late december mama's! vanaf 15 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jesje08, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dannie81

Dannie81 Fanatiek lid

27 sep 2007
    1.554
    0
    0
    Haidiho allemaal,

Nou zeg, hebben wij weer eens ff geluk. Tijdens de afgelopen mooie dagen hebben we geen mogelijkheid gehad om te bbqen ivm werk enzo. Dachten we vandaag heerlijk te kunnen bbqen. Komt me daar een donker lucht aan. En de buienradar was ook al niet zo positief. Zijn maar snel begonnen (wat we hebben hebben we dachten we. NA een stuk vlees en halverwege de vis begint het toch potverdikkie te hozen. Beetje jammer. :) Hebben wij weer. hihi

Verder niets bijzonders vandaag. Boodschapjes gedaan (Net als iedereen in limburg volgens mij. pffff wat een drukte altijd op zaterdag. Wist meteen weer waarom we nooit op zaterdag boodschappen doen! ;)

Gisteren voelde ik onze frummel voor het eerst heel zeker. Dacht het al eerder gevoeld te hebben maar was zo licht dat ik het niet heel zeker durfde te zeggen. Nu dus echt wel :D

Weet niet of ik het al gezegd had, maar meiden die terug zijn van weggeweest. WELKOM trug. GEZELLIE.

GREETZ

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ gwendo: Kan een hele boel doen he even uitslapen.
    Het lijkt als ik het zo lees erop dat je er echt doorheen zit.
    Ik herken het.. ik had het ook maar dan puur door het werk, ik wil het verhaal liever niet hier neerzetten ivm mogelijke meelezers... maar kan hem je altijd pb-en als je dat zou willen...
    Zou lekker gaan kijken hoor naar een babykamer.. misschien vind je een mooi in de aanbieding scheeld enorm veel.
    Wij hadden de babykamer met de eerste ook al tegen 3,5 maand omdat we een hele mooie zagen en we helemaal verkocht waren...
    Mijn ouders zeiden mij toen dan krijg je die van ons.. dus meteen gekregen ;)
    Ik vond het toen ook best eng maar mijn ouders vonden het zonde om het niet te doen omdat ik er anders spijt van zou krijgen als hij later verkocht zou zijn.

@ pelikaantje: ja hoor dat soort geborrel kan je kindje zijn.. kan ook als een soort plopjes, geschuif of gevladder voelen...
    Ja ik heb dat ook wel eens gehoord dat het bij een 3e kindje eerder kan..maar dat ik al zo'n buld zag komen.. ik keek echt heel verbaast :)... van mij mag de kleine het vaker doen :D

@ chiquita1: welkom terug :)

@ Dior: ik heb idd ook altijd begrepen dat je je kindje eerder kunt voelen als je eerder zwanger bent geweest.
    Ik voelde de eerste keer deze kleine ook al in de 11e week, maar dit vond ik wel zo wonderlijk... echt een bult dat omhoog kwam ... in iedere geval heb ik er van genoten :D
    Ja ik heb nog leuke cadeaus gevonden erg leerzame dingen omdat hij naar de basisschool gaat... alles van hout (blijft lang goed).

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ dannie: heerlijk he om je kleintje te voelen :)

4. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @nickie: wat fijn dat alle uitslagen goed waren!

@gwendo: jammer dat ze er zo over doen op je werk maar hou je vooral niet in. Gewoon lekker vertellen dat je zwanger bent!

@mama1984: ik heb dat ook 2x gehad dat ik echt een bobbel had aan één kant maar of dat nou de baby was? geen idee

@pelikaantje: met die bubbels begon het bij mij ook en nu zijn het al duwtjes

@chiquita1: ooh wat lekker zo'n vakantie! fijn dat je genoten hebt

@dannie81: Haha dat is balen! bbqen is zo leuk! en wat gaaf dat je de baby voelt!

@all: zodra wij onze 20 weken echo hebben gehad gaan we bezig met de babykamer.. eerst leeg halen en dan verven en dan op zoek naar meubels!

5. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen!!

dior: wij zijn in maspalomas geweest dus aan het zuiden van het eiland... was wel lekker hoor!!

dannie: ik voelde mn beebje sinds maandag.. in het vlieguig opeens... was gelijk goed wakker :) wat fijn dat jij he nu ook goed voelt.. en zaterdag boodschappen doen bah heb er ook zon hekel aan maar dat is de enige dag dat mijn vader kan.. ( ga altijd boodschappen met hem doen) ben altijd blij dat ik weer terug ben.. wel balen van de bbq idd

mama1984: wat grappig.. dit is jou 3e en we zijn allebei even ver.. mijn eerste s ook in aug geboren maar dan in 2006 en mijn 2e ook in maart 2008 maar dan 1 dag later dan de jouwe... vind t wel grappig..

miss flower: jij weet al wat t wordt super zeg!!! jij kan dus al gaan shoppen.... wanneer konden ze t zien??

nou ik ben nog wat misselijk maar ga dadelijk toch maar eten.. bleh

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Chiquita: dat is idd heel erg toevallig, wat leuk zeg:)...
    Heb je jongens, meisjes of van alle 2?
    Hebben we toevallig ook dezelfde leeftijd? :D... haha dan hebben we wel een hele hoop gemeen he ;).
    Hoe is het verder met jou? ben jij nog vaak misselijk?

@ all: pfff wat slechter geslapen, was zo benauwd vond ik.
    Vanmorgen had ik de wekker gezet, dat doe ik eigenlijk altijd omdat ik dan zeker weet dat ik niet te laat eet ivm de misselijkheid.
    Ik schrok me een hoedje :) dacht dat mijn man naar zijn werk moest en te laat was hahah.
    Vandaag alles in huis een beetje aan de kant maken.
    Verder kijken we even wat we gaan doen, ligt ook een beetje aan het weer.

7. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Goedemorgen allemaal,

Ik heb weer energie. Niet meer moe wakker worden.
    Heerlijk gewoon :)

@Missflower: bij jou gaat het echt snel. Voor je het weet ben je 20 weken en sta je de babykamer te schilderen. Weet je al wat voor kleurtjes je wilt?

@ Dannie08: lekker he zo'n buitje ;) Jammer van de bqq. Ik was net op de fiets boodschappen aan het doen....

@Chiquita1: welkom terug. Lekker hoor een paar weekjes op vakantie. Ik heb ook dat gedoe met inloggen gehad, maar kwam er uiteindelijk op mijn eigen naam weer in.

@Gwendo: hoe gaat het nu met je?

@Dior: gelukkig heb jij het getroffen bij het bedrijf waar je werkt..
    Bij mij reageert iedereen ook heel goed. En door mijn moeheid en concentratieverlies liepen er ook nog eens een en ander mis. En ook daar doen ze niet moeilijk over. Maar het kan dus ook heel anders. En ja.. ik heb het zelfs al met 5 weken verteld.

Vandaag een beetje rommelen in huis. Misschien gaat het zonnetje nog schijnen....8)

8. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @Dannie Jammer van jullie barbeque, ook hier heeft het flink geregend maar ik vind wel lekker dat het een beetje s'nachts is afgekoeld nu.:)

@mama1984 Alles van hout ja dat blijft zeker lang goed, kan de kleine weer zelfs door geven aan jouw kleinkinderen straks. De wekker blijft bij ons in het weekend uit ook in de vakantie, maar ben vanuit mijzelf toch nooit laat wakker.;)

@MissFlower wij wachten ook met aanschaf tot na de 20 weken echo. Maar eerst moeten we dan nog het kamertje opknappen.:p

@chiquita is je misselijkheid nu wat gezakt na het eten?

@pelikaantje ik zal voor je duimen dat het zonnetje nog uitkomt :) Over het werk ja ben er echt blij mee hoe ik het getroffen heb. 1 van de 3 bazen zei wel dat ik misschien wat meer moet gaan opschrijven mijn geheugen laat mu nu echt helemaal in de steek.:(

@Iedereen Ik heb gisterenavond voor het eerst ook de baby gevoeld, was aan het twijfelen is hem dat en toen was het weg. Maar een paar minuten later weer het gevoel alsof iemand mij aan de binnenkant van mijn buik aan het strelen was een nieuw onbekend gevoel maar oh zo mooi. Ook mijn man lag vanacht tegen mij aan en toen voelde hij mijn buik, vanmorgen zei hij direct ik heb onze baby gevoeld :)
    Vandaag erg moe toen ik wakker werd om 8 uur was ik al (nog) moe dus vandaag doen we helemaal niks.

9. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    steeds meer dames die de baby voelen dus :) geweldig he

mama1984: ik denk dat je in 1984 geboren ben?? ik ben van 86 dus dat dan niet.. ik heb een meisje en jongen. dus dat hebben we dan ook niet gemeen.. maar toch best grappig. mijn zoontje is wel van mrt 2008..

pelikaantje: veel plezier met rommelen in huis.. wij zijn aan het rommelen in de tuin maa rvind het zooo benauwd bah...

dior: ja nu gaat t wel weer.. ben nu bloemkool soep aan het koken van de ah.. ben benieuwd of het lekker is..... :(

10. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @chiquita: met een geslachtsbepaling bij 15 week.. foto staat in me album

@pelikaantje: ja gaat ook heel snel hoor! wij willen witte meubels en sowieso 1 muur in een mooie blauwe kleur hihi

@dior: wat gaaf dat je de baby nu ook voelt! maar als het lichte bewegingen zijn dan kan je man het toch nog niet voelen? mijn man voelde laast een schopje maar gister had ie ook zijn hand op mijn buik en ik voelde 2x een schopje maar hij voelde het helaas niet..

11. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    miss flower: waar heb je dat laten doen.. bij mij in de buur doen ze het allemaal vanaf 20 weken :( ja 1tje vanaf 18 weken.. maar vnd dat nog ze lang wachten ( verder ben ik niet nieuwsgierig )

12. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @chiquita bloemkoolsoep klinkt goed, ik ben gek op bloemkool mijn man helaas niet zo dus eten we het niet vaak. Was tie lekker de soep?

@MissFlower Ja gistereavond zei ik tegen hem leg je hand eens op mijn buik toen ik het voelde maar hij voelde toen niks :s
    Vanmorgen zei hij ik heb hem gevoeld de baby ik heb vanacht wel een paar keer iets gevoeld maar ben verder gewoon blijven slapen.
    Zijn hand lag tegen mijn buik aan en hij voelde de buik lichtjes prikkelen tintelen zoals hij het dan noemt. Misschien omdat ik op zijn zij lag.
    Ik weet het niet heb er zelf doorheen geslapen. Vandaag nog een paar keer de ukkie gevoeld, maar als ik dan zijn hand erop leg voelt tie het weer niet.... tja hahaha

Mijn vriendin moet morgen trouwens bevallen ik vindt het zo spannend, verheug me er echt op. Ook voor hun de kleine heeft ze laten wachten en als het vandaag niet spontaan gebeurd wordt het opgewekt. Morgen kunnen ze eindelijk die kleine dreumes vast houden, ik wordt er helemaal emeotioneel van als ik aan morgen denk erg he hahaha.

Hebben jullie trouwens ook dat jullie de baby meer voelt/vaker als je rustig zit of ligt dan wanneer je bezig bent?
    Vandaag trouwens een strak gevoel aan mijn buik is ook nieuw voor mij?

13. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @chiquita: bij een pretecho bureau in groningen!

@dior: oh wat spannend zeg! mijn beste vriendin is 36 week en kan ook niet wachten haha.. over dat strak gevoel dat herken ik! ik heb het soms ook ineens.. of het nou de baarmoeder of baby is ik weet het niet..

14. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Goede morgen!
    Hier alweer vroeg wakker... kan blijkbaar niet meer uitslapen ..ben altijd ook al zet ik de wekker dezelfde tijd wakker.
    Heb al ontbeten en ga nu voor dat het zo ontzettend warm word maar even aan mijn strijkgoed beginnen.

Gisteren avond toen we in bed lagen heeft mijn man de kleine voor het eerst gevoeld :D...
    De kleine reageerde echt meteen.. zo leuk :D
    Toen ik hem vroeg waar hij het voelde was dit echt ook precies de plek waar ik de kleine voelde dus dat kan niet anders!
    Ik zei hem nog, zoo de kleine reageerd snel bij jou zeg ... hij was helemaal trots :D

@ Dior: Spannende dag vandaag! ik was zelf ook helemaal zenuwachtig toen mijn beste vriendin ging bevallen..
    Kwam zelfs een uur te vroeg bij de tandarts die dag :) was helemaal van slag hahahah
    Over de baby vaker / meer voelen als je zit of ligt dat heb ik ook..Voel de kleine volgends mij niet als ik wat aan het doen ben.. Maar moet ook wel zeggen dat ik dan ook ergens mee bezig ben waardoor ik er ook niet zo op let.
    Dat strakke gevoel heb ik ook geregeld..bij mij komt dat doordat ik dan teveel gedaan heb.
    Na even rustig aan te doen word het dan minder.

15. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    dior: dat is idd vaker zo dat je de beeb meer voelt als je rustig bent... ik heb bij mn dochter welles gehad toen ik ergens in de 35 weken was dat ik niet meer kon slapen.. ze was nks als aan het draaien..

missflower: oh das wel beetje ver voor mij ;)

ik ben t verste van al mijn vriendinnen dus ik mag waarschijnlijk t eeerste

16. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    dior: de bloemkool soep was lekker ja moest eerst even aan de smaak wennen maar heb toch 3 koppen op.. alleen moest je een staafmixer hebben om t te pureeren en dat hebben wij dus niet dus ik heb t anders gegeten dan eigenlijk moet..

17. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Goedemorgen,

Wat leuk dat veel van jullie de baby voelen. Ik ook hoor. En mijn man gisteren ook toen hij zijn hand op mijn buik legde. Hij voelde die bubbels ook. Zo bijzonder.
    Het is wel benauwd zeg. En volgens mij heb ik het nu ook warmer nu ik zwanger ben.

@Dior: Spannend zeg voor je vriendin. Ik voel de kleine meestal alleen wanneer ik stil lig.

@Mama 1984: mijn man was ook in de wolken toen die de baby voelde. Ik wist niet dat dat al zo snel kon.

@Chiquita: ik lust juist helemaal geen bloemkool (meer). Eerst luste ik het nog wel; vond het niet heel lekker. Maar nu ik zwanger ben kan ik geen bloemkool en brocolli meer zien.

18. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    pelikaantje: ik hou sowieso wel van groentes.. maar bloemkool eigenlijk alleen door de aardappelen. normaal.. en doe wel veel zout op groente op parmasaanse kaas... dus echt gezond is het niet hoe ik t eet.. hahaha

e dat je t warmer hebt kan wel hoor.. heb ik ook zelfs heel benauwd.. bij mijn andere 2 kreeg ik na de 26 weken ofzo ook ontzettende opvliegers :( pffff.. gelukkig is het dan winter/herfst en kan ik buiten gaan staan hahaha

19. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    IK WIL OOK!! IK WIL OOK! IK WIL OOK!!!!
    Wat fijn dat jullie allemaal de baby al voelen....maar dat maakt mij nog nieuwsgieriger naar het gevoel! Ik let er af en toe wel op of ik wat voel,maar helaas....nog niet.
    Gister de hele dag eigenlijk door steeds wel getrek in m'n buik, steekje hier, steekje daar, echt getrek aan de banden. Had gisteravond ook een heel klein beetje bloed/slijm verlies, ik verklaar het maar dat dat komt door het groeien van de baarmoeder.
    Door de bandenpijn heb ik tenminste het gevoel dat er iets gebeurd daar binnen!

Spannend Dior, van je vriendin!! Is het de eerste?
    Hier ook alweer prachtig weer, zo maar eens bedenken wat ik ga doen vandaag. Fijne dag allemaal!

20. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    juttel: bij mijn eerste voelde ik het ook nog niet met 14 weken hoor.. pas rond de 15/16 weken ofzo... maarja met de 3e herken je t gevoel en is alles mee rgevoelig :) heeft zn voor en na delen

Deel Deze Pagina