late december mama's! vanaf 15 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jesje08, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nickiee

nickiee Actief lid

25 okt 2007
    117
    0
    0
    Hallo allemaal,

labtopje op schoot, even snel reageren vandaag..
    Oh wat is hier de misselijkheid toegeslagen, niet normaal, ik zie zo op tegen mijn werk maandag. Te weten dat dit het begin is zeg pfff.

Billie wat ontzettend vervelend meid, heel veel sterkte.

Ik ga zo slapen, welterusten en fijn weekend.
    Nickiee

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @runner: ene kant vind ik het lekker maar aan de andere kant kan het soms wel een dagdeel duren voor je weer een reactie hier hebt haha.. eigenlijk moeten er nog even 2 of 3 bij ofzo

@pelikaantje: wat fijn zo'n positieve test he! hier weten sommige mensen het ook al terwijl wij het niet zelf hebben verteld.. dat hou je toch.. mensen zeggen het voor zich te houden maar ondertussen.. maar hier doen ze de echo's niet bij de verloskundige maar ergens anders

pff ben aardig misselijk nu.. kan eigenlijk niet want moet zo cadeautjes kopen en dan vandaag en morgen op verjaardag!

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Misselijk, sinds een paar dagen ken ik dat gevoel.

Ik ben de laatste dagen echt stil geweest, ik had gisteren de echo en ik was er zo zenuachtig voor, omdat de week er voor nog niets te zien was. maar gelukkig er was wat te zien, hartje klopte. gisteren was ik 6 weken en 4 dagen ipv 7 weken en 1 dag. ik had dat zelf op basis van mijn cyclus precies zo uitgerekend, en ik had het goed gedaan.

over 10 dagen als ik 8 weken ben moet ik weer terug komen, maar ik ben voor nu even opgelucht, en heb me voorgenomen nu echt te gaan genieten.

Iedereen een heel goed weekend, beetje misseijk hier, en beetje misselijk daar. maar we weten waar we het voor doen he. een prachtig wonder aan het eind van het jaar.

4. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
  5. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    Hallo,

Ik heb me ook al voorgesteld bij december mamma's maar ben zelf ook een late dec mamma.
    Dus wil me hier ook graag aanmelden, dan volg ik ze wel allebei :)

Ik zal me even voorstellen:
    Ik wil al lang mamma worden maar moest even wachten tot mijn man ook zo ver was.
    Eigenlijk was ik er al bang voor aan het worden dat dit nooit zou gebeuren, voor mijn 40e en na deze leeftijd had ik me voorgenomen het dan proberen af te sluiten voor mezelf. Afgelopen jaar in okt 2008 was mijn man ook zo ver JIPPIE JOEHAAA (na bijna 10 jaar)

Door mijn leeftijd moest ik rekening houden met een jaar zei de arts.
    Na 4 mnd was ik zwanger, maar heel vroeg ging dat al mis 5 weken en 1 dag.

2 Maanden later afgelopen paaszondag 12 april teste ik weer positief YESSS
    Dinsdag 14 april verloor ik best veel bloed helder rood maar nu geen krampen, toch was ik bang dat het mis was. Op 22 april mocht ik bij de gyn langs komen voor een inwendige echo het vruchtzakje zat er nog! Nieuwe afspraak voor 15 mei gemaakt, maar op maandag 27 april alweer bloed verlies... pfff de dag erna moest ik direct weer op controle komen. De gyn zei me dat het vruchtzakje niet was gegroeid, maar het zat er wel nog maar ik echt rekening moest houden met een tweede mk. 15 mei zouden ze kijken of het spontaan naar onder was gekomen anders zou ik tabl krijgen om een mk op te wekken maar indien ik wilde kon ik ook iets eerder komen. Hij hamerde er heel erg op bereid je voor op een mk, omdat ik vroeg of het soms toch niet alsnog goed kwam? Hij zei ja maar dat is slecht een grote uitzondering heel zeldzaam dus ga daar niet vanuit. Toch bleef ik last houden van misselijkheid, borsten, rekgevoel in de buik, moe en een ontzettende honger. Nieuwe test gedaan en die was nog positiever!? Afgelopen dinsdag weer 3 druppels bloed en een beetje buikpijn maar zo van is dit normale buikpijn of wat zo licht, maar oh wat was ik bang. Gebeld of ik toch eerder mocht langs komen dat kon. Gisteren op controle geweest 15:10 gyn van der Heide. Voor het eerst draaide hij het echo scherm mijn richting op en zei kijk eens... Ik zag niet veel dus zei ja wat? Daar zei hij een kloppend hartje tranen rolde over mijn wangen nu weer als ik het zo schrijf. Wat is er nou waarschijnlijk gebeurd. Nu zag hij 2 vruchtzakjes de andere keren steeds maar 1 en die is nog steeds 4 mm en zo te zien leeg. Het was dus een tweeling maar waarvan een ei niet bevrucht is. Het goede vruchtje heeft al die tijd verstopt gezeten achter die andere. Ik ben zooo ontzettend blij!!! Ook zei de gyn dat het er allemaal goed uitzag en als er eenmaal hartactie is het niet zo snel meer mis gaat.

Volgende week op controle voor een betere echo en meten wegen en alles te bespreken wat voor onderzoeken ik moet ondergaan ivm mijn leeftijd (37)
    Ook ben ik waarschijnlijk niet 7 wk en 5 dg maar 6 wk en 5 dg dat gaan ze volgende week allemaal bekijken. En naar dat andere vruchtzakje hoe en wat.

Sorry voor mijn lang verhaal maar, dan zijn jullie een beetje op de hoogte over mij.
    Eind dec ergens zal ik uitgerekend zijn.

Alle andere zwangeren GEFELICITEERD!!!

6. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @bilie12 Shit heel veel sterkte

7. jesje08

jesje08 Niet meer actief

@ dior wat en prachtig verhaal!
    en supergefeliciteerd!
    dat maakt het extra speciaal he!!

wat zou jij in de rats hebben gezeten!
    maar gelukkig gaat alles goed en kun je lekker gaan genieten nu!

8. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @jesje08 Dankjewel, ja was behoorlijk in de war, ik denk als de 12 weken erop zitten dat ik dan pas echt rustig kan gaan genieten. Want door alles wat er zo gebeurd is ben je zo allert bij elk steekje. Zoals vanacht had buikpijn en dacht direct oh nee he oh nee en toen ik sorry voor de details wat lucht liet ontsnappen :oops: :oops: :oops: was de buikpijn weg het waren dus gewoon mijn darmen. Door al het eten denk ik ik heb zo'n honger, en eet zoveel, want als ik er geen gehoor aan geef wordt ik steeds misselijker, ik denk dat mijn darmen dat niet gewend zijn zoveel eten :)

@Iedereen fijne zondag

9. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Hey meiden! Hoe gaat het met iedereen? Vind het een beetje erg rustig hier.....Waar zijn jullie, mis de kletsverhaaltjes!

Dan zal ik maar even vertellen hoe het hier gaat. Ik heb de hele dag door een ontzettende trek!! Ik groei echt dicht op deze manier! Iedere 2 uur moet ik echt wat eten, anders knort m'n maag ontzettend en word ik misselijk...Vreselijk irritant die misselijkheid. Wat kan een mens zich dan beroerd voelen!Heeft iemand ondertussen misschien DE oplossing gevonden? Morgen maar eens vragen of ik er ook wat voor kan krijgen, schiet zo niet op. Morgen dus weer naar de gyn., ben wel benieuwd, al kan ik me niet voorstellen dat ik niet meer zwanger zou zijn. Als ik daar ben komen de zenuwen denk ik wel, pas om 17 uur, dus de hele dag wachten. Ik houd jullie op de hoogte!

Verder weet nog niemand het, wordt wel steeds moeilijker hoor om niets te zeggen...Eerst morgen maar eens afwachten en dan maar kijken wanneer we het mensen gaan vertellen.
    Zo dat was weer even een klaagverhaaltje... :)
    Gezellige avond allemaal en tot schrijfs!

10. Maribomba

Maribomba Lid

28 jul 2008
    57
    0
    0
    Het is inderdaad rustig hier. Maar dat vind ik zo nu en dan wel prettig. Ik heb zelf weinig te melden. Ik heb een beetje hetzelfde als jou juttel, ik moet ook om de twee uur eten anders ga ik me behoorlijk beroerd voelen van de misselijkheid. Ik heb geen kots neigingen of zo. Ik probeerde het gisteren nog te omschrijven aan mijn partner, want hij snapt niet echt wat ik precies voel wat betreft de misselijkheid. Ik klaag er best veel over, terwijl het volgens mij best mee valt bij mij in vergelijking tot de braakverhalen die ik soms hoor.
    Juttel succes bij de vk vandaag en wat goed dat je het zolang nog geheim heb kunnen houden.

Liefs

11. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    dag dames

hier nog even een verhaaltje.. zondag kreeg ik een ontbijtje en een mooi knutselwerkje van mijn dochter echt super leuk! Helaas is ze vandaag ziek. Ze heeft steeds last van haar buik (denk verstopping) en kreunt veel en daarbij verhoging... dokter zei 3x per dag zetpil en uitzieken.. klein uurtje geleden heeft ze één gehad en er zit nu weer aardig leven in haar.. ben benieuwd hoe het straks weer is..

oh ja morgen de echo!! maar pff wat ben ik zenuwachtig om het te zeggen op me werk haha.. al die aandacht vind ik maar niks.. maar heb erg veel zin in de echo

12. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @juttel honger en eten ik weet hoe jij je voelt, ik heb ook nog nooit zoveel honger op een dag gehad in mijn leven, ik heb maar Brinta crackers voor op het werk gehaald ook zonder beleg zijn deze tenminste te eten, en ze vullen goed. Hoe was het bij de gyn vandaag?

@MissFlower Beterschap met je dochtertje, hopelijk helpen de zetpillen goed en gauw.
    Succes morgen bij de echo :)

13. nickiee

nickiee Actief lid

25 okt 2007
    117
    0
    0
    Hi meiden,

Ik ben er weer. Vandaag heb ik maar op mijn werk verteld dat ik zwanger ben, ik ben namelijk zo ontzettend beroerd... Vanmiddag naar de huisarts geweest en pillen ertegen gehad en echt ik voel me stukken beter, mijn eten blijft erin, ik kan weer een beetje normaal rondlopen, niet te geloven hoe snel ik me voelde opknappen. Ik ben helemaal blij!

Tot morgen (moet verplicht even een dag of 2 thuiszitten om, pillen beinvloeden je en autorijden mag even niet tot mijn lichaam gewend is)

Doeg,
    Nickiee

14. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ons kersenpitje doet het!
    Hartje klopte duidelijk.
    Ben helemaal blij.

Missflower jij ook succes en veel plezier morgen!
    Beterschap voor je kleine meid.

Nickiee, hoe reageerden ze?

15. jesje08

jesje08 Niet meer actief

morgen echo!!!!!!
    heb er zin in!!!

16. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Gister bij de gyn geweest, op de echo duidelijk ons ukkie gezien, 2 x zo groot als vorige week!! M'n gevoel was dus goed, ben zeker nog zwanger! :D Maar het blijft spannend want de bloeding kan terugkomen...Tussen de baarmoederwand en de placenta zit namelijk nog een ruimte gevuld met (oud) bloed en dit moet zeker gaan sluiten anders gaat het fout. Dus tot 13 weken de pillen blijven gebruiken en maar hopen dat de natuur de rest doet. Spannend dus, maar in ieder geval een beetje duidelijkheid waar de bloeding vandaan kwam.
    Verder ook verteld dat ik zo misselijk ben, heb Itinerol B6 (=vitamine B6) gekregen. Vanmorgen gelijk genomen en het helpt!!!! Wat een opluchting, dus iedereen die misselijk is, ren naar de drogist/apotheek voor B6! De honger blijft wel helaas, haha!

Sorry, ik ben niet zo goed in reageren op iedereen... Maar iedereen die een echo heeft gehad,super he! Begint het eindelijk een beetje werkelijkheid te worden.

Zijn jullie weer een beetje op de hoogte van het wel en wee hier. Vind het wel fijn om hier af en toe even wat kwijt te kunnen, zeker omdat nog weinig mensen op de hoogte zijn. Aankomend weekend gaan we het een aantal mensen vertellen...Spannend, haha!
    Fijne dag! X

17. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Oja op de echo staat trouwens dat t ukkie 7 w en 4 d oud is,dat zou dus betekenen dat ik 2 dagen voorloop :D ,maar de precieze datum zullen we later wel horen.
    Doei!

18. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @runner en juttel: gefeliciteerd met de goede echo's!

Wij hebben hem straks om 14.15 heb er zin in! jullie horen het nog wel

19. gerianne

gerianne Niet meer actief

wauw al die goeie echos doen me goed
    moet donderdag voor mijn intake gesprek bij de vk
    misschien krijg ik dan ook mijn eerste echo
    ik hoop het zo
    miss flower ben benieuwd naar je echo

groetjes

20. Maribomba

Maribomba Lid

28 jul 2008
    57
    0
    0
    Dames met de echo, gefeliciteerd!
    En dames die deze week nog voor de echo gaan, succes en plezier alvast!
    Ben erg benieuwd, ik word er helemaal enthousiast van :D .

Deel Deze Pagina