late december mama's! vanaf 15 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jesje08, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @mama1984: ja sorry ik haal ze door elkaar haha.. maar wat gek eigenlijk dat ze er door een fout per toeval achterkwamen.. wel fijn dat ze jou en de baby goed in de gaten houden..

Iemand een idee wat we moeten eten?

2. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    @Miss Flower: Ik denk een beetje bijgeloof. Dit is de eerste keer dat ik al dingetjes gekocht heb, dat heb ik bij de anderen nooit gedaan. Sterker nog... ik had op de babykamer en de flessen na, helemaal niets gekocht. Nu heb ik een doos versierd waarin elke week iets gestopt wordt. Voor de kids leuk om zo naar de bevalling toe te leven.

Maar om nu al aan een kamertje te beginnen? Nee, dat zou ik niet kunnen. Met 7 maanden vind ik zelf vroeg genoeg. ;)

3. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @mamma1984 Mijn eerste werkdag alsof ik niet weg ben geweest, druk en nog meer achterstallig werk.Maar verder wel okay hoor ;) Bekkeninstabiliteit lijkt me echt vervelend hopelijk krijg je bij deze er geen last van.

@Dannie 81 Bah dat is balen. Ben een sbenieuwd wat de gyn zegt, hopelijk kan het dan wel verder echt geen kwaad kan dan. Maar probeer dus wel eraan te denken dat je niet te gek doet he.

@mamma van vier En klaar met opruimen . Voor het kamertje heb je glukkig nog even wat tijd he ;) Leuk zo'n doos :)

@MissFlower Hier heb ik 3 katten die nu ook ontezettend veel haren. Morgen je laatste dag zal wel zo omvliegen op het werk. Alvast een fijne vakantie gewenst, gaan jullie nog weg? Wij eten vandaag Witlof met gesmolten kaas erover tartaartje en aardappelpuree

4. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @mama van vier: je moet het ook zelf weten natuurlijk.. ik ben nu juist veel minder bezig met dingen kopen als bij de eerste haha

@dior: oh klinkt lekker goed gesmaakt? het is hier kip tandoori geworden ook erg lekker..

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ al : Jippie vandaag 15 weken !! :D

6. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb niet alles terug gelezen vergeef me :)
    heb een beetje een hectische week gehad.. nouja paar dagen.. zondag babykamertje uitgezocht bij babydump :) dat is altijd leuk alleen voelde me smiddags niet lekker worden.. en ben bij mn vader( want daar waren we toen) even op de bank gaan liggen en gaan slapen toen ik wakker werd naar de wc en had opeens helderrood blloedverlies.. gelijk zh gebeld en mocht gelijk komen.. gelukkig is alles goed met de beeb en komt de bloeding niet van uit de baarmoeder zover ze dat konden vaststellen.. maar van de baarmoeder mond... ze vroegen wel of ik seksueel contact heb gehad met mn man.. zoals ze dat dan mooi vragen maar dat is dus nietzo... dat is het gekke.. het begon gewoon uit t niets.. nouja de beeb doet t goed.. maandag ook nog een echo gehad en beeb ziet er ook goed uit.. ik voel de beeb nu ook erg goed.. dus dat zit wel goed.. mag alleen niet veel meer doen.. en moet de komende week sowieso rustig aan doen.. in de namiddag stopt t bloeden telkens alleen in de ochtend begint t weer.. :( toch maakt t me steeds onzeker als ik weer naar de wc ga maarja ik heb geen krampen ofzo dus dat is t goede teken en het is ook niet heel erg veel maartoch... nouja als ik twijfel of me ongerust maak mag ik bellen en komen dat scheelt..

7. mamma van vijf

17 jun 2009
    137
    0
    0
    @ Chiquita: Och meid, ik kan me je schrik goed voorstellen. Ik hoop van harte dat het om een wondje gaat aan de buitenkant. Ook hoop ik dat je vandaag wat minder misselijk bent. Ik heb het ook zo halverwege de dag... maar we zijn druk opweg naar de 16 weken... dan zou het minder moeten zijn.

@ mama 1984: Schiet alweer lekker op hè? Alweer 15 weken. Ben weer een pond afgevallen en de buik is hetzelfde gebleven...

@ Dior: Nee dat opruimen gaat nog wel even duren. Ik heb vier kids, waarvan 3 onder de tien.. en die maken me toch een troep. Snap niet waar het allemaal vandaan komt. We zijn druk aan het uitzoeken wat bewaard en wat weggegooid kan worden. Maar alles wat ik opzij had gezet voor de rommelmarkt was vanmorgen helemaal uitgepakt... en zaten ze met hun drietjes heerlijk te spelen Grrrrr... schiet niet op zo.... Vandaag de derde opruimdag.. vrees dat het allemaal voor niets is..zucht.;)

@ Miss Flower: De kinderen hebben al helemaal uitgedacht hoe de babykamer moet worden. Blijkbaar heb ik daar geen zeggen meer in;):D. Ze zijn al druk aan het verzamelen.... dus onbewust zijn we al begonnen aan de babykamer... maar het bedje komt niet voor de herfstvakantie!!!!!:$:$:D

8. Dannie81

Dannie81 Fanatiek lid

27 sep 2007
    1.554
    0
    0
    @Chiquita, ik lees dat wij ons de hand kunnen schudden. Hier is het bloedverlies nagenoeg weg. Maar ja dat had ik de vorige twee keer ook en toen was het een week later weer raak. Dus maar ff afwachten.
    Mij maakte het zeker in het begin, ook onzeker. Nu ook nog wel een beetje, maar niet meer zo erg als in het begin.

Gisteren bij gyneacoloog geweest. Hematoom was volgens hem al een stukje kleiner geworden (Wat dus een goed teken is)
    Ik moet nog wel rustig aan doen en mag deze en komende week niet werken. Daarna gaan we op vakantie. Na de vakantie mag ik, als er geen gekke dingen gebeuren, gewoon weer gaan werken. Dus heb al vervroegd vakantie!!
    Dat rustig aan doen is niet altijd even makkelijk. Omdat ik nergens pijn heb ofzo, voel ik ook niet dat ik veel doe. Soms betrap ik me erop dat ik toch weer vlijtig bezig ben in huis. Dan moet ik weer even op de rem. Maar we doen het voor een heel goed doel zullen we maar zeggen!

@mama1984 en mama van vier, feli met jullie 15 wkn!

@Missflower, Bedenken wat we gaan eten is hier ook altijd moeilijk. Ben niet zo creatief en val vaak trug op hetzelfde. Gisteren spaghetti gehad. Vandaag gebakken vis met krieltjes en groente. (Lekker doorsnee he?)
    Denk dat ik morgen weer eens een ovenschotel maak ofzo. Hebben we al een tijdje niet meer gehad.

Vandaag een beetje treurig weer buiten. Hoop dat het zonnetje zich nog even laat zien.

Heeft trouwens al iemand zwangerschapsdozen opgehaald?
    Ik heb die van babydump al, en mag die van etos ook ophalen. Ga ik deze week doen. Ben altijd wel benieuwd wat er in zit.
    Die van dump was hetzelfde als de vorige keer. Stelde niet heel veel voor. Maar ach, alles is meegenomen!
    Ik weet ook nog dat de doos van kruidvat vorige keer niet zo interessant was. Die van prenatal wel. En dan na de bevalling heb je weer van die leuke dozen! Ik ben er gek op! Jullie????

9. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hoi meiden,

Hier ook druk aan het opruimen.
    Kledingkasten van de kinderen aan het nakijken op te kleine kleding...
    Speelgoedmanden uitzoeken of speelgoed waar ze dus echt niets meer mee doen.
    Pff heb al 2 zakken vol.

Liep wel de hele tijd achter de oudste aan hahah (mama van 4, ik weet dus wat je bedoeld :)) want hij haalde alles wat ik er net had ingestopt er zo weer uit.
    Nu even zitten, en dan straks ook even het speelgoed nakijken van beneden.
    Oeps betrap me zelf erop dat ik dus nog steeds in mijn pyama rond loop hahah... ben gewoon aan een stuk door gegaan. :D
    Ach straks als het af is lekker douchen.

@ dannie: Fijn dat de hematoon minder is.
    Nu dus maar genieten van je vervroegde vakantie..

@ mama van 4: ja idd het gaat nu ineens best snel... zat al te denken... jee nog 5 weken en dan alweer 20 weken :)..
    Ik weeg mezelf helemaal niet.. ik weet dat ik tijdens de zwangerschap (vooral aan het eind) erg opgeblazen ben..
    Voor mij heeft het geen zin om me te wegen...tegen de kilo's kunnen we toch niets doen :)

@ chiquita: hoe is het nu?

10. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @dannie81: wij komen ook vaak op dezelfde dingen uit hoor haha.. .over de dozen: ik vind alleen de prenatal doos de moeite waard maar die kan je pas na de 7de maand ofzo ophalen dus duurt nog wel ff

@mama van vier: haha leuk dat ze er zo mee bezig zijn

@gewicht: geen idee.. ik weeg altijd zo'n 62-63,5 kilo en laatst zag ik voor het eerst 65 staan.. zal straks nog eens even kijken

@buik: die gaat heel hard nu.. jippie!

IK HEB VAKANTIE!! jeej 20 daagjes vrij nu.. lekker hoor...
    nog 9 dagen en dan de 20 weken echo! morgen alweer 19 week.. de tijd vliegt voorbij zeg!

Baby schopt ook zo heerlijk en wordt steeds harder

11. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ miss flower: Heerlijk vakantie.. geniet ervan!
    Wij hebben volgende week vakantie en ik kan niet wachten... heerlijk!

12. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    mama1984: ja zoals voorspeld nu is het bloede weer weg.. alleen wat bruinig.. nouja ik voel de beeb goed rond schoppen dus dat scheelt weer..

dannie: oh jij hebt t dus ook. ja ik kan me wel onzeker erover voelen dat doe ik soms ook wel alleen de beeb doet t goed.. dus dat maakt me wel weer minder onzeker gelukkig.. en ik dacht dat je die babydozen pas na de bevalling kreeg.. ik zal ze ook maar ees gaan aanvragen :)

mamavan 4 idd bijna 16 weken.. nog 2 weken dan weer naar zh :)

13. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @MissFlower Ja het was lekker, alleen als ik aardappels eet lig me dat vaak zwaar op de maag.Vandaag weer rijst. Bijna het zelfde als wat jij gisteren hebt gehad Kip Siam. Morgen alweer 19 weken whow bijna op de helft :)

@mama1984 Super 15 weken ;) Zo blijf je wel bezig he met dat opruimen, laat je niet gek maken he. Als je de deur niet uit hoeft lekker in je pyama blijven lopen :)

@chiquita Ook jij vandaag 15 weken :) Dat bloeden is minder, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar je bent de kritieke 3 mnd voorbij en het ziekehuis heeft je goed onderzocht en alles was goed probeer dat in je achterhoofd te houden. Ik hoop dat je gauw geen enkele druppel bloed meer zal verliezen ook in de ochten niet meer. Ik denk dat iedereen daar onzeker van wordt hoor.

@Dannie81 Gelukkig is de Hematoon al kleiner geworden dat tie maar gauw helemaal verdwijnt. Ik heb nog geen zwangerschapsdoos opgehaald, bij BabyDump gaan we binnenkort wel kijken en neem ik deze al mee. Van het kruitvat mag ik geloof ik pas in sept ophalen. En van Etos nog niks gehoord?

@All Vandaag erg moe dus kruip vroeg mijn bedje in. Ga zo beginnen met koken 18:15 komt mijn man lief thuis. Van mijn vriendin die net bevallen is niks meer gehoord zal het wel erg druk hebben nog steeds. Ik zal deze week haar eens mailen hoe het met haar gaat.

14. mamma van vijf

17 jun 2009
    137
    0
    0
    @Dior: sorry, ik had je vraag gemist, maar hier de gegevens alsnog...

Bevallingslijst December 2009 mama's !

03 dec - MissFlower - 2e kindje - geslacht: jongetje
    17 dec - Dannie81 - 2e kindje - geslacht: ? (Een verrassing!)
    22 dec - Dior - 1e kindje - geslacht: ? (we laten ons verassen)
    22 dec - Nickiee - 1e kindje - geslacht: ? wil het wel weten
    25 dec - Juttel - 1e kindje - geslacht: ? (ook een verrassing)
    30 dec - mama 1984 - 3e kindje - geslacht: ?
    30 dec - Gwendo - 1e kindje - geslacht: ?
    30 dec - Mamma van vier - 5e kindje - geslacht: ? (maar wil het wel weten deze ronde)

Agenda:

09 juli - vk afspraak [Dannie81]
    16 juli - vk controle [Mammavanvier]
    17 juli - 20 weken echo [MissFlower]
    17 juli - controle gyn [Dior]
    17 juli - controle gyn [Juttel]
    11 aug- 20 wkn echo [Dannie81]

15. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ chiquita: Ik zie dat jij ook nog niet op deze lijst staat.. Zou leuk zijn als je ook erbij staat ;)

Bevallingslijst December 2009 mama's !

03 dec - MissFlower - 2e kindje - geslacht: jongetje
    17 dec - Dannie81 - 2e kindje - geslacht: ? (Een verrassing!)
    22 dec - Dior - 1e kindje - geslacht: ? (we laten ons verassen)
    22 dec - Nickiee - 1e kindje - geslacht: ? wil het wel weten
    25 dec - Juttel - 1e kindje - geslacht: ? (ook een verrassing)
    30 dec - mama 1984 - 3e kindje - geslacht: ?
    30 dec - Gwendo - 1e kindje - geslacht: ?
    30 dec - Mamma van vier - 5e kindje - geslacht: ? (maar wil het wel weten deze ronde)

Agenda:

09 juli - vk afspraak [Dannie81]
    16 juli - vk controle [Mammavanvier]
    17 juli - 20 weken echo [MissFlower]
    17 juli - controle gyn [Dior]
    17 juli - controle gyn [Juttel]
    11 aug- 20 wkn echo [Dannie81]

16. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    All: Pfff heb schoonmaak drang hahah
    Komt volgends mij doordat we binnenkort op vakantie gaan.
    Ik wil dan alles gewoon schoon hebben zodat als ik thuis kom alles lekker gedaan is.

Net het gasfornhuis helemaal gepoetst (al hou ik hem elke dag wel bij) ... de oven helemaal schoongemaakt... en de afzuigkap..
    Ik wil nog beginnen aan de koelkast en machnetron.
    Maar kijk even of ik er nog zin aan heb ;)
    En dan is er morgen weer een dag.

17. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Oja ik heb trouwens een hele zak (2) vol met knuffels...
    Ik vind het zonde om het weg te gooien en dacht eigenlijk aan een goed doel ofzo...
    Iemand van jullie een tip?

18. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    toevallig zag ik laatst op tv dat ze die weleens geven aan de ambulances.. die geven ze dan aan kinderen om ze te troosten..

19. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Oke dat kan ik idd ook nog proberen ... bedankt :D

20. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0