@mama1984: komt mij ook niet bekend voor dat geluid.. lijkt me wel eng voelen.. fijn dat verder alles goed was @mijkeltje: kan me voorstellen dat je het zat bent.. je zou toch denken dat het nooit lang kan duren met al die voorweeën maar ja zoals je aan mij hebt gezien hoeft dat niks te zeggen.. die zeurderig menstruatiepijn had ik dus 1 dag voor bevalling.. @sanka: ik moest om 02.00 naar de wc om te plassen en toen dacht ik nog he verdorie weer niks.. daarna begonnen de weeën @pelikaantje: kun je niks over zeggen wanneer het komt.. bij mij daalden ze niet in en toch kwamen ze op tijd @all: hier weer een heerlijk dagje.. morgen nog 1 dag kraamhulp en dan zit dat er ook alweer op.. nou moet even gaan want kyran wordt wat onrustig
@mama1984 Prima uitgelegd hoor Over dat blauweplek gevoel had ik ook soms, bij mijn maag volgens mij id als je zelf een verkeerde houding neemt teveel in elkaar zakt zeg maar... tenminste dat dacht ik bij mij. Gelukkig was alles goed, wel raar van die pats @Juttel ik kolf het nu af, soms leg ik hem aan. In het begin beiden maar ik vindt het zielig als er zo weinig uit komt en hij zich zo uitslooft. Om me heen zeggen er veel geef toch op niet normaal, ipv beetje te motiveren. Oei ik groei heb ik ook van vriendin gekregen @annekevdz Ik ben geen poetser hoor, ik hou het bij maar ga echt geen cd's of zo poetsen hihi @MissFlower Fijn dat Kyran het zo goed doet, ook trouwens een mooie aparte naam. Ik vindt het wel jammer dat ik geen kraamhulp heb gehad hij is te lang in het ziekenhuis gebleven @Mijkeltje Wat een leuke slofjes zeg, knap van jou hoor.Fijn dat alles goed is en ook dat ze je begrijpen dat je het wel zat bent nu. @Pelikaantje Dan moet jij de huur maar opzeggen van de kleine he @Sanka Ik had wel heel erg het gevoel dat ik naar de wc moest ja.
Pffff....vanmiddag naar de supermarkt met manlief. Jeetje kan bijna niet meer lopen. Wel op de fiets heengereden (gaat beter dan lopen), vond ik al een hele prestatie. Maar ja de hele dag binnen zitten, vind ik ook niets. @MissFlower: nog maar 1 dagje kraamhulp...dat gaat snel. Vind je fijn dat ze weg is of denk je dat je het zult missen? @Sanka: volgens mij slapen we nu allemaal slecht ja
@pelikaantje: ik vind het wel lekker om weer me eigen gang te gaan en we hebben eerst het weekend en dan is mijn man er gewoon en vanaf dinsdag komt mijn moeder een paar dagen en vanaf de 18de heeft mijn man 2 week vrij dus komt mooit uit allemaal @dior: ik vind het knap dat je het volhoud en idd als jij er helemaal achterstaat moeten ze juist motiveren ipv van roepen dat je het op moet geven.. en jullie hebben ook een niet veel voorkomende naam genomen. Krijg je leuke reacties?
vandaag al weer 38 weken. de laaste loodtjes hiihhihi. het lopen gaat bij nog wel goed en fietsen wil neit zomeer. krijg me sokken ookal niet meer aan. en heb soms erge druk op me blaas. slapen gaat ene keer beter dan de andere keer vandaag lekker lang uit geslapen. nu af w8 waneer onse kleine babie zich aan meld.
@Pelikaantje Lekker even eruit gaan he, ergens even iets drinken en mensen kijken. @MissFlower We krijgen heel veel leuke reactie's Van het ziekenhuis, de drukkerij tot mensen uit onze eigen omgeving echt leuk is dat. Wat ik ook leuk vindt is dat bijna iedereen zegt is dat hij zoveel op mijn man lijkt en je ziet hem dan helemaal stralen @marijke2 Ja de laatste loodjes zijn het zwaarst he, nog even en kun je ook van je kleine gaan genieten. @All Morgen komt het consultatie buro nog eens alles was goed alleen was hij iets te weinig aangekomen 70 gram ipv 100 dus morgen komen ze weer wegen. Daarna komen 2 van mijn 3 bazen op kraambezoek best wel raar zo thuis.
Goedemorgen, Weer een ego berichtje. Ben net bij de vk geweest en mijn bloeddruk is te hoog en er is eiwit gevonden in mijn urine. Ik moet zometeen dus naar het ziekenhuis voor een controle, bloedprikken, cgtscan enz. Ben hier net best wel van geschrokken. En ik had een andere vk een invaller. Wat een k*t wijf. Ze zei het even tussen neus en lippen door zeg maar en zette me toen bij de assistent neer voor een afspraak bij het ziekenhuis. En liep zo weg haar volgende patient ophalen . Geen hand geen sucses niks. Die hoef ik dus echt niet in mijn kraambed te hebben. Nou ik hou jullie op de hoogte.
@Dior: lijkt hij ook echt zo op je man? Of zien jullie de gelijkenis zelf niet zo? Wel leuk hoor lijkt me om dat te gaan vergelijken met je eigen babyfoto's van vroeger! @miss Flower: wat lekker voor je dat je straks weer je eigen gang kunt gaan en dat je je daar ook al wel aan toe voelt. Het lijkt me best spannend straks allemaal, dus ik heb nog geen idee hoe ik daar in zal staan! Tja: de laatste loodjes, heel herkenbaar. Ook ik slaap de ene nacht heel goed en de volgende amper. Vannacht heb ik bijna geen oog dicht gedaan, dus komende nacht zal wel weer goed zijn. En moet inderdaad ook vaak naar de wc, regelmatig buikpijn en voorweeen. Fietsen en lopen gaan nog wel aardig en kan ook wel goed bukken. Maar als ik te veel doe, dan krijg ik wel snel last van mijn rug. Zo maar even boodschappen doen! Vandaag kunnen we onze andere auto ophalen. Hebben onze Peugeot 206 ingeruild voor een stationwagon. Hoezo ingehaald door de burgerlijkheid he? Had nooit gedacht dat we dat zouden doen. Maar met een redelijk grote hond en een kind met alle toebehoren lijkt het me toch wel heel praktisch. Moet maar wennen aan het idee niet meer jong, snel en wild te zijn
Goede morgen! Hier redelijk geslapen.. veel gedraaid. Het in slaap komen lukte me echt niet.. ik ben er toen maar weer uit gegaan, mijn man was nog wakker dus heb ik mezelf weer op de bank laten ploffen met een beker warme melk. Daarna samen gaan slapen en toen viel ik redelijk snel inslaap. Vanmorgen toch weer even in mijn bed gekropen... Mijn moeder is met mijn jongste naar haar huis gegaan. mijn vader is ook thuis en onze kleine jonge is helemaal weg van opa.. dus kan opa weer even met hem knuffelen Ik heb toch wel wat lichte buikpijn... beetje zeurderig. Maargoed we gaan gewoon weer verder deze dag. Hb uitslag was goed.. krabbel weer omhoog met mijn waarde gelukkig. Er was 1 waarde iets verhoogd.. dit moest ze even navragen aan de gyn.. ik heb geen idee wat dit voor waarde is. Maargoed.. dat wachten we dan maar weer af. @ sanka: kan me voorstellen dat je geschrokken bent.. ik heb het ook gehad en zat daardoor ook in de zenuwen.. Hopelijk valt het allemaal mee. @ anneke: een sw is idd nu wel makkelijker...succes met de boodschapjes... Hier is mijn boodschappen lijstje ook al klaar..
Goedemorgen dames... Ik heb lekker uit kunnen slapen, want dochterlief is bij oma. 'k Had 't ook wel nodig hoor, halve nacht niet geslapen. Plassen, voorweeën, man die in de weg ligt... @Sanka: wat ontzettend onprettig zo'n VK zeg! Een handje geven is wel zo beleefd lijkt me. Zo'n tiepje had ik niet tegen moeten komen, want ik ben altijd erg fel op dat soort dingen. Je zit al zo in de stress en dan komt zo'n kikker voorbij, kan me voorstellen dat dat verre van aangenaam is!! Succes in 't ziekenhuis, hopelijk valt 't allemaal mee! @Anneke: wij hebben 'n Ford Focus gehad en oooo, wat hád ik 'n hekel aan dat ding (mede omdat die auto van mijn man en zijn ex was geweest ook hoor). Zo groot! Nu hebben wij 't voordeel dat we geen hond hebben, dus wij hebben 'n ingeruild voor 'n Fiat Panda. (En geloof me, daar vervoerden we met gemak drie kids in! ) In principe is 'n grote auto wel handig... Maar 't gevoel van 'we zijn niet jong, snel en wild meer' kan ik me wel voorstellen... @Dior: elke keuze mbt voeding is goed. Als jij wilt doorzetten met BV, alle respect, want dat is geen sinecure! En mensen moeten 't je zéker niet af gaan raden!! Zo, ik ga maar eens douchen, want ik zit tot mijn grote schande nog steeds in mijn ochtendjas, haha!
zodeju wat een rot nacht heb ik gehad. hele nacht liggen te draaien kon niet op links of rechts liggen op me zij. toen maar weer op me rug had al een matje er ondergelegt je weet maar nooit stom ding bleeft ook niet echt liggen heb nu ;ast van me rug,had van nacht zo gek gevoel net als iemand heel hard op me buikspieren ligt .en dat de kleine zich steeds meer naar benden glijdt voel jullie dat ook? en zoon druk op me blaas. gelukkig kon ik van 5 tot 10 uur nog effen pitten. en heb je ook nog snachts een man die snurkt grgrgr. nou ik doe lekker rustig aan straks effen bakkie bij me ouders doen.en effen klein boodschapje en effen nog een haase slaapje dooen. fijne dag allemaal nog.
Nou, idd maar rustig aan doen dan vandaag Marijke... En die matjes zijn inderdaad waardeloos. Door 't gewoel (en als zwangere woel je volgens mij echt veel meer dan normaal), schuift dat stomme ding alle kanten op. Bij ons is ie ondertussen aan 't voeteneind terecht gekomen geloof ik... Een kussen onder één van je benen, werkt dat niet als je op je zij wilt liggen? En ik moet nog steeds gaan douchen... Zucht...
hey mijkeltje. bedankt voor de tip. ik zal toch nog effen de stad in moeten want ik pas niet meer in me twee zwangerschap broeken.hiihihih dus nog effen met mams de stad in en dan lekker rustig aan. groetjes marijke2
@Sanka: het zal vast heel erg meevallen, maar ik kan me voorstellen dat je schrikt. Gewoon niet leuk dat een verloskundige zich zo tegen je opstelt. Succes in ieder geval! @Mijkeltje: lekker toch een hele ochtend in je badjas rondspoken? Ben jaloers hoor! Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend meiden? Iemand nog tips voor leuke activiteiten om met man te ondernemen, zonder dat je er doodmoe van wordt of een vermogen kwijt bent?
Net naar de gyn in het ziekenhuis geweest waar ik ga bevallen om mijn angst voor de bevalling te bespreken. Het was een goed gesprek. Ik ben dus bang dat ik helemaal in paniek raak. Dat kan wel gebeuren zegt hij, maar hij zegt omdat jij daarop al voorbereid bent, kan het alleen maar meevallen. En ook de kraamsuites bekeken. Zag er allemaal goed uit. Moet wel zeggen dat ik me de laatste maanden veel stabieler voel qua hormonen dan de rest van de zwangerschap en voel me erg rustig. @Sanka: kan me voorstellen dat je geschrokken ben en dan ook zo'n ***wijf als vk. Kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Hopelijk valt het allemaal mee @Marijke: dat matje is echt drie keer niets inderdaad. Ik heb een waterdichte molton van de Action er nu op liggen en daar merk je echt niets van. Doe lekker rustig aan. @Mijkeltje: fijn dat je hebt kunnen uitslapen. @mama1984: mooi dat je hb-waarde goed is; hopelijk is het ook in orde met de andere waarde. @anneke: stationwagen is heel wat anders dan een peugeot 206, maar wel heel praktisch! @dior: hoe is het met de gewicht van de kleine nu? Ja het lijkt mij ook erg vreemd om mensen van mijn werk in huis te hebben.
sanka: dat is ff schrikken. Hopelijk valt het uiteindelijk mee maar kan me goed voorstellen dat de schrik er goed in zit! Wel goed dat je nu in het ziekenhuis in de gaten wordt gehouden... en wie weet houd je dit weekend jullie beeb in je armen!! Slapen; Hier ook al een tijd erg veel slapeloze nachten. Slaap meestal 1,5 uur en wordt dan wakker van pijn in mijn buik, maagzuur of de druk op mijn blaas. Nu is mijn dochtertje de laatste tijd ook al om half 6 wakker dus verder slapen zit er niet in... mmmm... ik ga s'middags nog even liggen maar ja....blijf eigenlijk de hele dag heel erg moe. Hier gisteren mijn kraamhulp even op bezoek gehad om kennis te maken met mij en mijn dochtertje. Echt een fantastisch mens!! Ben erg blij dat ik nu al weet wie er zometeen in ons 'domein' komt. xx
@Sanka het gatver wat een naar mens zeg. Succes of beterschap met je bloeddruk en eiwit. @annekevdz Hij lijkt id echt (heel erg) op mijn man dat viel mij ook direct op toen hij op mijn buik werd gelegd. En mijn man zelf ziet het ook, tja iedereen ziet en zegt het maar wij zien het ook. WEl grappig dat het steeds zo bevestigd wordt. Stationwagen met kind en hond is wel zo makkelijk, past niet zo goed he in een peugot 206 Tip weekend waar je niet moe van wordt bioscoop? @mama 1984 Lijkt me wel een stuk moeilijker zo aan het einde van je zwangerschap en je hebt thuis ook nog een kleine waar je ervoor moet zijn. Fijn dat je ouders zo een beetje meehelpen. @Mijkeltje Man die in de weg ligt hihihi, moet wel even lachen om die opmerking heb je hem niet het bed uitgeschopt Ik heb even het woord sinecure opgezocht, had het nog nooit gehoord: dat is geen sinecure" betekent "dat is geen lichte taak". @marijke2 Ook al last van je man in bed, Mijkeltje ook al. Heeft he hazenslaapje geholpen? @Pelikaantje Fijn dat je nu wat rustiger bent, en als de gyn al op de hoogte is en het staat bij jouw gegevens kunnen ze er extra rekening mee houden. Hey gewicht ja DAT IS DUS SUPERRRR GOED Wat blijkt is de weegschaal niet goed afgesteld, dus nu kwamen ze met een andere weegschaal en hij zou min 150 gram gegroeid moeten zijn en hij is TADAAA 620 gegroeid!!! Bezoek van mijn bazen zit er weer op na anderhalf uur zijn ze gegaan. @noname Ik neem echt mijn petje af voor jullie hoogzwangere die thuis al een kleintje hebben hoor! Hopelijk krijg je vanacht wat meer slaap.
@ dior: JA klopt, het is idd wel erg zwaar zo aan het eind met 2 kinderen. Mijn jongste is nu in de leeftijd dat alles ontdekken en overal aan zitten leuk is.. ook al zegt mama ''nee'' . Kan hem nog amper tillen of op schoot hebben want ik heb gewoon geen ruimte over met zo'n toeter Mijn oudste begint zich nu zelf meer te redden.. gaat zelf naar de wc of kan zelf zijn drinken in doen.. Nog even en dan kan mama ook alles weer met ze doen .. ik verheug me erop! @ all: ik heb de hele dag al harde buiken, beetje zeurend menstuatie pijn in mijn onderbuik en af en toe zeurend gevoel in mijn onderrug. Ik heb deze dag eigenlijk niets gedaan maar mijn buik blijft knoerd hard.. de menstruatie pijn is nu wat erger en ook de pijn in mijn onderrug komt geregeld terug. Ben net even onder de douche gegaan.. even de warme douche op mijn buik.. maar nu ik eronderuit ben heeft het jammer genoeg niet geholpen ... De kleine beweegt verder wel veel... gelukkig! Ben nu wel moe door de hele dag zo'n zeurende buik te hebben.
@mama1984: heb je wel een beetje kunnen slapen ondanks al die buikpijn? Of heeft je kleine nu toch maar besloten eruit te komen? Ik had gisteravond echt enorme last van mijn buik, waarschijnlijk ook oefenweeen, dus ik hoopte dat ik bijna uitgeoefend was en dat het kindje zou komen. Maar nee hoor... hoop dat het vandaag mee gaat vallen! @Sanka: heb je al nieuws over hoe het gegaan is in het ziekenhuis? ik geloof dat ik lang niet de enige ben die erg benieuwd is hoe het gegaan is! @pelikaantje: wat goed van je dat je in het ziekenhuis over je angst hebt gesproken. Ik denk echt dat je daardoor al geruster de bevalling ingaat. En volgens mij zijn we allemaal wel bang, maar het is maar net hoe je daar mee omgaat denk ik. Jij doet dat nu op de best mogelijke manier. @Mijkeltje: ik denk dat ik dan vandaag ook maar even naar de action moet. Wat een goede tip. Dank je! @all: Lekker hoor dat het weer weekend is. Ik had gisteravond wel weer een lekkere stunt. Net de auto opgehaald, dus mijn man en ik gingen even met de hond in de auto naar een natuurgebied waar de hond los mag. Ik reed, want had de auto nog niet getest en ik parkeerde een beetje half in de berm. Zodat niemand last had van de auto. We komen terug, blijkt dat ding helemaal vast te zitten in de blubber!!! Oftewel: we hebben de auto nog geen twee uur en ik weet er al met mijn hoogzwangere buik voor te zorgen dat we vastkomen in de middle of nowhere. Gelukkig heeft mijn man hem er uiteindelijk uit weten te krijgen, maar het was wel weer een echte Anneke-actie. Dat wordt nog een mooie annekedote zoals mijn vrienden en vriendinnen dat noemen. Hey: prettig weekend allemaal en als er nog kindjes zich aankondigen: veel succes!
Nou dames, even een kort berichtje vanuit het ziekenhuis . Ik mocht gisteren dus niet meer weg. Eiwit en bloedruk niet goed. Word dus vandaag of morgen ingeleid. Hopelijk vandaag, maar er waren geen verloskamers meer vrij. Maar goed het enige goede nieuws is dat ik wel voor het eind van deze week mijn manneke in mijn armen heb. Ik zal proberen om jullie op de hoogte te houden maar ik mag niet in mijn eentje van de afdeling af. Voor iedereen een fijn weekend, en hopelijk meld ik me snel met een foto van mijn mannetje.