late december mama's! vanaf 15 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jesje08, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    @mama1984, Welkom en nog gefeliciteerd! Kom hier maar gezellig meeschrijven, bij die anderen gaat het soms zooooo snel!!Hihi, oke hier is het wel eens wat te rustig :p. Maar je 3de kindje al, hoe oud zijn de andere 2?
    @Dior, Mooi de lengte aanhouden wat jij wilt!Hihi! Ik mag morgen idd, heb er ontzettend veel zin in, maar vind het ook wel wat spannend hoor! Enneh...heel superhandig ben ik niet hoor,maar een speelkleed leek me wel erg leuk om te maken en tot nu toe valt het me ontzettend mee! Maak em een beetje in de Holland / lief style!
    @Dannie81, Wow al 14 weken, goed man! En geniet van je weekendje weg!
    @MissFlower, wat vroeg zeg dat je je beeb al voelt bewegen! Wat voel je? Ik kan er niet op wachten!!! En ja, heb al even een foto van mn buikje gemaakt, maar vind em nog niet het tonen waard :D.

Het lijkt wel of we nog zo'n beetje de enigen zijn hier...de rest verdwenen? Hopelijk gaat alles nog wel goed!
    Zijn bij jullie de klachten ook al zo'n beetje weg? Ik voel me, met af en toe een dip, best wel weer goed! Maar daardoor twijfel ik soms wel een beetje of alles nog goed gaat daar binnen... Nouja morgen gelukkig weer even gluren (nekplooimeting) en volgende week al weer, dan voor de normale controle!

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @juttel: ik voel lichte bubbels en weet gewoon dat het de baby is maar omdat het nog zo zachtjes is en je het niet echt gelooft, geniet ik er ook nog niet echt van.. dus kan niet wachten op echte schopjes! en opzich is het niet vroeg voor een tweede om het te voelen hoor... en ja wij zijn beetje over hier he.. zullen we lijstje maken dan kunnen wel elkaar beetje volgen en meeleven

December mama's

03 dec - MissFlower - 2de kindje - geslacht: jongetje

Agenda:

22 juni - vk afspraak [MissFlower]
    17 juli - 20 weken echo [MissFlower]

3. Gwendo

Gwendo Actief lid

9 jun 2009
    106
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben ook uitgerekend voor 30 december. we hadden onze 12 weken echo vandaag en alles was normaal zei de dokter. was echt ongelooflijk om dit mirakeltje te zien, en de hartslag. waaw! ik heb nog niet echt een buikje - behalve s'avonds. ik denk dat dat dan komt door de hele dag te eten/de maag. voor de rest wat moe maar in het algemeen heb ik het geluk dat ik me redelijk goed voel. fijn te zien dat jullie rond dezelfde datum zijn! allemaal gefeleciteerd!

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    #304 mama 1984, 19 jun 2009
    Laatst bewerkt: 19 jun 2009
    Goede morgen meiden :)

@ Juttel: Hahah het is hier idd erg rustig maar ook wel weer makkelijk om het dan bij te houden ...
    Mijn oudste zoontje word in augustus 4 jaar en de jongste is 1 jaar en 3 maanden.

@ Gwendo: Leuk dat je meeklets... en we zijn even ver :).. fijn dat alles goed was met de echo.. heb je iedereen het al verteld?

@ Missflower: Heerlijk is dat he als je je kindje kunt voelen, ik voel af en toe ook al wat. Ik voelde bij mijn 2e ook al zo vroeg wat.
    Meeste kunnen het zich niet voorstellen maar mijn vk (toen) zei dat dit zeker wel kon.. haha maar moet dit er vaak wel bij zeggen omdat de meeste het zo onwerkelijk vinden.
    Ja die lijst vind ik een leuk idee..

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    #305 mama 1984, 19 jun 2009
    Laatst bewerkt: 19 jun 2009
    Bevallingslijst December 2009 mama's !

03 dec - MissFlower - 2e kindje - geslacht: jongetje
    30 dec - mama 1984 - 3e kindje - geslacht: ?
    30 dec - Gwendo - 1e kindje - geslacht: ?

Agenda:

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Gwendo: Ik heb je in de lijst toegevoegd... alleen wil je even nakijken of het klopt?

@ de rest: van de rest weet ik zo niet wanneer iedereen is uitgerekend... je kunt de lijst kopieren en dan jezelf er tussen zetten... ik wil het ook wel doen maar dan moet je me even laten weten wanneer je bent uitgerekend en hoeveelste kindje het is.

7. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Hoi! 13 weken vandaag!!Joehoe!!! En spannend vanmiddag de nekplooimeting (17.30 pas...), vanmorgen al even bloed geprikt en op de weegschaal gestaan....:$ al 3 kilo's erbij!!! Hellup!!! Maar kan ook niet anders met het vele eten wat ik naar binnen werk...;)

Maarre leuk idee van die lijst, maar komt ie dan alleen hier te staan of is er ook een link naar een andere pagina ofzo. Heb geen idee haha!

@Gwendo: Welkom en ook gefeliciteerd! Fijn dat alles goed was en dat je je goed voelt!
    @Mama1984: Leuk zo'n fanatiek meeschrijver!Houden zo! Hoe voel jij je trouwens? Nog veel klachten (of gehad)?
    @MissFlower, ben erg benieuwd hoe het voelt die bewegingen!

Als ik weet hoe het werkt met het lijstje zal ik m'n gegevens er ook even in zetten. Doei!

8. nickiee

nickiee Actief lid

25 okt 2007
    117
    0
    0
    Hallo allemaal,

Nee ik leef nog hoor, heb gistermiddag de nekplooimeting gehad en direct de uitslag gekregen omdat ik al vorige week bloed heb geprikt.
    Alles was helemaal perfect, Beeb is 6.3 cm nu (dus 1.1 cm erbij in een week). Ik heb een usb-tje met een aantal foto's dus dit weekend zal ik eens kijken of het uploaden lukt.
    En raar maar waar, nu ik alle testen heb gehad, heb ik zin gekregen om dingen te kopen.

Leuk dat er ook zoveel mensen meeschrijven....

Groetjes
    Nickiee

9. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @MissFlower Dannie81 is 14 weken ik dinsdag pas ;) Ik laat als ik een flinke toeter heb bij de fotograaf een mooi buikfoto maken :)

@mamma1984 Welkom hierzo en veel schrijf en lees plezier. En wat een spannende mooie datum zeg 30 dec :)

@Juttel veel plezier vanmiddag met het kijken naar je kleine mooie ukkie in je buik.Ik was dinsdag ool al 3 kg erbij hoor ;)

@Gwendo Ook jij welkom en veel lees en schrijf plezier :)

@nickiee Goed zo die bloed uitslag, kan me voorstellen dat je nu wilt gaan winkelen heb ik zelf ook hihi

22 dec - Dior - 1e kindje - geslacht: ? (we laten ons verassen)

Agenda:

30 juni - uitslag combinatie test [Dior]
    17 juli - controle gyn [Dior]

Leuk zo die lijst :)
    Ik voel me zoooo lui vandaag, heb ik vakantie en er ligt genoeg wat er gedaan moet worden maar :( geen zin in ;)
    mijn andere klachten zijn weg maar de misselijkheid blijft, gelukkig wel stukken minder. Oh en gisteren ontzettende steken in mijn rechter zij alsof ik de maraton aan het lopen was, iemand hier ook last van steken in de zij? Vandaag is het er gelukkig niet en van mij mag het ook weg blijven.

10. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ juttel: Die lijst staat alleen hier.. we houden hem dan gewoon met zijn allen zo veel mogelijk bij.
    Ik voel me een stuk beter als vorige weken.
    Ik was namelijk al vanaf week 4-5 van smorgens tot savonds echt kotsmisselijk.. spugen ging niet want er kwam dan niets.
    Ik kon amper eten en was op een gegeven moment echt helemaal op.
    Ik kende dit helemaal niet van de zwangerschappen van mijn zoontjes..
    Ik heb toen de gyn gebeld of er iets tegen de misselijkheid was.
    Gelukkig was daar mijn redder in nood :D:D... ik kreeg zetpillen!
    Deze haalde de pieken van het misselijk zijn eraf.
    Ik kon weer eten, wel kleine beetjes elke keer... maar ik voelde me gewoon opknappen.
    Sinds 2 dagen neem ik ze niet meer.. het gaat me opzich goed af.. als ik maar elke keer kleine beetjes eet .
    Tegen 10 weken kreeg ik pas de vermoeidheid, dus ik ben op het moment heel erg lui hahaha..
    Best wel lastig want zo blijft er een hoop liggen in huis... en ik ben een echte opruimer en poetser..
    Maar ik weet nu na 2 zwangerschappen dat dat dubbel en dwars straks terug komt :p..
    Verder voel ik me eigenlijk wel goed... merk wel dat mijn baarmoeder goed aan het groeien is want het voelt echt trekkering heb soms het gevoel dat ik mijn buik moet vasthouden.
    Nu is het bij mij ook heel duidelijk zichbaar...

11. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Juttel: Oja vergeten je succes te wensen vandaag... zal vast allemaal goed zijn.

@ nickiee: Fijn dat de nekploometing en bloeduitslagen er goed uit zagen... ik zou zeggen ga lekker shoppen :)

@ dior: Ja spannend vind ik de datum ook wel... ben heel benieuwd of ik dit keer weer tevroeg beval... mijn oudste kwam namelijk met 37 weken en 5 dagen en mijn jongste kwam met 37 weken en 1 dag.
    Ik vind de hele maand december eigenlijk spannende datums hahah...
    Die steken in mijn zij ken ik zo niet... ik heb wel een heel erg trekkerig gevoel bij mijn baarmoeder vandaag... heb het gevoel dat ik mijn buik daardoor moet vasthouden, :) baarmoeder is goed aan het groeien nu dus.
    En hier ook iemand die heel erg lui is hoor... de stofzuiger staat al vanaf gisteren avond in de woonkamer.. ik kijk er elke keer naar en denk jaa doe ik zo.. maar blijf het uitstellen :)

12. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    @Mama1984, heb me toegevoegd aan het lijstje hoor! Wat vervelend die misselijkheid,heb het zelf maar kort gehad gelukkig. Wat bij mij hielp was vitamine B6. En die vermoeidheid lastig he...Bij mij wordt dat nu gelukkig stukken beter! Grappig dat iedereen zo verschillend klachten heeft. Dat je trouwens het oprekken van je baarmoeder zo goed voelt, merk ik geloof ik weinig van...
    @Dior, gek die steken, kan het ook een soort bandenpijn zijn? Dat je spieren aan het oprekken zijn? Heb ik namelijk af en toe last van, vooral als ik moet niesen of onverwachte bewegingen maak.
    @Nickiee, Je bent er ook nog hihi! Fijn dat alles goed is!

Ik zal jullie vanavond of morgen laten weten hoe het met ons ukkie was!

Zo wordt het lijstje langzaam maar zeker langer!

25 dec - Juttel - 1e kindje - geslacht: ? (ook een verrassing)

Agenda:

19 juni - gyn. nekplooimeting [Juttel]
    25 juni - controle gyn. [Juttel
    03 juli - uitslag combinatie test [Juttel]
    17 juli - controle gyn [Dior]

13. nickiee

nickiee Actief lid

25 okt 2007
    117
    0
    0

Ik heb mezelf even toegevoegd.

22 dec - Nickiee - 1e kindje - geslacht: ? wil het wel weten
    25 dec - Juttel - 1e kindje - geslacht: ? (ook een verrassing)

Agenda:

19 juni - gyn. nekplooimeting [Juttel]
    22 juni - afsluitende echo medisch centrum [Nickiee]
    24 juni - VK afspraak [Nickiee]
    25 juni - controle gyn. [Juttel
    03 juli - uitslag combinatie test [Juttel]
    17 juli - controle gyn [Dior][/QUOTE]

14. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @mamma1984 En dat terwijl ze zeggen dat je van je eerste meestal later bevalt.

@Juttel Bij niezen of verkeerde beweging heb ik soms ook pijn maar is anders en op andere plek. Deze steken waren echt wat je op school ook bij gym had als je moest rennen een lang stuk, was de eerste keer, ook met diep adem halen ging niet ?Ben benieuwd naar je informatie morgen :)

@Nickiee Leuk lijst wordt lekker langer :)

15. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Goede morgen..

Gisteren lekker wezen shoppen...
    2 jurkjes en een zwangerschapslegging gekocht.. zo leuk die kleding ...het asentueerd (jemis schrijf ik dat goed?) je buik echt meteen.
    Haha soms denk ik wel eens dat als mensen zouden kijken naar mijn buik of ze dan zouden denken dat ik verder was.
    Ik ben van mijzelf erg slank en had helemaal geen buik.. ik heb nu echt een rond bolletje.
    Natuurlijk zijn dit mijn darmen die nu hoger zitten..maar kreeg gisteren al de vraag of ik niet zwanger was van een tweeling.
    Gisteren avond toen ik op de bank zat voelde ik weer gevladder in mijn buik.. heerlijk.. het gaat dan zo snel dat op het moment dat je het door hebt de kleine vaak net stopt.

@ juttel: Ja misschien dat ik het zo goed voel omdat het mijn 3e zwangerschap is?
    Ik ben benieuwd hoe het met je ukkie was?

@Dior: Ja idd dat zeggen ze vaak wel... en dit zal vast ook wel uit cijfers blijken dat de meeste overtijd gaan.
    Onze jongens waren heel erg mooi op gewicht en lengte... de oudste was 3810 gram en de jongste 3730 gram.. alle 2 waren ze 50 cm... heb wel eens zitten denken.. hoe zwaar waren ze anders geweest met 40-42 weken :)

16. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Hoi, Even snel een update van ons bezoekje aan de gyn. Alles was helemaal goed!!! Ons ukkie bewoog alle kanten op,zelfs zoveel dat de gyn de nekplooi waarvoor we kwamen niet makkelijk kon meten, haha! Maar na veel gedruk op mijn buik, is het toch gelukt! Het duurde daardoor allemaal wat langer, maar dat vonden wij niet erg natuurlijk!
    Maar met t ukkie dus alles goed, alles er op en er aan en hij/zij zwaaide nog even, haha! Snel even het hartje geluisterd, mooi!!!
    Ook was er niets meer te zien van de bloeding die ik heb gehad,ook wel een geruststelling natuurlijk! Mag nu weer alles doen.

Toch wel weer even een geruststelling!
    Maar ga er nu vandoor! doei, fijne dag!

17. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @juttel: wat fijn dat alles goed was!

Ik heb echt het idee dat me buik goed aan het groeien is.. vind hem nu ook echt al mega en dat in de ochtend... dit had ik met mijn eerste bij de 20 weken nog niet eens en dan heb ik het nog niet eens over mijn borsten gehad.. pff jemig bijna al net zo groot als tijdens de bv van me eerste en de tepels net zo..joekels haha

18. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    wauw ik weet het nu zeker! woehoe voel me beebje echt.. hij is op dit moment aardig actief want voel steeds plopjes en hij reageerde nog even op mijn hand.. wauw dit is dus wel echt genieten!!

sorry moest er even uit hihi

19. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @missflower: Heerlijk is dat he... geniet er lekker van!

20. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @Mamma1984 Lekker he dat shoppen. Ik wilde vandaag ook gaan maar wacht even tot maandag dan komt mijn nieuw loon en heb ik wat meer budget :)

@Juttel Fijn van die goede echo, en wat goed dat er van die bloeding niks meer te zien was. Ben je toch nog meer gerustgesteld he. Die van ons was juist erg rustig.

@MissFlower Wel mooi dat je licham je zo goed laat zien dat je zwanger bent toch. Ik ben benieuwd wanneer ik de kleine uk ga voelen lijkt me zo mooi. Ze zeggen meestal met 20 wk bij de eerste zwangerschap dus zal ik nog geduld moeten hebben.

Vandaag voelde ik me weer super misselijk ach ja.
    Net nog even heel kort naar het hartje geluisterd, en volgens mij hoorde ik hem of haar ook bewegen. Want aan de andere kant van mijn buik hoorde ik dit geluid niet ;) Zo even naar de winkel wat boodschapjes doen.

Deel Deze Pagina