late december mama's! vanaf 15 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jesje08, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ anneke: nou dan kan je man straks lekker aan de nespresso ;).... geen cadeau is ook niet leuk toch?

@ all: ik heb eigenlijk na dat ik de vrijdag zulke hevige krampen heb gehad geen voorweeen of krampen meer gehad.
    Het voeld weer net zoals toen ik zwanger was van mijn jongens.. bij hun had ik ook nergens last van.

2. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik lees dat iedereen het wel een beetje gehad heeft....
    maarja hopen dat de kindjes voor de kerst komen he...

nou ik ben vandaag wel gestript tot nu toe nog geen effect gehad.. ben om half 11 gestript dus al wel een tijdje geleden maarja ze zeggen binnen 24 uur dus heb nog even.. wel wat harde buiken gehad.. en vaak en veel naar de wc geweest.. ( de groet boodschap) en wel 2 getelde weeen.. nou hoop dat t straks doorzet...

3. Gwendo

Gwendo Actief lid

9 jun 2009
    106
    0
    0
    waaw chiquita1 hou ons op de hoogte!
    Ik kan niet slapen. verteer helemaal niet.
    ben vandaag ook naar een chirurg voor spataders geweest. mijn genecoloog wou dit aangezien mijn rechterbeen er niet meer uitziet. ik blijk het risico op trombosis te hebben en moet bevallen en erna 24 op 24 uur met de special kousen aanblijven. na de bevalling moeten ze het opereren. heeft iemand anders hier ook last van?
    verder zie ik de dokter donderdag om te kijken of er al opening is. ik denk van niet want ze zit nog hoog en beweegt nog vaak. maar we zullen zien... ik hoop ook dat ze voor kerst komt...
    groetjes iedereen en nog veel succes met deze laatste weken.

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ all: Jee vandaag alweer 38 weken...dat heb ik bij alle 2 de zwangerschappen niet eens gehaald..voelt best gek eigenlijk dat ik de 38 weken gehaald heb ;)...

Vannacht slecht geslapen...Mijn oudste had hoge koorts.
    Was een reacktie op de mex-griep spuit.. hij lag te trillen in bed :(.. dus we hebben hem bij ons in gelegd.
    Hij zei ook erge pijn te hebben aan zijn arm (waar de spuit gezet was)
    Kon merken dat hij echt niet lekker was want toen ik even wakker werd rook ik dat hij in ons bed geplast had (dat gebeurd echt zelden dat hij nog in bed plast)
    Dus ook nog eens midden in de nacht ons bed verschoond.
    Ach ja, kan hij ook niets aan doen.
    Vanmorgen gelukkig geen koorts meer en hij wilde graag naar school, dus hij zit start klaar om te gaan :).
    Ben blij dat hij hij zo graag naar school gaat.

Ik krijg steeds meer last van mijn bekken..ik kom 's morgen en 'snachts amper uit bed en loop dan echt met heel veel pijn.
    Eenmaal in beweging dat wil het wel.
    bij mijn jongste heb ik het de hele zwangerschap zo gehad en had ik ook bekkeninstabiliteit, maar nu begint het sinds een week.

@ chiquita: spannend.. ben benieuwd!

@ gwendo: Nee ik heb hier geen last van..
    Ze hebben me wel gewaarschuwd over een trombose been aangezien ik vanaf 25 weken bijna niets kon doen ivm vroege voorweeen.
    Ik moest toen veel rust houden, maar ook wel bewegen omdat ze anders bang waren voor een trombose been.
    Hou je benen maar goed in de gaten, en ga niet te lang met je benen naar beneden zitten, maar leg ze als je even kunt omhoog.
    Voldoende blijven bewegen is ook goed ivm de doorbloeding.
    Wel vervelend zeg.. en ook niet leuk dat je zo snel na de bevalling er al aan geholpen moet worden :(

5. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    gwendo: spataderen kunne ook zeer doen zeggen ze he?? nou hopelijk heb je nog wat kunne slapen..

mama1984: hoop voor je dat je 39 weken niet haalt maarja wie weet...

hier: nou dat strippen heeft niet geholpen want hij zit er nog steeds in en heb verder nergens last van.. ja beursgevoel van de onderkant maar dat had ik al.. :S is wat erger.. nouja ga mn dochter naar school brengen en een wandeling maken misschien helpt dat

6. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Hier in Leeuwarden weer een goede nacht gedraaid. Behalve wat stijfheid bij het opstaan eigenlijk amper klachten. Ik kan nog wel een maand zwanger zijn hoor, zo gaat het prima. Lastige is alleen dat ik nog steeds heeeeeeeel benieuwd ben naar onze kleine meid!

@ Chiquita: zijn de weeen inmiddels al echt losgebarsten? De 24 uur zijn nu bijna om, dus ik hoop het echt voor je!

@ Mama1984: sneu voor je zoontje dat hij zich zo rot voelde door die prik. Maar ook sneu voor jou dat je hoogzwanger midden in de nacht nog even je bed mocht verschonen! Heb je verder nog wel wat kunnen slapen? Die bekkenklachten klinken ook vervelend.

@ Gwendo: wat vervelend dat je gelijk na de bevalling geopereerd moet worden en die kousen aan moet. Heeft die kans op trombose te maken met je spataderen? Bij ons in de familie zit ook een verhoogde kans op trombose. Tot nu toe heb ik nergens last van, maar om dat zo te houden, moet ik gelijk na de bevalling aan de bloedverdunners. Het lijkt me best vervelend om mezelf zes weken lang drie keer per dag te injecteren met die troep, maar beter dan jouw behandeling. Jakkes!

Ik wens jullie ook voor vandaag weer een prettige dag om te bevallen. En als het nog niet zover is (zoals waarschijnlijk bij mij ook) een heerlijke ontspannen dag! Ik ga straks weer even lunchen met een collega. Wandelen met de hond en ik heb de wasmachine alweer lekker draaiend. Oftewel: ook deze wachtdag komen we wel weer door!

7. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Weten jullie wat het is dat aanstootgevend is aan een zichtbaar zwangere vrouw die de hond uitlaat? :(

Na een paar weken terug al door een zwerver uitgefoeterd en bedreigd te zijn, werd ik net aangesproken door een heel normaal uitziende oudere meneer. Hij klonk alleen helemaal niet normaal, want hij vond het heel vervelend dat je tegenwoordig op straat zoveel verschillende verschijningen zag. Vrouwen met de buik vol, mensen met honden en katten, het kon allemaal maar. En dan werd van hem als nuchtere man maar gevraagd om zich aan te passen. Net als met het eten tegenwoordig, het moet allemaal zo apart. En alles ging tegenwoordig maar om carriere, mensen waren zo leeg. Je kon maar beter te maken hebben met een dier dan met een mens.

Hij werd echt steeds bozer op mij, terwijl ik helemaal niet tegen hem in ging en volgens mij ook echt niets vervelends deed. Ik was echt blij toen hij uiteindelijk doorliep toen ik had gezegd dat het echt niet de bedoeling was dat de persoonlijkheid van mensen kapot werd gemaakt.

Bah, heb er echt een vervelend gevoel aan over gehouden... :(

8. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Hier ook nog niets gebeurd. Ook nog geen voortekenen. Net bij vk geweest. De baby ligt er mooi bij. Het is volgens de vk niet een hele grote baby, ze schat 6 en half pond. Ik voel me nu oook goed en heb heerlijk geslapen.

Wat gaan jullie met kerst doen? Het is nu allemaal wel onzeker. Als de kleine er nog niet is gaan we naar beide families toe. Ik heb nog een kerstjurk van vorig jaar. Geen zwangerschaps maar is in een A-lijn en rekt mee, dus die pas ik denk ik wel en dan met een legging erbij. Ach we zien het wel.

@Mijkeltje: en is je wasmachine gemaakt? Lijkt me zo balen als ie het niet doet.
    @Chiquita: spannend hoor. Hopelijk zet het door.
    @Gwendo: gelukkig geen spataderen hier. Lijkt me erg vervelend.
    @Mama1984: fijn dat je zoontje zich weer beter voelt en naar school wilt. Balen dat je zo'n last hebt van je bekken.
    @Anneke: wat een naar iemand zeg...

9. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Mmm...dat was lekker, net een heerlijk croissantje gehad en vers waldkorn brood van de franse bakker! Dat doet een mens goed :D!
    Vannacht weer een hele tijd wakker gelegen helaas, dus was de hele ochtend dufjes. Mezelf maar even er toe gezet om naar buiten te gaan,kaartjes op de post gedaan en vond dat ik wel een lekker broodje had verdiend hihi!
    Ik ga trouwens komende tijd niet weer zeggen dat ik alweer een paar dagen goed heb geslapen...Iedere keer als ik dat doe dan slaap ik de nacht daarna slecht.

@Pelikaantje,balen he dat er nog weinig voortekenen zijn die op een naderende bevalling wijzen... Ik doe helaas met je mee. Kerst,geen idee, hoop genieten van onze kleine uk!!!
    @Annekevdz, wat een raar verhaal zeg, gelukkig kon je makkelijk bij em weglopen. En fijn dat je je nog steeds goed voelt.
    @Chiquita1, dus niets geholpen...eigenwijsje heb je daarbinnen zitten hoor haha!
    @Mama1984, wat zielig voor je zoontje, wel fijn dat ie gewoon naar school wil. Kan vaak snel overgaan bij kids gelukkig. Dus vannacht nog bedje verschoond...das dan wat minder, maarja.
    Gelukkig heb je niet weer zolang last van je bekken gehad als bij je vorige zw.schappen, nu is het einde gelukkig in zicht!
    @Gwendo, balen dat je er zoveel last van hebt. Hier gelukkig niet heel veel last van spataderen. Hoop dat je snel bevalt, dat zal het iets dragelijker maken.

Het is hier al even rustig he qua babynieuws... Ik ben erg benieuwd wie de volgende zal zijn!!

10. Gwendo

Gwendo Actief lid

9 jun 2009
    106
    0
    0
    effe ego berichtje: wij wonen in spanje en mijn ouders zijn gisteren aangekomen (ze komen elk jaar voor kerst en nieuw). heel leuk nu ook omdat ze net blijven 2 weken voor en na de due date. ik ben gisteren met ze wezen lunchen en was heel gezellig maar vandaag ben ik echt moe aangezien ik niet goed geslapen heb. ik heb ze dan maar gezegd dat ik vandaag thuis blijf - voel me wat schuldig maar denk dat ik naar mijn lichaam moet luisteren. ik heb ook een verkoudheid gekregen met hoofdpijn etc. naar het schijnt neemt de baby jouw imuniteit deze week over en misschien komt het daar door wel. ik ben echt benieuwd of ze al gedaald is. ik voel haar veel bewegen (de hele nacht!) en denk wel dat ze er aan het werken is maar eens ze gezakt zijn, heb ik ook gehoord dat ze niet meer veel kunnen bewegen. we zien morgen wel bij de vk...
    ik voel me zwanger nog wel best goed maar verlang ook wel om die dikke buik niet meer te hebben. ;0)
    oh, en nog een vraagje. hier in spanje moet je een heel dun doorzichtig hemdje kopen wanneer ze geboren zijn. je gebruikt het enkel in het ziekenhuis en dit is om hun huid te beschermen tegen katoen van de bodies en allergieen in het algemeen. ik heb hier nog nooit van gehoord. zo een ding kost wel 30 euro. kennen jullie dit?

11. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    @Gwendo, doorzichtig hemdje....nooit van gehoord! Als je zorgt dat alles is gewassen dan is het probleem toch opgelost? Ik zou het gewoon zonder doen,is jouw verantwoordeijkheid toch?
    Dus ook wonend in het buitenland,vind je het ook erg anders dan in NL? Hoelang woon je al in Spanje?
    Mijn ouders komen deze kant oprijden zodra we bellen dat we in het ziekenhuis zijn, voor hetzelfde duurt het nog even voor de kleine zich aandient en om eerlijk te zijn....ik vind een dikke week met mn ouders ook wel genoeg...

12. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    anneke; wat een naar en ' niet van deze tijd denkend' persoon. Ik kan me goed voorstellen dat het nog in je hoofd blijft hangen.

Gwendo; ik heb nog nooit gehoord van zo'n hemdje...Apart toch dat ieder land zijn eigen 'regels' hanteert met de bevalling.

Mama: wat naar dat hij zo'n last heeft gehad. Hopelijk is het nu over......Mijn dochtertje moet morgen!

Chiquita: balen zeg dat het strippen niet is gelukt!

Juttel; ik ben ook steeds erg benieuwd wie de volgende zal zijn!

Hier; vannacht wederom erg slecht geslapen en vandaag voel ik me niet helemaal top. Misselijk en af en toe voorweeen.... Hopelijk is het een teken dat het nu allemaal niet te lang meer duurt. Na mijn middagslaapje voel ik me wel wat fitter maar het zeurende gevoel in mijn buik en rug blijft een beetje hangen.

xx

13. mamy

mamy Lid

3 sep 2009
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal , pffffff wat duren die laatste dagen toch lang.
    luek om te lezen dat we allemaal de zelfde soort ongemakjes hebben.

Het is wel druk 5 kids maar ze zijn al erg groot de oudste 22 en getrouwd de jongste 9 dus ik heb ook veel gemak van mijn gezin.

ik hoop dat ons nakomertje snel komt.

sterkte allemaal

14. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Dag dames... Ik reageer evne niet op iedereen hoor, maar da's geen onwil, maar 't gevolg van 'n vol hoofd, haha!

@Anneke: ik heb inderdaad ook wel eens gehoord van iemand die aanstoot nam aan zwangere vrouwen. Tsja, je kunt toch zien dat ze seks gehad hebben immers... Belachelijk toch, zulke rare gedachtengangen!!

@Gwendo: nog nooit van gehoord, van zo'n hempje...

@Chiquita: balen zeg, dat 't niet is gelukt.. 'k Heb 't toen met Noot ook gehad; twee keer gestript en 't werkte voor geen meter! Hopelijk werkt je wandelingetje wel!!

@Mamy: joh, wat 'n divers gezin dan zeg, leuk!! En 't scheelt denk ik idd wel als je niet echt meer van die handenbinders hebt, in de zin van veel moeten tillen en luiers en zo...

@mama1984: wat sneu dat je zoontje er zo'n last van heeft gehad. Gaat 't nu beter?

@hier: onze wasmachine was dus idd echt heel erg overleden, vandaag 'n nieuwe gekocht. Wel met behulp van m'n moeder, die ons een gedeelte schenkt en een gedeelte voorschiet, maar ik ben in elk geval weer heel erg opgelucht nu. Ik vind het niet erg om wát was naar m'n moeder te moeten brengen, maar ik zag 't al schitteren dat ik straks beval en ál m'n was de hele kraamweek naar m'n moeder zou moeten brengen... Nu valt dat mee, aangezien de nieuwe machien vrijdag al komt! :D

Vannacht trouwens wakker geworden met behoorlijke voorweeën, ik dacht echt even dat 't al begonnen was!!!

@Noname: hier ook vlagen van misselijkheid... 't Zou wel mooi zijn als 't inderdaad voortekenen waren! ;)

@Pelikaantje: Wij hebben lekker niets gepland met kerst... Wel zo rustig!

15. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Dag dames...

Hier even heerlijk geslapen en met knal rode wangen weer wakker geworden :p..
    Het gaat gelukkig goed met mijn oudste..
    Op school heeft hij er ook geen last meer van gehad en nu is hij met oma mee.

@ gwendo: Nee dat ken ik ook niet.. wat een onzin zeg 30 euro voor dat eventjes.

@ juttel: ooo het water loopt me in de mond met je broodjes :).

@ pelikaantje: lastig is dat he of we nou wel of niet wat moeten plannen met de kerst.
    Mijn ouders willen alleen een kerst-brunch doen met zijn allen... even gezellig samen zijn en we krijgen dan ook een cadeau van hun.
    Ze willen even aanzien vanwege mij waar het dan het verstandigst is om te doen.. bij hun thuis of bij ons.
    Maar ik hoefde nergens voor te zorgen of te doen dus dat is wel prettig.
    Normaal zouden we daar een hele avond zijn en gezellig 's avonds uitgebreid eten, maar dat is voor nu te lastig dus vandaar deze oplossing.
    En als ik lig te puffen op deze dag dan zien we dan wel weer hoe en wat ;)

@ Mamy: dat scheeld misschien idd wel dat de kinderen wat groter zijn.. en wat vinden ze er van dat ze nog een broertje of zusje krijgen?

@ noname: ik had ook vorige week heel veel voorweeen / last van mijn rug.. na vrijdag is het allemaal ineens gestopt :(
    Hopelijk is het voor jou wel een teken dat het niet meer lang duurt ;)
    En voor mij ook natuurlijk :p

@ mijkeltje: ik dacht net aan je!.. dacht even dat de kleine er zou zijn ... maar helaas niet dus.
    Nou dat voelt idd wel prettig dat de nieuwe wasmachine waarschijnlijk vrijdag komt.
    Elke keer sjauwen met was heen en weer is niet echt prettig maar het zou een goede noodoplossing geweest zijn.

16. Gwendo

Gwendo Actief lid

9 jun 2009
    106
    0
    0
    wij hebben ook niets gepland voor kerst en nieuw. zien wel hoe het gaat. lekker thuis. woon al 5 jaar in spanje en hebben het hier wel naar onze zin. denk wel dat het moeilijker gaat zijn met de baby aangezien hier mijn spaanse vrienden wel veel steun krijgen van hun familie mbt babysitting etc. maar ja dat lukt wel allemaal zeker. in irder geval heb ik 5 maandjes samen met haar eerst en dan zien we wel.
    ja er zijn altijd rare types en ik voel ook dat ze naar me kijken nu ik hoogzwanger ben en ik het gevoel krijg dat ik een makkelijk slachtoffer zou zijn voor mijn handtas ofzo te stelen. ik heb ook het gevoel althans hier in spanje, dat met de crisis en kerst in aantocht meer mensen stelen etc. in onze bank vorige week heeft mijn collega een revolver op het hoofd gekregen en dan is hij er met 3000 euro vandoor gegaan. erg he. was wel blij dat het me niet is overkomen want zo zwanger en dat er nog bij, denk niet dat ik het makkelijk zou kunnen verwerken. maar ja, we moeten nu voor de beebs positief en happy denken!!

17. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    gwendo: nog nooit gehoord van zon truitje.... is het gewoon zon dun ding wit van kleur??? want die ken ik wel die heb ik met mn dochter ook gehad ( was ook in het buitenland) maar die kreeg ik gewoon in het ziekenhuis...
    en gewoon naar je lichaam luisteren hor dat snappen je ouders echt wel :) en ja 2 weken is idd lang.. ik weet er alles van nou vind ik 2 weken met mijn vader niet zo erg asl ik iets irritant vind zeg ik t wel.. mar mn schoonouders ander verhaal.. die nemen alles veel te persoonlijk op

anneke: nouja zeg wat ene verhaal.. ik denk dat ik me ook niet mer zo gemakkeijk zou voelen :( maar je had de hond bij ;)

mijkeltje: ik kan geen dag zonder wasmachine.. nou hoop ik dta je bijna alles gewassen had anders krijg je streks wel een hele hoop in 1 keer ;)
    wel fijn dat je een nieuwe hebt gekregen ( gedeeltelijk dan) :)

mamy: ook lekker groot gezin :)

pelikaantje: wij hebebn geen kerstplannen durf ook nisk te plannen.. we zien wel hoe t gaat lopen

hier: vanmorgen dus 3 km gelopen en geknuffeld met mn man ;) ja ze zeggen dat dat ook helpt he hahaha.. nou hoop er maar op.. net nog even een blokje om gelopen met de kids.. en nu maar hopen dat t wat doet.. anders weet ik t ook niet meer... :(

18. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ chiquita: jee 3 km gelopen? .. dat haal ik echt niet.. 3 stappen en ik pies al in mijn broek van het gedruk van de kleine :p...

19. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Chiquita: knuffelen en wandelen schijnt inderdaad te helpen. Hou ons op de hoogte, als het zo is gaan we allemaal de mannen ziek melden en thuishouden denk ik! In ieder geval hoop ik voor je dat het nu opschiet, wat een gedoe niet?

@Gwendo: dat is best gek inderdaad om in een heel ander land de bevalling en alles mee te gaan maken. Dat van dat hemdje heb ik ook nog nooit gehoord, maar als het verplicht is, tsja wat moet je dan he?

@Mamy: als je oudste al 22 is dan heb je inderdaad straks leuke leeftijdsverschillen. Best gezellig denk ik. Wat vonden je kids ervan dat er nog een nakomertje zou komen? Lijkt me ergens ook best gek als je zelf al getrouwd bent en het huis uit en je ouders krijgen nog een kleine.

@Mijkeltje: wat fijn dat je een nieuwe wasmachine hebt. Dit is inderdaad niet het moment voor zulke grappen!

@mama1984: wat lekker dat je oudste weer fitter is en dat jij even hebt bijgeslapen. Doe nog maar even rustig aan vandaag!

@all: inmiddels weer bijgekomen van de verbazing over die gekke kerel. De hond heb ik helemaal niks aan hoor, die vindt alles en iedereen lief en aardig. Op zich een mooie karakter, maar qua verdediging niet heel handig ;)
    En qua kerstplannen: als het hier rustig is, komen mijn ouders en die van mijn man gezellig bij ons eten op eerste kerstdag. Niet al te uitgebreid of bijzonder. Wel gezellig en leuk. En tweede kerstdag doen we dan lekker rustig aan!

20. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    enneke: ooh dus je hond is wel een heel lief beestje dan.. maarja een beetje p;it op dat moment had natuurlijk wel gemogen..

mama1984: ja plassen dat valt mee.. moet juist druk zetten want de beeb die houd alles dicht...hij ligt ergens tegen aan denk ik.. maargoed... ik had t halverwege gehad maarja moest nog terug he hahaha dus moest wel

Deel Deze Pagina