Alles was goed bij de vk. Ik heb de knoop doorgehakt en toch om de 20 weken echo gevraagd, deze gaat 17 augustus gebeuren. Ik ben wel geschrokken dat het 45 minuten in beslag gaat nemen... ik houd mijn ogen en oren wel dicht denk ik. Het duurt nog 5 weken, maar ben nu al zenuwachtig.. stom he (kan nu dat stomme streepje weer niet vinden). Goed ik ga de laatste was draaien en de tassen pakken. Misschien dat ik vandaag nog even langskom.. kan niets beloven. Voor iedereen die ook gaat.. een hele fijne vakantie en voor de thuisblijvers... een hele fijne vakantie
@mama van vier: fijn dat alles goed was en dat je de knoop hebt doorgehakt.. kan me voorstellen dat je het eng vind maar het duurt nog ff dus heeft weinig zin om je nu al druk te maken maar ja dat gaat natuurlijk vanzelf Ik heb de echo morgenvroeg om 10.15 dus daar ben ik wel blij mee anders wacht je de hele dag erop..
Hoi, runner - weet eigenlijk niet precies naar wat er meer wordt gekeken op 20wkn echo. misschien kan iemand het ons hier vertellen. ;0) Vakantiegangers - geniet van de welverdiende vakantie!!! wij nog twee weekjes te gaan en we zijn er ook vandoor!
hoi,hoi, Bij de 20 weken echo kijken ze de organen na. Dus het hartje,hersens,maag,blaas,nieren etc en ze kijken of alle vingers en tenen eraan zitten en of het ruggentje goed dicht is. Je kindje wordt dus helemaal gecheckt. Weet niet meer wie het vroeg maar ik wil in het canisius bevallen. daar hebben ze kraamsuites. ik ben van de tweede bevallen in het radboud maar vond dat niet prettig dus nu maar het CWZ.
Zover ik begrepen heb wordt het hele kindje nagekeken, van kruin tot teen zeg maar. Ze kijken naar de schedel, ontwikkeling van de organen, het hart, of het rugje gesloten is en naar de nekplooi. Ook kijken ze de placenta na en naar het vruchtwater (hoeveelheid). Kortom een complete lichamelijke onderzoek van je ongeboren kind. Zo kunnen ze eventueel afwijkingen vroeg ontdekken, maar ook niet altijd. Door de nekplooimeting kunnen ze zien of de kans op een kind met Down syndroom aanwezig is etc.... Bij ernstige afwijkingen zou je kunnen beslissen de zwangerschap af te breken. Maar niet alle afwijkingen zijn te zien. Soms zijn er afwijkingen te zien die bij de geboorte weer niet aanwezig zijn, dus echt uitsluitsel geeft het niet. Aan de ene kant kun je je voorbereiden, mocht er iets niet goed zijn, aan de andere kant loop je een halve zwangerschap met het idee.. ik krijg een gehandicapt kind. Natuurlijk gaan we er van uit dat het een heel gezond kind is en dat de echo gewoon erg leuk is om te zien (zovaak zie je je baby niet zolang)... Ik hoop dat ik het zo iets duidelijker voor je gemaakt heb. De vk heeft vast wel een folder voor je met een betere uitleg. ps. Ik mag om kwart over negen al.... geen gestress op die dag. Ik ga me nu ook niet druk maken, maar genieten van de vakantie. Jullie allen gegroet, kom nu echt niet meer. Groetjes, Nathalie
Hoi Hoi, Gisteren vroeg gaan slapen (voor mijn doen dan)... Vanmorgen al om half 7 op de fiets gesprongen naar mijn werk. Pff haasten haasten tijdens de dienst omdat ik nog een gesprek had op kantoor. Daarna richting huis gefietst... toen kwam ik er achter dat ik vergeten was wat in te leveren op kantoor ...Dus ik ben naar een ander kantoor gefietst en heb het daar maar gedaan...Maar moest er wel een stuk verder voor fietsten of ik kon helemaal terug.. Dus alle 2 was niet echt een leuke optie. Nu dus moe.... Maargoed. IK HEB VAKANTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sorry ik moet het gewoon van de daken schreeuwen Ben er echt aan toe .. even geen afspraken en optijd dit en dat... lekker helemaal relaxen met ons gezin.. Van pakken is nog niet veel gekomen.. ja op wat kleine dingetjes na dan. Straks verwacht ik nog een telefoontje en daarna ga ik misschien even wat in huis ondernemen. @ missflower: en en? @ mama van 4 : fijne vakantie... Verder vergeten sorry!
@mama1984: oh lekker geniet van je vrije dagen en zondag op vakantie he?! ik heb de echo morgen vroeg om 10.15 @mama van vier: dank jewel en lekker genieten van je vakantie he!
@MissFlower Gefeliciteerd met je 20 wk de hekt heb je gehad Al iets bekend van je vriendin? Jammer dat de ananas niet heeft geholpen @Dannie81 1 kg pas zo dat is weinig, als je dat toen ook had en aan het eind 12 kg is id normaal. Dan zou ik wel veel meer dan 12 aankomen in totaal,... ach ja het is een super goed doel Ik snap niet dat jij die laptop niet mee neemt (grapje) @runner ik wil mijn doos van de Etos vanavond even ophalen Die reactie van jou 33e kindje moet echt even lachen zal wel 3e kindje moeten zijn, lach me dubbel hier. @mamma van vier Is je PC al gemaakt? Gelukkig was het een onschuldig wondje wel zo netjes dat ze id direct hebben nagekeken. In cm heb ik mijn buik niet gemeten, maar lijkt wel of tie met de dag groeit haha. Fijn dat alles goed was steeds weer prettig om het van een vk of gyn te horen he @Elmo Welkom en veel lees en schrijf plezier Ik vind een kerstkindje ook wel wat hebben Waarom wordt je ingeleid? @geriannes whow mooi hoor die buik, ik zal ook gauw ff foto's online zetten @chiquita gaat het vandaag wat beter met je rug? Heb je een afb van de kinderwagen? @noname whow ook jouw buikje is al mooi. 26 kg zo ik hoop niet dat ik zoveel aankom maar ja ben ook al een paar kg erbij. Zo moest ff bijlezen ben ik 1 dag niet geweest. Gisteren na mijn werk naar de kapper geweest, daarna bezoek gehad en toen om 22:30 het bed ingedoken. Ik ga nu ff snel eten koken spaghettie. @vakantiegangers GENIET ervan
ben ik weer alleen ziek voel me echt niet lekker.. heb al bijna 1 liter verse jus op en nu aan de vifit super fruit verder veel fruit en een soepie op..nu hopen dat de griep mooi eg gaat.. pfff missflower: veel succes morgen lekker vroeg! ( ik moet de zelfde tijd alleen 14 aug pas) mama van 4: fijne vakantie!!! mama1984: jou vanakantie kan dus beginnen!!! elmo: ik vroeg welk zh.. ik ga naar t radboud vandaar.. vroeg me af hoe t was daar.maar jij hebt ddus geen goede ervaringen?? ik ga puur daar heen omdat ze daar mn geschiedenis een beetje kennen...( en heb de laatste 6 maanden genoeg in cwz gezeten en geslapen mn zoontje heeft er 2x 5 dagen gelegen pfff) dior ik ga een afbeelding zoeken van de knderwagen.. en kapper vind ik atijd zooo heerlijk.. ga binnekort ook maar eens...
@chiquita: mooie wagen zeg en gave kleur! @dior: lief dat je er om denkt.. ik ben vandaag met haar naar de vk gweest en ze heeft nog steeds voorweeën en doet daardoor snachts ook geen oog dicht.. helaas doen ze niks pas vanaf 41+3 dagen gaan ze strippen... hopelijk gaat ze nog deze week bevallen want ze heeft het best zwaar zo.. Nou ik ga even mij dochter op bed brengen..
missflower: oh das ook niet fijn... maar strippe schijnt ook niet altijd te werken hopelijk beslist het beebje vannacht nog te komen want zo raakt ze ok uitgeput
@chiquita beterschap nog! @MissFlower hopelijk zal ze toch gauw mogen bevallen dan. Groeit mooi he je buikje Net een wandeling gemaakt onder het genot van een lekker waterijs
@chiquita hopelijk voel jij je vandaag wat beter. @MissFlower hopelijk belt je vriendin je vandaag met groot nieuws op @All vanmiddag naar de gyn, fijn die controle's. Ben wel benieuwd wanneer ik ook mijn 20 wk echo mag krijgen wil graag weer ff kijken naar onze kleine uk.
nog 2 uurtjes en dan hebben we de echo! ben helemaal zenuwachtig en hoop echt dat alles goed is! en me vriendin is nog niet begonnen helaas.. nou jullie horen het straks wel !