha. En honger hou op ik eet de hele dag door de 2 meiden op mijn kamer (werk) noemen me de vreetzak (nu)
    Was de tosti lekker?

@Dannie81 Voor mij is het de eerste, zal het ook wel bij blijven gezien mijn leeftijd.

@runner 8 weken, moet je dan ook nog zo lang wachten op een 2e echo?

Vandaag zo'n zin gehad in een broodje brie, maar dat mag je geloof ik niete eten nu dus heb het maar bij broodje kaas ei en komkommer gehouden. Plus een hele hoop tussendoortjes Banaan, peer, kiwi, amandel nootjes, 3 choclade paas eitjes, 5 napoleon snoepjes, evergreen,plakje cake :oops:

7. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Dior, je mag de gewone brie wel eten hoor!
    Je moet in nl goed je best doen om een kaas te vinden waar au lait cru opstaat. ;) Die mag je dan weer niet.

Ik heb 28 mei nog een echo. Gewone termijn echo. En dan mag ik al een 20 weken echo afspraak maken en dan houd het qua echo's hier wel weer op. Zitten nog wel een beetje te twijfelen of we zelf een 3d willen laten maken maar dat zien we tegen die tijd wel.

8. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    Dus een Brie au lait cru mag wel? Dan ga ik de schappen maar eens af haha.

Ohw dat is gelukkig wat dichterbij 28 mei :) 3d echo vanaf wanneer kan je deze maken?

9. gerianne

gerianne Niet meer actief

nou helaas vandaag toch geen echo gehad had er op gehoopt
    verloskundige die de echos maakt was op vakantie
    echo staat nu gepland op woensdag 27 mei is een dag na mijn vaders bruiloft
    kon jammer genoeg niet eerder ander een mooi huwelijks kadotje geweest

groetjes

10. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    Dat is wel jammer

11. Dannie81

Dannie81 Fanatiek lid

27 sep 2007
    1.554
    0
    0
    @gerianne, jammer zeg dat je geen echo gehad hebt. Daar zou ik ook wel van balen. Hopen dat het snel de 27e is. Feli met je vader!
    @Dior, Au lait cru mag je juist niet. Maar de meeste brie in de winkel is niet au lait cru dus die is goed. Au lait cru is rauwe melk en dat mag niet. Oh, trouwens suc6 morgen. Geniet ervan. Heb je trouwens enig idee hoe ver je bent??
    @Runner, volgens mij heb ik echt geluk hier. Ik krijg de eerste keren elke keer een echo bij de verloskundige. Daarna luisteren ze alleen nog naar het hartje. Zo'n 3d echo is heel leuk, maar ook prijzig. WIj doen het niet. Leuk om te doen, maar daarna doe je niets meer met de dvd. Dus eigenlijk betaal je veel voor die uitgebreide echo. MAar het is maar wat je ervoor over hebt. Sommigen vinden het geweldig. Dan moet je het zeker doen. Je kunt er inderdaad nog lang genoeg over nadenken (PFFFF wat gaat de tijd langzaam. EN als het strax december is zeggen we allemaak, PPFFF wat is de tijd snel gegaan!!!)

@Hier, mijn kleine meisje is nog een beetje ziek. Ik heb haar vermoedelijk aangestoken met een koortslip (Wat volgens de huisarts niet te voorkomen is, als je als moeder koortslip hebt. Maar voel me toch heel schuldig) Ze heeft haar hele mondje vol blaartjes en is rood en gezwollen. ZO zielig :cry: Nu geen koorts meer gelukkig. Hoop dat het nu steeds beter gaat. Duurt nu lang genoeg.

12. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @gerianne: dat is jammer idd maar straks heb je wel mooier beeld

@Dior: het moet gewoon gepastauriseerd zijn (schrijf je anders) dus de brie van de winkel mag je wel maar niet van een markt of wat dan ook en veel plezier vandaag he

@runner: ja ik vind hem ook zo duidelijk en waarom pas over 8 week terug komen? meestal toch om de 4 week? en ik verbaas me dat ze het hartje gingen zoeken want zelfs toen ik zei dat ik hem wel vond deden ze het nog niet.. pas vanaf 12-14 week volgens mij.. dus idd niks om je zorgen over te maken

13. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @Dannie81 Okay is goed dat je het zegt, zou ik juist met de verkeerde aankomen hahaha. Ik denk 8 wk en 4 dg.... dadalijk weet ik het zeker.

@MissFlower thnxs... heb best wel zenuwen :)

14. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    @Dior! Succes!! We zijn benieuwd (net als jij :) )

Fijn weekend allemaal, ben het weekend er niet, dus ga dinsdag weer kijken wat jullie allemaal hebben geschreven en hoe met iedereen is!
    Doei! X

15. nickiee

nickiee Actief lid

25 okt 2007
    117
    0
    0
    Hi meiden,

even snel tijdens mijn pauze. Ik heb woensdagavond mijn intake gehad bij de verloskundige. Wat een riedel aan informatie krijg je daar over je heen, niet normaal zeg.
    Ik heb voor de combinatietest gekozen. dus ik krijg nog een aantal echo's de komende tijd:
    8 juni termijn echo, zit ik in week 12
    week later, 18 juni combinatietest met direct de uitslag als ik ook bloed heb geprikt op tijd.
    En dan voor de leuk als afsluiting in het ziekenhuis nog een echo de 22e juni pfff
    enne ik wil wel graag weten wat het wordt. Ik ben weer lekker aan het werk in ieder geval, de medicijnen tegen het misselijk zijn werken goed.

Vwb reageren, ik ben heel slecht in het reageren op wat iedereen schrijft, dat had ik in het begin al gezegd en het is ook één van de redenen dat ik me juist bij het late december topic had aangemeld. Ik heb vind het leuk als mensen op mijn stukjes reageren, maar er is echt geen man over boord als het niet gebeurd hoor.

Fijne dag allemaal verder.
    ik blijf meelezen en reageren in ieder geval.
    Nickiee

16. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @nickie: ja je krijgt een hele reeks aan vragen he haha.. dus jullie willen ook weten wat het word, wij ook hoor! ben zo nieuwsgierig

@juttel: jij ook fijn weekend.. ik ben er ook niet haha

@dior: en hoe was het?

17. Dannie81

Dannie81 Fanatiek lid

27 sep 2007
    1.554
    0
    0
    Hey meiden,
    @nickie, bij de intake krijg je inderdaad een behoorlijk bulk aan info te verwerken. Gelukkig zat het bij ons nog vers in het geheugen dus viel het deze keer mee. vwb het reageren, misschien moeten we de topic een andere naam geven (decembermama's die niet goed zijn in reageren, ipv late decembermama's ;) )
    @juttel en missflower, een fijn weekend gewenst. (en de rest natuurlijk ook!)
    @Dior, hoe was de echo??????????????
    @anderen?? volgens mij heb ik op iedereen gereageerd! toch? =D>

Nog even over de kinderwagen (duowagen) ik zag net iemand lopen met zo'n phil & teds kinderwagen. Zag er wel grappig uit moet ik zeggen! Denk dat we van t weekend maar eens gaan kijken waar ze die verkopen.

18. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    Hallo Allemaal echo was goed hartje klopte nog steeds en hij/zij is in 1 wek flink gegroeid van 6mm naar 16mm 16 juni weer op controle. Zo pak van mijn hart, wat de bloeding weer is geweest konden ze niet zeggen alles zag er goed uit. Les alleen overal dat het vruchtje met 8 wk al 2 cm zou moeten zijn? Weet iemand dit?

@juttel fijn weekend hopelijk lees je het nog :)

@nickiee Aftellen naar 8 juni spannend!

@dannie81 ook van mij een =D> voor jou ;)

@iedereen fijn weekend al zal ik nog wel even komen hier in het weekend :)

19. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Dior, fijn dat je echo ze goed was!
    Ik heb werkelijk geen idee hoe groot een kindje van 8 weken zou moeten zijn...

Nikiee, dat zijn wel een heleboel echo's. :p

Missflower, euhm ik weet niet beter dan met 8 weken.
    Vanaf week 27 om de 4 weken vanaf 32 weken om de 2 weken en vanaf 37 elke week.
    Tenminste dat was bij Ruben zo.

Ik zal ook even een foto plaatsen zo van ons kersje. :D

Dannie, hoe is het met je dochter?
    Had bij Ruben wel een 3d echo laten maken (gekregen voor mijn verjaardag) doen we idd niets meer mee. Weet ook nog niet of we het nu weer gaan doen. Mijn vriend vind het wel echter worden als hij het spruitje zo heeft gezien. ;)

20. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH

Deel Deze Pagina