late december mama's! vanaf 15 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jesje08, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dannie81

Dannie81 Fanatiek lid

27 sep 2007
    1.554
    0
    0
    Hay,
    Even een update van mij. Net mn 20 wkn echo gehad. Zag er allemaal goed uit. Alles verloopt volgens schema. Van het hematoom was ook niets meer te zien.
    We hebben een half uur naar onze kleine frummel kunnen kijken. Wat een genot. Lag de hele tijd met zijn handje in zijn mondje. Schattig:D
    Hadden mn man en ik in de wachtkamer nog een hele discussie over het wel of niet willen weten van het geslacht. Ik wil het wel heel graag weten maar hij niet. dus dilemma. Ik kan het ook niet voor me houden als ik het zou weten. We hebben nog niets gevraagd en weten het dus nog niet. Vanaaf nog maar eens over hebben. Morgen nl naar de verloskundige. Misschien dat we het dan toch bekend laten maken :p

Ik heb niet terug gelezen, dus reageer ff niet op jullie berichten. SORRY:)

Fijne avond allemaal!

2. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @mama1984 Ja heel speciaal als je te horen krijg dat je voorgevoel echt klopt.

@elmo muurtje zo gezet, okay als jij het zegt ;)

@Juttel weet je dat ik nog nooit op een kraamafdeling in het ziekenhuis ben geweest raar eigenlijk he. Hoeplijk zit je gauw weer wat beter in je vel. Mijn buik wordt ook steeds zwaarder ja, vraag me af hoe het is als we op het einde lopen. Weer hier mot regen en benauwd.

@chiquita dat is niet goed he meid, doe het nu ook echt rustiger aan de rest van je zwangerschap.

@Sooner Ja een heerlijk gevoel is het :)

@Dannie81 Wat fijn en goed dat de hematoon weg is. Ben benieuwd morgen ook wij hebben het op het aller laatste moment toch maar laten verklappen :)

@Iedereen bedankt allemaal voor de felicitatie van mijn 20 weken echo, voelt zoooo goed :)

3. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @dior: ik weet niet of ik al gereageerd had maar fijn dat je echo goed was en wat leuk een zoon:D

@dannie81: ook al een goed echo! super hoor en knap dat je het geslacht nog niet weet.. maar als je dat niet wilt weten dan schrijven ze dat toch ook niet op? dan weet je vk het morgen toch ook niet of zie ik dat verkeerd?

@chiquita1: meid doe je wel rustig aan! je moet goed naar je lichaam luisteren hoor

@Juttel: het is heel normaal als je de baby een keer niet zo vaak voelt maar kan me voorstellen dat je dan ongerust word.. vaak helpt het om er echt even voor te gaan liggen en dan je hand op de buik en desnoods liedje zingen of praten dan reageren ze vaak wel..

@runner: leuk dat je nicht ook zwanger is! heb je een goede band met haar? zou wel leuk zijn, beetje samen shoppen enzo

@all: nou ben der weer ff hoor haha.. badkamer is nog niet klaar helaas dus net wer met z'n allen bij oma gedouched.. komende 5 ochtenden werken helaas.. met de beeb gaat alles goed en is lekker druk..

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hoi Hoi,

Vandaag de 20 weken echo gehad... Pfff wat was ik zenuwachtig.
    Ik lag stijf in de stoel :D... Gelukkig hadden we de gyn waar ik het goed mee kon vinden, over en weer werd er weer gelachen om een van de grapjes..
    Dus toen kon ik weer meer ontspannen.

We hebben 45 minuten mogen kijken naar ons kleine wondertje.
    Maar wat een enorme dondersteen :D
    Hij/zij werkte weer lekker mee hahah... de gyn wilde kijken naar het lipje (ivm hazenlip van mijn broertje)...
    De kleine hield zijn hand voor het mondje en zat in zijn neusje met zijn vinger... later nog even gekeken en toen had de kleine de duim in de mond..
    Toen op een gegeven moment mochten we toch even kijken en gelukkig zag het er goed uit.

Gelukkig zag het er voor de rest ook allemaal goed uit..
    Toen wilde de gyn kijken bij het hartje.... Maar een bepaald deel kon hij niet in beeld krijgen omdat de kleine er niet goed voor lag..
    Even wat geduw maar nee hoor... hij/zij vond het wel prima zo... de kleine draaide zich gewoon de verkeerde kant op waardoor het nog moeilijker te zien was.
    Na lang er mee bezig geweest te zijn konden we het toch even goed bekijken en ook dat was goed.

Toen vroeg ik hem of hij het geslacht kon zien...
    En jaaa je raad het al... ook dat was weer een hele opgave :D...
    De kleine zat in kleermakerszit en had zijn hak van een voetje precies tegen zijn geslachts deel aan :D
    Na lang kijken en even hier en daar drukken trok de kleine af en toe het voetjes weg, maar ging er al gauw weer voor zitten..
    Net voordat we wilde stoppen kreeg de gyn wel een deel inbeeld en die heeft hij ook stop gezet en zei meteen ik denk een ... voor 70 %... maar zei hij het is lastig te zien maar ik denk het wel.

We hebben enorm gelachen, wat een dondersteen zeg :D:D...

We zijn helemaal gelukkig dat het zover er allemaal goed uit zag..:D

5. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ah, weer twee mooie echo's. Leuk hoor, ze stromen nu echt binnen hè!?

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ Dannie: Gefeliciteerd met je goede echo!
    @ chiquita: doe je nog wel kalm aan zodra je geen verplichte bed dag meer hebt?
    @ missflowe: poehh pittig hoor, 5 dagen werken.. hopelijk is het niet al te zwaar.

Sorry verder ben ik vergeten :(...

@ all: Ik ben jarig :D:D:D
    Vanmorgen al heel vroeg verwend met cadeautjes...
    Papa moest werken dus hij kon niet wachten om het al te geven :D
    Van hem en de kinderen weer mooie Pandora bedels gekregen voor aan mijn armband..
    Ben er helemaal blij mee... ze zijn erg mooi :D

Vanmiddag komt een hele goede vriendin vast... eigenlijk vier ik het vanavond pas maar ze vroeg of ze 's middags kon komen.
    Ook wel weer gezellig want dan kunnen we even gezellig blijkletsen... 's avonds zit de woonkamer vol en dan ben je meer druk met zorgen dat de vizite alles krijgt.

Gisteren na dat we de echo hadden gehad zijn mijn man en ik lekker uit eten geweest..Mijn man kwam zo ineens op het idee om dat te gaan doen.
    Kinderen konden mee eten bij mijn ouders...
    Bij de jongens gingen we na de echo vaak wat drinken en een taartje eten om het fijne nieuws even te vieren maar dit keer was de echo laat op de middag waardoor we meer zin hadden om wat te gaan eten..
    Was erg fijn en gezellig samen....
    Daarna de kinderen weer opgehaald die erg blij waren om ons weer te zien.

Ik sta er nog zo versteld van dat deze kleine dondersteen zich niet wilde laten zien :D
    Bij de jongens was het zo makkelijk en al zeer snel zichtbaar,
    Maar deze kleine zit ons nu al te klieren :D
    Hebben jullie echo foto's van het geslacht? We hebben dus wel even wat gezien toen de gyn het beeld stil zette en dat hij direct zei '' ik denk ... 70%.
    Misschien kan ik bij jullie eens kijken? ...
    Dit is de eerste keer dat we het niet zeker weten..en we zijn zoo benieuwd :D
    Ik zei mijn man al een paar keer '' dan zul je zien dat ze kleine het niet wil laten zien , en ja hoor het is ook nog zo...

Zo ik ga zo maar even de stofzuiger pakken...

7. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    dior: heb helemaal over je echo heen gelezen sorry :( maar gefeliciteerd met je zoon :) super zeg!

mama1984: GEFELICITEERD!!! met je verjaardag.. wordt vast een leuke dag alleen jammer dat t weer niet mee zit.. nou als e gyn zegt 70% heb ik al zon idee wat je krijgt :) denk ik dan he.... in ieder geval super dat alles goed is... ik moet nog 2 dagen wachten

nou hier gaat steedss beter en ben idd niet van plan nog erg veel te doen deze zwangerschap dat mag trouwens ook niet.. dus doe lekker rustig.. af en toe een kort wandelingetje mag gelukkig wel.. de beeb is trouwens ontzettend druk!! maar dat voelt natuurlijk wel helemaal super :)

8. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ chiquita: Jaa dat is waar... maar toch twijfel je dan he ;)... maargoed we zien het vanzelf nog wel een keer (als de kleine het toelaat :) ) want hij heeft me beloofd nog een keer te gaan kijken.. hij zei je krijgt toch nog meer echo's deze zwangerschap :D...
    Fijn dat het met jou steeds beter gaat..
    Heerlijk he die drukte in je buik ...

VANDAAG ZIJN WE OP DE HELFT :D... 20 weken alweer dat gaat snel !!!

9. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    @Mama1984: Gefeliciteerd! Een gezellige dag vandaag!! En mooi dat alles goed was met de echo... En dat wordt dus nog wat als het nu al zo'n dondersteen is hahaha!
    @Chiquita1, fijn dat het goed gaat,idd maar niet te druk meer maken.
    @MissFlower, Werkse deze 5 dagen! Ik weet idd dat het normaal is als je de beeb een dag niet voelt met deze termijn, maar toch als het dan zo is begin ik wel erg te twijfelen.
    @Dior, ik ben ook erg benieuwd hoe het voelt als we hoogzwanger zijn! :p Kun je binnenkort niet eens even bij een ziekenhuis langs om een kijkje te nemen opde verloskamers en kraamafdeling? Vaak organiseren ze wel speciale kijkavonden.
    @Dannie81, Ook een goede echo, super!! En...zijn jullie er al uit of jullie het willen weten?
    @Sooner, schijnt idd normaal te zijn, maar leuk is anders he? Gelukkig voel ik uk nu weer heel goed!
    @Noname, spannend en leuk, morgen de echo!!!
    @Mijkeltje, haha moest wel even lachen om je pruillipje! :D Ik ben normaal ook een echte jankerd, maar is nu wel anders idd! Nouja hoort er bij geloof ik.

@All, voel me weer beter gelukkig, heerlijk rustig aan gedaan afgelopen dagen en dat doet een mens goed! Gisteravond naar het ziekenhuis hier geweest voor een rondleiding op de verloskamers. Erg leuk om het hier ook eens te zien, alleen jammer dat alles in het frans werd verteld. Gelukkig was er een zwangere die veel kon vertalen in het engels.
    Apart idee dat ik daar over een paar maandjes lig... En omdat ik op een kraamafdeling heb gewerkt was ik daar meer mee aan het vergelijken en had ik niet echt het idee dat het straks ook voor mij geldt,dat ik daar lig...Nouja het is nog niet zover. Haha!

10. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Geeft wel een veiliger gevoel datje even bent wezen kijken zeker, Juttel?

Mama 1984 van harte gefeliciteerd met je verjaardag, je 20 weken en de goede echo. Schattig verhaal dat hij/zij zo druk was met zijn vingertjes en voetjes.
    Onze meid heeft zich heel rustig gedragen, waardoor wij alles heel rustig konden bekijken. En dus ook direct konden zien dat het een dochtertje is.
    Ikzelf was die dag heel naar en misselijk, misschien daarom.
    Bij de vorige echo's was ze namelijk megadruk.

11. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ sooner: Hahah bij mij was de kleine op andere echo's erg rustig.. maar nu hahahha

@ Juttel: Fijn gevoel denk ik dat je al geweest bent..
    Toen ik zwanger was van mijn jongste wilde ze ook een afspraak maken om te gaan kijken op de verloskamers zodat ik kon zien waar ik dan kwam..
    Ik zou die rondleiding pas met 38 weken krijgen.. toen ik die afspraak maakte zei ik al dat ik dan al lang bevallen zou zijn en dat ik deze afspraak wel kon maken maar dat hij toch niet door zou gaan ...
    Mijn gevoel was goed want mijn kereltje kwam met 37 weken en 1 dag...
    Ik vond het niet prettig dat ik nog niets wist over wat me te wachten stond en dat heeft bij mij ook toen wel wat spanning gegeven waardoor mijn weeen niet wilde komen (vliezen waren al gebroken).
    Toen ik aangaf aan de vk wat mij dwars zat heeft ze me gerust gesteld en toen had ik binnen 2 uur volledige ontsluiting :D..
    Lijkt mij dus wel erg prettig het van te voren allemaal gezien te hebben en info te krijgen.

12. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @mama1984: gefeliciteerd met je verjaardag!!! en wat fijn dat de echo goed was.. grappig dat jullie lekker in spanning werden gehouden haha maar ik denk dan toch dat je een meisje krijgt omdat ie het voor 70% denkt te weten.. waarom hou je het nou geheim grrrr hahaha

@juttel: fijn dat je een rondleiding hebt gehad.. heb ik nooit gehad maar beval dan ook niet op de kraamafdeling maar in een parthuis naast het ziekenhuis.. het is namelijk niet op medische achtergronden

@all: straks even op een kleintje van 3 weekjes passen:D die van me vriendin die laatst is bevallen;)

13. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ missflower: haha gemeen he :D... ik vind het leuk als het voor andere nog een verrassing is... en als ik het hier ga vertellen dan weet meteen mijn beste vriendin het.... want die zal vast mee lezen he an :D

14. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Gefeliciteerd met je verjaardag, mamma1984!!

15. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Mama, gefeliciteerd!

Hier nog steeds chaotisch.
    Stroom in de woonkamer doet het weer alleen ligt de bergin, toilet en keuken er nog steeds uit.
    Buurman is gister druk bezig geweest met de fout op te sporen, keuken plafond lijkt wel gaten kaas... Maar goed fout is gevonden en we mogen van geluk spreken dat het nog niet in de hens geschoten is. Zaten meerdere electrische draatjes aan elkaar vast gesmolten.
    Van de week gaat ie weer verder.

Andere buurman is nu bezig met het trapgat zit een glasplaat die word vervangen door een hekje en bij ons in de slaapkamer gaat ie ook 2 raampjes dichtmaken. (zijn er in totaal 8 dus die kunnen we wel missen.) Begon steeds meer te tochten en te rotten eromheen.

Vandaar dat ik hier dus ook niet meer zoveel kom...

16. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi,

Hier even ego, ik ben superblij.

Ik heb via mijn vader als kruiwagen de complete serie van Anel Tigger zwart/wit gekocht tegen inkoopsprijs!!!! Jippie!!!!

Ik heb dus eindelijk de eerste dingen voor de baby gekocht!!!!

Woehoe!!!

17. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Kijk, dat is nog eens leuk als je zoiets voor inkoopsprijs kunt aanschaffen!! ("k Moest wel even gluren op google wat je nou precies gekocht had, hihi...)

18. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @MissFlower Je bent morgen alweer 24 weken he :) Hoe was het oppassen bij de kleine nog zo jonge baby?

@Dannie81 En hebben jullie het geslacht laten verklappen?

@Mama 1984 Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo heerlijk gevoel he :) En het is een.... ?Of wil je het graag geheim houden? En van harte gefeliciteerd met je verjaardag geniet maar van het verwennen

@chiquita Dat maakt toch niet uit joh, maar dankjewel voor je fekicitatie ben er heel blij mee hoor :) Ga jij maar lekker van je nieuwe rustige aanpak genieten

@Juttel Ik moet inderdaad nog naar zo'n info avond, de gyn heeft me er nu al voor de tweede keer aan laten denken maar als ik de kleine heb gezien of gehoord
    vergeet is steeds naar de datums te vragen dan zit ik gewoon op een roze wolk. Lijkt me trouwens echt mooi om op een kraamafdeling te werken

@Runner he bah wat vervelend die al die gebreken aan de woning :(

@Elmo Moest even spieken wat Anel Tigger is Leuk dat tijgertje hoor ;)

@Mijkeltje Ah lees al dat ik niet de enige was die even moest kijken wat Anel Tigger nou is hihihi

@All wij zijn eruit en hebben nu een naam, we zijn er beiden eindelijk tevreden en helemaal happy mee :)
    Volgens mij voelde ik trouwens de baby gisterenavond shoppen was echt wel heftig eigenlijk, vandaag alleen af en toe een kriebel weer gevoeld
    zo rustig dat ik net weer ff naar het hartje heb geluisterd.

19. Dannie81

Dannie81 Fanatiek lid

27 sep 2007
    1.554
    0
    0
    Hey daar,
    @ Dior, fijn zeg dat jullie een naam voor jullie zoontje hebben gekozen wara jullie allebei blij mee zijn. Moeten wij nog over onderhandelen.

@Missflower, Klopt dat het geslacht niet op de formulieren staat, maar de verloskundige heeft een echo-app. Dus zij zou ook kunnen kijken. Vandaar. Hoe was het oppassen???

@mama84, feli met je verjaardag. Veel mooie cadeaus gehad?

@Elmo, Leuk dat getekende teigetje. Ben niet zo'n Pooh-fan, maar teigetje is cool. Want, teigetjes houden niet van honing!!:D

@Runner, hopelijk zijn de gebreken snel opgelost. Niet echt leuk lijkt me zo.

@Chiquita, Gaat het nog goed met je? HEb je ook zo'n moeite om rustig aan te doen? HAd ik wel, maar gelukkig mag ik weer alles gewoon! Houdt je maar wel goed aand e adviesen!

@Hier, Ik heb me kunnen bedwingen bij de verloskundige. We houden het een surprise (Nu nog wel, maar wie weet vraag ik het de volgende keer toch!!!!! :)) Ik stond echt op het punt om het toch te vragen maar heb me met moeite ingehouden. Toen ik buiten stond twijfelde ik nog steeds. MAAR ik blijf STERK. (Nu nog wel :))

@Alle anderen die ik vergat, :(:(:(:(

20. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @dannie81: knap dat je je kan inhouden zeg maar een verrassing is ook erg leuk natuurlijk!

@dior: ja alweer 24 weken dan... gaat echt snel zeg! ja het oppassen was super en heb er al helemaal zin in..me dochter ging hem de fles geven en ze is superlief voor hem en mag ook lekker met hem bezig zijn zonder dat ze jaloers word... geeft me toch wat geruster gevoel voor straks..

Deel Deze Pagina