@chiquita: komen ze met regelmaat dan of niet? @all: ik heb nu paar harde buiken om de 6 min maar ze doen verder niet zeer ofzo dus zal wel niet doorzetten
Dag dames, Ik heb een stukje terug gelezen maar wat een hoop gerommel de afgelopen dagen. Spannend hoor! Dit weekend hebben we heerlijk genoten in Leeuwarden en lekker ontspannen mijn verjaardag kunnen vieren. Moest alsnog vandaag revalideren maar ja....dat hoort er nu echt bij! Mijn dochtertje vandaag ook thuis gehouden want ze blijkt krentenbaard te hebben en dat is erg besmettelijk. Ze heeft nu antibiotica, zalf en speciaal verband dus hoop dat het snel gaat werken. Heel gek, is begonnen als een klein puistje op haar arm en nu is het een grote open wond met uitbreiding naar de rest van haar arm en zij. Mijn vent is vandaag gebeuld door de kaakchirurg dus ben vandaag zustertje aan het spelen hihi... Morgen om 16.00 naar de gyn voor weer een groeiecho. Ben benieuwd of de kleine reus nog steeds zo voorloopt. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte! xx
@noname: nog gefeliciteerd en wat vervelend dat je dochter krentenbaard heeft! beterschap met alles en succes met je echo hier nog steeds harde buiken
@ miss flower: spannend.. @ chiquita: jee nou ik kan me voorstellen dat je er een beetje zenuwachtig door word. @ noname: fijn dat je hebt genoten @ all: hier ook een hoop gerommel vanavond. Ik ging samen met mijn moeder naar een bijeenkomst over brandwonden en wat te doen als je kind zich ergens aan verbrand. Erg interessant... maar erg vermoeiend om de hele tijd zo stil in een vervelende stoel te moeten zitten. Meteen had ik al last van harde buiken en krampen... al gauw deden mijn benen en handen zeer dus voelde me echt opgezet. En tussendoor kwamen er ook wat voorweeen voorbij. Nou dat vond ik erg lastig hoor zo midden in een zaal vol mensen... Eigenlijk zouden er nog meer onderwerpen komen over andere dingen na de brandwonden maar toen zijn we naar huis gegaan... pff ik hielt het niet meer.
missflower: hoop dat t oervgegaan is naar ween!!! we horen het wel he mama1984: hoop dat t bij jou nou wat beter gaat t zit jou ook niet echt mee he.. zo met die harde buiken steeds noname: succes bij de gyn ben benieuwd.. hier: echt een kl*te nacht gehad telkens krampen en steekjes kon mn draai niet vinden verschrikkelijk... ben blij dat ik over 3 uur naar het zh mag ben benieuwd wat t is.. hoop dat t normaal is want hi jmoet echt nog dik 2 weken binnen zitten... over de regelmaat tja weetje helemala niet opgelet eigenlijk ik denk vrij onregelmatig want zo komen ze achter elkaar en zo een tijde niks.. pfff
@mama1984: oh dat lijkt mij ook erg interessant maar kan me voorstellen dat het lastig is om vol te houden.. ik heb savonds ook een onrustig gevoel en loop soms echt even de woonkamer door maar dat kan natuurlijk niet in zo'n volle zaal.. ik hoop voor je dat je gauw bevalt als je de 37 weken bent gepasseerd @chiquita: ik ben erg benieuwd wat de gyn gaat zeggen... Nou nadat ik gister naar boven ging en even ging douchen was het weer over.. ook vannacht geen last gehad.. vanmorgen wat krampjes dat ik naar de wc moest en dunne ontlasting gehad.. wat ik eigenlijk nooit heb maar ik voel helaas verder niks nu...
oh ja ga zo naar de vk.. moet er om 09.40 zijn. ben benieuwd of hij nu wel ingedaald is want ik heb steeds van die pijnlijke steken onder en ook wat spierpijn gevoel.. Ik ben trouwens zo trots op mijn meisje!! Eerst was het al zo dat ze niet alleen in slaap kon komen.. tenminste niet wou en wij moesten dan bij haar blijven tot ze sliep.. daar wouden we natuurlijk wel vanaf ivm de 2de op komst.. na 3/4 avonden strijd slaapt ze nu keurig zelf.. toen moesten we er nog vanaf dat ze dus niet snachts bij ons in komt liggen.. ik heb haar afgelopen keren 3x terug gebracht en steeds gezegd dat ze mij moet roepen (babyfoon staan aan) en niet zelf uit bed moet gaan en als papa naar het werk is mag ze bij me komen.. vannacht hoorde ik dus om 03.00 dat ze me riep en vroeg of ze mocht komen.. toen ik zei dat het nog te vroeg was en papa nog niet was werken hoorde ik alleen: oh.. en toen ging ze weer slapen!!! en rond 06.00 vroeg ze het weer en toen mocht ze wel komen... wauw ben echt trots!! dat ze het zo goed oppikt
@MissFlower: hartstikke goed van je dochter!! En van jullie ook, want 't is ook best lastig consequent te zijn tegen zo'n kleintje natuurlijk... @Noname: oo, krentenbaard is zo akelig. 'k Heb 't ook 'n keer gehad (in m'n oor... ), toen mijn stiefzoon ('nee hoor, hij heeft écht geen krentenbaard') mijn dochter had aangestoken... Wat ook helpt, als 't open is, is calendulanemulsie. (Dan mag je die hormoonzalf er niet op smeren nl.) Maar nog steeds aan 't 'Florence Nightingalen'? @mama1984: Lijkt me inderdaad ook niets, midden in zo'n zaal voorweeën zitten hebben... Nog nuttige tips voor ons trouwens ivm brandwonden? @Rommelen: 't rommelt hier inderdaad behoorlijk bij heel wat dames... Hier lijkt het vooralsnog met rust goed te gaan. De voorweeën komen niet meer zo frequent, maar heb nog wel, als 'n soort stille waarschuwing, harde buiken als ik even iets te veel doe...
@mijkeltje: ja is idd niet makkelijk want je wilt ze het liefst steeds troosten enzo... ja het rommelt wat af hier en je zult zien dat we allemaal overtijd gaan hahaha.. fijn dat het met rust beter gaat.. nog 6 dagen en je mag echt!
Ah, die teller klopt niet zie ik... Ik ben nl. 36 weken en 2 dagen zwanger.. (Ja ja, elke dag telt, haha!) Maar idd, je zult zien; allemaal kotertjes die met 42 weken gehaald moeten worden of zo... (Worst case scenario!) En 't is idd moeilijk. Wij hebben hier nu een systeem met krullen en kruizen, omdat dochterlief de neiging had driftbuien te krijgen als ze zich moest omkleden om naar bed te gaan. 't Begint nu goed te werken, maar o, wat wás dat moeilijk. Je ziet gewoon dat ze, ondanks dat ze woest is, het zo moeilijk met zichzelf heeft en ondanks dat ze 'al' zes is, is 't dan toch echt ook m'n kleine meisje dat zich heel ellendig voelt... Maar goed, het begint nu dus z'n vruchten af te werpen, het is weer gezellig 's avonds!!
Goedemorgen, Hier ook weer een slechte nacht gehad. Met opstaan om naar de wc te gaan steeds harde buiken. Heb vandaag ook geen zin om iets te doen. Maar goed ga me er denk ik maar even overheen zetten. @all Aardig wat gerommel inderdaad. @missflower Veel sucses bij de vk. Laat je ons wat weten?
missflower: wat goed zeg van je meisje.. mijn zoontje wil nog niet echt :S maar zal jou methode is proberen want iedere nacht bij ons in bed nou heb ik ook geen trek meer in.. trouwens veel ontlasting ofja vaak naar de wc gaan is een voorteken zeggen ze! mijkeltje: doe nog ene paar dagen rustig aan he sanka: hopelijk kun je vanmiddag nog een uurtje mee pakken! hier: ga over een half uu naar de gyn.. we zien wel wat ze zeggen.. hopelijk is het niks en hoort t er allemaal bij.. in ieder geval dat meneertje nog 2 weken blijft zitten...
Goede morgen! Hier iets beter geslapen... wel ontiegelijk veel krampen. Sinds gisteren ook aan de dunne ontlasting... en nou het is net of ik leegloop want ik moet ontiegelijk vaak .. Ik heb ook nooit dunnen ontlasting en moet normaal gesproken ook nooit zo vaak.. Maargoed dat zal er allemaal wel bij horen .. Verder vanmorgen een stekerig gevoel bij mijn navel.. net alsof mijn buik gegroeid is en wil aangeven.. ''hoh niet verder want je staat op knappen'' @ missflower: haha van mij mag het idd komen met 37 weken..maar hoop voor jou dat de kleine ook gauw komt .. @ mijkeltje: ehm tips.... ojeee mijn zwangerschapsdementie.. even kijken of ik wel goed geluisterd heb * minstens 10 minuten koelen met lauw water, is dat er niet dan koud water en als dat er niet is zelfs sloot water. Koelen is het eerste en belangrijkste wat je moet doen! * kleding nooit uit doen, kan je de huid mee kapot scheuren. * wegwerpluiers ALTIJD uit doen aangezien die heet blijft. *voorkom onderkoeling, dus koel alleen de wond * Bedek de wond met een schone doek (mag nat voor de pijn) * geef een slachtoffer geen eten of dronken...dit ivm met een mogelijke operatie * nooit zalfjes erop smeren aangezien wij niet kunnen zien hoe erg de bandwond is. * 1e graads brandwond dan is de wond rood en lijkt het bijvoorbeeld op een verbranding van de zon (hier mag evt verzachtend zalfje op maar dan moet je echt zeker zijn dat het een 1e graads is) * 2e graads brandwond dan is de wond rood met blaren * 3e graads brandwond dan is vaak de huid al open. * iemand die brandwonden heeft altijd half zittend of zittend vervoeren ivm met oedeemvorming. *artsen vragen hoe groot de wond is en dan moet je het zo aangeven dat je van je hand van je kind of jou hand een soort kommetje maakt en dat als meetstuk hebt en kijkt hoeveel kommetjes de wond evt is.. * als kleding in brand staat gaan rollen zodat er geen lucht bij komt. * als je je met een blusdeken beschermd tegen de brand dan goed aandrukken bij je hals anders krijg je een schoorsteen effect waardoor dus je hele gezicht vlam vat en op deze manier kun je dat zo veel mogelijk verkomen. Nou volgends mij heb ik zo al een hele hoop belangrijke punten... mijn geheugen heeft me toch niet volledig in de steek gelaten
@mama1984: ah bedankt voor de tips! De verloskundige zei dat het indalingsweeën waren.. maar vervolgens heeft ze niet echt gevoeld of hij ingedaald was want dan voelen ze altijd heel laag en voelt wat vervelend.. er staat net als vorige keer cbibi dus dan zou die nog beweegelijk zijn.. nou ja ik zie het allemaal wel
Goede middag.. Poehh zeg .. hier is de kleine heel erg druk... rechts drukken de billetjes eruit en lings de voetjes... raar gevoel en af en toe druk ik even een voetje weg want het voelt niet echt prettig .. Mijn moeder zei al... de kleine wil er graag uit hahah... Vanmorgen zijn mijn man en moeder met mijn jongens de mex-griep spuit gaan halen. Viel reuze mee.. hebben even gehuild maar toen ze een mooi kaartje mochten uitzoeken was het al gauw over.. Ze kwamen vol trots hem laten zien. Verder voelt mijn buik heel erg zwaar sinds gisteren.. en is net alsof ik enorme druk voel op mijn onderkant. Hebben jullie dat ook? @ missflower: was jou eerste nou ook niet ingedaald?
hallo. im back... missflower.. oh dus je bent niet heel veel wijzer?? nou hopelijk vder alles god opde controle?? hier:het was gelukkig geen vruchtwater... was ik wel blij om... maar de baby ligt echt ontzettend laag is echt helemaal ingedaald en ligt vast.. t enige dat nog moet is de 10 cm ontsluiting en hij komt er zo uitgefloept volgens zh dan. dus ik moet alles goed in de gaten houden.. en bij elke harde buik ofoz rustig gaan ziten of liggen min 30 min.. als het aanhoud en pinn wordt gelijk bellen.. maargoed die 2 weken komen we wel door.. nou ja 2.5 week zeg maar
@chiquita: fijn dat het geen vruchtwater is en mooi dat ie al zo goed ingedaald zit! @mama1984: mijn eerste daalde ook niet in nee.. en ik voel die druk ook.. soms net alsof elk moment de vliezen kunnen breken @mijkeltje: phoe dat lijkt me idd ook een hele strijd.. gelukkig dat het nu weer beter gaat @sanka: een relax dagje is ook lekker! Ik heb een kwarktaart gemaakt hmmm en vanavond gaan we bij mijn zus chinees eten want mijn zwager is jarig..
@ chiquita: gelukkig dat het geen vruchtwater was... toch lijkt het me een eng idee dat het bij jou zo vlug kan gaan als het eenmaal zo ver is. @ missflower: ik zal voor je duimen dat je kleine gauw komt... je zult er wel aan toe zijn ondertussen? ... ja dat gevoel heb ik dus ook..