late december mama's! vanaf 15 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jesje08, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Spannend Gwendo! Heel veel suc6!

Klein Chrisje; Volgens mij zijn wij nog met zijn 4tjes. Jij, Juttel, Mama van 4 en ikke.
    Hier: Vanmiddag naar de gyn. en omdat mijn longontsteking nog niet voldoende weg is wordt er besproken hoe ze me een handje gaan helpen. Maar geen idee wat dat nu weer betekent en wanneer hij dat wil gaan doen. Erg spannend en ik neem voor de zekerheid een tasje mee. Ik hoop dat er wel snel actie komt want om nu een derde antiobioticakuur te krijgen, daar zit ik ook niet op te wachten.

xx

2. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @Mijkeltje school ja dat lijkt me inderdaad even aanpassen met 2 kids waarvan een al naar school gaat en een baby

@noname Hopelijk heb je vandaag dat tasje nodig! duim duim

3. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @noname: misschien dat Gwendo ook nog niet bevallen is, maar dat zit er nu natuurlijk wel aan te komen!

Vanmorgen voor het eerst met Ronja samen gedoucht. Volgende keer van tevoren maar even voeden... dan genieten we er vast meer van... nu was het helemaal niet zo leuk voor de kleine. Ze had liever een stevige maaltijd.

Ik geloof dat de melkproductie bij mij wel aardig loopt. Ronja doet het er in ieder geval goed op. De stuwing is aardig, dus ik heb ook ineens een F cup. Tijdens de zwangerschap was ik al van B naar D gegaan, ik herken mezelf bijna niet terug!

Ik geloof dat ik inmiddels weer normaal ben qua emoties. Maar helemaal zeker weet ik het niet, we wachten het maar even af!

4. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Ben net terug van de gyn. Ik moet me morgen om 8.00 uur in het ziekenhuis melden en wordt dan ingeleid.... als ik nog geen ontsluiting heb krijg ik eerst hormonengel en dan kan het zo nog 2a 3 dagen duren. Als ik wel ontsluiting heb gaan ze mijn vliezen breken en moet ik aan de wee opwekkers. En dan is het er ook dezelfde dag.... Heel spannend. Ben opgelucht maar ook een beetje bang voor wat me te wachten staat. Dus de volgende x als ik op dit forum zit heb ik als het goed is goed goed nieuws!!!..

xx

5. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Noname, heel veel succes morgen!
    Hoop dat je nog een beetje slaapt vannacht. ;)
    Sterkte en we horen wel van de grote knal. :D

Anneke, douchen met een vol buikje lijkt me ook niet erg lekker voor Ronja. Ik zou het zo'n uur na de voeding doen.

Mijkeltje, hoe is het gegaan vandaag?
    Hier was de morgen echt hectisch.
    Oudste naar PSZ, mocht ie trakteren. Daarna met de jongste naar CB voor gehoortest. Thuis voeden, oudste weer ophalen, ander vrouwtje van CB hier langs geweest. 2e was zit in de droger. Afgewassen, gestreken, bedden verschoont, was opgehangen en andere opgevouwen.
    Nu zitten we voor de tv met een bakkie chips en de keinste ligt eindelijk weer in z'n eigen bedje.
    (heb vanmorgen wel hulp gehad van schoonmoeder, was wel erg fijn)

6. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Mama1984, lekker hoor dat de BV zo lekker loopt bij jou!
    Hier komt het eindelijk een beetje op gang.
    Sinds gister zit Jonathan eindelijk iets boven zijn geboortegewicht.
    Ga je het dit keer ook zolang volhouden denk je?

Dior, je zit gewoon echt niet te wachten op dat soort loze opmerkingen van zwagers...
    (de mijne kwamen pas na een dag of 4 kijken... Vond ML ook niet zo aardig)
    Ik heb geen versand van flesvoeding, echt geen idee hoeveel er hier in gaat.
    Heb je vannacht wel wat meer kunnen slapen?

Meiden die nog aan het wachten zijn heel veel succes!
    Ik weet hoe erg ik het vond om overtijd te lopen...
    (gelukkig dit keer maar 4 dagen maar goed. ;) )

7. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi,

Nu de kraam weg is en het gewone leven weer begint kom ik hier weer wat vaker.

Hoe zijn alle bevallingen gegaan?
    noname succes morgen! bij mij was alleen gel genoeg voor de bevalling.

bij deze mijn verhaal.

Mijn bevalling;;
    Woensdag 23 december werd ik om 07.00 in het ziekenhuis verwacht voor de inleiding.
    Ben daar gelijk aan de ctg gelegd en ze hebben even gevoeld hoe het ervoor stond.
    Ik had 1 cm dus ze hebben gel ingebracht om de weeen op te wekken.
    na 3 uur nog een een keer gel ingebracht, nog steeds maar 1 cm.
    ik kreeg wel weeen maar ze waren niet heel pijnlijk.
    ik zou nog hoogstens 1 keer gel krijgen en dan zouden ze slaaptabletten geven en de volgende dag verder gaan.
    Ik ben snel onder de douche gestapt en daar namen de weeen af.
    dus om 16.30 de verloskundige geroepen en gezegd dat de weeen afnamen, ik moest weer aan de ctg en om 17.10 kwam de nieuwe verloskundige ( wisseling van dienst) die zag dat ik wel weeen had dus wilde geen gel meer geven maar ze voelde even en was iets hardhandiger dan de andere verloskundige en toen bleek dat ik al 4 a 5 cm had. ze heeft even gestript en begon alles vast klaar te zetten omdat ze verwachtten dat het snel zou gaan.
    Na het strippen werden de weeen pas echt serieus pijnlijk.
    even onder de douche gaan staan maar omdat ik buik en rugweeen had ( bij Renée en Nikki ook al) kon ik niet lekker meer staan of zitten.
    Toch maar weer het bed in. om 20.00 kreeg ik persdrang.
    Ik had 7 cm ontsluiting, de vk heeft 1 cm weggemasseerd en toen moecht ik op het hoogtepunt van de wee gaan meepersen heel voorzichtig.
    Om 20.43 bij 9 cm braken mijn vliezen.
    Om 20.46 kon ik wel janken van de pijn,vermoeidheid en frustratie en had ik 10 cm en mocht ik persen.
    Toen zijn hoofdje stond moest ik natuurlijk even wachtten en daarna bleef de perswee uit.
    TOen ze wat op mijn buik heeft geduwd om een wee op te wekken kwam de perswee en werd zijn koppie geboren, de schouder wilde niet echt dus ze heeft haar hand erin gestoken ( auw) en zijn schoudertje eruit geholpenen toen was Beau er...:D om 20.53 dus maar 7 minuten uitdrijving en 4734 gram schoon aan de haak.
    De placenta kwam 4 minuten later en ik had 6 hechtinkjes omdat ik wat schaafwondjes had opgelopen.

sterkte voor de wachters en voor de mama's lekker genieten...

8. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @annekevdz Dat ga ik ook gauw doen samen met Dex in bad of onder de douche. Ik zou wel inderdaad tussen de voeding in doen.
    Dus niet net gegeten ook niet tegen de nieuwe etenstijd aan ertussen dus :) Fijn dat jouw melkproductie ook zo goed loopt.

@noname Spannend zeg, ik hoop dat je al wat ontsluiting hebt, zodat morgen jij de baby ook eindelijk in je armen kan vasthouden' en weg smelten' SUCCES morgen.

@runner Nee daar zit je inderdaad niet op te wachten, mijn schoonbroer is ook nog niet komen kijken woont ook wel in Delft en wij in het zuiden. Maar ook voor foto's heeft hij niet gevraagd. Ik geef de fles bij omdat mijn borstvoeding dus echt minimaal is max 10cc per keer :(
    Zal ook wel niet meer beter worden dan was dat wel al zo geweest denk ik zo.

9. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @elmo Whow was het bijna alweer een dag opgeschoven, maar gelukkig is alles goed fagelopen en je hebt dat goed gedaan hoor 4734 even eruit persen!

@All Nog even een foto van mijn model, lijkt er langzaam op heb al zo'n 150 foto's van Dex hihi. Kan het niet laten hier er nog een van vandaag te plaatsen. Hij groeit goed trouwens maat 50 was te groot bij de geboorte, daarna zat deze goed, 2 weken later had hij alweer maat 56, en hiervan wordt langzaam de kleine 56 ook te klein en gaat dus over op 62 langzaam WHOW wat een snelvaart met groeien.

10. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    Nog een dan van vandaag nu met een SMILE

11. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    wat een kanjer!!!

Beau heeft vanaf zijn geboorte al maat 62 aan haha.

12. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    Noname: heel veel sterkte.. ik hoop dat het volgende bericht de naam van je kindje vermeld....

Iedereen een fijne avond gewenst.. !

Ow.. en die foto´s, die zijn ontzettend mooi hoor! Heerlijk zulke babyfoto´s:)

13. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Wat een lekker ding die Dex, en wat wijs al.
    Kan niet wachten tot Jonathan gericht gaat lachen. :p

Elmo, pittig laatste stukje hoor.
    Hier ging ze ook even de laatste 2 cm weg masseren. :$ Fuck, dat deed zeer! Denk wel het pijnlijkst van de hele bevalling...

14. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Runner haha ja dat omschrijf je goed, lekker is anders inderdaad. AL ben je blij dat ze je evn helpen.

15. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @dior: wauw wat een mooi kindje zeg!!

@noname: heeel veel succes morgen wat spannend dat je gewoon weet wanneer het zo ver is

@elmo28: hier ook al vrij snel 62 voor boven alleen onder nog kleinere maatjes

16. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Hallo iedereen,

Hier weer even een berichtje van mij. Het gaat al een stuk beter alleen nog erg veel last van mijn bekken en knieen met lopen. Hebben jullie dat ook?
    Mijn ontsteking is al helemaal weg, gelukkig wat is dat een ellende zeg.

Met Luuk gaat het super goed. Hij huilt alleen maar als hij in zijn nakie ligt. :D

Mijn man is vandaag voor 1 dagje naar het werk toe. Moet eigenlijk volgende week dinsdag weer beginnen. Is wel even wennen in mijn eentje. :(
    Maa goed kan ik een dagje wennen en er volgende week helemaal tegen aan.

Het is nu trouwens wel wat lastiger om vaak iets te schrijven hier. :). Is nog even allemaal wennen. Maar ga mijn best doen.

17. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    Tja.. het wordt steeds stiller hier. Vandaag bij de vk geweest. Vrijdag, anders zaterdag word ik gestript en maandag, als ik nog niet bevallen ben, ga ik voor controle naar het ziekenhuis. Even aan de monitor. Eventueel word ik zondag ook nog gestript.

Ondertussen probeer ik mij een beetje te vermaken, kom nog steeds niet buiten met dit weer. Zeker nu er niet meer gestrooid wordt. Ben nu bezig met het bakken van 30 cakejes voor mijn jongste dochter die vrijdag 7 jaar wordt. Voor die tijd wil ik eigenlijk nog niet bevallen, is voor haar niet leuk, aan de andere kant mag het wel komen.

Jullie allemaal een hele fijne dag! Ik ga de volgende lading cakejes in de oven doen:D:D

18. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @mama van vier: jemig je moet wel een geduld hebben zeg.. nou ja kan nooit lang meer duren.. al zou je dat wel vaak om je heen horen

@noname: en en en???

19. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Nog steeds geen nieuwe baby's? ;)
    Waar blijven ze nou?
    December is allang voor bij hoor! :p

Hier alles lekker.
    Wel wennen dat Jonathan veel meer huilt dan Ruben.
    Slaapt het liefst in je armen, moeten we ook maar snel afleren. ;)
    Ruben heeft maandag getrakeerd op PSZ. Wat was ie trots! Zo leuk om te zien.

20. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hoi Hoi,

Hier ook weer even een berichtje van mij..
    Nog even en dan zijn we allemaal bevallen..
    Wat doen we, openen we een late december mama 2009 topic of voegen we ons nu samen met de december 2009 mama's?
    Ik vind het daar persoonlijk wel erg druk en kan het niet bijhouden...
    Ben benieuwd hoe jullie er over denken?

Hier gaat alles prima..
    Ons meisje heeft het vandaag zwaar gehad vind ik.. heeft zich vandaag al zeker 6 keer aan en uit moeten kleden.
    Vanmorgen met uit bed halen, daarna had ze haar romper onder de poeperie :D en toen was het tijd om naar het ziekenhuis te gaan naar de kinderarts.
    Daar werd ze gewogen en gemeten dus de kleertjes konden weer uit.. toen dat gebeurd was mocht ik haar weer aankleden en mochten we wachten op de kinderarts.
    Nou toen kwam er eerst een stagaire de onderzoeken doen.. dus kleertjes weer uit.. en eenmaal klaar de kleertjes weer aan.
    Daarna kwam de kinderarts zelf ook nog even kijken.. kleertjes weer uit en kleertjes weer aan... pfffff ik dacht jee wat een getrek.
    Gelukkig was alles goed met mijn meisje... haar schildklier doet het prima dus ze heeft zelf gelukkig geen schildklier afwijking.. ben er blij van :D.. ze hoeft niet terug te komen bij de kinderarts dus dat is heel fijn.
    Ze vonden haar allemaal zo'n mooi poppetje :D
    Daarna naar huis en zou de wijkverpleegkundige van het CB nog even komen om haar te wegen... dus weer kleertjes uit en weer de kleertjes aan...
    M'n meisje is nu helemaal op en ligt lekker te slapen in haar bedje...
    Zodadelijk gaan we papa op halen...kunnen we even ons meisje showen op zijn werk :D..

Net even de was gevouwen en gestreken..eten is al klaar want dat hadden we nog over van gisteren.

Oooo ons kleine meisje word wakker, kan ik haar nog even voeden voordat we papa gaan ophalen..

Deel Deze Pagina