Net terug van de verloskundige. De buikpijn die ik heb, hoort dus bij de oefenweeen. Blijkt dat toch minder zeer te doen dan ik dacht. Hopelijk geldt dat voor de echte weeen straks ook! Alles ging weer helemaal goed, met mij en met de kleine. Mooi man dat die nesteldrang zich zelfs al uitstrekt naar de cd hoesjes! Ik had van de week inderdaad ook al de spelletjes voor de WII gereorganiseerd. En ben nu ook helemaal klaar met het schrijven van de enveloppen voor de babykaartjes. Ik ben zo benieuwd naar onze kleine, naar hoe ze eruitziet en hoe ze doet en op wie ze het meeste lijkt. Spannend nu hoor!
@ Dior: wat ook helpt is kleine ronddraaiende (met de klok mee) aai bewegingen maken op zijn buikje. Of gaan zitten met de kleine, dan de kleine op zijn buik op je arm leggen...het hoofdje ligt dan in de knik van je ellenboog.. de holte zeg maar (sorry ik kom niet op het woord) en je houd dan je hand tussen zijn beentjes...Dus je laat hem op je hele onderarm leunen.. Doordat hij hangt heeft hij minder last van de druk op zijn buikje en dit vinden ze vaak erg ontspannen. Hopelijk heb ik het zo een beetje goed kunnen uitleggen. Ik hou zelf er niet zo van om ze er meteen als iets voor te geven.. ik heb het daarom ook nooit gebruikt. @ all: nou hier is de bovenverdieping bijna klaar..op het dweilen na.. maar dat doe ik vanavond nadat de kinderen in bad geweest zijn dan dweil ik in een stuk door naar beneden. Straks nog even beneden wat doen... maar eerst even uitrusten. Mijn buik voelt heel gevoelig... het is net alsof ik over een blauwe plek wrijf zeg maar... ik denk dat het komt door de staiee die lekker aan het uitrekken is.
@Dior, goed hoor dat je de BV blijft geven!! Drinkt Dex aan de borst of kolf je het af? Misschien heb je dit al lang gedaan hoor, maar als je echt BV wilt blijven geven en wilt proberen of je meer kunt gaan geven kun je misschien een lactatiekundige inschakelen voor adviezen. Zij kunnen vaak goed helpen! Oja en de regeldagen zijn dagen dat de baby om meer voeding 'vraagt'. Vaak zo rond de 10 dagen, 6 weken en 3 maanden. Ik heb zelf het boek 'Oei ik groei' aangeschaft waar veel info in staat over de eerste anderhalf jaar met je kind,volgens velen een aanrader. @Mama1984, idd nu maar weer even rustig aan. Als ik die verhalen van je hoor van wat je allemaal doet dan ben ik echt een luie donder... @Annekevdz, Fijn dat alles goed is! Net mezelf maar even in actie gezet en even een rondje gewandeld. Het is hier lekker weer, dus even een frisse neus gehaald. Knap je toch wel weer een beetje van op. Zo even eten en dan even lang uit op de bank. Daarna toch maar even wat strijken...
@Juttel: lekker hoor even wandelen, als het weer straks opknapt ga ik dat denk ik ook nog doen. Gezellig met de hond! @all: wat zijn jullie allemaal proper, ik ben bang dat ik wat dat betreft niet echt een typische moeder ben en ook niet ga worden.
@ juttel: hihi nou dit is eigenlijk het enigste wat ik nog kan doen (op mijn eigen slakken tempo )... ik kom eigenlijk weinig buiten aangezien ik dan al te snel harde buiken krijg en duizelig word. Mijn moeder zorgt ervoor dat mijn oudste elke dag op school komt en weer word opgehaald en tussen de middag thuis kan eten...aangezien het op en neer lopen mij te veel inspanning kost. Verder doe ik dus eigenlijk niets dan alleen het bijhouden van het huis. Kan niet wachten om straks mijn zoontje weer zelf te brengen en om zelf mijn boodschappen weer te halen en te kunnen auto rijden. Schoonmaken heb ik altijd al heerlijk gevonden.. ja nu wat minder aangezien ik het niet meer zo kan doen zoals ik wil en erg vaak pauze in moet lassen.. maar ik voel me tenminste wel voldaan als ik het toch maar weer heb kunnen doen (voor mijn gevoel dus in iedere geval iets heb kunnen doen )
dag dames, Ik heb even beetje terug gelezen maar is al weer veel geschreven.. @mama1984: ik las dat jij nog steeds loopt te rommelen.. spannend hoor! je zit nu in de 37ste week.. duurt vast niet lang meer! @dior: wat een mooi mannetje met een mooi bos haar! fijn dat het zo goed gaat.. wbt die krampjes is altijd zo zielig he.. kyran heeft soms ook even last en laat dan flinke scheten haha @chiquita: dus nog niet bevallen.. je begint in elk geval al met bijna 4 cm dat is mooi mee genomen.. ben even vergeten hoever je bent maar hopelijk mag je snel bevallen Vandaag is de vk langs geweest die het begin van mijn bevalling heeft gedaan..ze zei ook dat als ze dit allemaal van te voren had geweten ik mischien niet eens natuurlijk zou zijn bevallen... vond ik wel fijn om te horen want gaf me echt het gevoel dat ik echt trots mag zijn dat ik het vol heb gehouden en het allemaal goed is gekomen... nu hopen dat ik het een plekje kan geven maar vast wel Hij doet het verder super.. zit sinds vandaag weer op geboortegewicht en navelstreng zit nog piepklein stukje vast.. grote zus begint ook steeds meer te wennen! Ook heeft hij al zijn hielprikje en gehoortest gehad. Nog 2 daagjes kraamhulp en dan nog samen een weekendje en dan sta ik er "alleen voor" Als iemand nog geboortezegels wil overnemen dan kan dat want heb er nog aantal over!
Ooo, Anneke en MissFlower hebben dezelfde avatar... Ik was helemaal in de war, hahaha!!! @Anneke: nou, ik sluit me aan bij de 'minder propere mamma's' hoor... Ik ben van nature al geen grote opruimer, maar nu is 't al helemaal erg. Ik hou 't bij, zodat het natuurlijk geen enorme rotzooi wordt, maar dat is 't dan ook... @Mama1984: Lukt 't autorijden niet meer?? Wat vervelend. Dat kan ik dan gelukkig nog wel. Gefeliciteerd met je 37 weken trouwens! En inderdaad, wat dóe jij nog ontiegelijk veel zeg!! @Juttel: ik heb 'oei ik groei' ook en heb 't zowat 't raam uitgeslingerd. De sprongetjestheorie is wel nuttig inderdaad, maar voor de rest had ik continu 't idee van 'o jee, dat kan mijn kind allemaal nog niet'.. Wandelen, wel 'n goed idee; schijnt ook nogal eens bevallingen op te wekken en zo .. 't Is dat 't nu al donker begint te worden... @All; 'k heb nog maar eens een paar babyslofjes in elkaar gedraaid. Als ik zin en tijd heb post ik wel even een fotootje, als jullie dat leuk vinden tenminste..
@ mijkeltje: nee helaas doe ik dat al een hele tijd niet meer.. Omdat ik te snel harde buiken krijg die echt pijn doen durf ik het niet meer aan.. ik zou maar in de auto zitten en dat het niet meer gaat.. OOoo ik vind ze geweldig die slofjes!!!!!... ik heb van de action ook van die gebreide slofjes gekocht voor mijn jongste toen hij zo klein was.. En nu heb ik ze weer gehaald... Helemaal geweldig vind ik ze..en ze zijn zo ideaal.. Blijven goed zitten en staan ook nog eens super schattig! Complimenten voor jou hoor!! Ik ben super jaloers.. wou dat ik het kon
Die van de action zijn inderdaad ook echt heel snoezig!! En voor 't geld wat ze kosten brei ik ze niet voor... 't Is dan ook puur een bezigheidstherapie, zogezegd.. Ik sta er zelf helemaal verbaasd van dat ik 't kan! En ik kan me voorstellen dat je idd geen auto meer wilt rijden als je je er niet veilig meer bij voelt. Ik moet wel zeggen dat ik om dezelfde reden in elk geval niet meer hele einden ga rijden. Mede daardoor mis ik bijvoorbeeld nu een aantal lessen van m'n opleiding. Ik durf 't gewoon niet meer aan meer dan vijf minuutjes auto te rijden.. 'k Heb voor de zekerheid maar wel even 'n opengeknipte plastic zak over de zitting gelegd, haha!
@ mijkeltje : hhaha dat is idd wel verstandig om iets over de zitting te leggen. @ all: zo hier even wat administratie bijgewerkt.. pff pokkewerk maarja dan is dat wel weer gedaan voor dat de kleine komt. Jee wat heb ik toch een last van mijn buik... het is echt net als of mijn buik (met name bovenop) een enorme blauwe plek is..zo voelt het tenminste aan. Het is echt pijnlijk... dit heb ik bij mijn jongens niet gehad.. Misschien dat het komt door de houding van de kleine? of toch mijn huid die op spanning staat? ...
HIer geen blauweplekgevoel, dus ik heb geen idee... En altijd lekker als de administratie weer gedaan is. 't Is inderdaad een pokkeklus, maar als je 'm eenmaal weer gehad hebt, zalig! 'k Heb hier toch behoorlijk wat voorweeën. Allemaal goed te behappen, dat wel...
@ mijkeltje: hoe is het ? @ all:..gisteren avond tegen 23.00 zat ik op de bank en hoorde en voelde ik ineens een knap aan de zijkant (beetje bovenaan) mijn buik. Je hoorde echt pats... wat dat nu weer is?? Zal het vandaag eens even vragen aan de gyn..
Pats? Jee... Klinkt niet bekend ook... Slecht geslapen, ben nog steeds hartstikke moe en zie wat dat betreft wel eens tegen de bevalling op. Straks ben ik helemaal uitgeput en lukt 't me niet om te bevallen.. Vanmorgen weer naar de VK. 'k Heb er voor de verandering géén zin in.
@Mama1984, Pats! Kan het niet het knappen van de vliezen zijn geweest? Ahnee dan had je nu natuurlijk wel vruchtwater verloren... @Blauwe plek gevoel, ik denk dat ik wel een beetje begrijp wat je voelt, heb je het continu? Ik heb het niet continu, en ook vooral onderaan mn buik. Denk dat het komt door het bewegen en het zwaarder worden van het kindje. @Mijkeltje, hoe is het nu met je voorweeen? Er vannacht niet van kunnen slapen? Balen hoor dat je je nog steeds zo ellendig voelt. Zou het morgen wel even aangeven bij de verlosk. @Hier, best redelijk geslapen, wel weer vaak er uit voor een toiletbezoek (heb dan ook steeds een harde buik). Maar ik voel me dan ook redelijk fit gelukkig! Eens kijken wat de dag ons brengt,want manlief is vrij en er staan wel wat dingen op het programma. Ben benieuwd hoeveel energie ik daar allemaal voor heb vandaag!
Goedemorgen allemaal, @Mijkeltje: wat ontzettend cool die slofjes! Echt superschattig! Hoe lang ben je daar nu mee bezig geweest? Knap dat je het kan! @Mama1984: pats komt mij ook niet bekend voor, zou het ook gewoon even aan de vk vragen als ik jou was! @Juttel: dat gebrek aan energie ken ik, maar het is tegelijk ook wel heel lekker om wat dingen op het programma te hebben! Ik hoop dat je je er kranig doorheen kunt slaan! Ik ga zo lekker even een bakje thee doen bij mijn collega's op het werk. Mag dan niet meer werken, maar gewoon even gezellig kletsen moet kunnen! Mijn buik blijft rommelen met oefenweeen enzo... kindje kom er maar uit hoor!
Bij de Vk was alles goed. Krummeltje groeit goed en ik heb inderdaad aangegeven dat ik er echt spuugzat van heb. Niet van 't hummeltje natuurlijk, maar van het zwanger zijn. De VK begreep dat gelukkig ook en in elk geval gaan ze dan als ik rond de uitgerekende datum nog niet bevallen ben inwendig onderzoek doen en indien mogelijk strippen. Met de voorweeën gaat 't wel goed, vannacht inderdaad niet echt lekker geslapen, maar op dit moment heb ik geen voorweeën meer. Wel continu een beurse onderkant en een soort zeurderige, aanhoudende menstruatiepijn, maar daar valt mee te leven... En wat betreft de slofjes, ik denk dat ik daar zo'n anderhalf uur mee bezig ben geweest, misschien wat langer... 'k Ga er vandaag nog een stel breien voor 'n kennisje van me. En ik wil kijken of ik er variaties op kan maken... Zo, 'n erg ego berichtje, maar weet dat ik jullie allemaal heel veel liefs wens...
Dag dames! Nou hier ook weer op controle geweest bij de gyn.. Hij moest al lachen toen hij mij aan zag komen sjokken .. Dat pats dat kwam hem ook niet echt bekend voor zo hoog...als het mijn vliezen waren geweest had ik volgends hem idd vruchtwater moeten verliezen zeker met scheutjes en dat had ik dan al moeten merken. Dat blauw plekken gevoel dat komt doordat mijn huid echt op spanning staat... ik heb een puntige buik.. draag echt naar voren. TIjdens de zwangerschappen van de andere 2 droeg ik meer rond om vandaar dat ik het toen waarschijnlijk niet gevoeld heb. Mijn huid is dus echt helemaal op zijn strakst nu. Hij denkt dat daar ook dat pats geluid van geweest is De kleine groeid goed en heeft weinig ruimte dus neemt nu alle ruimte in beslag die hij/zij nog heeft en vandaar dat mijn buik ook zo zeer doet. Bloeddruk was prima.. verder nog even hb geprikt. Ben nu echt moe... ben saggie, IK WIL BEVALLEN .. ben zo benieuwd naar de kleine! Die blauwe plekken pijn voel ik idd de hele tijd..bij alles wat ik doe en zelfs kleding dat er tegenaan zit voelt heel vervelend. Nou ik ga maar even liggen, misschien dat ik daar wat van opknap...en straks maar wat chocolade eten om weer wat vrolijker te worden
Nou hier slapen we nu in de hoogte. Moet er erg aan wennen. Wel gemakkelijk met in en uitstappen. Maar echt goed geslapen heb ik niet. Gisteren bij vk geweest. Alles is goed. Hij denkt dat de kleine langer op zich laat wachten. Dat gevoel hebben ik en mijn man op. Die ligt nog lekker te chillen in mijn buik, maar je weet het nooit. @Mijkeltje: wat schattig die slofjes. Fijn dat de vk je begrijpt! Dat moe zijn en bevallen daar zit ik ook mee... @Mama1984: pats zegt mij ook niets. Idd aan de vk vragen. @Anneke: gezellig nog even langs bij collega's. Moet toch kunnen. @Juttel: fijn dat je je redelijk fit voelt. Hier het zelfde, maaar hele stukken lopen is wel vermoeiend. Sorry degene die ik vergeten bent. Heb net enveloppen van geboortekaartjes geschreven..
hallo allemaal, Hier weer een dagje met manlief mee. Heerlijk een keer niet vervelen. Ben het zat thuis, en wil ook bevallen. Hoop zo dat hij eerder komt. Zal het morgens een aan de vk vragen. Net zoals jullie (bijna) allemaal slecht geslapen. Heeel vaak eruit geweest om te plassen en dan idd ook veel harde buiken. Weet iemand van jullie als de bevalling begint dat je dan altijd naar de wc moet in het begin? Heb ik iets om mee te vergelijken. Sorry voor het korte berichtje, ik wens jullie allemaal een hele fijne dag toe. En kom op dames, BEVALLEN!!!!