Dior, prachtige zoon. waaw. gefeleciteerd! met hoeveel weken ben je nu bevallen en hoe verliep de bevalling. sorry heb het gemist. mama 1984, ja steken onderaan en veel vaker naar de WC. ook druk onderaan in het algemeen maar denk dat dit allemaal hoort bij het indalen. ik ben benieuwd donderdag te zien hoe ze nu precies ligt want ik voel schoppen aan beiden kanten van mijn buik dus geen idee. groetjes aan allen en ja...ik slapp ook echt niet meer goed...zal de natuur zijn dat ons wil doen wennen aan de komst van de baby zeker, ;0)
Hallo dames, Ook ik ben in de tweede helft van december uitgerekend. Op de 21e om precies te zijn. Maar wat mij betreft mag de kleine eruit, slaap slecht, ben mijn buik zat en ben gewoon zo benieuwd naar hoe het straks is! Wat doen jullie zoal om de tijd door te komen? Ik wandel veel met de hond, zit veel te internetten en verslind per dag zo ongeveer een boek. Maar het begint wel saai te worden thuis hoor! groetjes, Anneke
Ow fantastisch, de eerste december baby´s zijn er al. De verloskundige gaat er bij mij vanuit dat ook deze pas na 41 weken komt, dus begin januari. Gezien de verjaardagen, kerstdagen en jaarwisseling, vind ik dat wel prima. Maar aan de andere kant, lopen gaat heel moeizaam, slapen haast niet (buiten bekkenpijn ook veel last van restless legs... grrr:x). De kleine is gelukkig al ingedaald, voorlopig mag ik dus thuis bevallen.. heerlijk. Over twee weken de klossen halen en het bed klaar zetten. De babykamer en de babywas is nu helemaal klaar. Alleen donderdag nog een dagje werken en dan stop ik ook... tot eind januari. Lekker even helemaal niksen. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte met jullie laatste loodjes, ik feliciteer alle mamma´s en pappa´s met hun nieuwe aanwinst en wens iedereen een voorspoedige bevalling. Na donderdag heb ik meer tijd om langs te komen.... ik ben heel nieuwsgierig wie wanneer bevalt en van wat Liefs van mij!
Whaaa..mijn bed staat op kratten. Ik vind het wel een beetje eng hoog uitzien , ben benieuwd hoe we zullen slapen. Moet 80 cm hoog zijn van kraamzorg. Nou volgens is het niet zo hoog, maar ik vind het wel goed zo. Net griepprik gehad. Vorige keer stond er echt een rij. Nu was het heel rustig en ik was meteen aan de beurt. @anneke: welkom hier! Zit al sinds september thuis door oververmoeidheid. Eerst verveelde ik me ook wel, maar nu...heb eigenlijk nog zoveel te doen voor de kleine komt. Rommelen in huis, internetten, tv kijken, buiten wandelen. Hoewel ik eerst heel veel leesde, lukt me het nou niet meer om geconcentreerd een boek te lezen. @mama van vier: vervelend zeg; restless legs en bekkenpijn, kan me voorstellen dat je dan slecht slaapt. Je hebt trouwens wel lang doorgewerkt, geniet vanaf donderdag van je vrije tijd. Fijn dat de baby al is ingedaald. @mama1984: ben ook wel moe. Maar heel vreemd , wel een stuk minder moe als een tijdje geleden. Toen moest ik echt midden op de dag op bed gaan liggen.
Hier nog geen bed op klossen. Ik beval in het ziekenhuis en de vorige keer vond de kraamverzorgende het niet nodig om ze eronder te zetten. We hebben ze wel in huis voor het geval de kraamverzorgende die nu komt het wel wil en dan zet mijn man ze er nog wel onder... En veel hoeven ze bij mij niet te doen want wij hebben alleen moeder en kind zorg aangevraagt, dus bed verschonen zal ze waarschijnlijk dan toch niet doen.
@Anneke: welkom! HIer nog een mamma die zich doodverveelt... Ik brei heel veel daardoor en ben schandalig veel op 't internet te vinden... @Mamavanvier: waarom stop jij zo laat pas met werken joh? En ik zou echt huilen als de VK zou zeggen dat ik pas in januari zou gaan bevallen geloof ik! 'k Heb er zelf namelijk zo genoeg van! @Pelikaantje: De eerste nacht slaapt 't eng, daarna is 't ideaal. Ook 'n redelijk mooie hoogte voor 't opvouwen van was, heb ik ontdekt... @All: ik kan sinds vandaag babysokjes breien...
@ mijkeltje: leuk..ik wou dat ik het kon hahah.. ik kan alleen een sjaal .. @ Anneke: welkom! @ all: ik heb sinds 4 uur enorm veel harde buiken achter elkaar en best pijnlijk ook.... Ik ben net maar onder de douche gegaan ik wist even niet meer waar ik het zoeken moest dus ik dacht ik ga even lekker onder een hete douche. Aankleden was me al te veel en de harde buiken elke keer zijn nog steeds aanwezig ..aauuwww Ga even liggen want ik word er naar van...
Bleh.....wat voel ik me minnetjes....Vannacht er wel 5 x uit geweest om te plassen als gevolg van harde buiken. Niet echt veel geslapen dus helaas. Gisteravond ook al naar bed met een enorme huilbui en ik denk dat ik daar vandaag af en toe weer even mee doorga. Vandaag ga ik maar lekker op de bank hangen en niet te veel doen. Hoop dat jullie je beter voelen! @Mama1984, hoe is het? Misschien al bevallen??? Verder nog nieuws?
Ik denk dat ik maar vaker ga langskomen meiden, wat heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben die zich verveelt en wel klaar is met die hele zwangerschap! Breien is voor mij niet echt een optie, of ik moet het echt weer vanaf het begin gaan leren. Ik weet nog hoe dat vroeger op de basisschool was: een klein stukje sjaal en dan al hele gaten erin. Is op zich ook een talent denk ik dan maar. Mag vandaag weer even naar de verloskundige. Heb wel telkens wat last van buikpijn en pijnlijke steken in mijn kruis, maar heb dat al meer dan een week. Ben bang dat de kleine nog wel even op zich laat wachten! En vanavond komen twee collega's/vriendinnen van me langs om gezellig spelletjes te doen. Lief hoor, ze weten dat ik wel wat afleiding kan gebruiken! Jullie ook allemaal sterkte met die vervelende laatste loodjes!
Ja, mal is dat he... Natuurlijk weet je best dat je zwangerschap iets heel bijzonders is en snap je ook wel dat mensen zeggen 'nou, geniet er nog maar even van' en natuurlijk is 't getrappel in je buik ook best gezellig, maar tegelijkertijd bomt dat allemaal niet en wil je gewoon bevallen, punt... Mijn man denkt dat vrijdag de kleine geboren wordt... Dat komt omdat ik in 't begin van m'n zwangerschap heb gedroomd dat de kleine met 38 weken en vijf dagen zou komen. Daarbij droomde ik eergisteren over 'n verandering die met 't eerstvolgende joodse feest komt en dat begint vrijdag as. met zonsondergang. Zelf denk ik niets, zelf denk ik dat 't ik 't liefste NU wil bevallen, maar dat hummel vast tot januari blijft zitten... 'k Ben moe en hangerig en kribbig en emotioneel... Morgen mag ik weer naar de VK.
Goede morgen! Nee hoor hier nog niet bevallen.... Vandaag 37 weken.. voor mij een enorme mijlpaal want ik heb altijd gedacht door alle klachten die ik had en de aantal keren dat ik onverwachts naar het ziekenhuis moest omdat het niet goed voelde dat onze kleine te vroeg geboren zou worden. Gelukkig heb ik de 37 weken gehaald en roep nu heel hard '' KOM MAAR GAUW KLEINE, IK WIL JE ZO GRAAG ZIEN ! " De harde buiken die ik gisteren had heb ik nog steeds bij alles wat ik doe.. en als ik een harde buik (voorwee) heb dan voel ik het vanuit mijn stuitje mijn onderrug intrekken. Heb weer een aanval van schoonmaken en alles opruimen ... mijn moeder zag mijn beddengoed vanmorgen al buiten het raam hangen hahaha ze had dus al door hoe laat het was Dus ik ga vandaag maar weer eens aan de poets hahah.. moet toch iets doen.. dus vandaag alles op mijn gemak nog eens een keer nalopen!
@mama1984 Moe jaaaa dat zijn we wel, maar lang aan een stuk kunnen slapen zal er voorlopig wel niet in zitten. Hoe is het met je harde buiken? Nesteldrang heb ik dus helemaal niet gehad. @Gwendo met 35 en halve week ben ik bevallen, bevalling was zwaar maar dat hoort erbij ik zou het zo weer doen. Aan het einde dag ik ik kan niet meer ben op, en toen nog 2x persen en was hij er, en heel raar toen dacht ik Oh hij is er al! Eigenlijk was ik op 22 dec uitgeteld. @Anneke Welkom En succes vandaag bij de vk. @mamma van vier Een week voor de bevalling had ik nog een echo en toen zeiden ze hou er maar rekenig mee dat hij niet op 22 dec maar op 26 dec komt. Tja zoals jullie weten was hij er op 21 nov al dus de vk kan wel tegen je zeggen na 41 wk je weet het maar nooit. Ik hoop natuurlijk dat je niet zo lang hoeft te wachten. @Pelikaantje En vannacht goed je bed nog kunnen uitkomen om naar de wc te gaan nu het bed zo hoog staat? @Mijkeltje Kom maar langs als je je verveelt ik heb genoeg te doen voor je En brom hier maar even lekker op het forum om je te uiten. @Juttel Ook al harde buiken whow wat spannend allemaal, wie zou de volgende mamma zijn? @All Volgens mij heeft Dex wat last van maagkrampjes gehad, hij had een schone luier en zijn flesje leeg maar bleef huilen en trok zijn beentjes omhoog. Nu doet hij dat laatste wel sowieso graag, iedereen dacht ook dat hij in een stuit had gelegen. Wie heeft er tips tegen maag/buik krampjes? Ik heb het zo koud vandaag, vreemd hoor om het weer koud te hebben. Nu mijn kacheltje uit mijn buik weg is voel ik ineens weer hoe het is om het koud te hebben, eerst lag ik zonder dekens en met het raam open in bed en had het nog warm
Hoihoi. Daar was ik weer, wat is iedereen het zat hè? Ik was vanmorgen al begonnen met alle cd's en dvd's controleren of ze wel in het juiste hoesje zitten hoezo nesteldrang.... straks naar de verloskundige om 11.30. Ik heb het ook dat zodra ik maar opsta,omdraai ofzo dat ik gelijk een keiharde buik krijg. maakt manlief me ook nog aan het lachen, dat doet dan echt pijn! en maar doorlachen haha.
Dior, bij mijn meiden hielp het goed door druppels te geven van sab simplex dat komt uit duitsland en kun je online bestellen. Als je erop googled kom je de link tegen. En als je fietsbewegingen maakt met de beentjes dan kan de lucht ook beter ontsnappen. En lekker rondhopsen dus rondlopen met de kleine met zijn buikje tegen je aan en dan lopen alsof je op een trampoline loopt. Succes.
Ben ook blij te horen dat ik niet de enige ben die het (momenteel) helemaal zat is. Ik wil gewoon weer mezelf zijn zonder die opgezette voeten, handen en hoofd. Ook die vreselijke buien ben ik zat,maarja... Aan de andere kant, als het goed is voor ons ukkie...dan moeten we nog maar even doorzetten... Oooooh...ik wil nog vanalles doen,maar weet niet waar mijn energie te vinden is!!! Bedacht me vanmorgen ook al dat als ukkie zich vandaag aan zou dienen dat ik dan helemaal geen energie voor de bevalling heb! Vanmiddag echt maar even een dutje doen. Al denk ik dat ukkie voorlopig nog niet komt hoor. @mama1984, jammer nog niet bevallen, maar gefeliciteerd met je 37 weken! Enneh...lekker poetsen he! @Mijkeltje, -zucht- blllllhhhh vervelend he dat hangerige, moe zijn met van die emo buien... @Annekevdz, veel plezier bij de verloskundige en lekker spelletjes doen vanavond, gezellig! @Dior, kacheltje dan maar lekker omhoog! Krampjes, zielig he. Wat wel eens wil helpen is hem lekker met zijn buikje gestrekt tegen je aan houden. Geef je BV? Toevallig wat gekruid gegeten of veel fruit gehad? Dat kan in het begin ook nog wel eens krampjes geven. Zelf venkelthee drinken (bij BV) kan soms ook wat verlichting geven. Tja en voor de rest...hoort het er helaas bij, de eerste 3 maanden moeten de darmen nu eenmaal wennen aan ander voedsel. @Elmo28, ook al aan de nesteldrang, belooft wat! Succes bij de verloskundige!
Ik werk parttime, en sowieso niet mee ´s avonds. Ik heb donderdagmiddag nog een vergadering en dan gooi ik de tas (voorzichtig uiteraard) in de kast. Vandaag bij de vk geweest.. ze heeft toch maar ijzerpillen meegegeven, met een beetje geluk werkt dat ook tegen die restless legs. Ze verwacht dat de kleine niet boven de 7 pond komt, als ze 41 weken is. Ook ik moet elke avond minstens twee keer uit bed om te plassen, aan de andere kant kan ik zo wel oefenen als de kleine er is... moet ik er ook uit. @Dior: Baby´s hebben ook regeldagen, of ze nou aan de borst of fles zijn. Als je niet zeker weet of het buikkrampjes zijn, zou je een beetje fles/borstvoeding kunnen geven. Verder had ik ze met blote buik om mijn buik liggen en dan over het ruggetje wrijven, dat vinden ze ook erg prettig. Als je flesvoeding geeft, zou je het kunnen verdunnen met extra water... verder geen tips... alleen maar sterkte. Ik verwacht de mijne begin januari, vind ik op zich niet zo erg, want de anderen zijn allemaal vlak na de kerst jarig. En alle vier de kids kwamen pas na 41 weken.. dus de kans is groot dat deze ook met 41 weken komt. Ik gok (hoop eigenlijk) dat het rond 4 januari komt. Vind ik wel een mooie datum. Allemaal een hele fijne dag gewenst.. ik ga met de kids zo naar de tandarts. O ja... sjaals met gaten is volgens mij helemaal in de mode.. dus pakken die breinaalden
@Juttel Ja heel zielig en je wilt hem dan zo graag helpen. Ik geef bv maar heb te weinig, soms maar 2 cc maar gemiddeld 8cc maar ik blijf geven naast zijn fles natuurlijk. @elmo Ik ga het direct besteelen thnxs voor de link @mamma van vier Regeldagen, daar heb ik nog niet van gehoord ga eens even op google lezen, voel me een leek als mamma arme Dex. Succes bij de tandarts.