@jesje08 en runner: ik heb die met 7,4 week uitwendig gehad maar dat was wel bij een pretecho bureau volgens mij doen ze dat bij een termijnecho anders... ik moet heen als ik 10,5 week ben en ik zal van ze eisen dat ze het eerst uitwendig doen haha
Het maakt me eigenlijk ook niet zo heel veel uit, hoop alleen dat ze een kloppend hartje laten zien. Daar maak ik me het meeste zorgen over. Met Ruben had ik 2 vroege echo's 1 met 10 en 1 met 14 weken, beide inwendig maar ze waren meer bezig met de navelsteng (zat een cyste in) dan met de baby zelf. Dus ga er stiekem maar van uit dat het deze keer weer inwendig zal zijn, kan het alleen maar meevallen.
ja ik heb er persoonlijk wel beetje moeite mee dus hopelijk kan die uitwendig en zou ook niet weten waarom niet want heb ja al een mooie uitwendige gehad.. maar zoals je al zegt het belangrijkste is dat het goed gaat!
@Nickie: Beterschap. Hopelijk voel je je snel beter. @Juttel: ik duim ook heel hard mee dat je beebje goed blijft zitten. Doe het rustig aan. @Billie: wat naar allemaal. Hoe is het nu? Hoop dat je vandaag bij de gyn terecht kon. @MissFlower: volgens mij doen ze een inwendige echo. Maar misschien kun je idd een uitwendige vragen. Hier heel erg slecht geslapen vannacht en ontzettend moe. Dus heb vandaag toch maar de bedrijfarts gebeld en mag voorlopig 50% gaan werken en mijn werk zelf indelen. Dat is best een opluchting. Nou en vanmiddag even met mijn man naar buiten geweest, want de hele dag binnen zitten is ook maar niets en ik werd me toch misselijk. Dus buiten kwam mijn boterham die ik net op had weer er uit ale: O, ja MvM komt vanavond. Toch wel weer spannend die test.
Hallo allemaal, Ik begin me gelukkig beter te voelen, yeahhh... weet ook beter hoe ik de misselijkheid moet handelen. Mijn holtes beginnen minder ontstoken te raken dus de hoofdpijn wordt ook minder gelukkig, ik heb trouwens wel panadol geslikt, echt ik zat tegen het plafond van de pijn en wist gewoon niet wat ik anders kon doen, ben blij dat ik het gedaan heb (na tig keer zoeken en nalezen of het echt kon). Ik moet echt om de 2 uur iets eten, als het 2,5 uur is moet ik echt heeeel rustig aan doen, boterham smeren en heel diep ademhalen en dan snel maar toch rustig eten anders gaat het fout. Ik ben heel slecht in het reageren op iedereen persoonlijk, dus daarvoor ga ik me alvast excuseren voor de komende maanden (goed he, gewoon vooraf doen.. ), dit wordt dus een poging en ik vergeet vast iemand.. Pelikaantje wat heerlijk dat je minder mag werken, dat lijkt me zalig, ik heb me voorgenomen vroeg te beginnen en vroeg te stoppen en als ik weet dat ik een lange dag heb, later beginnen. Juttel wel een beetje rustig doen he... (zei de workaholic) Missflower het lijkt mij dat ze een inwendige echo doen hoor, zou me verbazen als het anders is, maar ik ben benieuwd, ze zullen heus wel luisteren naar je voorkeur runner, ik ben het met je eens, eerst maar eens zien of er een kloppend hartje is, daarna volgt al het andere. Gister zei iemand tegen me: nee je hangt voor je lol met je hoofd in de plee, eet als een idioot elke 2 uur, hebt pijn in je borsten, lust geen koffie meer etc etc en je wilt nog bevestiging dat je zwanger bent? tuuurlijk hahaha doe mij die echo maar... Ik mis trouwens Maribomba nog? Die loopt gelijk met mij, of heb ik iets gemist, ze heeft ook morgen haar echo. Overigens heb ik die pas in de middag, dus verwacht niet te snel iets van me te horen. Fijne avond allemaal. Nickiee
Nou ook toevallig nickiee, hoi dames, Ik heb even een paar dagen vrij gehad van werk, dus lekker de computer vermeden. Er is in de tussentijd een hoop gebeurd lees ik. Ik heb eigenlijk zoveel wat ik wil vertellen, maar ik zal het kort houden en maar een paar dingen noemen. Ik had ongeveer drie tot vier dagen last van licht bruine slijm verlies. Ik bleef super positief hierover, had gelezen dat het 'normaal' is. Gisteren is het helemaal weggegaan. Morgen hebben we de eerste intake bij de vk, dan zal ik het wel benoemen. Ik heb mijn eerste zwangerschapskleding van mijn schoonmoeder gehad. Een leuke 3/4 broek die ik binnenkort zeker al aan kan en twee blousjes, maar die zijn wel wat aan de grote kant. Ze had zelfs een setje ondergoed gekocht, van die hipsters, so ik had niet gedacht dat ik daar zo blij mee zou zijn, want mijn ondergoed begint me nu al te knellen. Ik heb mijn twee goede vriendinnen maar verteld, ik had tijdens mijn vrije dag met hun afgesproken, we zien elkaar zo weinig en kon het niet laten om het toch maar te vertellen al had ik mezelf gezegd dat ik echt tot de 12e week zou wachten. Een vriendin is 24 weken zwanger van haar 1e kindje, ze was zo blij. Het leek voor haar een opluchtig dat ze al haar kwaaltjes met mij kan delen (al heb ik er nog niet zoveel). Ze heeft me meteen uitgenodigd om voor haar uitzet te gaan shoppen wil enz. Mijn andere vriendin heeft al twee kindjes, maar die was helemaal door het dolle heen, ging zich gelijk druk maken of ik wel goed en optijd eet, haalde oude positiekleding tevoorschijn, fotoalbums van de kids echt grappig hoe sommige erop kunnen reageren. Maar wel ontzettend leuk van ze. Ik ben de laatste dagen er moe, net geen misselijkheid gevoel, maar wel veel honger. Af en toe krijg ik echt scherpe steken in me buik. Oh waar ik wel moeite mee heb ik mijn hoofdpijn. Ik heb van mezelf periodes met migriane. Ik ben niet echt van de pillen, maar als ik het echt niet meer kan houden dan slikt in ibuprofen. Nu wil ik absoluut geen pillen in nemen, maar ik weet niet of ik dat ga volhouden. Oh nog zoiets, volgens mijn telling en mijn 9 maanden dagboek ben ik nu 7 weken en 5 dagen zwanger, maar de banner vertelt toch wat anders. Ik zat nog heel blij tegen mijn vriendin te zeggen 6 weken, maar mijn partner die had zoiets van je bent toch al 7 weken. Nou dat was het voor nu, ik kom morgen middag nog even buurten, laat gelijk weten hoe het was bij de vk. Groetjes, Mari
hi even snel een reactie, je mag absoluut geen ibuprofen nemen, panadol plus is een redelijk alternatief, dat mag je wel veilig gebruiken. Maar echt geen ibuprofen, dat heb ik wel tig keer gehoord, zeker na mijn miskraam, toen moest ik het namelijk slikken ter ondersteuning om alles goed weg te krijgen qua bloedverlies enzo. Maar dat weet je zelf vast al lang Nickiee
heej dames, hier een a.s. december mama (ongeveer half dec) bij ons in t topic is t aardig rustig en bij jullie ook zo te zien, kunnen we niet samen voegen? ervaringen delen enzo, t verschil in weken lijkt nu nog groot maar is straks echt niet meer zoveel... ik/wij zou(den) t erg leuk vinden!!! liefs bapsie
@nickie en pelikaantje: waarom denken jullie dat ie inwendig zal zijn? ik ben dan ja 10 week en 5 dagen.. bij de eerste was ik 5 dagen verder en was ook gewoon uitwendig @maribomba: wanneer was je eerste dag van menstruatie dan, dan kan je het hier zo uitrekenen met een calculator @bapsie: mij maakt het niet zoveel uit eigenlijk Vandaag alweer 10 weekjes! nog 5 dagen tot de echo!
Hi dames, Ik ben vanochtend bij de vk geweest. Het leek wel een soort FBI ondervraging, maar ik begrijp het wel. Ik moet alvast aan nadenken over de screening voor downsyndroom. Ik weet het gewoon niet, of ik het wel of niet moet doen. Het kost aardig wat geld, maar ik weet dat het ook wel belangrijk is. Er wordt geen druk gezet dat ik het wel moet doen, ze moeten natuurlijk aangeven dat zon onderzoek mogelijk is, ik ben enorm in twijfel. Weet een van jullie het wel? En over de ibuprofen, die heb ik gelukkig geen enkele keer ingenomen sinds ik weet dat ik zwanger ben. Maar bedankt dames voor jullie zorg om het even te laten weten, want ik wist het niet zeker. Het werd me bij de vk ook duidelijk gemaakt dat ik dat absoluut niet mag innemen. Ik weet wel dat een paracetamol mag, maar die hoef ik ook niet. Ik probeer het gewoon echt zonder pillen te doen. [-X De banner klopt gewoon. Mijn partner zit mij lekker in de war te brengen over de weken. Ik was denk ik stiekem ook over enthousiast dat ik een week verder ben. Ik heb op 16 juni weer een afspraak, dan kunnen we naar het hartje luisteren. Dus weer een nieuwe datum voor op de lijst. Gr, Mari
Hallo allemaal? Hoe gaat het met iedereen? Hier aardig goed, voel me sinds vandaag, na 3 dagen ellendig en niets doen, eindelijk weer beter! Ook het bloeden is zo goed als over...dus ik ga weer hoopvol verder. Zeker omdat ik me nog echt zwanger voel (gelukkig!), vanmiddag zowaar weer misselijk en m'n broeken zitten toch echt strakker.... Dus het wordt echt spannend om maandag te kijken of ons ukkie er nog zit. @Nickiee,fijn dat je ook weer opknapt! @Maribomba, waarom zou je een Downtest doen? Waarom raad je vk het aan? Is er meer kans dat het zo zou zijn bij jullie? Misschien handig om samen eens de voor en nadelen van zo'n test op papier te zetten.Want als je het weet, wat doe je dan...Lijkt me ook erg moeilijk om dan een besluit te nemen. Moeilijk dit soort dingen,maar wel verstandig om over na te denken. Groetjes!
Hi allemaal, Even meldplicht Vandaag mijn 1e echo gehad, ze had een kleine waarschuwing vooraf, het zal wel lastig te vinden zijn, maar echt niet! Ik zag het gelijk en zei ook direct: ik zie het hartje kloppen!! Ik loop helemaal op schema, 6w6d enne 25 december ben ik uitgerekend. Leuk foto'tje meegekregen en heerlijk even door de prenatal gelopen, voelt nu toch anders Van mijn moeder een heel lief rompertje gekregen. Dus t wordt wel heel echt. Volgende week woensdag heb ik mijn intakegesprek bij de VK, ik ga wel voor de combinatietest, maar dat is echt persoonlijk idd. Misschien wel gevoelsmatig, ik ben 34 en word al snel 35... Afijn, ik heb net lekker een patatje op met frikandel speciaal, hmmm ik ben weer beter! Doeg, fijne avond. Nickiee
Hallo dames, Vanmorgen naar de gyn geweest en een echo gehad. Er was, op een beetje verdikte wand na, niets meer te zien van een zwangerschap. Voelde me de laatste dagen ook echt niet meer zwanger. Wilde gisteren eigenlijk helemaal niet meer gaan, omdat ik gewoon voelde dat het voorbij was. Wel veel meer bloed verloren dan bij een menstruatie, maar geen heftige buikkrampen ofzo. Ga jullie hier verlaten en wil iedereen een hele goede zwangerschap wensen. Geniet ervan (echt doen he!) en onze tijd komt nog wel! Liefs
@nickie: wat fijn dat de echo goed was! was het een inwendige? @juttel: idd erg spannend maar het is goed teken dat je je echt zwanger voelt @billie12: ach wat een naar nieuws zeg! heel veel sterkte ermee en hopelijk mag het gauw weer raak zijn!
@nickiee: wat heerlijk voor je dat je zelf het hartje meteen zag kloppen, super! @billie12: meid, veel sterkte. Hoop dat jullie tijd inderdaad snel weer komt. @juttel:de vk raadde het niet aan, maar ook niet af. Er is bij ons geen verhoogde kans. Ik raakte in twijfel bij de vraag wat als ik het weet dat er een afwijking is, wat dan? Mijn schoonmoeder heeft een zoon die vlak na de geboorte zuurstof te kort kreeg. Hij is nu autistisch. Zij was alleenstaande moeder met drie andere kinderen. Mijn partner weet dat het ontzettend moeilijk en zwaar is om een kind met een afwijking op te voeden. Het betekent niet voor ons dat we nu perse de screening moeten doen, ik neig meer naar niet doen. Het is nu toevallig dat mijn partner een autistische broer heeft dat hij van dichtbij heeft meegemaakt hoe het kan zijn, maar dat betekent niet meteen voor ons dat we van het ergste moeten uitgaan. Mijn partner heeft het niet met die woorden gezegd dat hij de screening niet wil, maar ik denk dat hij dat ook niet wil. Ik heb trouwens een collega die me de afgelopen twee dagen stalkt met de vraag hoe gaat het? Een overdreven hoe gaat het, niet zo een die je stelt uit beleefdheid, maar eentje waarbij je alle details wil weten. Ik heb het gevoel dat zij vermoedt dat ik zw ben en opzoek is naar bevestiging. Ze vroeg vandaag out of the blue 'en wanneer worden jullie papa en mama?' Nou ik wist niet waar ik moest kijken, gelukkig kon ik haar melden dat we dat al zijn. Mijn partner heeft een dochter van vier jaar uit zijn vorige relatie. Zij zegt soms dat ik een klein beetje haar mama ben. Einde van de middagdag zeiden we elkaar gedag, zegt ze tegen me 'rustig aan doen he' . Echt niet normaal, toen ik thuis kwam zat ik er nog aan te denken. Ik kan me buik niet echt meer verbergen, ik ben wel steeds ruim zittende kleding aan het dragen, maar meer kan ik ook niet doen. Ik krijg het gevoel dat ik er paranoia over ging doen, dat ze steeds naar me buik kijkt als ik in de buurt ben of langs loop terwijl dit misschien helemaal niet zo is. Ik was natuurlijk vanochtend een paar uurtjes weg van werk voor de vkafspraak, ik heb haar niet ingelicht, maar lijkt wel alsof zij al haar conclusie aan het trekken is. Sorry hoor moest eff me ei kwijt.
billie sterkte meid,is niet niks.. @all hier gaat het wel goed ,ik ben soms nog beroerd en moe maar het gaat al beter. ik draag trouwens al wel positiebroeken want ze zaten echt te strak! dinsdag de echo!!
dames, ik ga toch ook eens spieken bij de andere topic want het is hier wel erg rustig he.. wat vinden jullie?
Billie, meis heel veel sterkte, hoop dat het binnenkort weer raak is voor jullie en dat je ook van alle kwaaltjes mag gaan genieten. Missflower, heerlijk dat het zo rustig is. Kan ik het tenminste bijhouden, denk echt dat die andere meiden te snel gaan voor mij. Maribomba, wij gaan het niet doen. Ik vind ten 1e dat die tests te weinig zeggen. Gezonde kinderen kunnen bv ook een dikke nekplooi hebben en andersom net zo goed. Ten 2e zou ik verder niets met die informatie doen. Als het kindje een downsyndroom zou hebben oid kan ik het niet weg laten halen... Nickiee, gefeliciteerd met je mooie echo!
Billie, wat erg voor jullie. Veel sterkte en dikke knuf.. Runner, ik vind het ook lekker rustig kan ik tenminste alles goed volgen Marimomba, ik laat geen screening doen voor het downsyndroom. Mocht het zo zijn, dan laat ik het toch niet weghalen. Bovendien zegt zo'n meting alleen iets of het kindje een verhoogde kans heeft op het downsyndroom, niet of het daadwerkelijk zo is. Daarvoor is weer vervolgonderzoek nodig. Je moet denk ik de voor- en nadelen afwegen. Leuk zo'n collega zeg. Gewoon lekker in onwetendheid laten. MissFlower, bij de verloskundige praktijk waar ik zit doen ze de eerste echo inwendig, maar dat kan overal anders zijn. Dat weet ik niet. Nickie, gelukkig dat je je weer beter voelt en nog gefeliciteerd met je goede echo! Ik heb ook van mijn moeder een eerste t-shirtje gekregen. Ze kon het niet laten. Zo schattig. Juttel, fijn dat je je beter voelt en dat het bloeden weer over is. Jesje08, spannend dinsdag echo! Hier is moeders voor moeders geweest. Nou ik had een knalpositieve test. Dat geeft je toch weer een goed gevoel. Verder was ik vandaag op mijn werk. Zegt ineens een collega die ik niet eens goed ken. Gefeliciteerd, ik hoorde dat je zwanger bent Nou heb ik het een paar mensen verteld op mijn werk, omdat ik minder ben gaan werken door mijn vermoeidheid. Maar het roddelcircuit is dus al aardig op gang [-X . Ben ik niet zo blij mee, maar ja het is niet anders.