late december mama's! vanaf 15 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jesje08, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    @Juttel: ik heb 't idee dat deze zwangerschap sneller gaat dan de eerste, heel vreemd...

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @mijkeltje: dat is niet raar hoor.. je hebt er al één rond lopen en je leeft dus niet dag bij dag.. bij de eerste heb je dat vaak wel.. ik vind het ook voorbij vliegen hoor

nou eindelijk laatste werkdag van de 5 en nu ff 2dagen vrij.. de badkamer is bijna af nog even doorzetten.. de babykamer wordt morgen behangen en daar zal ik dan wel even foto van maken

ben nu doodmoe dus ff rondneuzen en dan ff liggen

3. Dannie81

Dannie81 Fanatiek lid

27 sep 2007
    1.554
    0
    0
    Haai,

@mama1984, hoe was de bruiloft?

@Chiquita, wel rustig aan blijven doen he? Goed naar je lichaam blijven luisteren (is niet altijd even gemakkelijk!)

@Noname, Ik kan er helaas niets van maken op je foto's. Sorry! Misschien kun je bij de volgende controle stiekem een echo vragen en dan laten kijken!!! (Heb ik ook bijna gedaan, maar kon me nog net bedwingen. Ga het misschien toch nog doen ;))

@Dior, ben je al gewend aan het idee dat je een zoontje krijgt?? LIjkt me een bijzonder gevoel, om te weten wat er in je buik zit! (Geldt trouwens ook voor de anderen die al weten wat het wordt!)

@Mijkeltje, feli met je 22 wkn.

@Juttel, veel plezier bij het bezoeken van de kleine spruit. Gek idee he, dat je dat strax ook weer zelf hebt!

@Missflower, welke kinderwagen heb je? Wij hebben al een tijdje geleden eentje besteld, maar de levering is al 2 keer uitgesteld :x. Nu zou hij in week 39 komen, Ben benieuwd!

@mama van 4, niet te druk maken over de echo (makkelijk gezegd) maar ook een beetje proberen te genieten! Hopelijk gaat de tijd snel en mag je snel naar je frummel kijken!

@all, hier hoop ik dat deze dag langzaam gaat. Is nl mn laatste vrije dag. Vanaf morgen weer beginnen :(. Ondanks dat ik parttime werk, sta ik de komende anderhalve week heel veel gepland! van de 10 dagen moet ik er 8 werken!! PPPPPFFFFFFFFFFF, veel voor mij hoor. Heb er echt geeeeeeeeeennnnn zin in.
    Maar ach, alle uren die ik nu werk heb ik ook maar weer gehad. en hoef ik strax niet meer. Nog maar 40 diensten en dan heb ik zw.verlof:D:D:D:D:D. Dus over 10 dagen hoef ik er nog maar 32 :D:D:D:D:D:D
    Heerlijk dat aftellen!
    Om de tijd langzaam te laten verlopen heb ik dan ook niets gepland vandaag.;)
    Misschien kom ik strax nog ff online. Greetz

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ all: Bruiloft was erg gezellig.. Wel ver rijden.. zo'n 2 uur.
    Eigenlijk duurde het feest tot 2 uur in de nacht, maar wij (en de rest van de familie) zijn na 12 uur gegaan.
    Moesten tenslotte nog 2 uur rijden :(...

@ chiquita: Ik heb de 20 weken echo al wel gehad.. vrijdag dan heb ik een pretecho..

@ noname: OOoo ik ben ook zo nieuwschierig.. bij ons wilde de kleine het niet laten zien..
    Lag in kleermakerszit en had het hakje precies tegen het geslacht aan zitten.
    Toen de gyn heb even ging pesten door te duwen trok de kleine wel het beentje even weg maar ging al gauw weer terug met het voetje.
    Na een paar keer proberen kwam het toch duidelijker in beeld en drukte de gyn ineens het beeld op stil en zei direct ik denk ... voor 70% , maar zei hij het is wel lastig te zien.
    (ik zeg niet wat ivm dat we het voor ons zelf willen houden)
    Ik zit nu ook veel op internet te vergelijken :D.... hopelijk weet ik vrijdag meer :D

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ noname: Heb ook even naar je echo gekeken...
    Ik denk een jongetje... Als je kijkt naar de ronding van de billetjes en de bilnaat lijkt het net of er nog iets uit steekt... lijkt mij bij een meisje niet zo toch?

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Zo ik ga weer even verder in huis... al een hoop gedaan.. maar nog evne stoffen beneden ...dweilen en de wc doen..
    Straks nog even naar mijn werk om daar de planning op te halen ppfff geen zin aan... maargoed anders weet ik niet hoelaat ik morgen moet beginnen en bij welke clienten..

7. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    gaap... net even geslapen... had ik ook ff nodig.

in ieder geval erg bedankt voor jullie reacties.....
    Hihi... ach ja. Zo houd ik het lekker spannend voor mezelf.

Zo ff een rondje lopen door de stad en dan maar weer eens verzinnen wat we vanavond gaan eten.

x

Ps Mijkeltje: dat idee heb ik ook. De dagen vliegen nu voorbij

8. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Heerlijk... het huis is van boven tot beneden schoon.. was is bij...
    Ben ondertussen al naar mijn werk geweest..
    Zo even aardappels schillen en dan in plakjes snijden om ze kunnen bakken...
    We eten heerlijk gebakken aardappels met sla en kip.
    Vanavond lekker een rust avond... helemaal niets doen dan luieren :D

Krijg trouwens erg veel reacties op mijn zwangerschap dat ik zo anders draag... meer naar voren en een andere buik heb... dat ik minder opgezet ben..(bij de jongens was ik ontzettend opgezet al vrij snel in de zwangerschap)
    Is het bij jullie ook anders dan eerdere zwangerschappen?

9. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Ik draag het tot nu toe ( net als met mijn dochter) met mijn buik naar voren.... Wel is mijn buik al een stuk groter dan toen ik 20 weken zwanger was van haar.
    Maar ja... dat heb je met een 2e sneller heb ik begrepen.

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Toen ik 8 maanden zwanger was van mijn dochter, kreeg ik voorzichtig de vraag: "Goh, ben je zwanger? Nog niet zo lang hè?" Als ik dan antwoordde dat ik nog maar 'n maandje moest kreeg ik steevast te horen dat ik dan wel 'n kleintje zou krijgen... Ze was uiteindelijk 52,5 cm en 3980 gram. Niet 't kleinste kind dus...

Nu, zes jaar later, heb ik 'n mooi bol buikje met deze 22 weken, maar laatst zag ik bijvoorbeeld 'n foto van iemand die 14 weken zwanger was en ik zweer je dat die buik groter was dan die van mij!

Ik draag volgens mij ook ongeveer hetzelfde...

11. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Hihi wat kletsen jullie toch veel. Weekend is al weer bijna voorbij. Morgen weer werken. Bah geen zin in :(, laatste tijd helemaal geen zin meer om te werken op een of andere manier, terwijl ik toch een leuke baan heb. Zal wel aan de hormoontjes liggen denk ik.

We hebben al familie verteld dat het een meisje wordt. Wilden we eerst niet toen, maar ik dacht mijn man kan dat toch niet geheim houden. En ja hoor ik had gelijk. Meteen al bij de buurvrouw versprak hij zich :D. We hebben ook al een naam. Nu maar hopen dat hij die per ongeluk verklapt.

@Chiquita: gefeliciteerd met je echo.
    @Mama van vier: lekker luieravond. Heerlijk is dat, vooral als je de hele dag bezig bent geweest.
    @Noname: pfff spannend zeg. Ik durf je ook niet het geslacht te zeggen. Bij ons zag je wel duidelijk 3 streepjes. 95% volgens de echoscopiste dat het een meisje is. Bij 34 weken krijg ik nog een echo (dat doet de verloskundige standaard), dan durf ik pas echt meisjes kleertjes te kopen.
    @mama 1984: bij jullie is het dus nog even spannend of het een jongetje of meisje wordt.
    @Dannie81: hihi nou al het aftellen tot zwangerschapsverlof. Moet wel zeggen dat ik ook niet kan wachten :p
    @Juttel: dinsdag de echo. Ik werd een dagje voor de echo wel zenuwachtig, maar was nergens voor nodig. Heb er van genoten.
    @Mijkeltje: ik heb een bescheiden buikje. Hangt idd af of het je eerste is en ook van je bouw.

12. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    noname: tja moeilijk lijkt idd een jongetje...

pelikaantje: ja bij een meisje kan t altijd nog veranderen eggem ze tot 26 weken geloof ik .. ofja veranderen dat er in 1 keer wel wat zit.. maarja meestal is dat niet zo...

dragen van de buik: bij mn dochter droeg ik echt rondom was helemaal opgezwollen... had een dikkere kont en alles gekregen en maar niet over mn opgeblazen kop te praten hahaha.. bij mn zoontje droeg ik bijna alleen maar mn buik.. wat aan mn benen erbij maargoe vocht doet ook wat maar t scheelde al een heleboel..en nu draag ik echt puur mn buik.. ik krijg de meeste broeken van voor de zwangerschap elfs nog over mn kont. dat kon ik bij de andere 2 echt niet... krijg ze alleen niet meer dicht gek he ;)

hier gaat verder alles lekker.. kleine is lekker druk :)

13. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Werkze voor de meiden de vandaag weer hun eerste werkdag hebben! Zal wel weer even wennen zijn!

x

14. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    Pffff de echo zit erop. Heb een hele leuke foto meegekregen waarop twee handjes open te zien zijn. Kan het helaas niet inscannen.

Alles was goed, en weet het geslacht ook. Maar dat houd ik nog even voor me.

Ik wens jullie een hele fijne dag...

15. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    @Mamavanvier, Super! Fijn dat alles goed was!! En leuk dat je t geslacht ook weet. Was het erg duidelijk te zien? Ik ben namelijk erg benieuwd of we het morgen zelf zouden kunnen ontdekken op de echo....?

16. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    dag dames,

Ik zie dat jullie het hebben over hoe je de buik draagt.. opzich is ie bij mij het zelfde alleen mischien iets minder puntig.. ik had gister vergeleken en mijn buik is nu al net zoiets als bij de eerste met 7 maand haha.. ik zal even de buikfoto plaatsen

Bekijk bijlage 10263

links is van nu met 24 week en rechts van me dochter met 32 week

Vanavond weer naar de verloskundige toe en ga nu even de meubels van me dochter uitpluizen want ze krijgt nieuwe deze week;)

17. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Gefeliciteerd mama van 4!!!

Mooi buikje Miss Flower... dat groeit mooi!
    En is nu al bijna even groot als met je dochter....
    Leuk hoor!

x

18. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Wat super al die goede echo's!

Geloof dat de meerderheid nu het geslacht wel weet toch?

't Is hier nog steeds een beetje chaotisch vandaar dat ik weinig reageer, lees af en toe wel mee maar gun mezelf weinig tijd om te reageren....

19. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    @Juttel: De vk was 99% overtuigd en het was ook wel goed te zien op de echo.

@miss Flower: Je hebt een mooi buikje, daar kun je terecht trots mee rondlopen.

@runner: Zo'n chaoot ben ik ook hoor, net de boodschappen gehaald, vergeet ik de groente. Zucht.. kan ik weer. Normaal zou ik het geslacht niet willen weten, het is toch steeds weer een verrassing. Maar nu puur om praktische redenen wilde ik het wel weten (vanwege de babykamer, of die wel of niet aangepast zou moeten worden etc.). Maar het had mij wat geslacht betreft helemaal niets uitgemaakt.

@noname: Dank je;)

20. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi Dames,

Vandaag bij de verloskundige geweest om de 20 weken echo te bespreken.

Zoals ik al wist was alles goed alleen was de kleine frummel toch wel heel erg groot, ze had het even vergeleken met de zwangerschap van Nikki en die liep met 20 weken nog op schema maar groeide daarna de pan uit.
    Ik moet dus weer beginnen met het hele riedeltje van bloedprikken en groeiecho's
    Ik wordt voor de groeiecho's doorverwezen naar het ziekenhuis en daar gaan ze overleggen of ze al heel vroeg gaan inleiden en als de groei echt de spuigaten uitloopt dan dachten ze zelfs aan een geplande keizersnede.

Ik zit hier dus echt niet op te wachten hè!
    Kijk alles voor een gezond kindje natuurlijk maar ik had toch stiekum gehoopt dat het sowieso een inleiding werd( spontaan bevallen zat er al niet meer in) maar als ze nu al de optie van een geplande keizersnede op tafel gooien..... zucht.

Maar ja afwachten maar.
    Ik moet over twee weken weer bloedprikken, dan twee weken later een echo bij de verloskundige en dan 4 weken laten een echo in het ziekenhuis.

Sorry voor het ego bericht maar zit er even mee.
    Ze zei al dat ik er rekening mee moest houden dat deze megagroei zijn tol gaat eisen omdat ik al met BI zit en twee ukkies heb rondlopen/vallen.

Maar ja nu dus haast achter de babykamer met het vooruitzicht dat ik over een aantal weken heel veel hier te vinden ben.

Als de kids op bed liggen dan lees ik even terug en reageer ik op iedereen.

Groetjes

Deel Deze Pagina