Bevallingslijst December 2009 mama's ! 03 dec - MissFlower - 2e kindje - geslacht: jongetje 17 dec - Dannie81 - 2e kindje - geslacht: ? (Een verrassing!) 18 dec - Runner - 2e kindje - geslacht: ? 22 dec - Dior - 1e kindje - geslacht: ? (we laten ons verassen) 22 dec - Nickiee - 1e kindje - geslacht: ? wil het wel weten 25 dec - Juttel - 1e kindje - geslacht: ? (ook een verrassing) 28 dec - Noname - 2e kindje - geslacht: ?? verrassing! 30 dec - mama 1984 - 3e kindje - geslacht: ? 30 dec - Gwendo - 1e kindje - geslacht: ? 30 dec - Mamma van vier - 5e kindje - geslacht: ? (maar wil het wel weten deze ronde) 30 dec - chiquita1 - 3e kindje - geslacht: ? Agenda: 09 juli - vk afspraak [Runner] 09 juli - vk afspraak [Dannie81] 16 juli - vk controle [Mammavanvier] 17 juli - 20 weken echo [MissFlower] 17 juli - controle gyn [Dior] 17 juli - controle gyn [Juttel] 20 juli - controle VK (Nonname) 21 juli - controle vk [chiquita1] 23 juli - controle gyn [chiquita1] 25 juli - geslachtsbepaling [chiquita1] 06 aug - 20 weken echo [Runner] 11 aug- 20 wkn echo [Dannie81] 13 aug - 20 wkn echo (Noname) 14 aug - 20 wkn echo [chiquita1]
Morning lady's, @Chiquita, Een jongen! Gaaf hoor (Een meisje is natuurlijk ook leuk!) Proficiat. Ik heb ook het idee dat wij deze keer een jongen krijgen! Kraamhulp had ik al vroeg geregeld. Zeker omdat in die tijd veel mensen vakantie zullen hebben. wel fijn dat je nog een bureau hebt kunnen vinden! @Dior, je zit in de 18e week en in de 4e maand! @Missflower, De babykamer doen we voorlopig niets aan. We kopen alleen een ledikantje en laten de kleine zolang bij ons slapen. Daarna bepalen we of hij/zij bij de oudste op de kamer kan, of dat wij naar de zolder verhuizen en de eerste verdieping kinderverdieping maken. @mama van vier, schrikken he? Bloedverlies. Had ik ook. Ik dacht toen echt dat het mis ging. Maar das gelukkig niet zo. Bruinverlies is beter dan rood! Bruin is oud bloed! @mama1984, Wat een muts zeg, dat ze prive belt. Gewoon iets van zeggen de volgende keer. Je hoeft toch niet te schelden, maar kan het gewoon zeggen. Dan weet ze ook waar ze aan toe is. Nu denkt ze dat het goed is en zal het weer doen als zij dat nodig vindt! @Noname, Welkom hier. Lees en schrijf maar gezellig mee. @Aankomen, Ik ben tot nu toe 1 kg aangekomen. Dus dat valt nog mee. HAd ik bij de eerste ook. Tot de laatste 2 mnd was ik toen maar 4 kg aangekomen. Maar zoals men zegt zat het venijn hem in de staart. (In totaal toen toch 12 kg bijgekomen, normale gewichtstoename naar het schijnt) @Hier, Gisteren alvast positiekleding gekocht, omdat mn buikje nu wel al wat begint op te komen. Strax zijn we 3 weken weg dus voor de zekerheid toch maar wat gekocht. 1 rok, 2 broeken en een shirt. Dus al met al goed geslaagd. Zo, dat was weer een heel verhaal. SORRY. Als ik eenmaal bezig ben stop ik niet meer met kletsen
Goede morgen! Hier vannacht slecht geslapen...Continu liggen draaien.. vandaag een drukkere dag... Nog steeds bezig dingen in huis klaar te maken voor vertrek.. spullen uitzoeken voor vakantie .. En een cadeautjes kopen voor mijn buurmeisje die jarig is vandaag... Nu eerst even het chinchilla hok verschonen zodat die schoon is als de buren tijdens onze vakantie op hem passen. Iedereen een fijne dag... zal af en toe even komen spieken want dat kan ik toch niet laten
Hebben jullie de zwangerdoos van de Etos al opgehaald? Wat zat er bij jullie in? Vandaag weer eens lekker van het zonnetje genieten. Zo eerst maar boodschappen halen want ik heb zin in tosti's. Ik heb geen idee wat ik ben aangekomen, bij ons wegen ze alleen met de 1e controlle, dan met 24 weken en met 37 voor het laatst weer geloof ik. Op mijn eigen weegschaal weeg ik minder dan dat ik met de 1e controlle bij de vk woog, en hoe leuk dat ook klinkt voor mij, het klopt niet.
Mijn PC heeft kuren, moet nu via mijn laptop reageren. Ik had gisteren ook al gereageerd, maar dat is dus door de PC niet aangekomen. Nieuwe poging, kan nu niet missen. Volgens de VK kwam die bloeding door een wondje op de baarmoedermond. Deze is zo doorbloed dat het bij het minste of geringste al kan gaan bloeden (niezen, hoesten, vrijen.. of spontaan). Dat begint met een beetje rood bloedverlies en wordt daarna bruin. Kan een paar dagen duren, maar het gaat maar om een heel klein beetje (voornamelijk zichtbaar bij het afvegen). Geen reden tot zorgen, maar als je een miskraam gehad hebt, dan is het alleen nog maar enger denk ik. Ik ben blij dat de vk wel de moeite had genomen zo laat nog langs te komen om mij gerust te stellen. Mijn buik is opeens gaan groeien, 4 cm in drie dagen. Ik moet dus ook aan de positiekleren (helaas weinig winkels in de buurt met leuke kleren EN GOEDKOPE). Mijn spijkerbroek zakt nog wel van mijn kont af, dat is wel wat vreemd, gezien deze mij altijd al wat aan de strakke kant zat. Mijn buik ik nu zichtbaar.... aan de ene kant wel leuk, maar gelijk zo zichtbaar voor de buitenwereld. Morgen naar de vk, lekker naar het hartje luisteren en beslissen of ik de 20 weken echo laat doen (ben daar nog niet over uit). Dan de rotzooi inpakken en heerlijk een paar weekjes er tussen uit. Laptop gaat mee, maar weet niet of er internet is, dus zal ik niet veel aanwezig zijn. Des te meer heb ik te lezen als ik terug kom. Ik wens jullie een hele fijne zomervakantie zonder complicaties of andere enge dingen. Als ik terug ben hebben jullie allemaal jullie kindjes al gevoeld en kunnen de gewone kleren de kast in.... Geweldig toch (waar is mijn vraagteken op mijn laptop).... even zoeken hoor..... ah....daar???? Vandaag ben ik er nog lekker en zal geregeld even langswippen.... Fijne dag, ik hoop dat jullie niet zo veel last hebben van de warmte. Groetjes en knuffels, Nathalie
@ Dannie81: gezellig toch al dat geklets? Ik vind dat wel leuk om te lezen hoor. @Mama1984: Vervelend dat je zo slecht geslapen hebt. Vandaag dus net zo'n drukke dag als ik. Geen chinchilla kooi, wel een muizen en rattenkooi. Ook het konijn wil een schoon hok voor we vertrekken. De wassen draaien nu en mijn paklijst is klaar (hopen dat ik alsnog niets vergeet). Doe rustig aan, neem af en toe een break (kom dan gewoon hier even kletsen). Wanneer ga je op vakantie? ps. gefeliciteerd met je 16 weken (toch weer een mijlpaal).
@ runner: Ik haal de zwangerschapsdoos van etos niet op dit keer.. De eerste keer kwamen ze erg vervelend over toen ze na de geboorte langs kwamen van filisitas..ze was erg onvriendelijk. Bij de 2e belde ze op voor een afspraak maar ik heb gezegt hier geen behoefte aan te hebben... kreeg een raar antwoord terug.. Dus nu vraag ik hem helemaal niet meer aan. Die van prenatal doe ik wel.. daar zitten vaak ook de meest leuke dingen in.. Etos is vaak ontzettend veel reclame. @ all: Pfff volgends mij zijn mijn borsten deze week erg op gang aan het komen... bij mijn vorige zwangerschappen paste ik al lang niet meer mijn bh en was ik al 2 maten gegroeid. Nu pas ik hem nog wel... maar ik merk dat ze vandaag gewoon hard en stevig zijn..pfff lijkt wel of er stuwing in komt ... wat een gewicht zeg.... Ik heb zoals jullie in mijn onderschrift kunnen lezen bij alle 2 erg lang bv gegeven dus de vulling is er bij mij wel uit zeg maar ... maar nu pff heb er gewoon een beetje last van ..ze zitten nu in de weg hahahah. Op vakantie voor de zekerheid maar een grotere bh meenemen. Zo ondertussen heb ik de het hok van de chinchilla al gedaan... De boodschappen en een cadeau gekocht. Ben blij dat ik net al de deur ben uitgeweest.. want pff wat is het nu al warm zeg.
Jaa jij ook gefeliciteerd met je 16 weken he Ik heb idd ook even mijn pauze genomen om hier mee te kletsen Wij gaan zondag ochtend weg..en jullie? of had je dat al gezegt hahaha Hier ook met de wassen bezig en nog een klein beetje strijkgoed.
Ooo ik zie dat ik me vergist heb in een vorig berichtje .. Ik had aan Dior geschreven maar het was voor Dannie bedoeld over dat geklets... Foutje
Goedemorgen, Mag ik hier ook meeschrijven? Ik schrijf ook bij de andere decembermama's. Ik ben 21 december uitgeteld van ons derde kindje. We weten ninmiddels wat het wordt maar houden het hier even geheim ivm een vriendin die ook op het forum zit. Ik wordt zeer waarschijnlijk wel begin december ingeleid maar ben pas na de 21ste uitgeteld dus schrijf hier toch maar mee. Van de eerste was ik 24 december uitgeteld en uiteindelijk 4 januari bevallen. Was wel blij dat het geen kerstkindje was. Groetjes
heb gisteren een paar buik fotos in mijn album gezet gemaakt met 17.3 weken zwanger van de 3 al zeg ik het zelf best wel een behoorlijke buik beetje giga
@ elmo: Gezellig dat je ook hier komt meeschrijven... @ Geriannes: Dat is idd al een beste buik..ik heb ook al een behoorlijke buik...(vind ik zelf dan) al zeggen er een hoop die mij niet zo vaak zien dat ze het wel mee vinden vallen maar de meeste die ik vaker zie die vinden het weer wel... Acha ja als alles maar goed gaat met de kleine
@ elmo en Geriannes... Willen jullie je ook toevoegen aan de lijst? Je mag het zelf doen maar als je je gegevens zoals hieronder neerzet dan wil ik het ook wel doen.,, kijk maar. Bevallingslijst December 2009 mama's ! 03 dec - MissFlower - 2e kindje - geslacht: jongetje 17 dec - Dannie81 - 2e kindje - geslacht: ? (Een verrassing!) 18 dec - Runner - 2e kindje - geslacht: ? 22 dec - Dior - 1e kindje - geslacht: ? (we laten ons verassen) 22 dec - Nickiee - 1e kindje - geslacht: ? wil het wel weten 25 dec - Juttel - 1e kindje - geslacht: ? (ook een verrassing) 28 dec - Noname - 2e kindje - geslacht: ?? verrassing! 30 dec - mama 1984 - 3e kindje - geslacht: ? 30 dec - Gwendo - 1e kindje - geslacht: ? 30 dec - Mamma van vier - 5e kindje - geslacht: ? (maar wil het wel weten deze ronde) 30 dec - chiquita1 - 3e kindje - geslacht: ? Agenda: 09 juli - vk afspraak [Runner] 09 juli - vk afspraak [Dannie81] 16 juli - vk controle [Mammavanvier] 17 juli - 20 weken echo [MissFlower] 17 juli - controle gyn [Dior] 17 juli - controle gyn [Juttel] 20 juli - controle VK (Nonname) 21 juli - controle vk [chiquita1] 23 juli - controle gyn [chiquita1] 25 juli - geslachtsbepaling [chiquita1] 06 aug - 20 weken echo [Runner] 11 aug- 20 wkn echo [Dannie81] 13 aug - 20 wkn echo (Noname) 14 aug - 20 wkn echo [chiquita1]
Bevallingslijst December 2009 mama's ! 03 dec - MissFlower - 2e kindje - geslacht: jongetje 17 dec - Dannie81 - 2e kindje - geslacht: ? (Een verrassing!) 19 dec - geriannes - 33 kindje - geslacht ? (willen we niet weten)(word eerder ivm ks) 18 dec - Runner - 2e kindje - geslacht: ? 22 dec - Dior - 1e kindje - geslacht: ? (we laten ons verassen) 22 dec - Nickiee - 1e kindje - geslacht: ? wil het wel weten 25 dec - Juttel - 1e kindje - geslacht: ? (ook een verrassing) 28 dec - Noname - 2e kindje - geslacht: ?? verrassing! 30 dec - mama 1984 - 3e kindje - geslacht: ? 30 dec - Gwendo - 1e kindje - geslacht: ? 30 dec - Mamma van vier - 5e kindje - geslacht: ? (maar wil het wel weten deze ronde) 30 dec - chiquita1 - 3e kindje - geslacht: ? Agenda: 09 juli - vk afspraak [Runner] 09 juli - vk afspraak [Dannie81] 16 juli - vk controle [Mammavanvier] 17 juli - 20 weken echo [MissFlower] 17 juli - controle gyn [Dior] 17 juli - controle gyn [Juttel] 20 juli - controle VK (Nonname) 20 juli - controle vk (geriannes) 21 juli - controle vk [chiquita1] 23 juli - controle gyn [chiquita1] 25 juli - geslachtsbepaling [chiquita1] 28 juli - 20 weken echo (geriannes) 06 aug - 20 weken echo [Runner] 11 aug- 20 wkn echo [Dannie81] 13 aug - 20 wkn echo (Noname) 14 aug - 20 wkn echo [chiquita1]
Welkom Elmo28, leuk dat je meekletst. Ik ben eind december uitgerekend, maar ga pas in januari bevallen (denk ik). Maar het is leuk om met anderen te kletsen die gelijk met mij opgaan. En de januariclub vind ik te druk. Klets gezellig mee, zal van mijn kant iets minder zijn omdat ik op vakantie ga.
@Ik weet niet wie het vroeg van die etosdoos? Ik heb hem opgehaald. Er zit vooral veeeeeeeeeeeellll reclame in. Een bewaardoos van zwitsal voor je billendoekjes en een knuffeldoekje. VErder niet veel. @Elmo, welkom hier. Schrijf en lees gezellig mee. Het wordt trouwens steeds drukker hier. MAar wel goed bij te houden. Echt leuk. @mama van vier, feli met je 16 wkn. @Gerianne, Woehie, wat en buikje al. Daar kan ik nog lang niet aan tippen. Dat is een echt zwanger buikje, daar kun je niet omheen. (Ik neem trouwens aan dat het je 3e kind is? en niet je 33e????? Ik heb toevallig gisteren positiekleding gekocht. Ik vond wel dat ik er een stuk zwangerderderder uitzag met die kleren aan. Nu, met mijn eigen kleren aan, zie je nog weinig. De positiekleren leggen echt wel het accent (op de goede manier) op je zwangere buikje. Mijn kleine mupke (net 1 jr) zit in de NEE-fase! Dacht dat me dat nog ff bespaart zou blijven, maar nee hoor. Geef mama eens een kus? NEE. Kom eens hier, dan kan ik je haren kammen. NEE. Je bent moe, je gaat zo naar bedje slapen. NEE. PPPPFFFF vermoeiend hoor. Maar soms ook wel heel erg grappig. Ik heb trouwens zo'n idee dat het vanaf dit weekend wel eens rustig kon worden hier. Veel mensen die op vakantie gaan. WIj ook. Ik denk niet dat ik de laptop meeneem. Dus 3 wkn geen internet.
@ hahaha Geriannes: Ik zat ook even te kijken 33e kindje ... @ Dannie: Dat vond ik ook hoor dat je met positiekleding het veel beter kan zien... Je buik is nu het aankijkpunt he Maar het zit wel heerlijk he? @ all: Hier alvast naar de verjaardag geweest van mijn buurmeisje. Ik hoorde dat ze dus nog helemaal geen vizite hadden dus ik dacht meteen... oeiii dan zal het vanavond wel heel erg druk zijn en dan wilde wij juist gaan.. Dus ik dacht ik ga nu wel vast......... dan kan mijn man een keer niet mee, maar hij had ook niet zo veel zin aan erge drukte. Dus ik denk dat hij het wel fijn vind dat ik al gegaan ben, ondanks dat hij het daar altijd wel gezellig vind hoor. Nu even lekker zitten en dan zodadelijk eten maken.. Sla met gebakken aardappeltjes en kip... mmmm heerlijk!!! Gisteren even gekeken naar mijn zwangerschapskleding die ik nog had van mijn vorige zwangerschappen. Ik pas eindelijk een broek ervan ... Die paste ik bij mijn vorige zwangerschap al met 8 weken...Maar nu kan ik hem eindelijk wel aan met een riem zodat hij niet afzakt Verder nog wat truitjes en rokken gevonden... ik neem ze gewoon mee voor als ik even niets heb (ivm met wassen daar) ook al zijn ze nog wat te groot. Dus die gaan ook mee mijn koffer in Na het middag eten ook toch even de voor en achtertuin gedaan.. ik kan er dus echt niet tegen als ik weg ga en al het onkruid staat nog in de tuin hahah ook wle stom misschien want als ik terug kom zal het er wel weer instaan maarja zo zit in nu eenmaal in elkaar.. Ben een echte poets en opruimmiep
O Mama 1984, als je nog zin hebt? Wij hebben nog een tuin vol! (onkruid!) Ik ben namelijk niet zo'n opruimmiep!!!