late december mama's! vanaf 15 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jesje08, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    Owwww, nog meer baby´s.. wat heerlijk. Hier nog niets hoor. Maar ze waren allemaal laat bij mij. Vanmorgen kreeg ik mijn laarzen niet meer aan, zo dik zijn mijn voeten. En daarna nog heel veel boodschappen halen en zo nog beginnen aan de taart voor mijn zoon die morgen 10 wordt. Dus baby is welkom, maar vandaag nog even niet.

Alle nieuwe mamma´s van harte gefeliciteerd met jullie kleintjes. Ik geloof dat jongens en meisjes nu aardig in evenwicht zijn?????

Ik ga nog even ploffen met de voetjes omhoog en dan aan de taart beginnen. Zucht.

Jullie een hele fijne avond gewenst!

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Pelikaantje: gefeliciteerd met kleine Robijn!

3. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Marijke en Pelikaantje.... gefeliciteerd met de geboorte van Esmee en Robijn!!!! En nu op die roze wolk en genieten....

x

4. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @marijke en pelikaantje: gefeliciteerd met jullie dochters!!

@mama1984: jemig wat een naar mens zeg! goed dat je gebeld hebt hoor!

5. Gwendo

Gwendo Actief lid

9 jun 2009
    106
    0
    0
    allemaal gefeleciteerd en oh wat een mooie foto's en prachtige namen! ben heel blij voor jullie.

Juttel, ik begrijp je klaagberichtje. ik wil ook ons babytje ontmoeten en bevallen...we moeten nog even volhouden. duurt niet lang meer. ik probeer me zoals mama van vier al zei op andere dingen te concentreren zoals schilderij maken voor baby kamer, boeken lezen, tv series kijken, lunchen met een vriendin, etc. dat helpt wel een beetje om er niet altijd aan te denken. ik slaap ook heel slecht en moet smorgens na het ontbijt direct weer in bed want ben geen mens. morgen moet ik naar de vk moet ik voel dat ze nog steeds niet is ingedaald... veel moed en knuffels!

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hoi Hoi,

Ja het was echt vreselijk die eerste dag.
    Het voelt ook alsof ik mijn dochter te kort gedaan heb... dat gevoel is een beetje lastig te omschrijven.

Ik heb via een brief een klacht in gedient na dat mijn andere kraamhulp ook al een klacht had ingedient.
    Vanavond heeft de leidinggevende mij gebeld om te weten wat er precies gebeurd is.
    Ik heb haar alles verteld en ze stond met haar mond vol tanden en ze zei ook.. je wil nu mijn gezicht niet zien.
    Ze was volkomen sprakenloos en zei direct dat dit niet zo mocht.
    Ze vond het vreselijk en ze zei dat dit grote gevolgen zou hebben voor deze kraamhulp.

Door de eerste dag was ik erg gespannen en verdrietig.
    Ons meisje merkte dit aan mij ... de borstvoeding kwam nog niet echt op gang dus ons meisje viel iets meer af dan mocht (wel nog binnen de norm) waardoor ik een borstkolf moest huren zodat we de afgekolfde melk via een lepeltje toch als extra konden geven en meteen even mijn borstvoeding op gang konden gaan zetten.
    Gelukkig kwam dat na 1 keer kolfen al op gang...Kon meteen de hele buurt wel voeden :)...had meteen ook stuwing en kon flesjes vol vullen die nu in de vriezer staan voor als ik het een keer nodig zou hebben.
    Ons meisje kwam de volgende dag ook weer lekker aan wat mij weer gerust stelde.
    Ik heb nu zelfs zo veel voeding dat het voor haar heel erg hard gaat en het echt haar mondje in word gespoten... moet soms echt even wat extra voeding eruit drukken zodat er geen pijnlijke plekken ontstaan.

De leidinggevende vroeg hoe ze ons tegemoed kon komen om ons verdriet een beetje te doen verzachten.. ze vond het namelijk zo verschikkelijk.
    Ze wilde ik iedere geval het huren van de Borstkolf vergoeden en de extra uren die daardoor erbij kwamen.
    En of ik het daar mee eens was.
    Moet ook zeggen dat we daar al heel erg blij mee zijn want dit was al zeker zo'n 70 euro.
    En ja wat kunnen ze verder nog voor ons betekenen?... ze kunnen het stukje verdriet toch niet weghalen.
    Ik ben al blij dat ze ons op deze manier een beetje willen tegemoed komen.
    Nu kunnen we daar weer wat leuks mee gaan doen met ons gezin.

Jee een heel verhaal geworden, maar ik moest het ook allemaal even kwijt omdat ik hier toch de hele week mee heb gezeten.

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ mama van 4: vervelend is dat he die opgezette voeten.
    Ik had het ook zo ontzettend erg bij mijn oudste...
    Nu gelukkig geen last van gehad.... ik ben trouwens deze hele zwangerschap niet zo opgezet geweest.. en dat had ik bij mijn jongens wel.

@ all: Ik ben zo verlieft op mijn meisje :D... ik kan mijn ogen niet van haar afhouden :D..
    Papa is ook zo trots en het is echt zijn prinsesje!
    Mijn jongens zijn ook zo blij met haar.
    Vanmorgen was mijn zoontje net wakker en zegt hij '' mama?... wat voor kleertjes doet ze vandaag aan? '' dus ik laat het hem zien en zegt hij '' oooo wat mooi''
    Hij zei laatst dat hij helemaal verlieft op haar was :D

Ons meisje doet het verder heel erg goed.... is alweer lekker over haar geboorte gewicht.
    Ze is lekker tevreden en slaapt goed...ze had zelfs al 2 keer de nacht doorgeslapen.
    Morgen komt voor de laatste keer de Vk langs..
    Zo nu maar richting bed zo...

Hopelijk morgen weer meer baby's geboren :D

8. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Hier na een slapeloze en (helaas nog steeds benauwde) nacht alles nog rustig......Dit wordt vast een 2010 kindje

x

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi meiden
    hier even een berichtje van ook een december mama
    ik wil iedereen die bevallen is feliciteren met de geboorte van jullie beebjes :D
    en iedereen die nog aan het wachten is, heel veel succes met de laatste loodjes!
    er is een mamatopic voor de decembermama's
    wie weet kom ik jullie daar nog tegen ;)

iedereen alvast een fijne jaarwisseling en een gezond, gelukkig 2010!

10. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    @Alle nieuwe babys, Welkom!!! Moeders gefeliciteerd!! (ben het even kwijt....)
    @mama1984, balen zeg van je kraamzorg, maar blij dat je wel begrepen wordt en dat ze je klacht serieus nemen. Gelukkig is ze niet de hele week gebleven.

Hier alles nog rustig, wel af en toe een harde buik, wat ik eerder niet zo had,maar dat is dan ook alles. Heb niet het idee dat uk alis ingedaald, dus zal nog wel even duren. Vanmiddag naar het ziekenhuis voor controle en ben heel benieuwd wat ze daar gaan zeggen. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze wel met een plannetje komen. En anders gaan we zelf wel aangeven dat het niet te lang meer moet duren, heb echt het gevoel dat mijn lichaam nu steeds meer gaat protesteren....
    Nog even afwachten wat ze gaan zeggen! Als ik er een paar dagen niet ben dan ben ik ws in het ziekenhuis gebleven...Wie weet! (maar ga er niet vanuit dat ik moet blijven)

Moet heel eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik niet de enige ben hier die nog zit te wachten. Voor jullie ook veel succes met de laatste loodjes, onze tijd komt ook snel!!

11. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    Ik was zoooo moe toen ik gisteren naar bed ging, maar ik heb tot half zeven geen oog dichtgedaan. Gats wat een nacht. Door de kussen op het voeteneind had ik last van mijn bekken en zonder die kussen van mijn voeten. Om half vijf wilde ik naar beneden, maar daar is maar weinig te doen (en koud), dus ben ik in bed gebleven.

Tegen zeven uur toch in slaap gedonderd, komt mijn zoon me voor achten al wakker maken... zucht... tja. hij is jarig, kan ik moeilijk zeggen dat dat niet mocht.

Om half twaalf naar de vk, hopelijk voor de laatste controle, anders de op één na de laatste. Vandaag nog lekker een verjaardag vieren, morgen oud jaar en overmorgen dan nieuwjaar.. en dan... daarna... please please... mag ze komen. Maar hoop toch nog wel wat nachten te kunnen slapen (moet sowieso minimaal drie keer eruit om te plassen).

Ik ga me douchen.. moet toch wakker lijken als er bezoek komt...
    Jullie allemaal een hele fijne dag vandaag.

Groetjes, half wakende/slapende moeder ;)

12. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Kan het niet meer bij houden wat fijn al die nieuwe beebjes.

Allle kersverse moeders gefeliciteerd. :D

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hopelijk gaan de laatste loodjes meevallen voor de dames die nog moeten bevallen...

En inderdaad, 't is nu toch echt 'n hele serie beebjes geworden. Leuk hoor, de ene na de andere die aan 't bevallen ging/gaat! :)

14. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @mama 1984 Als ik jouw verhaal zo lees ben ik blij dat ik geen kraamhulp hebt gehad, wat een raar mens.Goed dat je een klacht in hebt gediend!

@Pelikaantje GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER alweer een mooie naam erbij die je niet vaak hoort. Rust lekker uit en geniet van jullie dochtertje.

@runner wat zijn er toch veel nare verhalen over kraamverzorgers, ik heb dus niks gemist.

@mamma van vier gefeliciteerd met de 10e verjaardag van je zoontje, en laat de taart smaken.En succes bij de VK

@Gwendo Hoe was het bij de VK?

@Caruli thnxs voor de tip, en jij nog gefeliciteerd met Mitchell

@Juttel succes in het ziekenhuis vandaag, ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

15. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    Kijk eens Dex nieuwe foto

16. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    Dex's hand in die van papa

17. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    wauw mooie foto's dior!

18. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wat 'n menneke al hè... Leuk hoor!!!

19. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik had trouwens een tipje voor als je je baby wilt fotograferen met flits. Sommige baby's schrikken hiervan, omdat het erg fel licht is... Als je dan een wit a-4tje voor je flitser houdt (kan ook gewoon bij snapshotcamera's), verdeel je 't licht beter. Geeft gelijk mooiere schaduwen trouwens...

20. Gwendo

Gwendo Actief lid

9 jun 2009
    106
    0
    0
    Hoi allemaal,

-Dior, prachtige fotos!
    -Mama 1984, goed dat ze je klacht zo serieus hebben opgenomen en dat ze er wat aan doen. het emotionele kan natuurlijk niet meer teruggegeven worden maar probeer het te vergeten. zo moii hoe je schrijft dat jullie allen zo verliefd op haar zijn. prachtig beschreven!
    -ik vandaag naar vk en ze is een beetje gezakt met haar hoofdje maar nog steeds niet ingedaald. we zien wat er gebeurd maar als er niets veranderd, heb ik volgende dinsdag afspraak. als dan nog niets, gaan ze een datum zetten voor de week erna om de contracties op te starten. hopelijk gebeurd het op een natuurlijke manier voor deze datum...
    -ik weet niet of ik hier in geloof maar het is volle maan 31 december en ze zeggen dat veel baby's dan geboren worden. weet niet echt waarom maar laten we zien. het is ook blauwe maan wat niet zo gauw gebeurd en zou el leuk verhaal zijn voor de beebs later. we shall see...
    - misschien moet ik wat pikant eten, framboise thee drinken en sex is naar het schijnt ook goed. ;0)
    Ik hou jullie op de hoogte. knuffels aan alle nieuwe mama's en nog veel moed aan de andere toekomstige mama's in dezelfde situatie als ik!!!

Deel Deze Pagina