late december mama's! vanaf 15 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jesje08, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @mijkeltje: haha leuk zo'n opmerking! hier kan het bed niet op klossen.. nou ja dan verschoont mijn man/moeder het bed maar als ze er problemen mee hebben

@sanka: veel plezier met zwemmen.. dan ben je zo lekker licht en dat met een dikke buik.. heerlijk

@juttel: nee nog niks aan de hand hier

@all: alweer 39 weken!!!!!!!!!! over 2 dagen ben ik bevallen van mijn dochter dus vind het nu wel heel spannend worden.. zal ik dan toch overtijd gaan??? ik hoop het niet hoor

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Je laat ons allemaal wel in spanning zitten hoor MissFlower! ;)

3. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @mijkeltje: ik ben zelf ineens stuk rustiger maar komt omdat ik nu het idee heb dat ik misschien toch overtijd ga? nou ja binnen nu en 3 week is hij er wel.. jemig wat een raar idee eigenlijk! dat we dan voor altijd met z'n 4en zijn en je niet meer beter weet dan dat hij er is... gek hoor

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hihi, ik ben duidelijk niet de enige die dat soort dingen zit te bedenken... Straks zijn we met z'n vieren en heb ik het over 'de kinderen', ben ik moeder van twee kotertjes... Het is zo echt en zo onwerkelijk tegelijkertijd... Zo bijzonder én zo gewoon... 'k Zou d'r welhaast melancholisch van worden..

Volgens mij krijg je op een gegeven moment ook wel 'n soort berusting in 't zwanger zijn.. Ik merkte 't vandaag nadat ik bij de kapper was geweest, ja heel mal misschien... Ineens was 't 'zo, en nu is 't goed en nu is 't klaar'. M'n haar zit in de plooi, dus nu is alles klaar voor de hummel straks en of die zich nu aandient of over vijf weken (nou ja, dat is dan ook wel weer érg lang), doet er eigenlijk niet zo toe...

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Goede middag,

Wat een gezellig gebep hier vandaag :D..
    Sorry maar ben alles vergeten *schaam*

Vanmiddag moest ik op controle komen... was een gyn in opleiding die al wel verloskunde deed.
    Hij nam echt de tijd zeg..
    Heb vanalles kunnen vragen en kreeg er ook uitgebreid uitleg over.
    De harde buiken en voorweeen die ik gisteren had waren heel normaal...alleen zodra ik er krampen in mijn onderbuik bij krijg en onderrug dan is het echt een teken dat het aan het rommelen is en dan moet ik het rustig aan doen.
    Verder kreeg ik uitleg over als je druppelgewijs vruchtwater verliest.. dit omdat ik hem vroeg hoe je dit nou kunt herkennen...ook wel fijn om te weten.
    Hij ging ook even voelen.. en zei meteen al dat dit geen groot kindje is..(wel gemiddeld hoor) hij vroeg hoe zwaar mijn jongens waren en toen zei hij .. poehhh nee dat is deze lang niet..
    Dat hebben wij zelf ook elke keer al gezegt.. mijn buik is kleiner en draag het heel anders dus ik ben echt benieuwd of ze gelijk hebben :D
    Bloeddruk was ook goed 115/75...
    Nou ben blij dat we weer helemaal goed gekeurd zijn :)

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Oja en hij vertelde me : dat als het je 2e,3e (of meer) kindje is dat je dan altijd al met iets ontsluiting loopt zo'n 1-3 cm...
    Dat wist ik helemaal niet...
    Zou toch wel mooi meegenomen zijn als we al iets ontsluiting hebben he :D

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    OVer rustiger zijn: Dit heb ik nu ineens ook... ik ben opgelucht dat alles goed is, want na gisteren was dat voor mij even een ? ... Ook heeft hij me gerust gesteld over het feit als de kleine nu geboren zou worden.
    Dan laten ze het ook gebeuren en gaan ze het niet meer tegen houden..
    Tuurlijk is het beter als de kleine vanaf 37 weken komt maar hij zei dat als het nu zou komen dan is het gewoon de natuur die we de gang laten gaan.

8. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @mama1984: fijn dat alles goed was en idd wist ik ook niet dat je dan al met ontsluiting zou lopen.. ik weet nog dat ik van mijn eerste al ff in de weeën zat en toen maar 1-2 cm had.. kijk als ik daar nu mee begin haha zou dat mooi zijn

9. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    hahah zo dacht ik dus ook... scheeld toch weer iets :D

10. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou heb het snel gelezen!!

mama1984: gyns in opleiding neem sowieso vaak meer de tijd wel prettig toch :)

missflower: nou hpelijk loop je niet overtijd!

zwemmers heerlijk maar dat mag ik helaas niet meer :(

nou hier gaat t mooi*** ben echt zo ziek asl een hond gelukig geen koorts wel hoesten en veel snuiten want mn neus zit prop vol... heb wat bbruine afscheiding/slijm gehad.. en moet nu echt rustig aan gaan doen volgens de dokter ook omdat ik na een hoestbui flink veel harde buiken krijg die gebaart gaan met krampen.. :( nou hoop dta t snel over is want dit is niks.. zit nu aan de thee .. mannete is thuis gebleven van werk dat kon gelukkig dus kan ik even rusten

11. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Chiquita: idd ik vond het wel fijn dat er de tijd genomen werd...
    Jee wat vervelend voor je .. beterschap hoor!! kan die bruinige afscheiding dan niet komen door het hoesten (of zeg ik nou iets heel geks :p)

12. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    mama1984:ja kan komen door hoesten dat is juist t probleem ;) de dok denkt dat ik zo de bevaling opwek of wat da ook maar het gaat vandaga al wat beter.. mn neus is een stuk leger en voel weer energie opkomen :)

13. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Goedemorgen!!

Ik heb niet terug gelezen, ik ga zo spullen pakken voor een weekendje centerparcs dus kom alleen even snel verslag doen, ik beloof dat ik na dit weekend weer vaker kom spieken.;)

Nou gisteren heb ik de draaipoging in het ziekenhuis gehad, ik ben nu een hele blauwe buik maar ook een gedraaid kind rijker.
    Het is dus gelukt, al had het wat voeten in aarde en is het maar hopen dat hummel niet terug draait.

Ik heb eerst aan het ctg gelegen daarna kreeg ik een echo en begon de gyneacoloog op mijn buik te duwen ( auw) ze kreeg het er warm van dus jasje uit en in haar T-shirt verder duwen. Hierbij wordt er dus ook flink aan je huid getrokken dus ben weer wat striae rijker en flink blauw.
    Hummel wilde niet meewerken dus er kwam iemand bij na nog een poging deed ook zij maar haar jasje uit haha.
    Uiteindelijk een poging om achterover te draaien i.p.v. voorover en na ruim 20 minuten duwen en trekken lag hummel op de kop.
    Weer even aan de ctg en alles was oke.

Staat in de folder zo leuk dat ze 30 sec tot 5 minuten proberen te draaien haha.

Maar goed, volgende week donderdag weer terug en dan maar hopen dat het koppie nog beneden ligt.
    Ook begon ze toch weer over de grootte dus krijg toch weer een groeiecho volgende week en dan bepalen we het strijdplan.

Ik hou jullie op de hoogte!

14. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    @Elmo,spannend joh, hoop dat jullie hummel mooi zo blijft liggen! En lekker genieten van je weekendje weg!
    @Chiquita, fijn dat je weer een beetje beter begint te voelen!

Hier alles oke,het lijkt er op dat me toch weer wat meer slaap gegund is, heu!!!:) Daardoor voel ik me natuurlijk ook veel beter. Trouwens, gister zo raar! Was aan het stofzuigen en zomaar uit het niets moest ik overgeven! Niet misselijk of maagzuur ofzo van te voren (na de tijd wel maagzuur natuurlijk). Zo raar.....Nouja.
    Verder heb ik het idee dat er wat meer druk op de onderkant komt, heeft dat te maken met het indalen denken jullie? Of gewoon omdat uk zwaarder wordt?
    Ga over een uurtje naar het vliegveld hier vlakbij om een vriendin op te halen die gezellig een weekendje langs komt! Gezellie!!!!
    Fijn weekend dus allemaal! X

15. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Hey meiden

Hoe is het hier? Jullie kletsen wat af zeg.

Gisteren al 36 weken! Het gaat nu echt snel. Mijn kuurtje voor de blaasontsteking is afgelopen, maar ik heb nog een ontzettende druk op mijn blaas en veel plassen. Dus vanmorgen weer urine ingeleverd of de blaasontsteking daadwerkelijk weg is. Kan natuurlijk ook zo zijn dat de kleine aan het indalen is. Maagzuur is namelijk wel minder nu.

@Elmo: wat goed dat de baby is gedraaid! Hopen dat ie zo blijft liggen.

@MissFlower: spannend....

@Juttel: heb ook moeten overgeven, maar was dan ook misselijk en maagzuur. Misschien met de druk van de kleine te maken.

@Chiquita: beterschap! Doe rustig aan

Ik heb wat foto's in mijn album gezet: van mijn buikje en de babykamer.

16. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @elmo28: auw klinkt pijnljik maar fijn dat het gelukt is en achter de rug is! geniet van je weekendje!

@juttel: ik slaap ook weer beter! en gezellig dat je vriendin een weekendje komt! en die druk voel ik heel erg.. met pijnlijke steken dus volgens mij is hij wel ingedaald

@chiquita: hoop dat je gauw opknapt!

@pelikaantje: je blijft maar bezig met die blaasontsteking.. hoop voor je dat het weg is nu!

NOu nog 6 dagen! zal ik dan toch overtijd gaan? als ik eerder dan de 2de wil bevallen moet het vandaag nog komen haha

17. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @pelikaantje: mooie buik en 'babykamer zeg!

Hier mijn buik nog even van paar dagen terug

Bekijk bijlage 31997

18. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Môgge dames...

Hoe is 't met iedereen?

@Elmo: hopelijk blijft je hummel lekker met 't koppie omlaag liggen. Wat gedoe zeg, dat draaien!!

@Juttel: ik heb 't laatst ook 'n keer gehad, toen ik in bed lag. Moest zomaar ineens overgeven, heel raar..
    Schattig babykamertje trouwens!!

@Chiquita: hoe is 't vandaag met je verkoudheid?

En we hadden nog een zieke, Noname toch? Hoe is 't daar mee?

Gisteren heb ik weer yoga gehad en ik heb besloten dat 't de laatste keer was. Alles piept en kraakt en ik begin er gewoon elke keer last van te krijgen. 't Voelt ook wel 'n beetje als 'genoeg'. Niet in de zin van 'ik heb er niets aan', integendeel, maar ik heb het idee dat 't wel voldoende is zo.

Zondag ben ik 37 weken. Kan ik na 'n zomer lang smachten eindelijk bitter lemon drinken... :p

19. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ach ik dronk ook steeds bitter lemon afgelopen dagen maar helpt niet.. mischien toch eens wagen aan zo'n "vieze" ananas haha

20. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    worden jullie ook steeds gebeld? oh mischien komt dat nog want ik ben wat verder maar elke dag belt er wel iemand of het al zover is hahaha

Deel Deze Pagina