Gefeliciteerd Anneke met jullie dochter Ronja. Beenweeën zijn inderdaad heel vervelend, die zijn niet op te vangen (weet er helaas alles van). Ik wens jullie een hele fijne kraamtijd. Geniet er lekker van.. dat hebben jullie na het harde werken wel verdiend.
***Klaagberichtje*** Blehhhh.....ik zit er een beetje door heen nu, ik wil ook bevallen... Krijg steeds allemaal berichtjes van mensen dat ik nog even door moet zetten, etc. Ook wel hele lieve berichtjes hoor, maar ik wil gewoon bevallen!!! Net ook nog een telefoontje gehad van m'n zwager dat m'n schoonzusje (ook een goede vriendin van mij) vanmiddag is bevallen, terwijl ze eigenlijk nog 2 weekjes moest.... Natuurlijk heel fijn dat alles goed is gegaan, maar ik wil ook zo graag. Klinkt misschien allemaal een beetje ego, maar kan er even niets aan doen, sorry. Thanks voor het 'luisteren'. ***Einde klaagbericht***
@mama 1984 Nou dat klinkt allemaal heel erg goed gelukkig @runner Gelukkig is de kleine nu alweer aan het bijkomen.En wat een knappe kanjer zeg @elmo GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON BEAU geniet er maar van, zal vast geen probleem zijn. Lekker bolle toet heeft tie Ook de andere foto's met kids zijn erg leuk nu heb je 3 schatjes. @noname Gelukkig krijg de beeb niks mee van jouw kwaaltjes.Rust maar goed uit voor maandag! @Mijkeltje Wat betreft je been geen idee, ik hoop dat dit kwaaltje gauw over is bij je. @annekevdz GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER RONJA, zo snel al iets laten weten knap hoor. Rust maar goed uit zo na de bevalling en geniet maar lekker van je baby @Juttel Cherm ik heb met je te doen kan me heel goed voorstellen dat je graag NU wilt bevallen, en dat hoop ik dan ook voor jou en voor de andere late december mama's die nog niet bevallen zijn dat jullie zo GAUW MOGELIJK zullen bevallen, en we jullie verhaal kunnen lezen en de foto's van jullie kleintjes kunnen bewonderen. En het hangt in de lucht de een na de ander komt dus ik denk/hoop dat het heel besmettelijk is en jullie gauw de weeen weg liggen te puffen om even later jullie klein wondertje kunnen vast houden. Eeen hele dikke knuffel, en klaag maar zoveel en vaak je wilt dat mag hier allemaal
Wat 'n pupke, Anneke!! De eerste foto is erg ontroerend!! @Juttel: groot gelijk dat je even lekker klaagt toch? Tuurlijk wil je bevallen!!!! Ik denk dat we hier allemaal goed weten hoe je je voelt, dus je 'klaagt' maar 'n end weg!!
@ Anneke: gefeliciteerd met Ronja!! Lekker genieten nu! En been weeen ik weet ook hoe ze zijn.. ik heb ze bij alle 3 gehad.. Ik had trouwens alle soorten .. rug, been en buik weeen .. auwww! @ Juttel: ik kan me dat heel goed voorstellen hoor... op een gegeven moment wil je gewoon niets liever dan bevallen. Ik werd ook gek van die telefoontjes, berichtjes, krabbels, smsjes.. Iedereen bedoeld het verder wel goed... maar je hebt er zelf gewoon geen zin meer aan om erop te reageren. En ik was niet eens overtijd . Klaag maar lekker even hoor...
Anneke: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Ronja.... (leuke naam trouwens) Hele leuke foto's..... Ik wil ook!!!!!!!! Juttel: Ik snap helemaal dat je er doorheen zit. Hier nog 1tje..... (als ik uitga van mijn andere uitgerekende datum ban ik vandaag 40 weken) pfff. Slapen s'nachts wil ook echt voor geen meter. Volgende week moet mijn man ook weer aan het werk dus das ook best jammer. Ik denk ook echt dat deze ook niet zonder inleiding tevoorschijn komt. Grrr... Vandaag voel ik voor het eerst wat verbetering en ben ik wat minder benauwd. Hopelijk zet dit deze x wel door. xx
@annekevdz Alweer zo'n schatje @marijke2 GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER EMSEE aparte naam, geniet er maar van en rust lekker uit.
Hallo Zo onze kraamweek zit er helaas al weer op. Wat gaat zo'n weekje hard he? Helaas is het niet zo gegaan zoals we gehoopt hadden . Ik zou nog even uitleggen wat er gebeurd was. Toen ik net thuis was kwam de kraamhulp. Ik moest eerst even aan haar wennen... ze was zo ontzettend druk en aanwezig en erg gaotisch. Maar ik dacht wie weet valt het wel mee. Nou dat bleek na 5 minuten al niet meer zo te zijn .. Ze schreeuwe over de overloop naar mij (ik lag op zolder) om iets te vragen... ik ergerde me heel erg aan haar. Ze kwam bij me zitten en bleef maar zelf praten .. ik kon er niet tussen komen.. ze vertelde over verschillende gezinnen waar ze nu werkte en wat ze daar meemaakte. OP een gegeven moment is ze ergens om een hoekje op onze kamer achter de commode gaan zitten om vanalles in te vullen en als ze wat te vragen had kwam ze niet naar me toe maar deed dat vanuit daar. Ik vond het erg onbeleefd. Mijn man kwam binnen dus ze stellen zich aan elkaar voor en 5 minuten later komt ze bij ons staan. Zegt ze ineens tegen mijn man... jeeee wat zie jij eruit!!, slecht geslapen ofzo? lijkt net of je een knal op je oog hebt gehad. Mijn man probeerde haar nog uit te leggen dat hij van zichzelf al wat donkere kringen onder zijn ogen heeft vanwege dat hij half surinaams is (huidskleur). Zegt ze erachter aan.. ooo maar daar hebben ze tegenwoordig ook allerlei make-up voor. Ik vond het heel erg... je kunt een hoop zeggen maar niet zo op een botte manier als deze nadat je iemand 5 minuten kent. Nou toen had ze het bij mij eigenlijk al verpest. Toen was het tijd voor mijn controles... Ze mete mijn pols... gggg zegt ze wat gek... toen mete ze mijn temperatuur en zei '' je gaat nu toch geen scheet laten he? want ik zit achter je'' Ik zei doordat ik gewoon schrok van haar manier '' nee hoor zou ik niet doen'' Normaal had ik er wel wat anders op gezegt maar nu overviel ze me echt. Nou toen ze de temp eenmaal had gemeten nadat ze wel tig keer tegen mij had gezegt dat dat ding niet goed was en het niet goed deed dat ik wel erg apart ben.. Lage temp en volgends haar ook een rare polsslag. Toen zei ze ineens '' oja ik ga zo weg want ik moet de mex griep spuit halen. Zonder overleg of iets heb ik dus een uur gemist aan zorg. Toen kwam het mooiste wat bij mij de druppel echt deed overlopen. Ze zei dat ze voor morgen geen weegschaal had want die stond bij haar andere gezin. Ik zo oke.. Nou zegt ze dan doen we het toch even zonder!.. Ik zo neee want ze moet wel gewogen worden want dat moet in de gaten gehouden worden..jaaa zegt ze dat weet ik.. Heb je geen keukenweegschaal vroeg ze?... of een gewone weegschaal van jullie? Ik ja die heb ik wel maar daar kun je zo'n klein babytje niet op wegen. OO zegt ze nou ehm zou ik die van de buurvrouw niet kunnen lenen die heeft toch ook kraamhulp..? Ik zo jaa dat klopt maar ik weet niet voor hoelang en het is noterbene van een andere organisatie. Nou zegt ze kan je man dan niet er een halen bij de thuiszorgwinkel? Ik zoo nee dat lijkt me niet want hij is er nu niet en is nog druk genoeg met andere dingen regelen. Oo zegt ze nou ja ik probeer wel wat te regelen. Ze was nog niet weg en mijn moeder die er toen nog was kwam boven en ik ben meteen in huilen uitgebarste... Wat een vreselijk mens... Mijn man kwam thuis en hij had ook al door dat ik het niet zag zitten... ik was totaal overstuur door die vrouw. Mijn moeder en man zeiden meteen al ... bel maar naar de organisatie dat je haar niet meer wil. Dus dat heb ik gedaan.. Ze vonden het allemaal heel erg raar en ze word er op aangesproken... ik heb alles moeten opschrijven zodat het op papier staat. Daarna kreeg ik een hele fijne hulp.. en ook de laatste 2 dagen was een fijn persoon.. Toch ben ik er heel erg verdrietig om..ik kom gelukkig thuis en na dat die vrouw er was geweest was ik volkomen overstuur. Zo hoord de kraamweek natuurlijk niet te gaan
@Marijke: gefeliciteerd met jullie dochter!!! @mama1984: wat 'n raar mens!!! Ik zou dan idd ook gelijk de kraamzorg gebeld hebben, want dit is echt idioot gewoon!! Jammer dat dat dan zo'n stempel kan drukken zeg! Gelukkig heb je de laatste dagen wel fijne kraamhulpen gehad!
@Marijke: gefeliciteerd met je kleine meid! Gaat alles goed? @mama1984: dat klinkt echt vreselijk zo'n kraamhulp. Echt goed dat je voor jezelf bent opgekomen! @all: dank voor jullie felicitaties! Ronja doet het erg goed, geeft zo nu en dan een huiltje als ze wil eten, maar slaapt ook gewoon heel lief en lekker, vindt het heerlijk om op schoot te zitten en tegen ons aan te liggen. Ik ben zo blij met haar!!! @degenen die nog niet bevallen zijn: nog heel even doorbijten, het is straks zo de moeite waard!
Lieve meiden Op 28 december is om 9.39 uur na een snelle bevalling (5 uur) onze dochter Robijn geboren. Ze weegt 3550 gram en is 52 cm lang. Foto's en het bevallingsverhaal volgen nog. Liefs, Pelikaantje
Anneke, gefeliciteerd met jullie Ronja! Marijke, gefeliciteerd! Geniet van jullie kleine meid. Mama, wat een heks! Ik had ook zo'n enorme kut de eerste dagen, achteraf heb ik spijt dat ik niet gebeld heb voor een ander. Maar ja, je bent zo labiel als de pest he. Jonathan was veelste veel afgevallen maar ik kreeg van haar totaal geen begeleiding wat betreft het voeden. Heb het wel aan haar aangegeven maar dat maakte het niet gezelliger tussen ons. Ze zat veel liever beneden te bellen of te lezen... Had het constant over haar zelf en haar dochter die zwanger is van een 2-lig. Mijn nicht die op visite kwam en 32 weken zwanger is kreeg van haar uit het niets te horen dat haar dochter het veel zwaarder heeft dan zij. Waar haalt ze het vandaan? Ik had ook liever mijn kraamtranen gebruikt voor mijn gezin ipv me zo druk te maken om een kraamverzorgster. Vandaag en gister een andere meid geweest, wat een verschil! Ik kreeg opeens fruit en ze is met Ruben een wandelingetje gaan maken toen ik op bed lag. Nu ook hier weer afgelopen en mogen we het allemaal weer zelf gaan doen. Pelikaantje, jij ook gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! (hoe spreek je haar naam uit? Gewoon zoals je het schrijft of met een i?)