Jalapeños (spreek uit als galapenjos). Zijn hete pepers.. Zo van 't kaliber 'je hebt er twee keer lol van', zeg maar... 'k Heb eigenlijk geen idee meer wat ik gegeten heb voordat m'n dochter geboren werd. Pizza denk ik, want dat at ik toentertijd altijd op vrijdag en zaterdagochtend is ze geboren...
haha nog nooit van gehoord! maar wel lastig want gekruid eten zorgt wel weer voor extra maagzuur maar goed lekker was het wel!
hoi allemaal, het is een tijdje geleden. het was redelijk druk en nu ben ik eindelijk gestopt met werken - heerlijk! gefelecitieerd aan iedereen die de baby al heeft! leuk! deze week voelde ik me redelijk stressie omdat ik alles nog in orde moet maken in de baby kamer en nog papieren en kleding moet opruimen - soms heb ik er gewoon de energie niet voor....maar nu plots voel ik me wat rustiger en denk ik als ze komt ja dan is het zo en dan zal de boel ook wel ooit opgeruimd worden. ik voel me goed maar wel gauw moe en moeilijk om ver te wandelen aangezien ze soms veel druk onderaan geeft. ze is nog niet ingedaald dus ik veronderstel dat ze dan nog niet klaar is om er uit te komen. haar bewegingen zijn nu ook veranderd. meer een rollend gevoel en soms kan ze wel een een goede stamp tegen de maag geven. ;0) Hoe voelen jullie je?
Dior: Als je tijd vindt om dit te lezen... Hartstikke gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Hopelijk mogen jullie hem snel mee naar huis nemen!!! Alle andere dames: Spannend hoor...er passeren er steeds meer de 37 weken... Nog ff geduld, het kan nu echt niet lang meer duren. Hier: behalve de hoest eindelijk door de griep heen. Poehee...wat voelde ik me naar!! Ondertussen ook bij de VK geweest en zei gaven aan dat ze mij waarschijnlijk gaan inleiden vanaf 37 weken omdat niet het kindje maar mijn conditie erg hard achteruit gaat. Had nu ook wat eiwitten in mijn urine maar de rest van de waardes waren gelukkig wel ok. Houd nu wel enorm veel vocht vast en heb erg veel last van de hechtingen van de vorige bevalling (ik had er toen 7 dus das niet echt prettig) Ook enorm last van aambeien. Tja...het lijken wel het hymalaya-gebergte...hihi! Maar kan dus echt niet meer fietsen met mijn onderstel... das erg balen. De vk gaf aan dat mijn (normaal) slanke bouw erg veel moeite heeft met het dragen van de grote buik en het grote kindje. Hierdoor zijn nu al mijn reserves uitgeput. Ik vindt het wel een fijn idee dat ze me nu niet over tijd laten lopen maar hoop toch echt dat de kleine zichzelf aan gaat dienen. xx
@ missflower: ooo jullie maken me wel erg jaloers hoor.. shoarma.. daar heb ik ook wel weer een keer zin aan.... @ Gwendo: Moeilijk is dat overgeven he als je eigenlijk nog zo veel wil doen .. dat gevoel ken ik wel.. @ noname: Hier ook heel erg moe hoor... en ik heb eigenlijk helemaal geen conditie meer.. Ik zit al bijna 11 thuis... waarvan ik amper nog de deur uit kom omdat ik een hele hoop niet alleen meer aandurf aangezien ik snel duizelig word en 10 weken terug harde buiken met voorweeen kreeg waar ik heel erg lang last van heb gehad. Maar hier geen inleiding hoor ... ik heb ook een enorme buik en ben ook (normaal) erg slank. @ all: Poefff bij mij is de schoonmaak drang echt aanwezig vandaag .. Ik kan het gewoon niet laten en heb zelfs mijn man aan het werk gezet hahaha Zal eens even vertellen wat ik gedaan heb vandaag ... De achtertuin, konijnen hok, gestreken, 2 wassen gedraaid, bedden verschoond, kinderen in bad gedaan, hond uitgelaten (dat is echt al een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb, deed mijn man de laatste tijd ), afgestoft, wc en badkamer gedaan ... Is toch niet normaal meer .. dit heb ik de hele zwangerschap nog niet zo erg gehad..pff Mijn man heeft de schuur aan kant gemaakt, gekookt en ik heb hem nog het hoge stofwerk laten doen bovenop de kasten en keukenkasten..Tussendoor heeft hij me ook geholpen met dingetjes waar ik mee bezig was. Eigenlijk moeten we ook nog stofzuigen en dweilen maar ik heb mijn man gezegt dat we dit morgen wel even doen.. het is goed zo voor vandaag!!! Nu lekker helemaal niets en luieren op de bank, hebben we nu wel verdient toch??
Dat lijkt me wel zeg, dat jullie dat verdiend hebben, haha! Jeee, wat 'n boel gedaan!! Ik heb echt niets gedaan gewoon! Manlief daarentegen wel, die heeft de laatste dingetjes in de badkamer afgewerkt. Kindlief heeft lekker bij 'n vriendinnetje gespeeld en toen hebben man en ik ook nog even gezellig op de bank gehangen. Vanavond Noah weer opgehaald en patatjes gegeten bij de vader van 't vriendinnetje. Gezellig! @Gwendo: lekker genieten van 't feit dat je niet meer aan 't werk hoeft!! @Noname: nou, goed te horen dat je niet meer zo grieperig bent, want da's ook waardeloos zeg! Dat ze je zo vroeg gaan inleiden zeg! In elk geval goed dat ze je niet te lang met zaken door laten lopen! @MissFlower: Shoarma op en nu bevallen dus maar!
@ mijkeltje: lekker toch een dag niets doen? hahah ik doe al te vaak niets omdat mijn lichaam het dan niet toe laat.. maar vandaag ging het wel erg lekker...
Hihi, een dág? Ik doe al iets van twee weken bijna niets, haha!! Ja, ik hou 't huis wat bij, maar poetsen en dergelijke wordt 'm niet meer... Ik krijg de laatste tijd gewoon erg snel last van harde buiken en zo, dus sindsdien sta ik in 'slakmodus'... Sterker nog, ik zag daarnet nog een slak mij -gierend van 't lachen- voorbij rennen geloof ik!!
@mijkeltje: hahahha jij zal raar opkijken als ie voorbij schuift... en ja ik ga me best doen om te bevallen @mama1984: nou idd jullie zijn erg druk geweest! goed hoor maar word je nu niet afgestraft door je lichaam?
Uiteraard!! Ik heb 'n actieve aanval... Niet geinig als je naar je bed toe moet! Maar goed, 'k heb wel onze kerst/feestdagenkaart voor dit jaar klaar. Ik vroeg me nog af trouwens of er nog hyvende mamma's zijn die 't leuk vinden hyves-vrindjes te worden? Mag evt. ook via PB natuurlijk...
Goedemorgen, ben ik weer na een heel gezellig weekend! Hadden een vriendin op bezoek en dat was erg gezellig! Heerlijk bijgekletst en verder niet al teveel gedaan, hihi! Jammer eigenlijk dat ze alweer weg is. Maarja. Wat wel wat minder is/was,is dat ik ukkie minder voel(de) bewegen en weet niet goed wat ik er mee moet. Ik voel hem/haar wel, ook hikken enzo maar anders dan anders. Minder lang en minder heftig. Misschien dat ik straks nog wel even contact opneem met de gyn,even afwachten wat ukkie vanmorgen weer allemaal voor bewegingen maakt. Heb ook een beetje het idee dat uk veel aan het draaien is (om de as), weet het gewoon even niet hoe uk nu ligt. Nou jullie horen het wel,houdt jullie op de hoogte. DIOR! GEFELICITEERD met de geboorte van jullie zoon!!! Wauw! Gaat het goed allemaal?Ben je lekker aan het genieten? We hopen hier snel iets van je te lezen. Ga er nu weer vandoor, even bij een vriendin koffie drinken, tot later! XXX
Goedemorgen iedereen! Ik ga zo eerst maar eens een bakkie koffie pakken... Straks weer naar de VK, kijken of alles nog steeds lekker gaat met de hummel.. En qua bewegen: hier bewoog de kleine vorige week ook ineens minder dan anders. Dat was wel even vervelend. Gewoon de gyn bellen als je 't niet vertrouwd idd! @MissFlower: hopelijk is 't al begonnen!
goedemorgen!! zie dat dior is bevallen.. GEFELICITEERD MEID!!!!! GENIET ERVAN! en ben beniuewd naar de naam mnissflower: hoopte dat jij nu ookal wel bevallen was!!! sorry meiden vandaag ene beetje ego hier: gaat t wel.. de baby komt steeds lager ik kan bijna niet mer zitten of liggen vanwege de druk in de bekken en schaambot.. echt heel erg vervelend maarja.. ik maak me nu gewoon zorgen.. dat stel dat de bevalling begint of dat nu vandaag is of over 4 weken dat ik het zh niet haal... maarja er is niet veel wat je daar tegen kan doen helaas... verder het hele weekend rustig aan gedaan alleen gister even naar de stad geweest want mijn dochter kwam vrolijk op onze kamer gister ochtend mama sinterklaas heeft kadootjes gebracht... ja ze had dus de 5 dec kados gevonde!! heb nu maar wat kleine dingetjes erbij gehaald en heb de helft nog weg kunnen sluizen.. baalde wel... 1 uurtje stad was ook wel weer genoeg pffff maar heo is het verde rmet iedereen?
nee nog niet maar de dag is nog niet om haha.. nee zal wel een dec kindje worden hoor! maar kan gewoon niet wachten! @chiquita: ik kan me voorstellen dat je je niet prettig voelt omdat je bang bent dat het te snel komt.. kan je je dan niet beter voorbereiden op een thuisbevalling? of mag je niet thuis bevallen? mischien dat het dan wat meer rust geeft en als er wel tijd is dat je dan alsnog naar het ziekenhuis gaat... en wat jammer dat je dochter die kado's zag.. vroeg ze zich niet af waarvoor die waren of dacht ze dat sinterklaas die in je kast had gelegd? @juttel: ik vind het ook weleens lastig.. ik voel hem ook minder maar voel hem wel duidelijk tegelijk.. het is natuurlijk wel logisch dat ik hem niet zo veel voel omdat hij niet zoveel ruimte meer heeft.. ik moet woensdag weer heen
Waarom zou je 't ziekenhuis niet halen? Zitten jullie zo ver weg van 'n ziekenhuis?? En wat zul jij gebaald hebben dat de 5 decembercadeautjes ontdekt waren zeg! Zou ik iig in jouw plaats wel gedaan hebben.. Tegelijkertijd is 't ook wel weer 'n erg grappig verhaal...
ik baalde idd enorm!!! maarja wat kun je er tegen doen missflower: morgen is het december ik moet in het zh bevallen... medische redene... en het zh is nu 25 min rijden vanwege wegwerkzaamheden... en dan nog 10 min lopen om bij de afdeling te komen... nu lijkt dit tijd genoeg maar mijn eerste bevalling duurde maar 1 uur en mijn 2e maar 29 min.. en die waren nog niet ingedaald! en dit beebje ligt al recht voor de uitgang :S
Ja, dan kan ik me voorstellen dat je niet altijd even lekker zit! Maar als 't echt met spoed moet dan gooien ze je toch wel in 'n ambulance mag ik hopen? Die heeft dan iig alle toeters en bellen om nét even iets sneller door 't verkeer te racen! (En in 't uiterste geval lijkt me in 'n ambulance bevallen nog altijd aangenamer dan in 'n gewone auto...)
hahah ja das waar mijkeltje.. dat droomde ik vannacht trouwens ook.. dat ik alleen thuis was en ik 112 moest bellen omdat ik het hoofdje voelde.. ja echt wazig... ben daarn aopgestaan kon niet meer slapen niet dat dat al zo goed ging.. achja we zien het wel.....
@chiquita: ja weet ik maar stiekem hoop ik nog op vandaag haha.. kunnen ze jou dan niet inleiden want weet niet in hoeverre je echt niet thuis zou mogen bevallen