@Chiquita: ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent, want 't zou niet fijn zijn als je nu al met lekkend vruchtwater zou rondsjouwen natuurlijk! Wel fijn ook te weten dat 't kleintje is ingedaald! @Mama1984: hier ook zo'n inpandige druktemaker en ook 'n moeder die zei 'die wil eruit!' Nou, laat 't hummeltje maar mooi nog een aantal dagen zitten! Ik vind het trouwens een heel gek idee dat ik vanaf zondag gewoon 'mag' gaan bevallen. 't Is net alsof ik daar én wel én niet met m'n hoofd al ben, als je begrijpt wat ik bedoel... Het is zo onwerkelijk! @Sanka: rustig aan doen hoor! Een keer lekker helemaal niets doen is ook gezond! Ligt het trouwens nou aan mij of mis ik de laatste tijd een aantal dames? Waar is Dior bijvoorbeeld? Maar misschien komt 't ook wel omdat ik me door m'n rustiger dan rustig aan doen periode helemaal kapot verveel en dus veel zit te internetten, haha!
@ mijkeltje: ja ik mis ook wat dames.. Ik hoop ook dat de kleine in iedere geval tot 37 weken blijft zitten... maar vanaf heel vroeg in de zwangerschap was ik al bang dat de kleine eerder zou komen... ik heb ook altijd gezegt ''zal me niets verbazen als hij/zij eerder komt''.. komt misschien ook omdat mijn jongens alle 2 in de 37e week zijn geboren.. maar goed dat hoeft voor deze kleine niets te betekenen ... en wie weet ga ik nu wel overtijd ... We wachten gewoon af want meer kunnen we niet doen he
nee klopt idd een paar dames zie ik hier nie tmeer maar kom ze wel ergens anders tegen.. is ook niet altijd bij te houden al die topics..
missflower: ik eet met jou mee heerlijk chinees en kwarktaart mm water loopt in mn mond mama1984: ik vind het zelf ook best eng om eerlijk te zijn.. haal allerlei horror scenarios in mn hoofd maarja komt vast wel goed.. bij jou ales rustig? mijkeltje: idd zie ok heel veel dames niet meer die er in het begin wel waren.. volgens zijn wij 4en het actiefste de kinderen vonden het schijnbaar leuk een blokkendoos vande trap te gooien.. ooh wat was ik boos had net alles opgeruimd.. maarja nu ziotten ze wer braaf te spelen
@chiquita: *geeft een stukje kwarktaart* oh en wat heerlijk dat lawaai die er bij vrij kwam of niet? ik kan erg slecht tegen harde geluiden en dan vooral zulk soort dingen die dan vallen
nou dat kun je wel zeggen want ik zat even snel op de wc... ( we hebben geen traophekjes meer want mn zoontj eklimt er over heen dat leek me gevaarlijker dan ene open trap hij kan wel goed traplopen duss...) nou en ze haden een lol ik dacht dat t halve huis instorte joh!
O, en als je op de WC zit kun je er ook niet stante pede op af rennen ook! (Lukt als zwangere toch al niet zo, maar goed...) Hier kregen we 'n briefje van school mee dat ze dit jaar het Kerstdiner anders willen doen. VOorheen aten de kids altijd boerenkool met worst en dit jaar willen ze ineens 'n buffet gaan houden. Of we even een stel hapjes in elkaar willen gaan draaien dan... Pffff... Leuk idee hoor, maar 't staat me even gigantisch tegen! Nou ja, 't is pas 17 december of zo, dat ze dat etentje hebben...
mijkeltje: was idd niet zo vlug :S maarja.. maar 17 dec misschien ben jij dan wel met heel andere dingen bezig zoals uhm bevallen hopelijk eerder natuurlijk..
daar ben ik weer!!! Alles gaat goed met de kleine reus!! En dat is het belangrijkste.... Maar de gyn. gaat wel nog van de eerste uitgerekende datum uit en dat is nu 4-1-2010 (dus moet mijn banner aanpassen) Mijn VK ging nl uit van 29-12-2010. Dus dit betekent dat ik nu net 34 weken zwanger ben maar de kleine is nu zo groot als een beeb van 38,5 week!!!!! HELP.....dus stel dat ik in het 'ergste' geval nog 8 weken moet doorhobbelen... Had na mijn bezoekje ook echt ff een dip want ik zit er nu al zo doorheen. het gewicht is momenteel geschat op 2726 gram dus dat zal rond de 8 pond worden met de uitgerekende datum zijn. Nu maar duimen dat de beeb wat eerder komt!! xxx
Phoe... Goed te horen dat 't goed gaat met jou en je beeb, maar ik kan me voorstellen dat je hoopt dat de hummel zich wat eerder gaat laten zien!
@ noname: jee ja kan me voorstellen dat je even een dip hebt.. je kijkt toch uit naar je kleine en als je dan wat terug gezet word is het niet leuk.. Maar hoe komt dat dan dat ze zo verschillend over de uitgerekende datum denken.. had je altijd een onregelmatige cycles? @ Chiquita: fijn is dat he als je net alles hebt opgeruimt Is zou zoontje de jongste? Nou ik vind mijn buik op het moment helemaal niet rustig... heb erg trekkerig gevoel bij mijn navel alsof ik echt niet verder kan groeien... en mijn buik is ook erg zwaar.. en daarbij heb ik ook veel harde buiken.. @ mijkeltje: kan me voorstellen dat je daar niet zo op zit te wachten om vanalles voor te bereiden... misschien ben je al bevallen en heb je er tegen die tijd meer puf voor. Had je nog wat aan mijn tips ?
Geloof 't of niet, ik hád er niet zozeer iets aan, maar ik stond er vanmiddag nog aan te denken toen ik een stel spenen aan 't uitkoken was..
noname: jeetje zeg dat ze nu dan helemala de datum gaan terug zetten zeker asl het kindje zo groot is.. weet je niet waarom hij dat heeft gedaan dan??? mama1984: ja mijn zoontje is de jongste... hoop dta je wat hebt kunnen slapen met de harde buiken.. hier was het vannacht draaien draaien en nog eens draaien pff achja je went er langzamer hand aan... en van daag 4 jaar getrouwd
De gyn heeft bij mij de eerste echo's gedaan en toen gingen we uit van de laatste menstruatie. Die was toen wel wat onregelmatig. De kleine was toen wel conform termijn. Met 11 weken kreeg ik een termijn echo bij de VK en zij heeft me toen een week vooruit gezet. Dus met de 20 weken echo gingen ze daar ook van uit. Maar de gyn. houdt zich nu toch weer vast aan de eerst bepaalde echo...grrrrrrrr.... nou ja, het is niet anders! Hopelijk dient de kleine zich op tijd aan. Ik blijf nu wel hier meeschrijven hoor.....xxx
Ah, het blijft natuurlijk altijd lastig te bepalen, zeker wanneer een cyclus onregelmatig is geweest en de kleine ook nog eens de sokken erin zet qua groei... Wel lastig voor jezelf ook lijkt me, omdat je nou eenmaal ook bezig bent met 't aantal weken dat je zwanger bent en zo... Hier was ik vanmorgen helemaal opgelucht. Meestal voel ik de hummel 's nachts wel een paar keer bewegen (ik moet immers regelmatig 't bed uit om te gaan plassen), maar deze nacht helemaal niet en ook vanochtend was hij/zij rustig... Dus ik verschoot al 'n beetje... Maar daarstraks voelde ik hummel weer lekker rondschuiven... Dat was wel even 'n diepe zucht waard... Pfff!
Goedemorgen Iedereen, Weer een dagje verder. Moet zeggen dat ik er nu al naar uit kijk. Weer een slechte nacht gehad. Ik denk dat ik het alleen maar ga melden wanneer ik een keer een goeie nacht heb gehad hahaha. Morgen ben ik 1 jaar getrouwd en gaan we heerlijk sochtens vroeg al naar een soort thermen bij ons in de buurt. Heerlijke zwembaden, bubbelbaden enz. En natuurlijk niet onbelangrijk lekker eten bij een haardvuurtje. Heb er nu al zin in. Vanmiddag ga ik trouwens de mex. griepprik halen. Lekker aanschuiven in zo'n rij. De rest van de dag doe ik het lekker rustig aan. Heb net ontbeten en ga zo maar eens lekker een keer terug in bed liggen. @chiquita Gefeliciteerd! Ga je iets leuks doen? @Mijkeltje Ik heb dat soms ook inderdaad. Gelukkig laat de kleine zich dan aardig snel weer even voelen. Ik heb misschien wel het geluk dat de kleine slaapt als ik ook slaap. Tenminste het meeste van de tijd. @al Iedereen weer een hele fijne dag. Jammer dat we de tijd niet kunnen door spoelen hahaha.
@sanka: oh klinkt goed wat je morgen gaat doen! @mijkeltje: ja heb ik ook weleens.. ze worden nu natuurlijk rustiger en dat maakt je weleens onzeker @chiquita: gefeliciteerd met je 4 jarig huwelijk! Tijdens de termijnecho werd ik gezet op 30 nov maar ik moest uit blijven gaan van mijn eigen omdat het zo weinig scheelde.. eigenlijk kan het ook niet eerder omdat ik regelmatig ongesteld was... Ik heb nu al voor de 4de dag hoofdpijn.. hoe zou dat nou komen??
Och, helemaal overheen gelezen: Chiquita, gefeliciteerd met je vierjarig huwelijksfeest!! En (voordat ik 't vergeet) voor jou, Sanka, morgen gefeliciteerd met je éénjarig huwelijksfeest!!
Goedemorgen! Eindelijk weer eens een nacht heerlijk geslapen!He, he!! Gister ook al zo'n goede dag gehad (en dat na een slechte nacht...) Dus ben weer even blij voor zolang het duurt! Gister ook weer bij de gyn geweest voor controle. En alles weer goedgekeurd. Bloeddruk prima, weer 2 kilo erbij (in totaal 12 kilo nu, netjes toch?),hartje van ukkie prima, ukkie ligt nog mooi met het hoofdje naar beneden,maar is nog niet ingedaald. Had alle tijd nog zei de gyn. Ook heeft ze gevoeld of er al ontsluiting was ofzo,maar alles zit nog potdicht, haha. En dan het rare...ik hoef pas terug te komen op 24 december, als ukkie er dan nog niet is...Dus hopelijk geen controles meer...Raar he? Terwijl het in NL juist elke week is de laatste periode. Natuurlijk kan ik bij twijfel over dingen altijd even langskomen. @Sanka,Lekker genieten morgen, heerlijk,wil ik ook wel!! @Chiquita, gefeliciteerd! Went helaas he dat slechte slapen. Buik rustig momenteel? @MissFlower, balen die hoofdpijn, bel anders even je verloskundige om te overleggen...? @Mijkeltje, fijn dat je hem/haar weer voelde rondzwemmen, altijd weer een opluchting idd. @Noname, kan me voorstellen dat je er van baalt, maarja, het komt toch wanneer het komen wilt, dus wie weet is het toch een week eerder! @Mama1984, hoe is ie? Buik nog onrustig? Fijne dag, mijn mannetje is vrij vandaag en het is mooi weer hier, dus er maar even op uit vandaag! Doei! X @