late december mama's! vanaf 15 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jesje08, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Goede morgen!

Hier ook een wat mindere nacht!
    Ik had last van krampen en kon tegen 4 uur heel moeilijk weer in slaap komen..
    Vanmorgen weer vroeg op want we moesten naar het ziekenhuis voor uitleg over de bevalling (werd gedaan door een vk)..
    Ze zei dat het kan zijn dat ik een stagaire krijg maar dat ze dat altijd aangeven en vragen of ik dat goed vind.
    Nu weet ik uit eigen ervaring dat dit dus niet gebeurd en ik heb aangegeven dat ik dit ook heb meegemaakt en als vervelend heb ervaren doordat er een onzeker meisje elke keer bij mijn bed stond waardor ik ook erg onzeker werd of alles wel goed ging.
    Ze vond het goed dat ik het aangaf en zei ook dat dit niet had mogen gebeuren.
    Ze heeft het in mijn dossier gezet zodat hier ook rekening mee gehouden word.
    verder eigenlijk een onnodig gesprek.. maargoed.
    KReeg nog een tas van zwitsal met een hoop tubetjes, badeentje ,folders en een boekje mee.

Ik reageer even niet, want ik ruik hier een enorme poepluier :$:p...

Tot later!

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @mama1984: goed dat je dat zo duidelijk aangaf! en zo'n tasje is altijd leuk! succes met de luier haha

3. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    BUDDYNIEUWS VAN CHIQUITA1

Chiquita smste mijn gisteren dat ze onder het douchen tijdens de onderkant wassen het hoofdje kon voelen ( een halve vinger erin zeg maar)
    Ik heb haar geadviseerd te bellen.
    Ze heeft het ziekenhuis gebeld en moest gelijk komen en dus ook blijven.
    Ze heeft 3,5 cm ontsluiting en het hoofdje zit heel laag, aangezien ze geen weeen heeft zouden ze haar eerst naar huis sturen maar omdat ze 2 stortbevallingen heeft gehad en er een ruim half uur over doet om het ziekenhuis te bereiken moet ze toch blijven, er staat namelijk veel druk op haar vliezen.
    Ben vanmorgen even bij haar langsgeweest met wat drinken, kruidnootjes en wat lees en puzzelvoer.
    Tot zover de update!

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Thanks voor de update Elmo!! :)

5. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Bedankt Elmo. Hoop dat het goed blijft gaan met Chiquita en de baby. Dat zal wel even schrikken geweest zijn.

Net bij de vk geweest, de baby is volledig ingedaald. Dat dacht ik gister al want toen kreeg ik al last van een druk beneden.
    Verder alles goed. Heb nog wel een gesprek met de gyn van het ziekenhuis, omdat dat ik bang ben voor een paniekaanval tijdens de bevalling. Hoeft niet zo te zijn, maar is goed dat iedereen daarvan op de hoogte is.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar er wordt hier ook zoveel afgekletst :p

6. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @elmo: bedankt voor de update!

@pelikaantje: en heeft het gesprek je ook opgelucht en waar ben je precies bang voor dan?

@all: vandaag klein beetje gerommel in de buik... heb gevoel dat ik nu voor de 2x een boodschap kan doen op de wc haha en met de hond lopen was weer pijnlijk en af en toe beetje ongi gevoel onderin.. hoop echt dat hij binnen nu en een weekje zich aankondigt.. of nee voor 4 dec

7. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Elmo, bedankt!
    Moet ze nu maar afwachten wat er gaat gebeuren of zijn ze van plan om in te leiden?

Mama, aan die onzekere meisjes heb je op zo'n moment idd geen bal. Leuk zo'n tas met spulletjes. :p

Missflower, ik vind vanavond nog steeds prima klinken. ;)

Pelikaantje, dat indalen heb ik dit keer ook erg goed gevoelt.
    Paniek aanval tijdens de bevalling? Ik hoop dat je het te druk met andere dingen hebt. ;)

Ik ben moehoe!!
    Zo intake gesprek met KDV.
    Ruben gaat daar al vanaf 1 jan heen.

8. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @runner: eerste keer kdv voor hem? spannend hoor en erg leuk vooral met z'n leeftijd.. danisha vermaakt zich prima!

en soms vind ik het zo'n raar idee dat ik weer een kindje krijg dat je bijna denkt dat het niet gebeurd.. maar tis toch echt zo haha

9. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    MissFlower: voor jou kan het nu niet lang meer duren!

Ik heb in het verleden paniekaanvallen en straatvrees gehad en daarvoor ook antidepressiva geslikt. Dat is nu al een tijd geleden en het ging ook goed zonder medicatie. Nu is het tijdens mijn zwangerschap weer wat teruggekomen, maar het is gewoon goed te houden. Alleen ben ik dus bang dat ik tijdens de bevalling een paniekaanval krijg, omdat het allemaal zo onwerkelijk en onbekend is wat er gebeurd. Maar zoals Runner al zegt, ben ik dus hoop ik druk met andere dingen ;) En er zijn ook dagen dat ik juist heel nuchter tegen de bevalling aan kijk en zoiets heb van ik laat het gewoon allemaal over me heen komen. Maar het is goed als de vk en gyn er van af weten...mocht ik wel in paniek raken. Gelukkig heb ik wel yoga/ademhalingstherapie gehad, dus hoop dat ik daar rustig door kan blijven.

10. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Nou hier net maar weer opgestaan uit het bedje. Maar dat het slapen nu heeft geholpen, nee.
    Vervelend zeg, ik wil zo graag uitgerust zijn. Dadelijk moet ik doodmoe mijn bevalling doen. :(

Even een vraagje aan jullie. Dat zeiltje dat je op je matras moet legen. Daar staat op dat dit alleen onder je billen hoeft. Maar als je vliezen breken in bed loopt het dan nog niet over het matras? Ik heb net een duur nieuw matras en wil dat dus echt niet. En hoeveel komt eruit? Een glas? Word je er wakker van? En dat zeiltje is verschrikkelijk, dit weekend moet het erop dus ik zou het fijn vinden als mijn mannetje iets anders van zijn werk zou kunnen meenemen. (werkt bij een medischegroothandel:))

11. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi Sanka,
    Even een tip! bij de action en hema verkopen ze voor ongeveer 15 euro ( ligt aan de maat) waterdichte moltons, deze doe je gewoon onder je hoeslaken en dan is je hele matras beschermt, dat is ook niet zo zweterig en krakerig.

Hoeveel eruit komt? bij Renée zijn mijn vliezen doorgeprikt en had ik net genoeg aan een kraammatras en 2 onderleggers.

Bij Nikki zijn ze doorgeprikt en sprongen ze aan de kant zo'n vloedgolf was het dus..... ik zou je matras maar goed beschermen hoor!

12. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @sanka: in je andere topic heb je ook een paar reacties

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik wilde net dezelfde tip geven als Elmo. Ideale dingen. Voor 'n tientje blijft je bed goed... :)

14. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @missflower
    Ja sorry ik zie het net. :)

@runner
    Ik had van het weekend zo'n hoes gekocht bij de hema en daar zit zo'n plastic laagje in. Ik heb het snachts al zo warm dus dat gaat niet werken en heb het dus ook terug gebracht.

15. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @mijkeltje
    Dankje, bij de hema waren ze 23 euro. En we hebben hier nog geen action. Heerlijke winkel.

16. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Nog een vraagje, stel dat je wel een matje hebt enz. En het gaat toch mis. Zou je dit dan niet kunnen opgeven bij de verzekering?

17. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi, Ik denk het niet maar proberen kan altijd toch?

Bij de eerste had ik mijn hele bed bedekt met kraammatras en onderleggers ( deze kun je ook los kopen bij het kruidvat) die had ik vastgeplakt met duktape en dan een dikke badhanddoek erover tegen het zweten en kraken.

18. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Inderdaad hihi

Een badhanddoek is inderdaad ook een tip.

Ga zo maar eens wat kerstkaarten schrijven. Heb ik wat te doen.

19. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja ik vind het ook wel wat meer zweten hoor maar ach nog eventjes.. het kraken ben ik inmiddels gewend haha

20. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ sanka: je kan ook bij de apotheek een aantal incontinentiemateriaal matjes halen..
    Dan moet je er wel de grootste van halen en ik denk dat als je daar 2 van hebt dat dat genoeg moet zijn.
    Ik zal er wel wat extra halen want het is evt ook best handig voor de dagen na de bevalling tegen het vloeien mocht je wat doorlekken.
    Deze kan je dan het beste onder je malton oen dan blijven ze het beste zitten...

Deel Deze Pagina