late december mama's! vanaf 15 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jesje08, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hallo allemaal,

Vandaag geen nieuwe babies gemeld zie ik? Het zal nu niet lang meer duren, hier in Leeuwarden hebben we een echte babyboom. Dat hoorde ik al in het ziekenhuis en mijn man hoorde het vandaag ook van de ambtenaar van de burgerlijke stand. Grappig is dat!

Met ons gaat alles goed. Als ik het verhaal van mama1984 zo lees, ben ik zo blij dat wij wel een hele leuke kraamverzorgster hebben. Ze is pittig, vriendelijk, makkelijk in de omgang en ontzettend relaxed. Bovendien gaat ze ook nog eens heel gemakkelijk om met onze dieren (drie katten en een hond), dus wij hebben het echt getroffen.

Ronja is nog steeds rustig, ze doet het goed qua borstvoeding en was vandaag maar 30 gram afgevallen. Ik hoop dat ze morgen op hetzelfde gewicht zit, maar dat verwacht ik wel. Ze eet goed, dus waarom niet?

Ook mijn herstel gaat goed. Ik kan al steeds beter weer zitten en ik verlies ook steeds minder bloed. Van tevoren had ik niet door hoe heftig dat wel niet was trouwens...

Ik zal zo ook nog even een fotootje erbij plaatsen, ben zo trots op onze kleine meid!

groetjes,

Anneke

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ronja

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wat 'n pukkie! Lief!

4. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    Vannacht voor het eerst weer een beetje geslapen. Toch maar een grote kussen onder het matras gestopt en dat heeft wel iets geholpen. Ik kan mijn slippers weer aan. Gisteren kon ik nauwelijks lopen, mijn benen en bekken deden zo zeer dat ik mij op een stoel geparkeerd had en daar was blijven zitten.

Vandaag ga ik mijn bed maar eens opmaken. Hopen dat de molton van de Action past, niet dat ik een groot bed heb, maar wel een heel dik matras...
    Dan de kraamtafel maar klaar maken, laken eroverheen tegen de stof.
    Vandaag met mijn gezin ons laatste oudjaar vieren met ons zesjes... morgen al het feestversiering verwijderen inclusief boom. Lekker weer ruimte in huis. En dan maar afwachten wanneer de slingers komen. Of op de verjaardag van mijn (nu nog) jongste dochter, of voor de geboorte van (dan mijn) jongste dochter... nog heel spannend.

Tussendoor maar weer aan de slofjes werken.. ben al met het derde paar bezig. Weet niet wat ik er mee moet (heb de gekste kleuren), maar het gewoon erg leuk om te doen (en dat zegt iemand die niet zo van breien houd:$:D).

Ik wens jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling!

ZOOOO ZIEN JULLIE DAT??? Mijn ooievaar begint weer van voor af aan... wat een stom beest is dat:D:D:D:D:D:p

5. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Hoi, even een update van het bezoekje aan de gyn. Helaas nog steeds wachten....
    Het bezoekje viel een beetje tegen helaas. We werden niet voorgesteld, dus hadden geen idee of we een verpleegkundige, dokter of verloskundige voor ons hadden. Ook werd er niet even
    gevraagd hoe het met me ging of wat dan ook...Er werd zelfs gevraagd wat we kwamen doen,beetje raar vonden wij. Maar goed.
    Weer een half uur aan het CTG gelegen en een echo gehad. Uk bewoog lekker tijdens het CTG en deed het prima, geslaagd dus! Op de echo was ook alles goed, nog genoeg vruchtwater en
    het gewicht zit rond de 3700 gram. Ook bij mij waren alle controles weer goed, dus beide weer door de keuring (gelukkig). Inmiddels al wel een cm ontsluiting, dus er is in ieder geval iets gaande.
    Maar volgende week moeten we weer terug komen, de 5 de pas, dus we hebben nog even te gaan als het niet vanzelf op gang komt. Zijn we het zelf niet helemaal mee eens omdat onze eigen gyn. duidelijk aan gaf dat ze maximaal 10 dagen laten doorlopen en dat is tot maandag. Dinsdag is ook weer een controle zoals vandaag en wordt er op zijn vroegst pas wat gedaan de volgende dag. Dus maar eens kijken of we eerder nog eens een belletje kunnen geven om dat eens na te vragen en te kijken of we niet eerder langs kunnen komen.
    Fijn dat alles goed was natuurlijk, maar hebben niet echt kwijt gekund wat we van plan waren... Hopelijk gaat het straks met de bevalling en erna wel anders!

Ben vandaag een beetje down, reageer later weer. X

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Nah, wat 'n rare bedoeling zeg, Juttel! Ik zou daar idd maar eens een telefoontje aan wagen!
    Ik kan me voorstellen dat je 'n beetje down bent; 't duurt ook gewoon erg lang zo hè...

@Mama van vier: die slofjes zijn ook leuk als kraamcadeautje voor anderen. Ik bleef ze ook maar breien en heb nog een paar op de pennen staan, vandaar dat ik ze maar als cadeautje ben gaan geven, haha!

@hier: Hanne had gisteren niet zo'n fijne dag. Ze dronk weinig (maar vaak) en leek wat misselijk te zijn. Ze spuwde ook af en toe d'r voeding er weer uit... :(
    Vandaag gaat 't beter. Ze kijkt 'n stuk tevredener uit d'r oogjes en drinkt ook weer 'n stuk beter. Ze heeft maar één of twee keer een klein mondje teruggegeven, dus dat valt onder 't kopje 'normaal'.
    Gisterenavond voor de zekerheid toch maar even 't 24-uurs nummer van Yunio gebeld en ik weet gelijk weer waarom ik toch zo'n hekel heb aan consultatiebureaus en zo.. De tip 'schrijf op wanneer ze voeding krijgt en hoeveel ze drinkt' vond ik 'n hele goede (was ik al van plan), maar voor de rest kan ik weinig met opmerkingen als 'ja, zo'n babietje kan natuurlijk snel uitdrogen'... Joh, muts, meen je dat nou? Goh, zou ik daarom misschien ook niet bellen, omdat ik me daar bewúst van ben???
    Maar goed, in elk geval ben ik 't nu allemaal aan 't opschrijven (in 't kader van 'gebruik wat je nuttig lijkt en laat de rest achter je') en gelukkig doet Hanne 't goed tot nu toe..

7. Gwendo

Gwendo Actief lid

9 jun 2009
    106
    0
    0
    Hey Juttel, echt niet fijn en vooral omdat je al niet in eigen land bent. hier in spanje is het ook even wennen aan de processen. ik heb een nieuwe dokter gekregen aangezien de mijne een operatie moet hebben. de vroedvrouw heb ik ook nog niet ontmoet omdat ze met velen zijn en het hangt af wanneer je bevalt, wie je hebt. ik denk maar ze weten allemaal wel wat ze moeten doen dus hopelijk komt het wel in orde...
    ik heb ook de 5de een volgende afspraak. bij mij is er nog geen opening en ben blij te lezen dat jij dit al wel hebt want je bent een paar dagen voor me en dit lijkt echt wel een goed teken hoor! is dit ook jouw eerste baby?

8. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ All: iedereen alvast een goed uiteinde en een gelukkig 2010 !!

9. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Juttel, Gwendo en Mamavan4: het kan voor jullie nu echt niet lang meer duren, zelfs al was het wat teleurstellend in het ziekenhuis. En jullie gaan met een mooi vooruitzicht straks het nieuwe jaar in!

@all: prettige jaarwisseling en alvast de beste wensen voor 2010!

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Iedereen alvast een geweldig 2010 gewenst!!! :)

11. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    We zijn nu lekker thuis met ons 5e.. en heerlijk aan het genieten met elkaar.
    En ik moet het gewoon even zeggen hier.. IK BEN ZO ONTZETTEND GELUKKIG :D:D..

12. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Iedereen een geweldig, gezond en gelukkig 2010 gewenst!!!!

Vol verwachting klopt mijn hart want nu duurt het echt niet lang meer dat we onze beeb in de armen kunnen sluiten.

xx

13. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @Mijkeltje Bedankt voor de tip! Ik ben al jaren gek op foto's maken ermee knutselen of erop gaan maakt me niet uit alles met foto's is leuk, dus tips zijn altijd heel welkom. Dat ik er gek op ben zou je vast wel al in de gaten hebben gehad he ;) Jammer dat ik alleen nooit geen opleiding of er iets mee heb gedaan, dus kan niet tippen aan profs zoals jij! Ook Dex heeft dagen gehad dat hij heel veel uit spuugde, zodat ik dacht die heeft niks meer in zijn maagje. Ik heb toen een oranje pak van Nutrilon gekocht tegen spugen dat zou moeten helpen. Ik heb het nog niet gebruikt omdat de kleine van een vriendin er buikkrampjes van kreeg en Dex is er al zo gevoelig voor. Hopelijk gaat het vandaag wat beter met Hanne

@Gwendo heeft de volle maan zijn werk gedaan? Hopelijk beval je spontaan voor je die afspraak hebt dinsdag.

@annekevdz Ook hier een babyboom dat zei het Atrium ziekenhuis. Fijn dat alles zo goed gaat. Wat een lekkertje is het toch, en die haartjes aan de zijkant die glanzen echt.

@mamma van vier Hopelijk kun je de gekke ooienvaar gauw inwisselen ;)

@Juttel beetje vreemde controle zo he. Ik zou de 5e wel duidelijke vragen stellen hoe en wat mocht het nog nodig zijn ik hoop van niet natuurlijk.

@mama 1984 Hier ook heel gelukkig, lekker he :)

@noname Gaat het weer wat beter? Hopelijk komt de uk dan gauw.

@All Heel veel liefde, gezondheid en geluk gewenst voor 2010!

14. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @all

Aan iedereen een heel gelukkig nieuwjaar gewenst. En mogen we hopen dat iedreen straks zijn beebje in zijn armen mag sluiten.
    Maak er allemaal een heel goed,gezond en liefdevol jaar van.

15. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Iedereen de beste wensen :D

16. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Ik wens jullie allemaal een jaar vol met liefde, geluk en gezondheid!!!
    Dat we allemaal maar mogen genieten van onze baby's!!

XXX
    En ja hier is nog steeds alles rustig....

17. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    Jullie allemaal een heel fijn en gezond 2010. Hier nog alles rustig. Het huis is bijna kerstvrij, alles voor de bevalling is gereed, nu het kind nog:D:D.

Morgen boodschappen halen en 60 cakejes bakken voor de kids om op school te trakteren.

En dan.... dan mag ze eindelijk komen. Alhoewel mijn jongste dochter bijna jarig is en ook volgende week cakejes wil trakteren.... :(:( Misschien dat de 10de dan toch beter uitkomt... maar dat duurt nog zooooo lang.

Betreft die ooievaar, die wissel ik hopelijk ook heel gauw in... raar beest.:x;)

18. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Dior: ben eindelijk aan het opknappen maar als ik ga liggen ben ik nog steeds erg benauwd. Verder kan ik erg weinig omdat ik meteen verhoging krijg als ik iets doe maar in vergelijking met vorige week een stuk beter. Alleen had er na 2 weken antibiotica wel meer verbetering moeten zijn dus het zit er dik in dat ik vanaf maandag wordt ingeleid. Heel spannend.... ik hoop dat het dit weekend vanzelf begint!

Juttel: Hier ook nog steeds alles rustig. Soms wat krampen en steken maar het zet helaas niet door.

Mama van 4: Allemensen....60 cakejes bakken... Poehee!
    Maar je huis zal dan wel de hele dag heerlijk ruiken!

xx

19. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Meiden, allemaal de beste wensen voor 2010!

En de gene onder ons die nog steeds op hun beebje zitten te wachten, heel veel sterkte met de laatste loodjes! Het kan nu ECHT niet lang meer duren

20. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    iedereen een gelukkig nieuwjaar!!!

Deel Deze Pagina