late december mama's! vanaf 15 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jesje08, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    @Sanka: GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON, LUUK! Lekker van hem genieten! Fijn dat alles vlot en goed is gegaan!
    Advies voor de knip, met ijscompressen koelen (maandverband nat maken en in een plastic zakje in de vriezer doen, daarna met een washandje oid tegen de knip aanhouden) en er toch bovenop gaan zitten zodat de drukverdeling goed is en het blauwe plek eerder slinkt. Even doorbijten, maar het helpt echt. Evt.kun je arnicadruppels halen. Deze adviezen gaven we altijd in het ziekenhuis.
    @Mama van vier, balen van je voeten,zou toch 's nachts even een kussen onder je voeten leggen. Had gisteravond olifantenvoeten, maar ze zijn nu weer mooi 'slank'.
    @Annekevdz, fijn dat je rug is opgeknapt. Veel plezier in de stad.
    @Dior, hier nog iemand die de boom alleen mag optuigen, maar vind het niet zo heel erg hoor om te doen. Slaapt Dex 's nachts al een beetje door? En hoe gaat het nu met de BV?

Alweer 39 weken...het GROTE MOMENT komt dichterbij, wanneer zou het gebeuren???? Ukkie je bent welkom hoor!!!

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Goede morgen!!!

Hahah nee hier nog niet bevallen ...
    Ik kom later misschien er nog op.. ga me even een beetje optutten en wallen wegwerken :p...
    Zo even een extra slaapzak halen voor de jongste...als het me lukt en anders blijf ik in de auto zitten.

@ Chiquita: mooie foto idd :)

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Gefeliciteerd met Luuk, Sanka!!! Vervelend dat je zo'n last van je knip hebt! De tips van Juttel zijn idd top, weet ik van m'n vorige bevalling. (Niet dat ik toen tips van Juttel kreeg, maar wel van m'n kraamzorg, haha). Lekker van je ventje genieten en we hopen natuurlijk allemaal op 'n mooie foto van 'm! (Als je weer beter kunt zitten dan he!!)

Enneh... [beetje-jaloers-modus]Ik wil oohoohooohooohoook! [/beetje-jaloers-modus]

@Anneke: fijn dat 't beter met je rug gaat!

@Chiquita: ik blijf verwachten dat jij de volgende bent hoor... :)

@mamavanvier: wat naar dat je zo'n last van je voeten hebt... Ik begin 't nu pas voorzichtig te merken aan m'n handen; 'k kan bijna geen gitaar spelen... :(

@hier: lekker uitgeslapen vandaag. Gerommel heeft dus niets in gang gezet. Ik ga er ook maar niet meer van uit.

4. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Sanka, gefeliciteerd met de geboorte van Luuk!
    Geniet van jullie kleine man!

5. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Mijkeltje: dat gitaar spelen lukt mij ook niet, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit heb gekund ;)

@mama1984: weer slechte nacht gehad? dat je de wallen moet wegwerken?

@Juttel: het kan nooit lang meer duren moet je maar denken!

@all: lekker de stad in geweest. Bij de Xenos een ooievaar gekocht, zo een die door het raam lijkt te vliegen. De jongen achter de kassa vroeg me wanneer ik uitgerekend was en schrok nogal toen ik zei: maandag. Blijkbaar wordt er dan niet meer van je verwacht dat je lekker shopt. Nou moet ik ook zeggen dat ik om de twee winkels ongeveer een pauze nodig heb, maar dat maakt niet uit. Voor het eerst in tijden geen babykleertjes gekocht trouwens bij het shoppen. Alles wat ik leuk vond hadden we al ;)

Nou dames, prettig weekend verder. Ik ga maar even verder met de gewone boodschappen!

6. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    anne: hopen dat je de ooievaar morgen in de tuin kan zetten ;)

SANKA GEFELICITEERD MET JE ZOON LUUK!!! geniet er lekker van...
    hoop dat de kniop snel beter wordt kan idd pijn doen

mijkeltje: ik ga gewoon de laatste zijn die bevalt.. let maar op...

knip: ik heb weer al mn zooi uit t buitenland laten komen die kreeg ik bij de bevalling van mn andere 2 kids maar hioer hebben ze het niet.. een soort ontsmettingsspray voor de knip of scheur( mocht t gebeuren) en ook verdovingsspray dat is zeker aan te raden als het erg pijn doet om naar de wc te gaan .. dus alles staat hier klaar..

verder is het vreselijk koud vind ik dan.... vanmorgen met dekids op de slee geweest nou ja ik mocht de slee trekken ;) en net boodschappen gedaan ontzettend druk natuurlijk... nu veel krampen en harde buiken maarja ik geloof er niet echt in dat er wat gebeurt... ik ga er maar vanuit dat ik 22 dec weer op controle mag naar het zh :(

7. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    @Runner: Ik zie nu pas dat je bij je banner Brusje hebt staan. Ik hoop dat je weet dat dat betekent dat het gaat om een broertje of zusje van een kind met psychische problemen. Aan de andere kant hoop ik dat ook weer niet en vond je het gewoon een leuk woord.

Vannacht toch maar die kussen proberen, dan maar met mijn voeten er regelrecht op... Ik loop nu maar op slippers, die hebben klitteband om het te verstellen. Mijn laarzen krijg ik dus echt niet meer aan (ja mijn tuinlaarzen, maar zo charmant staat dat niet onder een kerstrok).

Grappig Anneke dat die knul verbaasd reageerde. Had je moeten zeggen dat je al een week na tijd was ... dan had ik zijn kop wel willen zien. Hihi...

Ik ga de was doen....

8. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    mamavanvier: ik denk dat runner gewoon boertjes of zusje bedoelt.. dus brusje.. ;)

anne: lees nu pas het kassa verhal.. hahaha.. ja zo zijn er meer. vorige week op t kerst feest van mn man zegt een collega van hem je ziot er nog vrij ontspannen bij zo op t eind.. ik zeg ja wat moet ik dan paniek gaan lopen zaaien hahaha

9. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    SANKA gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Luuk.
    Geniet ervan!!!

10. mamma van vijf

17 jun 2009
    137
    0
    0
    @Chiquita: Ja, dat hoop ik ook. Maar officieel betekent het broertje of zusje van een kind met een psychische handicap.

Daarom hoop ik dat ze het gewoon een leuk woord vindt:D:D

11. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    #2791 Pelikaantje, 19 dec 2009
    Laatst bewerkt: 19 dec 2009
    Brrrr.....zo koud buiten.
    Wel even naar buiten geweest. Ik heb alleen geen passende winterjas meer. Dus ik heb er een aan met twee rits sluitingen zeg maar en dan onderste ritssluiting naar boven zodat mijn buikje er uit steekt. Dan een dikke fleece trui eronder en een sjaal over mijn buik (snappen jullie het nog :(). Ziet er niet uit maar ga toch echt geen nieuwe jas meer kopen.

@MissFlower: wat een leuke foto's van je kids :)
    @Chiquita: ook al zo'n mooie foto! Duurt wel lang bij jou zeg...had ondertussen wel verwacht dat het begonnen was.
    @Mamavan vier: wat vervelend dat je zoveel vocht vasthoud
    @Juttel: jippie 39 weken! Nu gaat het echt snel.
    @Anneke: hier ook een ooievaar. Heb een tijdje geleden een hele grote opblaasooievaar gekocht bij de Dirx. Was toen in de aanbieding. Staat al opgeblazen en al in de babykamer. Dus kan zo naar buiten toe.
    @Mijkeltje: jij al bijna op je uitgerekende datum, maar nog niets dus...

Gisteren trouwens nog een kerststukje van mijn collega's gehad. Werd thuisbezorgd. Wel lief dat ze aan me denken. Verder geen kerstversiering in huis. Beetje saai maar we hebben er allebei geen zin in. En kerst vieren (als de baby er nog niet is) bij onze families.

12. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Pelikaantje: mocht je toch nog graag een winterjas willen die dicht kan... ik heb er eentje gehaald bij de Zeeman voor maar liefst 10 euro. Het is een niet echt mooi jack, maar met dit weer is het toch wel heel erg fijn!

13. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @sanka: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Luuk! wat jammer dat je zo'n last van de knip hebt, dat had ik gelukkig niet.

En een tip voor de aambei (bedoel je toch met ei? die had ik ook namelijk) een appelstroop compress! je doet wat appelstroop in een plastic zakje en in de vriezer. Appelstroop word namelijk niet hard en vormt dus mee naar je kont.. een stuk aangenamer dan iets wat wel hard blijft.. ik deed het in een hydrofiele luier anders was het wel erg koud! Verder paar keer per dag smeren met curanol en na 4/5 dagen was hij al enorm geslonken.. hij had wel de grootte van een rijksdaalder dus ging heel snel

@dior: nee dokter is niet gekomen gister maar die komt gewoon op huisbezoek vanwege geboorte kyran.. hoe gaat het met jou en dex? hoevaak drinkt hij en snachts?

@mama van vier: nog nooit van gehoord en ik gebruikte het ook als samenstelling van een broertje of zusje

@all: kreeg vandaag een kerstkado binnen van mijn werk.. een cadeaukaart van de V&D van 25.- altijd leuk:D

Verder poging gedaan om buiten te spelen met me dochter maar brrr was is het koud zeg en het sneeuw is veels te korrelig om er iets van te maken jammer genoeg..

14. mamma van vijf

17 jun 2009
    137
    0
    0
    @Miss Flower: Het maakt mij ook niet uit, maar je weet nu de betekenis. Ik weet dat om dat ik zelf vier kinderen heb met een beperking (autisme, ADHD.. noem maar op).. dus praat ik vaak over brusjes. Zelf vind ik het een lief woord en mag iedereen het gebruiken. Alleen de ouders van een kind met een beperking, zullen waarschijnlijk denken dat jij er dan ook eentje hebt. Maar verder.. lekker gebruiken hoor!:);)

15. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @mamavanvier: nee het is goed dat je het even meld want wist het idd niet en kan voor anderen misschien wel heel anders over komen

16. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hoi Hoi, lekker veel gekletst hoor :)... maar ik kan het helaas niet onthouden.
    Vandaag al de hele dag (voor) weeen.. ze zijn al best pijnlijk en gaan samen met rugweeen.
    Het is een tijd om de 8 minuten dan zakt het weer even af en dan zo ineens zijn ze er weer.
    Mijn buik is ook loei zwaar en de kleine is ook wat rustiger dan anders.
    Bij iedere stap die ik zet heb ik harde buiken..
    Wel vermoeiend hoor zo de hele dag..maargoed we moeten het maar gewoon af wachten of het door zal zetten of dat het voorweeen blijven.

17. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    @Mama19884, Spannend!!! Hoop voor je dat het nu doorzet!! Succes!
    @MissFlower, altijd leuk zo'n kerstcadeautje!
    @Pelikaantje, ja koud he?! Maar ook wel weer lekker dat winterse weer. Mijn jas kan ook al tijden niet meer dicht. Vest aan,jas er over bovenste knopen alleen vast en een dikke sjaal, gaat best goed, :D.
    @All, las net op het forum van de decembermama's dat Chiquita erg pijn in haar buik had en naar het ziekenhuis is voor controle...ben benieuwd. Succes Chiquita1!

Hier redelijk actief,voor zover dat nog kan, haha. Boodschappen gedaan, gedweild en allerlei spullen uitgezocht, weggegooid en opgeruimd! Voelt goed! Vanavond maar lekker rustig aan.

18. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    @Pelikaantje: idd, morgen is mijn uitgerekende datum... Bij Noot ging ik er twee weken overheen en de VK zei ook al 'hou er maar rekening mee dat jij gewoon lang draagt'. Niet echt joepie... Daarbij heb ik ook al van andere VK's weer gehoord dat dat verschilt per kind en niet zo zeer per vrouw... Nou ja, ik zie wel... Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat het 'ineens' begint of zo, want ik heb af en toe wat voorweeën, maar da's -vind ik- te verwaarlozen... Meer niet...

Over jassen gesproken: ik heb gewoon een jas van m'n man gebietst. :D

@mamavanvier: ik ken 't woord brusje ook voornamelijk als gewone samenvoeging van broertje en zusje. Maar vaak worden er idd ook brusjes van kinderen met adhd oid mee bedoeld...

@MissFlower: kijk, dat zijn de leuke cadeaubonnen! Bij mijn man op 't werk doen ze niet aan kerstpakketten, dus wij krijgen idd ook een v&dbon. :)

@Dior: hoe is 't met jou en je zoon? Alles goed?

Hier vandaag maar weer meegeweest boodschappen doen en even de stad in gewandeld. We moesten nog een badthermometer hebben namelijk.
    En nu is 't rustig. Manlief en dochterlief hangen samen op de bank en ik zit 'n spelletje mahjongg te doen, poes ligt er gezellig bij...

19. Gwendo

Gwendo Actief lid

9 jun 2009
    106
    0
    0
    waaw ik kan alle boodschappen ook niet bijhouden maar de fotos van de kids zijn prachtig. ook de foto met de buik. ongelooflijk mooi! Sanka, hartelijk gefeleciteerd met luuk! ik kan ook niet wachten om de fotos te zien! super!
    hier meer harde buiken en vooral snachts krampen. ook meer naar het toilet. record van 9 keer gehaald vorige nacht! de datum is 29 december. de 23ste moet ik weer op controle naar de vk dus we zien of er verandering is... heb ook lage rugpijn en mijn been met mijn uitbulkende aders wordt steeds mooier maar ja hoort er bij...ga even een lekker ligbad nemen nu denk ik want het is echt wel koud hier (ja zelfs in spanje). wens jullie fijne avond en ben ook benieuwd wie de volgende is.
    by the way, dank voor de knip pijn oplossing. zal ik onthouden.
    ander vraagje zijn jullie van plan de baby in slaapzak te zetten of in te wikkelen met dekentje in het begin?

20. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ juttel, lekker is dat he als je weer vanalles hebt kunnen doen.. nu lekker rustig aan doen dus ;)

@ mijkeltje: jij dus ook weg geweest.. was het te doen door de stad lopen?.. morgen ben je 40 weken he?

@ Gwendo: Ehm bedoel je als de kleine in bed ligt?

Ja ik hoop ook dat het doorzet maar ik ben bang van niet..
    Het is zo wisselend.
    Net een hele tijd om de 5 minuten gehad en zelfs een lange wee van 1,5 minuut.. maar nu is het weer even afgezakt.
    Ik heb ook geen idee hoe het begint als je met weeen zou beginnen.. ? of het dan ook zo wisselend is of dat je gelijk al regelmaat hebt?... maarja ik denk dat dat ook weer verschillend is bij iedereen toch?
    Bij mij begon het alle 2 de keren namelijk met vliezen breken en als het dan begint weet je het gewoon.
    Ach ik ga er gewoon vanuit dat het niet door zet en dat het gewoon voorbereidingen zijn ;)

Deel Deze Pagina