Hallo meiden, Is het goed als ik ook mee kom kletsen. Ik ben 29 jaar en ik woon samen met Peter. Wij hebben een dochter van bijna 2 (6 juni), Marin. Toen ik zwanger wilde worden van Marin heb ik bijna een jaar bij de gyn gelopen vanwege het uitblijven van mijn menstruatie. Nu werd ik na het verwijderen van mijn spiraal ook niet ongesteld (eind januari laten verwijderen). Ik had met de huisarts afgesproken dat ik twee maanden na het uitblijven van de menstruatie een doorverwijzing voor de gyn zou krijgen (ik deed wekelijks testen). Ik een afspraak gemaakt bij de gyn, kon 21 april terecht en een dag voordat ik naar de gyn moest heb ik positief getest! Super vreemd want ik heb geen menstruatie gehad tussendoor, wel een dag met minimaal bruinverlies, dit was uiteindelijk voldoende. Afgelopen maandag heb ik een echo gehad, toen bleek dat ik nog maar 5 weken zwanger was (ik had stiekum toch wel een beetje gehoopt dat ik langer zwanger was), er was verdikt slijmvlies te zien en een vruchtzakje. Het vreemde is dat de huisarts dacht dat ik zwanger was, mijn baarmoeder is al behoorlijk groot en komt al twee cm boven mijn schaambeen uit (mijn broeken zitten nu al minder prettig). Ik ga even jullie verhalen teruglezen! Kus Senna
hey senna tuurlijk is dat goed gezellig ook!! maar jeetje wat een gedoe zeg,zolang niet ongi en dan pas 5 weken zwanger.. maar ach het zit er iig dus maar ff paar weekjes langer zitten hihih! wanneer ben je uitgerekend?net na de kerst of niet? ik 25 december dus drukke kerst dit jaar haha of juist helemaal niet! knuff kijk ook op hyves! word lid op hyves! www.mamadec2009.hyves.nl
Hoi Jesje, Ik ben volgens mij 28 december uitgerekend! 14 mei krijg ik weer een termijnecho en dan gaan ze de uitgerekende datum vaststellen! Jij 25 december uitgerekend, een kerstkindje! Ik had november voor het kindje leuker gevonden maar wij zijn super blij!!! Hoe vinden jullie het dat je eind december uitgerekend bent? We zijn in ieder geval allemaal lekker vrij met kerst en oud en nieuw haha. Kus Senna
haha ja dat wel met kerst vrij haha! ik vind het wel leuk maar voor het kindje was het leuker als ze in november jarig zijn,met kerst krijg je toch een dubbel idee zeg maar.. ik heb 12 mei de termijnecho,ook erg spannend! alleen vind k het wel sneu dat als de kindjes net een paar dagen oud zijn ze meteen gebombadeert worden met vuurwerk!!
dames ik ben geen late december mama maar zou toch graag met jullie mee willen schrijven als dat mag? ik kan namelijk de dec topic echt niet bijhouden maar mis wel een topic waar ik mee kan praten.. ik ben 3 dec uitgerekend.. nou ik hoor het wel
@ nieuw december topic. Ik vind het erg jammer dat er een nieuw decembertopic is geopend. Ik begreep dat het is gedaan, doordat jullie het te druk vinden in het decembertopic. Dat is begrijpelijk, het is af en toe ook niet bij te houden ! In de meeste topics wordt het wat rustiger, als deze even open zijn. Mochten jullie je bedenken, jullie zijn van harte welkom! liefs berenbotje
He missflower, gezellig als je hier ook mee komt kletsen, ik heb me vandaag ook hier aangemeld! Jesje, 12 mei termijnecho, spannend hoor. Gebeurd dit normaal gesproken bij de verloskundige of moet je ook naar het ziekenhuis? Hier in het dorp doet de huisarts nog de bevallingen (ik heb een hele leuke jonge meid als huisarts, is de vorige keer erg goed bevallen, letterlijk en figuurlijk haha) dus ik moet voor een termijnecho naar het ziekenhuis. Zouden jullie met de 20 weken echo willen horen wat het wordt? Wij zitten nog te twijfelen maar het is wel erg practisch als we het weten. We denken er nog even over. Kus Senna
Hallo meiden, Iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap! Ik mag ook eindelijk melden dat ik zwanger ben! Na 19 ronden en een aantal ziekenhuis bezoeken is het spontaan gelukt. Ik ben 29 december uitgerekend. groetjes
Ik meld mij ook maar, ik kon het ook op niet meer volgen bij dec mama's. Ik ben 26 december uitgerekend, 7 mei afspraak met vk en 22 mei de 1e echo. Vandaag is moeders voor moeders geweest. Het is voor mij af en toe nog onwerkelijk, ik zit nog op een enorme wolk met een glimlach van oor tot oor. Mijn partner was bang dat ik onwijs moodswings zou krijgen of nog ga krijgen, maar tot nu toe valt het gelukkig mee, ik ben te gelukkig om chagi tegen hem te doen. Hij is op het moment erg zorgzaam, hopelijk blijft dat ook zo
Hoi Billie, Jeetje wat hebben jullie lang op dit wondertje moeten wachten, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ben je uiteindelijk spontaan zwanger geworden of met behulp van medicatie? Hoi Maribomba, Gezellig dat je hier komt meeschrijven, gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk dat je partner zo zorgzaam is, daar kan die van mij wat van leren . 26 december, dus ook een kerstkindje, ik ben benieuwd wie er met kerst gaat bevallen, misschien ben ik het wel haha. Eerst maar eens door die 12 weken heen! Heb je al geroken in die flessen van moeders voor moeders? haha, ik zou het niet doen. Ik heb mijzelf ook aangemeld op internet (gisteren) maar ik ben nog niet gebeld. Kus Senna
iedereen denkt met de kerst te bevallen. maar wie weet worden het wel geen december kindjes maar januari kindjes ik hou daar in ieder geval wel rekening mee... ben 30 dec uitgerekent dus kans is groot dat de mijne een jan kindje wordt
@senna; gelukkig was het allemaal spontaan! Hebben wel allerlei onderzoeken gehad, zoals inwendige echo, bloed- en zaadtest en een HSG 2 mnd geleden (dan kijken ze of de eileiders vrij zijn d.m.v. vloeistof inspuiten en bekijken het met rontgen). Maar geen medicatie ofzo. Maribomba; dat je al die data al hebt. Ga vrijdag ook bellen. Moet wel zeggen dat ik wel erg bezig ben met de datum. Ga gelijk denken dat het rond de jaarwisseling komt met al dat vuurwerk en als je complicaties krijgt dat je moeilijker bij het ziekenhuis komt. [-X
He ladies, Zie net dat er nóg een december topic is geopend. Ben zelf 24/12 uitgerekend, dus hoor eigenlijk hier thuis. Idd vind ik het andere topic ook erg druk en niet altijd makkelijk te volgen. Alhoewel het volgens mij sinds gisteren net wat rustiger aan het worden is daar. Ik lees graag met jullie mee, maar hou het toch bij het andere topic. Heb me daar net een beetje ingelezen haha. Maar nogmaals ik blijf jullie volgen en wellicht af en toe wat posten. Geniet allemaal van jullie zwangerschap, veel geluk ! liefs, Ilona
heyyy, @billie: ik was al snel gaan kijken voor een vk, meteen gaan bellen voor afspraak. Bij een stond er op de site dat je snel een afspraak moet maken wegens drukte. Wat betreft MvM, dat wilde ik altijd al doen, heb ik me ook meteen voor opgegeven. @Senna: ik heb niet in de flessen geroken, ik denk dat ik dat maar niet ga doen ale: . Mijn partner wil trouwens ook heel graag weten of we een zoon of dochter krijgen, alleen ik weet het nog niet. Ik moet zeggen dat ik ondanks mijn onwijze blijdschap ook heel voorzichtig ben. Ik heb het bijvoorbeeld nog niet aan iedereen verteld, alleen ouders en zussen. Ik was net met me vriendin aan de lijn, heb ook geen drang om het te vertellen. Ik denk dat ik me wat relaxer zal voelen als ik de afspraak heb gehad bij de vk en voor de echo. Hoe is het trouwens met jullie gegaan? Hebben jullie iedereen al ingelicht of juist niet?
Hallo allemaal, Ik kom hier ook gezellig meekletsen, het december topic vind ik erg leuk, maar onwijs druk, dus ik denk dat ik bij beiden blijf kijken. Ik ben Nickiee, 34 jaar en zwanger van mijn eerste kindje. 7 mei heb ik de eerste echo (oh ja en ik ben alleen). Ik merk dat ik ook super onzeker word van alles wat je weet en leest. Het is eng, ik ben ruim 5 weken zwanger (vrijdag 6 volle weken) en ineens doen mijn borsten geen pijn meer, dan denk ik gelijk... zie je wel het gaat weer verkeerd. Ik zit mezelf in de weg op die manier en word chagerijnig ervan... hahaha Dusss vandaag positief denken, geen bloed is geen miskraam en niet iedereen heeft symptomen, die mensen hoor je namelijk niet.. Pff even een ego tekstje.. mag ik nog wel blijven schrijven Nickiee
@senna: leuk dat we nou ook weer in het zelfde topic komen haha.. Hoe voel je je nu? en wij willen ook weten wat het wordt en hebben 11 juni al een geslachtsbepaling @billie12: gefeliciteerd! wat fijn dat het spontaan is gegaan echt super! Ik krijg sowieso geen kerstkindje maar mischien wel een sinterklaaskindje Zullen we ook weer even een lijstje maken? iemand een idee? want vind wel leuk om te zien wanneer iemand uitgerekend is en afspraken heeft..
@Nickiee: Gefeliciteerd !!!! Ik herken het ook, dat ik bijv. opeens geen pijn in me borsten meer heb. Ik ga dan meteen twijfelen of alles nog in orde is. Maar we blijven positief! Ik hoop gewoon dat ik een van de vrouwen ben die weinig klachten/symptomen heeft. Hey maar wat bedoel je precies met ik ben alleen? Bedoel je dat je geen partner hebt?
@maribomba: ik had bij de eerste ook alleen maar 2 weekjes ochtend misselijkheid en voor de rest helemaal niks.. nu wat gevoelige borsten en af en toe wat misselijk maar ook niet extreme kwaaltjes.. ja wat vaker plassen haha
Ik voel de laatste twee dagen niets in de ochtend, behalve dat ik onwijs honger heb. Pas later op de dag voel ik weer wat in me buik, kleine steekjes. Veel plassen en pijnlijke borsten is echt minder geworden. Zijn jullie nog heel actief bezig met sporten of fietsen? Ik ben regelmatig op de fiets, maar die laat ik nu zo veel mogelijk staan als ik dingen ook lopend kan doen. Ik ben zo bang gemaakt door me schoonouders en eigen ouders dat ik op dit moment heel voorzichtig moet zijn met alles. Ik ging 1 keer per week naar Zumbalessen, best intensief (nou ja het is maar hoe fanatiek je zelf mee doet ). Nu twijfel ik of ik dat nog moet blijven doen. Je bent toch veel aan het springen enzo. Iemand zelfde ervaring hiermee?
Ik wil ook graag hier meeschrijven! Ben de 16e uitgerekend. Valt me wel op dat hier veel meiden net wel/niet in de MMM zaten. Wij zaten 30 maart bij de gyn. Aangezien we volgens hem bekend waren met het probleem heb ik Clomid mee naar huis gekregen, mocht ik mee starten zodra ik ongi zou worden. 3 Keer raden Die is nooit meer gekomen. Missflower, ik vind het niet kunnen dat je hier mee schrijft. Grappie! Ik voel me vooral s ochtends zwaar beroerd. Vriendlief begrijpt dat niet echt. Zelfde als enom moe zijn. Vind ie niet gezellig als ik op tijd naar bed ga. En ipv dat ik daar weer normaal op reageer ga ik lopen tetteren, whahaha! Jullie kunnen zo wel lezen dat het hier af en toe gezellig is. Maar last van hormonen? Nee, ik niet.