Mensen hebben vaak niet door dat ze weinig origineel zijn in hun opmerkingen en dat je daar dus inderdaad, zoals jij, heel erg onzeker van kunt worden... 't Is dat m'n dochter bepaald geen 'kleintje' was (ook geen gigakind of zo, maar goed), dat ik me er niet zo druk om maak, maar ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment inderdaad wilt weten of 't allemaal wel goed gaat met je krummel!
Hoi allemaal, even een update van mij: Eet de laatste weken echt veel meer. heel raar. Heb menstruatiepijnen en buik blijft groeien. mijn huid is zo strak dat het precies gaat scheuren. ze zeggen dat de baby minder plaats heeft en minder gaat bewegen maar daar merk ik niets van - ze beweegt anders maar nog steeds regelmatig en lijkt zelf minder te slapen. heb ook pijnscheuten onderaan dat dus naar het schijnt het indalen blijkt te zijn. ik zie de dokter donderdag dus ben benieuwd. krijg ook een andere genecoloog want de mijne heeft spijtig genoeg een operatie en kan er niet bij zijn. op zich geen probleem maar is wel raar dat ik al mijn zorgen terug opnieuw moet delen en checken of deze man op dezelfde manier te werk zal gaan. voor de rest voel ik me god maar soms ook vermoeiend door slecht slapen. ook moeilijk stappen doordat ze laag ligt en harde buiken. ik begin ook wel af te tellen en wordt nu plots zelf een beetje zenuwachtig (1ste bevalling voor mij). donderdag gaan ze een monitor op mijn buik leggen voor bewegingen te meten denk ik...dit is het voor nu. ik blijf jullie updates ook lezen!
Succes donderdag dan alvast, Gwendo.. 't Kan inderdaad wel even wennen zijn, ineens een ander waar je tegenaan moet praten... Ik heb zelf ongeveer acht verschillende verloskundigen gezien, dus ik kan me er iets bij voorstellen... HIer vannacht redelijk goed geslapen, da's wel erg fijn. 'k Heb wel besloten vanavond even geen musical te gaan doen; ik móet even m'n rust pakken. 't Zou de laatste keer van dit jaar zijn, maar alleen liedjes en pasjes, dus dat kunnen ze eventueel ook zelf wel, eventueel onder begeleiding van 'n juf die de boel ook regelt en doet.. Ik had gisteren echt 'n off-day zeg. Vreselijk! Ik hoop dat vandaag minder erg is!
Goedemorgen Hier ook redelijk geslapen, wel onrustig. Baby is de hele nacht erg druk geweest en nog steeds trouwens. @Gwendo: pijnscheuten onderaan had ik ook last van; was het indalen van de baby. Succes donderdag. @Mijkeltje: inderdaad je rust nemen, vooral nu het zwaarder wordt. Hopelijk heb je vandaag een betere dag. Vandaag tweede griepprik halen en morgen alweer naar de verloskundige. Ik heb trouwens ook altijd een andere verloskundige. Er werken hier 4 in de praktijk, maar ik kan het met allemaal gelukkig goed vinden.
Goede morgen! Hier ook beter geslapen dan gisteren. Wel enorm veel liggen draaien en kon dan weer moeilijk in slaap komen. Vanmorgen toch nog weer even terug in bed gekropen toen de oudste op school zat. Gisteren avond was de kleine enorm druk en het drukte echt heel erg van onder... Deed echt zeer dat ik maar ben gaan liggen in plaats van gaan zitten. Kreeg ook van die scherpe steken van onder en moest daardoor elke keer plassen.. Herkent iemand dat?
Ah, wij hebben er één die ik dus echt niet fijn vind... :S Zul je zien dat ik juist die aan m'n bed vind als ik moet gaan bevallen. 't Is zo'n jong grietje nog en nou maakt dat op zich niet zoveel uit, maar 't nadeel is, dat ze ook nog eens heel onzeker is.. D'r komt bijna geen stom woord uit! Ik zei al tegen m'n man: 'als zij aan m'n bed komt ga ik alsnog naar 't ziekenhuis!' De rest is allemaal erg prettig; natuurlijk heb ik m'n voorkeuren, maar uiteindelijk maakt 't ook niet zoveel uit.. Wij hebben hier twee teams van in totaal 6 verloskundigen,maar er is er ondertussen ook één elders gaan werken en één was met zwangerschapsverlof en zo kun je dus in één zwangerschap met acht verschillende vk's van doen krijgen... Ik weet niet of ik dat een goed idee vind, maar aangezien ik vooralsnog een voorspoedige zwangerschap heb, ga ik me er ook maar geen drukte om maken. Net berichtje gehad van school dat ze wat zullen regelen voor de musical vanavond, dus ik ben blij. Kan ik fijn de aankomende weken op dinsdag lekker bij m'n man op de bank ploffen, al dan niet met baby.. Gisteren trouwens ook maar eens een koffertje voor Noah ingepakt. Die gaat elke week al 'n nachtje bij oma logeren (op donderdag), maar 't leek mij toch wel 'n goed idee voor de zekerheid haar koffer toch maar klaar te zetten. 'k Ga zo maar eens even op de bank hangen denk ik zomaar.
@mama1984: die steken en dan moeten plassen, dat herken ik inderdaad wel. 'k Heb 't al 'n paar weken. Kan dat niet met indalen (of headbangende beebs ) van doen hebben?
Over elke keer een andere vk of gyn.. Hier ook wel het geval hoor, maar ik probeer zo veel mogelijk dezelfde afspraak te maken met 1 gyn waar ik erg goed mee kan. Als de bevalling verder goed verloopt komt er toch geen gyn bij de bevalling (moet in het ziekenhuis bevallen) en ik krijg so wie so dus een vk in het ziekenhuis die ik dan nooit gezien heb....
@ mijkeltje: mmm ja zou kunnen maar die van mij is al volledig ingedaald paar weken... als de kleine nu nog verder in zou dalen dan zou dat betekenen dat ik beval .. Volgends mij probeerd de kleine er gewoon uit te komen en de vliezen los te peuteren ofzo
Goedemorgen, Hier ook een vk praktijk met 5 vk. Dus ook vaak een ander. Heb ook zo mijn voorkeuren. En je zult straks net zien dat die ene komt waar ik niks mee heb. Zelfs helemaal niet leuk vind. Maar goed mijn moeder en schoonmoeder zijn bij de bevalling (als alles goed gaat). Dus die houden wel een oogje in het zeil. Hier weer slecht geslapen. Ben bang dat het ook niet meer goed gaat worden. Vandaag lekker met mijn man mee naar het werk. Ben me namelijk nu onderhand thuis wel aan het vervelen. Het enige jammere is dat ik vanmiddag mijn slaapje moet missen. Maar goed dan ben ik morgen lekker moe. En dan is er ook weer zo een dag voorbij. Ben echt aan het aftellen nu hoor. Weet dat je dat niet moet doen. Maar goed zet dat maar eens uit. @mama1984 Waarschijnlijk heb ik het gemist maar waarom moet je in het zieknhuis bevallen? @mijkeltje Het is volgens mij ook tijd om het rustiger aan te gaan doen, toch? Nu kan het nog. @pelikaantje Veel sucses vandaag met de tweede prik. Ik moet volgende week voor de tweede. @all Ik heb trouwens gisteren mijn eerste streepjes ontdekt. Ga toch maar eens smeren met mijn zwitsalcreme. Als dat nu nog helpt.
@ sanka: Ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat ik antistoffen aanmaak tegen mijn schildklier... Mijn schildklier zit nog steeds binnen de normen en werkt dus niet te langzaam of te snel. Bij mij is het zo dat de schildklier binnen die normen juist alsware als raketjes van lings naar rechts heen en weer schiet...wat normaal over het algemeen rustig verloopt Maar doordat ik dus die antistoffen aan maak kan ik dit overgeven aan mijn kindje.. Is helemaal niet erg maar dit willen ze wel weten... en ze halen daarom direct na de bevalling bloed uit de navelstreng om te kijken hoe de werking van de schilklier van ons kindje is. Wat betreft het smeren hahaha je kunt het nog proberen maar ik heb bij mijn oudste heel de zwangerschap gesmeerd met duur spul en ik zat uiteindelijk lekker onder hihi
@mama1984 We krijgen veel complimenten over de naam Dex, we zijn er opgekomen door een tv serie van vroeger Dynasty daar speelde ook iemand met de naam Dex en Dexster als achternaam zijn kreet Hi I'am Dex Dexter. @Pelikaantje dankjewel Ik heb geen last meer van een buik die in de weg zit. Er is nog wel een buikje maar stukken minder natuurlijk de rest wil ik er wel ook nog vanaf krijgen zodat ik mijn eigen kleren weer pas. Fijn dat je nog even bent gaan uitwaaien en relaxen straks is dat een stuk moeilijker. @Mijkeltje Dat heb je mooi geschreven! Hopelijk heb je vandaag een toppie dagje 8 vk is wel erg veel zo wisseld he bah @Gwendo Het zou fijn zijn als je eigen gyn terecht kon, ik heb altijd alles zo ingepland dat ik toch bij hem terecht kon, behalve de bevalling die kwam zo onverwachts hihi. Kan je niet een dag eerder of later terecht? @Slaap Ook hier weinig geslapen Dex was s'avond nog lang op en een beetje huilerig, s'nachts 2x eruit voor de voeding en daarna voelde ik mezelf niet lekker nu heb ik dan ook een koortsblaar in en onder mijn neus. Dat is dus extra opletten met de kleine. @Sanka Succes met smeren baat het niet schaadt het niet
@All Ik heb in mijn album 3 foto's van Dex gezet voor de liefhebbers. Ik weet niet hoe jullie de link in zo'n (dit) berichtje zetten dus doe het via het albu,
Oh, Dior, wát 'n mooi menneke! @Sanka: ik dacht dat ik niet nóg rustiger aan kon doen, maar tot nu toe blijk ik toch elke keer weer dingetjes te kunnen laten vallen nog...
misflower: gefeliciteerd!!!!! met jullie zontje kyran.. dior: eindelijk lees ik de naam nu leuke naam en wat een schatje zag fotos in het profiel staan ik heb niks terug gelezen nouja bijna niks.. wete niet of jullie ook op de hoogte waren gebracht maar heb vorige week 3 dagen in het zh gelegen mocht toen wel naar huis maar had volledige bedrust en laat nu net onze laptop kapot zijn maargoed ik had 3.5 cm ontsluiting.. donderdag nog een echo gehad de beeb doet t gelukkig goed... mnoet vandaag weer terug om 15 uur.. kijken ze of ik meer ontsluyiting heb zoja dan mag ik weer blijven tot de bevalling.. pfff zooo spannend...
@chiquita: wat een spannende tijd voor jou. Gelukkig gaat alles goed met de baby! Succes vanmiddag. @Dior: wat een mooi mannetje! Geniet ervan. En idd een mooie naam! Moest ook aan goede tijden, slechte tijden denken. Speelt ook een Dex in mee. @mama1984: die steken en dat plassen herken ik ook. Bij mij is de baby ook al volledig ingedaald. Denk toch dat het daarmee te maken heeft. @Sanka: wat goed dat je normaal een middagslaapje; kom daar op de een of andere manier niet aan toe. Fijn dat je met je man mee kunt, de hele dag binnen zitten is ook niets. @smeren: mijn man smeert mijn buik altijd in met zwitsal buikencreme. Nog geen streepjes, maar doe het ook omdat de baby het volgens mij wel lekker vindt en toch een speciaal momentje voor papa en de baby.
Dank u allemaal, en natuurlijk ben ik het met jullie uitspraak eens @chiquita Wat spannend id, wel raar dat je niet elke dag op controle moet komen om de ontsluiting te controleren. Ik hoop voor je dat het nu dan ook snel doorzet en jij je kleine gauw in je armen kunt houden. @Pelikaantje Ja in GTST speelt er ook een mee daar kwamen wij ook achter toen we de naam al hadden gekozen.
@ dior: ahhh wat een mooi koppie... en een hoop donkere haartjes zeg.. Lekker genieten van je mannetje! @ Chiquita: spannend meis, @ all: Zijn jullie ook zo moe? Ik kan de hele dag wel slapen...gelukkig heb ik nog boerenkool over van gisteren dus die hoef ik alleen maar op te bakken (mmm ) ... en verder doe ik eigenlijk niets... Vanavond na het eten even stofzuigen en een klein wasje opvouwen..