late december mama's! vanaf 15 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jesje08, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    ik sluit me aan bij het antwoord van Mijkeltje:

Hoi lieve dames.. Ik merk ook dat ik wat minder schrijf, maar dat komt inderdaad omdat ik vaak erg moe ben, veel voorweeën heb (en hier hebben ze de regel dat ze niet strippen voor 40 weken... Bah!) en 't gewoon gehad heb...

Maar 't is absoluut niet de bedoeling wie dan ook 't gevoel te geven dat ze niet leuk, lief, boeiend of wat dan ook is, want ik vind het nog altijd heel leuk jullie verhalen te lezen... !!

!!!!!

xxx

2. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames heb een week niet op zp gekunt zie nu het probleem hij opent m niet op firefox alleen op explorer ... dus ik ben er weer.. met dikke buik trouwens..

sanka lees nu dat ze bvezig zijn je in te leiden.. nou hopelijk gaat t een beetje lukken.. ik heb al 2 weken 3.5 cm en nog geen steek verder :(

verder nog beebs geboren?? want heb niet alles terug gelezen...

nou ik mag morgen weer naar het zh. en hoop dat ze wat kunne doen want slaap niet meer en kan zonder paracetamol niet lopen of wat dan ook zelfs liggen doet dan pijn.. maarja hopelijk is het nu mer dan 3.5 cm hoelang kun je met zoveel cm lopen zeg pffff

3. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Welkom mamy!!

Zo zeg 6 kinderen!! gaaf, respect hoor!

Sanka, ik hoop dat het inleiden aanslaat, vreselijk als het zo lang duurt.
    Welk ziekenhuis lig je?

Hier dus een rare middag.
    Ik hou dus al een aantal dagen vocht vast, nu kreeg ik vanmiddag ineens enorme koppijn, dus ik de verloskundige gebeld.
    Ik kon gelijk langskomen met mijn urine.
    Ze heeft de urine gecheckt, hb gemeten was 8,3 keurig dus.
    bloeddruk 135/70 rr niet hoog maar voor mijn doen wel ineens een vrij hoge bovendruk, zit meestal rond de 110. ik had dus eiwit in mijn urine.
    Ze belde direct het ziekenhuis en daar moest ik weer urine inleveren en bloedprikken, ook werden mijn reflexen getest en weer bloeddruk gemeten.
    Bloed was goed. urine bevatte eiwitten en ketonen.
    reflexen waren oke en bloeddruk was 125/70 dus iets gedaald.
    Aangezien mijn bloeddruk nu beter was heeft ze me gelukkig naar huis laten gaan.
    De hoofdpijn komt zeer waarschijnlijk vanwege oververmoeidheid.
    Dus ze adviseerde me zo snel mogelijk te strippen, ik vroeg nog doet u dat maar, ik ben er nu toch. Maar dat mocht ze niet doen zonder toestemming van de verloskundige ( ik was jammer genoeg niet bijdehand genoeg om te zeggen bel haar maar)
    Dus ik heb de verloskundige gebeld ze gaan woensdag zeker kijken of ze kunnen strippen.
    Dennis was loeilink dat ze het pas woensdag bekijken.
    Hij zegt als het ziekenhuis adviseerd zo spoedig mogelijk te strippen dan moeten ze je niet nog 2 nachten wakker laten liggen.
    Maar ja.... het zal me niets verbazen als hij vanuit zijn werk de verloskundige belt en ze alsnog voor de deur staat zo haha.

Maar goed dat was het verhaal.
    Nu maar heel hard hopen dat ik te strippen ben woensdag.

4. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Wat fijn dat jullie er zo over denken!

@elmo28: jeetje hoop toch dat ze je gauw gaan strippen hoor.. hier strippen ze pas met 41,3 week dus moet je nagaan hoe dat verschilt per vk

@chiquita: he wat balen dat het allemaal zo tegen zit.. had echt gedacht dat je snel zou bevallen.. ik blijf duimen voor je

@anneke: ja straks zijn dat soort dingen de normaalste zaak van de wereld maar ook moeilijk hoor.. vind het vreselijk als ze bijv een prikje moet.. dan doe ik het nog liever bij mezelf maar ja is voor haar best wil.. ze heeft het weer goed doorstaan!

5. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    pff ik heb het eingelijk ookal beetje gehad.
    ik heb iedeer keer druk op me onderbuik en lichtekrampjes.
    en kreeg net steekjes in me lies.
    morgen moet ik naar de vk en effen horen hoe en wat.
    soms als ik ga zitten of liggen krijg ik druk op me blaas en druk op me kruis. en soms ruikt me kuirs zo vies ik was nu elkedag exstra.

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Goede morgen!

Gisteren middag na het slapen wilde ik komen reageren... maar mijn internet verbinding had de rest van de dag storing (en jaa precies weer hier :(... mijn ouders wonen 5 minuten van mij vandaan en hadden nergens last van :()
    Dus uit verveling maar weer het huis gepoetst... mijn man die lag al weer in een deuk en zei al... ''daar gaat ze weer!''
    Slecht geslapen vannacht... veel liggen draaien..
    Vanmorgen weer vroeg op.. mijn oudste blijft in iedere geval vanmorgen thuis want we moeten straks de mex-griep spuit met de kinderen halen.
    Ik ben echt moe.. ben misselijk... blehhh...
    Mijn man heeft gisteren avond de doek tegen vorst van de auto maar te voorschijn gehaald.
    Hij zei al... mocht het 's nachts zo zijn dat we moeten vertrekken naar het ziekenhuis dan hoef ik niet eerst te krabben... :)....
    Nou ik ga nog even liggen op de bank voordat we straks worden opgehaald door mijn man...

7. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    @Mama1984, wat zal het schoon zijn bij jou thuis!!! Balen dat je weer zo'n slechte nacht hebt gehad. Kan je niet thuis blijven terwijl je man met de kids de griepprik gaat halen? Kun je nog even je bed in.
    @Marijke2, maar even horen bij de verloskundige, wat zij er van denkt!
    @Elmo28, fijn dat je toch naar huis mocht. Nu dus afwachten of je gestript kunt worden, spannend hoor!
    @Chiquita1, dus ook nog steeds rondlopend met een dikke buik! Ben ook erg benieuwd wat ze vandaag in het ziekenhuis zeggen,laat maar snel even weten!
    @Annekevdz,leuk zeg een dvd van jullie hummeltje! Hoeveel weken was je zwanger toen het werd opgenomen?
    @Sanka, vandaag je rustdag, wie weet komt het juist op gang! Nog even volhouden en dan heb je je hummel in je handen!Goed vooruitzicht!
    @Mamy,welkom hier, schrijf maar lekker mee! Je 6de kind, wow!Wel een erg gezellige boel denk ik! Hoe oud is de oudste? Veel leeftijdsverschil?
    @Mijkeltje, Hoe is het,kun je het allemaal nog wat volhouden?

Hier gaat het best aardig, ik merk dat als ik voor mezelf een beetje een zelfde ritme aanhoudt elke dag dat het dan best goed gaat. Slapen gaat ook redelijk (afkloppen!!!), dus mag niet klagen. Maar ondanks dat wilik heeeel graag dat uk nu eens te voorschijn komt hoor!

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Goedemorgen!!

Jee Chiquita... eerst lijkt 't erop dat je gaat bevallen en nu mag je bevallen en blijft je beeb zitten! Wat kan 't toch gek lopen!

@Elmo: ja, hier ook zo'n regeltje 'pas na de 40 weken'.. Ik vind het altijd heel raar dat ze er zo moeilijk over doen..

@MissFlower: ik weet nog dat ik altijd heel stom moest grijnzen als mijn dochter 'n prik kreeg. Niet omdat ik 't leuk vond, maar omdat ik anders met 'r mee ging huilen...

@Mama1984: hier ook maar de antiautokrabdingen tevoorschijn gehaald... En vanmorgen bleek dat maar goed ook. Man, wat 'n laag ijs!!

@hier: hier is de wasmachine wéér eens kaduuk! Een tijdje terug was de schakelaar stuk en nu heeft ie wéér kuren. Ik baal er zo ontzettend van! Het ding is niet oud of zo (oud genoeg om geen garantie meer te hebben, dat wel...), maar gisteren had ik echt de neiging 'm helemaal aan gort te trappen... Gelukkig komt vandaag de wasmachinemeneer er naar kijken en wil mijn moeder wel de was doen als hij 'm niet meteen kan maken. :)

9. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    @Juttel: 't Gaat goed hoor... 'k Zit er nog steeds wel doorheen, maar ja... Je verandert er zo weinig aan. Ik probeer maar te denken dat elke dag er weer eentje minder is tot aan de bevalling. Nieuwe dag, nieuwe kans. :)
    Met jou ook alles goed? Fijn dat je redelijk goed slaapt zeg!!

10. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    @Mijkeltje, Balen zeg van je wasmachine. Dat soort dingen wil je er nu niet bij hebben....
    Ben zelf ook erg blij met mn uurtjes slaap 's nachts. Daar voel je je gewoon een stuk beter door overdag. Jij slaapt nog steeds zo slecht? Goede instelling idd om te denken dat iedere dag er eentje dichter bij de geboorte van ons ukkie is! Probeer me er nu ook maar op in te stellen dat ons ukkie pas na kerst wordt geboren............

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik slaap inderdaad nog steeds niet denderend. Gelukkig vannacht wel beter geslapen dan gisteren...

12. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ juttel: ja dat had best gekunt dat mijn man het alleen zou doen.. maar ik vond het niet leuk dat de jongste dan eerst zijn broer zou zien huilen (0f anders om) en daarna zelf nog zou moeten.
    Ik ben wel mee naar binnen gegaan maar ben op een afstand blijven staan met de jongste en heb daarna de oudste opgevangen... zo hadden ze alle 2 even vol de aandacht van een van ons 2.
    Haha het is hier volgends iedereen wel schoon in huis.. ik zelf zie elke dag wel weer wat... ach ja wat wil je met 2 kinderen en een hond.
    Maar nu ik zwanger ben zie ik alles veel meer hoor...normaal ben ik al erg poetserig en tijdens de zwangerschap is het 10x erger..mijn man word er echt gek van :p.. hihi lijkt wel of ik continu met een poetsdoek loop :p

@ mijkeltje: nee he .... grrr daar zit je toch niet op te wachten :(.... hopelijk valt het allemaal mee!

@ de nieuwe mama : Sorry ben even je naam kwijt... Welkom! Jee zwanger van de 6e... pfff dat je het vol houd het zwanger zijn?.. wel leuk gezellig een groot gezin.
    Hoe oud zijn je kinderen?

@ all: Hier dus terug van de prik... brrr ik hou daar dus echt niet van dus ben op een afstand blijven staan... terwijl de een geprikt werd had ik de ander bij me.
    Iemand van het rode kruis bood me al een stoel aan hihi :p
    Nu ben ik ook wel erg moe hoor.. na het eten ga ik wel even liggen op de bank..

13. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    vanacht lekker geslapen.
    moest allen er af om naar de w.c tegaan en veders lekker door geslapen.
    straks naar de vk voor controle en vanavond me kerstpaket ophallen van me werk effen gezellie eten met elkaar. ga voor die tijd nog effen tukkie doen.
    en nu w8 waneer de kleine baby zich meldt.
    me schoonzussie had al gedroomt rond de 17 december en me moeder 18 of 19 en me schoonmoeder morgen.
    moeten maar zien,

14. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @Niki83 Vervelend die laatste loodjes he, klaag hier maar lekker hoor.

@Mijkeltje Hoe gaat het met je tintelenede tenen en de weeen? Van die verjaardag vindt ik trouwens wel grappig, jammer dat de baby niet naar je man heeft geluisterd. Hopelijk is de reparatie zo klaar en niet te duur aan de wasmachine.

@MissFlower Hoe gaat het met jou en Kyran lekker van elkaar aan het genieten en aan het wennen? Ik denk nog steeds goh we zijn nu een gezinnetje, die geweldige baby is van ons hihi

@Gwendo Nog geen gekneusde ribben aan het trappen over gehouden ;)

@annekevdz Kan me voorstellen dat je je verheugd op de bevrijdende dag. Jullie allemaal trouwens.

@mama 1984 Wat lief van je zoontje, kan me voorstellen dat hij de kleine nu ook wel eens wilt zien. Heb je nog een beetje op de bank kunnen slapen?

@Sanka Ik hoop dat het geen keizersnee hoeft te worden

@noname nog 6 dg tot aan de 21e , ben benieuwd wat de baby doet, welk gevoel heb je er zelf bij?

@elmo28 Al bevallen? Anders morgen voor jou DE dag spannend hoor

@Juttel Nou hopelijk vier je kerst met baby hoor.

@chiquita Arme meid zijn ze je nu toch aan het strippen vandaag?

@All Ik heb met jullie allen te doen ik hoop echt dat jullie gauw de kleine mogen vasthouden en al die vervelende laatste kwaaltje gauw kunnen vergeten. Kunnen we met zijn alle baby babbelen dikke knuffel meiden, ook van Dex. Gisteren voor het eerst met de kinderwagen even snel de stad in geweest. 1.5 uur we hadden hem goed ingepakt natuurlijk. Verheug me wel op de zomer dan kunnen we wat langer met hem buiten blijven. Dex is trouwens nu al 5 cm gegroeid wat gaat dat snel. Ben trouwens sinds gisteren over gegaan naar friso hypoallergeen omdat mijn man lactose intollerant is, en hij soms piepte bij het ademen. Nu had mijn man gelezen dat als 1 van de ouders koe melk allergie of lactose allergie heeft de kleine daar ook grote kans op heeft en dat je dan die andere friso kunt proberen. Daar zit het zelfde in maar is makkelijker verteerbaar. Ben benieuwd hij spuugd nog veel en heeft ook nog krampjes maar heb hem geen piep ademhaling meer gehoord

15. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Dior en MissFlower: ik kan bijna niet wachten inderdaad om er net als jullie voor te zitten. Het lijkt me zo leuk om alleen maar verliefd naar de baby te staren! Nu lijkt het me tegelijk ook nog wel heel eng hoor. Het is wel een hele verantwoordelijkheid, maar ik hoor van iedereen om me heen dat dat heel snel went. Hoe is dat bij jullie?

@chiquita, Sanka en Elmo: voor jullie is het nu wel heel vervelend aan het worden. Al die klachten en dan maar wachten tot ze echt actie ondernemen. Daarmee vergeleken gaat het hier dan nog gemakkelijk. Sterkte!

Hier is weer een nacht voorbij. Overigens best ok geslapen. Vanmorgen alweer een flinke ronde met de hond gewandeld. Is best lekker met dit weer. Muts op en handschoenen aan en stappen maar! Verder erg weinig plannen voor vandaag, maar ben wel lekker aan het webshoppen. Ik heb een mooie extra kap voor de Bugaboo besteld, zodat ik straks kan afwisselen en een draagzak van minimonkey. Zelf was ik het eerste half jaar van mijn leven een huilbaby en volgens mijn ouders kwam dat doordat ik me verveelde. Dus om ervoor te zorgen dat dat met onze kleine meid straks niet gebeurt...

Inmiddels ga ik er ook maar vanuit dat de kleine na de kerstdagen komt. Misschien zelfs wel in het nieuwe jaar. Dat zou haar kansen op een topsport carriere zelfs nog ten goede komen. Aan de andere kant, haar moeder is niet de geduldigste... dus of het goed zal zijn voor ons aller gemoedrust... moet het nog zien!

Prettige dag allemaal en alvast succes met eventuele bevallingen!

16. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @annekevdz Ja ik kan blijven kijken naar de kleine. En ik kan nu niet meer zonder voorstellen dus het went zeker snel. Al zijn er nog steeds dingen waarvan ik denk hmmm hoe kan ik dit nu het beste doen. En er zijn momenten waarop ik denk hopelijk doe ik het goed genoeg en ben ik een goede mamma, ik doe er wel mijn best voor natuurlijk het zo goed mogelijk te doen. En het lijkt me heerlijk om straks met jullie over alles te kunnen babbelen en ervaring te delen.

Fijn dat je weer eens een keertje een nachtje beter hebt kunnen slapen. Ben benieuwd hoe de hond straks op dekleine reageerd. Onze katten voelen volgens mij dat het een jong van ons is (in hun term gesproken) want ze hebben niet een keer raar gekeken en zijn ook niet bang voor hem ze hebben hem direct geaccepteerd.

17. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    @Mama1984, ach voor de kids idd ook wel zo fijn als jullie er beide bij zijn. Nu maar even lekker languit en bijkomen!
    @Dior, fijn dat je zo van Dex aan het genieten bent, wij hopelijk allemaal ook snel. Goed van je om van voeding te wisselen, het effect er van zie je vaak niet meteen, heeft een paar dagen nodig.
    Maar zijn er veel dingen dan waar je tegenaan loopt wat je van te voren niet had bedacht? Ben wel benieuwd wat dan!
    @Annekevdz, goed van je dat je iedere dag er uit gaat voor een paar wandelingetjes, t zal wel moeten met een hond he, haha!
    @Mijkeltje, fijn dat je ietsje beter hebt geslapen vannacht, hopelijk aankomende nacht nog beter!

Hier best wel actief vandaag voor mijn doen! Lekker! Eind van de middag een kerstboom kopen, kan ik die morgen mooi optuigen!Leuk!

18. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    @Anneke: toen ik zwanger raakte van mijn dochter was dat niet bepaald gepland. Sterker nog, tot ik de positieve test in mijn handen had wist ik zeker dat ik nooit kinderen wilde. Het gekke is, dat ik vanaf het moment van die positieve test blij ben geweest en blij ben gebleven.
    Maar ja, nog nooit echt 'n baby vastgehouden, dus ik had 't idee dat ik nooit die verantwoordelijkheid aan zou kunnen... Toen ze geboren was overviel me een gevoel van 'alles'. Ik was blij, maar ook bang en overdonderd en zielsgelukkig... Ik vind het nog elke dag bijzonder dat ik iemands mamma ben en dat ik straks van twee mensen de mamma ben, dat ik zo'n mooi mensje mag verzorgen en opvoeden, twee zelfs binnenkort... En soms overvalt 't me nog steeds hoor: 'doe ik 't allemaal wel goed? wat voor fouten maak ik allemaal als moeder?' Maar ik denk dat dat gezond is (zo lang 't niet te vaak voorkomt), het houdt je alert...
    Maar verder? Het went inderdaad en als dingen niet helemaal van nature komen (niet iedereen heeft gelijk een soort oer-moedergevoel immers en daar is niets geks aan) , dan zijn er altijd mensen in je omgeving die je willen helpen...
    Joh, ik kan me herinneren dat ik met mijn pasgeborene in de armen stond en bedacht 'hoe krijg ik in vredesnaam haar die kleren aan zonder er een armpje af te trekken?' Ze heeft desondanks allebei haar armen nog en ze bleek minder van porselein gemaakt te zijn als ik dacht... ;)
    Enneh... Mijn dochter is zes (en een half) ondertussen, maar ik kan nog steeds rustig de tijd vergeten als ik naar haar kijk... (En 't schijnt dat mijn moeder dat ook nog steeds bij mij heeft, na dertig jaar, dus hoogstwaarschijnlijk blijft dat ook wel zo, hihi!)

Maar ik ga weer verder dames... De wasmachinemeneer kan elk moment voor de deur staan namelijk!!:)

19. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Dior: ooo heerlijk is dat he .. de hele dag naar je kleine kijken.. ik weet precies dat gevoel nog van toen mijn jongens geboren waren..Dat is wel zo geweldig.
    Ik kan niet wachten om deze kleine wonder ook zo te bewonderen..:D
    Dex is alweer 3 weken, wat gaat het hard he!

@ Juttel: Lekker actief doen als je het aankunt hoor :)

@ anneke: ik heb ook een draagzak dit keer van minimonkey ben benieuwd hoe me deze gaat bevallen... het leek mij wel makkelijk.
    Straks moet ik namelijk met 3 kindjes elke dag op pad.. elke dag mijn oudste naar school brengen en weer ophalen... zo kan de oudste lopen, de jongste in de wandelwagen en de kleine in de draagdoek...

@ all: hier even heerlijk geslapen op de bank... Doet me wel goed hoor elke middag even bijslapen.. deze week kan het nog..Vanaf volgende week dan heeft de oudste schoolvakantie dus dan word het lastiger.

20. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Mijkeltje: thanks voor de peptalk. Het zal inderdaad wel loslopen. Het probleem is een beetje dat ik echt amper ervaring heb met babies en ook niet echt heel handig ben ofzo. Een arm afscheuren kan mij inderdaad zo gaan gebeuren. Of ik ga haar laten vallen. Of ik raak in paniek als ze niet stopt met huilen... Gek he? Want ondertussen heb ik er heel veel zin in. Maar als ik ga zitten denken aan wat ik allemaal verkeerd kan doen en ga doen, tsjongejonge...

@Juttel: die hond is inderdaad een goede stok achter de deur voor wat beweging. Het zorgt er mooi voor dat ik nog iets doe! Ik wil straks ook een beetje snel me weer goed voelen, sport normaal best veel. Het zou ook zonde zijn als ik straks veranderd blijk te zijn in een bankzitter...

@Dior: dat klinkt wel goed met de katten. Die hebben we ook nog, drie stuks om precies te zijn. Ik hoop dat die ook een beetje relaxed reageren. Vorige week was mijn vriendinnetje hier met haar kindje van drie maanden en daar reageerden zowel de katten als de hond heel relaxed op. Ik hoop maar dat dat een voorbode is!

Ik zit ondertussen te wachten op een pakketje van de Wehkamp. Weinig zo irritant als wachten. Ik heb voor de verjaardag van mijn man een Nespresso apparaat besteld, hij zei zelf dat een baby genoeg cadeau voor hem zou zijn, maar hiermee zal hij zo blij zijn als een kind!

Deel Deze Pagina