He bah, ik kan me voorstellen dat je daar even van baalt hoor. Zou ik in jouw plaats ook doen. Natuurlijk heb je alles over voor 'n gezond kotertje, maar er zijn leukere manieren toch? [hug]!
Pfff zeg, zit ik net een heel bericht te typen. Druk ik op een verkeerd knopje...berichtje weg en mijn hele computer loopt vast. Nog een poging. @Mama van Vier: gefeliciteerd met je goede echo! Leuk he die echo foto's. Wij hebben een foto van ons kindje met handje voor de mond. Zo schattig. @MissFlower: mooi buikje zeg. Ze zeggen dat bij de tweede je buikje sneller groeit. @Runner: geeft niets joh. Lees lekker mee @Elmo28: balen zeg. Begrijp dat je niet op een keizersnee zit te wachten. En dan nog BI. Hopelijk gaat alles goed komen en krijg je de babykamer op tijd af. Gelukkig gaat wel alles goed met de kleine. Nou ga maar eens koken, want mijn man zit al de hele tijd te wachten. En hij heeft zo'n honger. Ach wat zielig
Hi Elmo, Wat naar voor je.... Hoe veel groter was de kleine dan met de 20 weken echo?? Ik heb dus ook een hele grote baby en moet donderdag naar de VK. De echoscopiste zij wel dat ze de groei in de gaten gaan houden maar wat dat dus precies betekent hoor ik donderdag... Bij ons gaat het vooral om de benen en de omtrek van het buikje wat 2 weken voorliep. Nu hebben mijn man en ik allebei lange benen dus dat vind ik niet zo gek... x
Hoi noname, Alles was mooi gelijk qua termijn alleen de kleine liep ruim 1,5 week voor. Aangezien onze tweede dochter ook zo groot was en ik daarom eerder ben ingeleid houden ze het nu heel goed in de gaten. Ik bak hele grote kindjes. Groetjes
@noname Je kunt altijd nog een pret echo laten maken he @Juttel Ik voel me 23 want dat vindt ik een mooie leeftijd hihi nee maar voel me wel jonger dan ik ben hoor. Morgen succes bij de echo ben benieuwd @MissFlower Beetje van je eerste vrije dag kunnen genieten? Hoe was het bij de VK? @Dannie81 Ja ben er nu aan gewend, noem hem nu ook vaker bij de naam maakt het iets dichterbij Voor partime ben je id wel veel ingeroosterd. Hoe was je eerste werkdag vandaag? Ik nog 13 weken tot aan mijn zw verlof klinkt best dichtbij @mama 1984 Ik heb geen verglijking maar ben zwanger van een jongen en had ook snel al een buik @mamma van vier dus jullie weten nu wel wat het wordt Jammer dat je ze niet kan inscannen. @runner doe maar lekker rustig aan op jouw tempo @elmo vervelend maar, zoals je zelf al zegt wacht het nog even af het kan nog meevallen laten we met zijn allen voor je mee duimen. @Pelikaantje en iedereen tevreden gesteld en alle monden gevoed
Elmo, mag ik vragen wat jou dochter woog en hoe lang ze was bij haar geboorte? En met hoeveel weken was dat? De 1e echo rond de 12 weken klopte wel met de groei? Dior, ben jij niet bang dat je je verspreekt? Vandaag weer wat geboortekaartboeken gehaald. Had er vorige week 3 mee maar heb blijkbaar een dure smaak maar vind het zonde om zoveel geld uit te geven terwijl de meeste toch in de prullenbak verdwijnen... Maar heb ze net even snel doorgebladerd maar geloof niet dat er wat tussen zit, erg vervelend! Over de naam zijn we het ook nog niet eens. Gelukkig nog genoeg tijd maar ga me er nu al over lopen ergeren. Net bij mijn ouders een bos bloemen gebracht, morgen zijn ze 32 jaar getrouwd. (werk zelf de hele dag en s aovonds gaan zij uit eten vandaar dat we dat niet morgen doen). Valt morgen nog wel een kaartje op de mat.
Hoi Hoi... Sorry heb niet echt de puf om op alles te reageren.. Ben erg moe... Vandaag langer moeten werken dan gepland stond ivm dat er bij 2 clienten een huisarts moest komen. Wat zijn HA toch laks tegenwoordig..ze denken al over de telefoon een oordeel te kunnen geven. Was allemaal erg onduidelijk of hij wel zou komen.. erg vervelend als je overal zo achteraan moet terwijl wij het gewoon onverandwoord vinden om haar niet te laten onderzoeken... Nu ligt de verandwoording bij de HA maar toch voel ik me er niet prettig bij dat hij zo makkelijk reageerde...maarja meer kunnen wij op dit moment ook niet doen. Vanmiddag kwam mijn schoonmoeder langs.. ze had wat leuks gevonden bij intratuin en kwam dat even brengen.. ik was erg moe en kon mijn ogen amper nog open houden tijdens het praten.. Op een gegeven moment zakte het weer wat weg en ben ik even gaan stofzuigen na dat ze weg was... Nou het is voor mij tijd om te gaan slapen maar wilde nog even laten weten dat ik wel heb meegelezen maar even niet de puf heb om op iedereen te reageren. Hopelijk ben ik morgen weer wat fitter Viel net al in slaap op de bank bijna... Hopelijk gaat het met iedereen goed? Welterusten alvast... en tot morgen!
@elmo: kan me voorstellen dat het een tegenvaller is.. tuurlijk heb je het er wel voor over maar leuk is anders @mama1984: doe je wel rustig aan? lekker onder de wol even bij slapen @all: bij de vk is alles goed gegaan.. bloeddruk 120/55 en 2 vingers boven me navel.. verder had ik mezelf even gewogen en ben gewoon al 6,5 kilo aangekomen pfff nou ja groei nu ook harder natuurlijk maar toch.. trouwens hoe oud zijn jullie dan eigenlijk? ik ben 22 jaar
Is 6,5 kilo veel dan? Ik heb echt geen idee hoor... Wel fijn dat alles ok ging bij de VK. Ik ben 30 trouwens. Ik vind het nog altijd gek klinken, omdat ik voor mijn gevoel nog steeds 23 ben, haha!
elmo: keizersnee is voo rmij ook een horrorwoord bah! missflower: zo dat groeit ook lekker ik ben trouwens 23.. maar 6.5 kg is normaal voor jou termijn hoor.. want gem komt een vrouw zon 12-15 kg aan.. nou je moet nu 500 gram per week rekenen.. dus loop je mooi op schema toch... ik wil niet weten wat ik al ben aangekomen..... hoewel ik nog wel in mn oude broeken pas... ego: even snel want dan ga ik voorontbijt zorgen.. gister naar de stad geweest maar mn lichaam is nu nog moe pffff. nouja vandag rustog aan doen.. de beeb is al druk genoeg nu weet ik waar mijn energie blijft
Goedemorgen, Zo slecht geslapen..warm. Ga straks nog maar even liggen. @Missflower: ik ben 33 (maar zo voel ik me natuurlijk niet ). Fijn dat alles goed was bij de vk. @Runner: Ik schrok ook van de prijs van geboortekaartjes, vooral de drukkosten zijn erg hoog. Gelukkig nog tijd genoeg om een leuke uit te zoeken. Vervelend dat jullie het niet eens zijn over de naam. Mijn man en ik zitten gelukkig op een lijn. Maar die naam hadden we al lang voordat ik zwanger was. Had overigens alleen een meisjesnaam en het wordt een meisje. Dus als het toch een jongetje wordt (5% kans) dan moeten we nog flink gaan nadenken. @Mama1984Hopelijk ben je weer lekker uitgerust. @Chiquita1: zwanger zijn kost inderdaad een hoop energie. @ all: hoe vaak voelen jullie je kindje? Ik eigenlijk de hele dag door zowat. Als ik druk bezig ben minder (dan let je er misschien ook minder op).
@Elmo, wat moeilijk, hopelijk maak je je niet te veel zorgen. Kan het niet zo zijn dat je al iets verder bent in je zwangerschap? Dat het kindje net even ouder is? @Runner, tja geboortekaartje moeten wij ook maar eens mee bezig. Volgende week eerst schoonzus maar eens vragen of zij wat wil ontwerpen voor ons. @mama1984, balen dat je steeds zo moe bent. Heb je je hb al eens weer laten prikken? Ik ben inmiddels (op eigen initiatief) maar gestart met floradix, hoop dat ik daar ook wat energieker van word. @MissFlower, fijn dat je weer goedgekeurd bent, haha! Tja volgens mij moeten we ons maar niet druk maken om het gewicht zolang je aardig gezond eet. Ik word zondag 32.... @Chiquita1,pas jij echt nog steeds in je gewone broeken? @Pelikaantje, balen he dat slechte slapen, kruip straks nog maar lekker even je bedje in! Begin het nu toch wel een beetje spannend te vinden, straks de echo... Maar we blijven positief! Ik ben eigenlijk ook wel heeeeel nieuwsgierig!!!!
Miss flower... Ik ben 31 jaren jong (hihi) en ben nu al 10 kilo aangekomen. Dat is best veel maar was met mijn dochter 26 kilo aangekomen op het eind dus ben wel wat gewend! Fijn dat verder alles goed was op je controle! Pelikaantje.. mijn placenta ligt aan de voorkant dus voel het kindje volgens zeggen wat minder, maar ik voel het iedere dag en vooral s'avonds.
Hoi runner: mijn eerste dochter was 4180 gram bij 41+4 weken. mijn tweede groeide met de 30 weken explosief, ik ben daarom ingeleid met 38+3 weken en ze woog toen 4785 gram. leeftijd: ik ben nu 28 jaar. gewicht: ik ben inmiddels 5 kilo afgevallen deze zwangerschap, maar ik had ook meer dan genoeg haha. ik voel en zie deze hummel bijna de hele dag door, maar vooral s'avonds en in bed. Wij zijn ook druk aan het orienteren met de geboortekaartjes. We hadden voor de eerste een bedrukt mini t-shirt en voor de tweede een sleutelhanger van metaal, een meisje met een springtouw en daar hadden we haar naam in laten graveren. Dus om nu weer met iets origineels te komen.... is lastig. maar komt goed.
@chiquita: oke het is mischien wel goed op schema maar schrok toch wel ff omdat ik bij de eerste in totaal iets van 10 kilo ben aangekomen of nog niet eens dus had dit nog niet verwacht.. @pelikaantje: als ik druk bezig ben dan is hij rustig en zodra ik zit of op bed lig dan begint hij druk te worden.. ik heb de placenta rechts voor liggen en voel dan ook alleen links onder de bewegingen.. volgens de echo lag hij ook met de armen en benen die kant op @juttel: ooh veel plezier.. hoe laat moet je? @geboortekaartjes: wij hebben één uitgezocht en heb de tekst gestuurd en krijg één deze dagen een proefmodel.. het is idd niet goedkoop door die drukkosten.. ik betaal voor 35 kaartjes iets van 129,- ofzo
@Juttel: succes! En natuurlijk veel plezier! @Pelikaantje: ik voel de kleine eigenlijk zo gauw ik rustig zit, maar soms begint beeb ook te trappen als ik actief ben. Is hij of zij 't er niet mee eens of zo. 's Avonds op bed is 't speelkwartier voor de beeb... @Geboortekaartjes: wij hebben ze al af... We laten ze ook niet drukken, maar printen en doen alles zelf. Scheelt 'n hele hoop in prijs. Ja, ik heb ook zoiets van 'mensen gooien 't uiteindelijk toch weg'... @gewicht: ik ben ook iets van vijf, zes kilo aangekomen. @Elmo: jullie hebben wel geweldige geboorte'kaartjes' zeg! Echt super-origineel!! En met recht grote kinderen... Was dat niet vreselijk zwaar?
Lieve Elmo, wat sneu zo'n bericht. Ik baar ook grote kinderen hoor ( ruim 9 ponders) en zal tussen week 24 en 28 ook bloed onderzoek moeten laten doen, omdat de kans op suikerziekte groter is bij mijn baby. Jammer dat je een keizersnee moet ondergaan, één heel klein voordeeltje... het wordt geen kerstkindje. En, bij sommige drukkerijen, kun je goed gokken wanneer je kindje geboren wordt zodat de kaartjes gratis zijn. (Ik weet het, het is een schrale troost). Van mij een virtuele knuffel en maak je niet te veel zorgen. Je moet nog heel lang wachten. Lekker blijven genieten van het getrappel. Knuffel, Nathalie
Mijn eerste zwangerschap was heerlijk! wel wat bekkenpijn maar dat hoort erbij. Bevalling was zwaar, ik heb hele sterke bekkenbodemspieren vanwege het vele paardrijden dat ik toen deed. Ik was om 10.00 gestript en om 13.00 begonnen de weeen om de 4 minuten. om 15.00 kwamen ze om de minuut. toen om 15.30 de verloskundige kwam had ik 4 cm ontsluiting toen ging ze weer. om 22.30 kwam ze terug en had ik nog steeds maar 4 cm. toen heeft ze mijn vliezen gebroken en moest ik een uur onder de douche staan, na dat uur had ik nog steeds maar 4 cm dus moest ik naar het ziekenhuis. in het ziekenhuis nog steeds maar 4 cm. om 02.00 een ruggeprik gekregen en toen schoot de ontsluiting pas een beetje op. om 06.30 had ik 10 cm en mocht ik persen. maar ik kreeg haar niet langs mijn bekkenbodemspieren. dus de vacuumpomp en een knip later was Renée er om 07.34. Omdat ze zwaarder was dan 4000 gram moesten we 24 uur blijven om haar suikerspiegel te controleren. De zwangerschap van Nikki was zwaarder omdat ik al een kleintje had rondlopen. Ik kreeg erge BI en mijn benen vielen regelmatig uit met het gevolg dat ik tot 2 keer toe van de trap gevallen ben, 1 keer met Renée op schoot. Maar de bevalling was super. Ik ben ingeleid om 08.00 kreeg ik tabletten, om 14.00 weer. om 21.00 aan het infuus, 22.30 vliezen doorgeprikt en om 03.18 mocht ik persen en na een klein knipje omdat ze achter haar oren bleef hangen(haha) werd Nikki om 03.38 geboren. Dus de zwangerschap van Nikki was zwaarder maar de bevalling was een stuk lichter.
Weet je dat ik serieus blij ben te lezen dat je je tweede bevalling als lichter hebt ervaren? Noah was 3980 gram en is uiteindelijk met 'n knip en 'n pomp geboren. Ook van die verrekte bekkenbodemspieren hier... (Maar dan van 't dansen, ik ben bang voor paarden helaas... ) De kids van mijn man waren allebei boven de 4000 gram toen ze geboren werden, dus ik zit me hier al helemaal peentjes te zweten... Is er trouwens een reden bekend waarom jij grote kinderen krijgt? Of is dat gewoon toeval? Lijkt me idd zwaar zeg, dan heb je al 'n kotertje rondrennen én ernstige BI.. Pfff, ik doe 't je niet na! Zeg, weet iemand dat: als je toevallig in 't ziekenhuis bevalt, moet je dan áltijd zo'n irritante band voor hart- en weeënactiviteit om? Ik had namelijk bij Noot een draaicirceltje van zo'n 70 cm en dat idee vind ik zo vreselijk, dat ik -ondanks dat ons ziekenhuis verder echt goed is om in te bevallen- het idee van weer in 't ziekenhuis bevallen al vreselijk vind... Stom is dat, dat je je over zoiets futiels zo druk kunt maken...
Hoi Mijkeltje, Nee het is niet bekend waarom ze zo groot worden, het is gewoon een goed afbakoventje. Ik heb geen suiker en val zelfs af dus ik heb geen idee. Irritant he die banden inhet ziekenhuis... Daar zie ik ook tegen op. Ik ga nu ook duidelijk zeggen wat ik wil tijdens het voorgesprek, want tijdens zo'n bevalling laat je je gewoon omkletsen. Ik wil dat ze mijn vliezen prikken en dan gewoon afwachtten of mijn lijf zelf sterke weeen opwekt ipv gelijk dat klereinfuus. En ik wil inderdaad kunnen lopen, dan werkt de zwaartekracht lekker mee ( vooral met een groot kind haha) Dus bij de eerste groeiecho in het ziekenhuis vertel ik gelijk hoe ik het wil hebben.