Late doorslapers, hier melden :-)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sarah28, 16 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    nouja je raadt t al, ik ben op zoek naar ervaringen van msma's met late doorslapers. Wanneer was t zover en heb je daar iets speciaals voor gedaan of gelaten?

    Hier een pittig dametje dat overdag heel vrolijk is maar slecht slaapt. Ze heeft een tijd gehad dat ze zelf in slaap viel, maar dat maakte niet echt verschil voor de nachten. Sinds er twee tandjes doorkwamen en daarna de hitte is dat zelf in slaap vallen weer lastig (ik probeer t elk slaapje weer) en moet ik er toch weer naast liggen of met dr lopen. Snachts is t nu vaak 23,4 en 6 uur en dan nog slapen tot 8. Soms slaapt ze na bv meteen verder, soms ben ik 1 tot 1.5 uur bezig. Ze heeft n speen en kan die ook zelf pakken maar gooit m vaak weg.

    Maar toen ze overdag wel zelf in slaap viel was t snachts ook zo. Dus maakt t echt uit? Komt t ook vanzelf goed?

    Herkenbaar? Alsjeblieft geen verhalen over babies die al vanaf 8 weken van 19 tot 7 slapen.
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn zoontje ging pas doorslapen toen hij 18mnd was. Tot die tijd drama, uren bezig hem in de avond in slaap te krijgen en in de nacht 1 tot 3 keer wakker. Heel vermoeiend.
    Het komt goed, echt waar. Tot die tijd is het overleven met je wallen op je enkels. Sterkte!
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    3,5 jaar toen hij de meeste nachten ging doorslapen. Klokje rond dan, (11 uur eigenlijk, klokje rond nooit gedaan).
    Daarvoor werd hij de meeste nachten wel 1 of 2 of meer keer wakker.

    Tot 10 maand werd hij elke anderhalf uur wakker, toen op eigen kamer gelegd, dat hielp een beetje, het werd elke 3 uur.


    M’n dochter sliep met 3,5 maand klokje rond. Ik deed niks anders dan bij m’n zoon.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  4. Solstice

    Solstice Actief lid

    8 jan 2019
    187
    90
    28
    Vrouw
    Mijn beide kinderen sliepen allebei voor het eerst door toen ze ongeveer 2.5 jaar oud waren. Geleidelijk ging het steeds wat beter. De 1e 2 jaar moesten we er bij beide kinderen gemiddeld tussen de 5 a 20x uit per nacht. Daarvoor uiteraard alles geprobeerd. Mijn jongste van 4 jaar slaapt nog steeds naast me in bed maar ze slaapt wel heel goed inmiddels. Hier hielp niks, het ging vanzelf uiteindelijk beter naarmate ze groter werden. Ik heb dus geen tips voor je, wel herkenning, het komt uiteindelijk goed! Sterkte
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Heb wel een verhaal van 8 weken, maar ook van 8 maanden en 1 van 3,5 jaar hoor, ben van alle markten thuis :p En dan ook wel gebroken nachten van elke 1,5 uur eruit zeg maar. Ik weet hoe het voelt.:(

    Met 7 maanden is het in ieder geval nog compleet normaal als het kind nog niet doorslaapt.:)
    Je doet echt niks verkeerd. En het komt vanzelf goed. Het vervelende is dat je niet weet wanneer..
    Vooral echt je moedergevoel volgen. Heeft ze je nodig, dan heeft ze je nodig. Sterkte met de gebroken nachten!
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  6. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Mijn oudste was 4 jaar toen ze eindelijk ging doorslapen. Mijn middelste was rond de 2 jaar en de jongste tussen de 1.5 en 2 jaar.
    Van baby's verwacht ik sowieso niet dat ze doorslapen. Ik vind nachtvoedingen belangrijk voor hun gezondheid en ik ben heel bang voor wiegendood. Dus als ze zich een aantal keer melden voor een voeding ben ik weer gerustgesteld :)
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  7. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.585
    113
    Vrouw
    Poeh... Mijn zoon sliep idd met 6 weken door. Zo wilde ik er nog wel 10. En toen kwam dochter... Zij sliep pas rond 3 jaar door en ook niet alle nachten, maar wel vaak maar één keer wakker.

    De jongste wordt binnenkort 2 en daarvoor mag ik er soms nog 5x per nacht uit. Het went...
    Ik merk wel dat wanneer hij overdag lang slaapt (3-4 uur), hij 's nachts ook beter slaapt.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  8. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Na 2 jaar, buisjes in beide oren en een 1 persoons bed deden wonderen
    Daarvoor heeft hij bijna iedere nacht op de bank gelegen met mij of mijn man zodat onze oudste zoon niet wakker werd van het huilen.
    Zo hebben wij er dus maar aan toe gegeven, met de gedachte dat hij dit op zn 16e vast niet meer zou willen.
    Dood vermoeiend was het, mijn dag begon gemiddeld om 3 uur s nachts en na een werkdag was ij dus echt gebroken maarja we moesten door.
    Nu is hij 2.5 en slaapt hij prima. We blijven er wel even bij zitten als we hem naar bed brengen, maar met 10 minuten slaapt hij heerlijk de nacht door.
     
    Linnidee en sarah28 vinden dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    @sarah28 jaaa :D gedeelde smart is halve smart!

    Vannacht 00:30, 2:30 en 5:00 en dutje van 9:00 was drama.
    Ik heb watten in mijn hoofd en wallen om op te lopen haha

    Ach, als ze 16 zijn zullen we vast een topic openen: hoe krijg ik mijn kind voor 12:00 uit bed?
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  10. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Hier ook een “late” doorslapen. Al is het maar net met wie je het vergelijkt natuurlijk. Na dat hij 1 was geworden sliep hij van de een op de andere nacht door. Daarvoor altijd mazzel als hij maar 1 keer wakker werd en niet 3 keer. Alleen ziek of met tandjes (of hitte van de afgelopen dagen) wordt hij nog wel wakker. Niks geks of anders gedaan trouwens het kwam vanzelf.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  11. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Jahoor, hier de oudste met 8 maanden dacht ik en de jongste met 2,5jaar (zijn we letterlijk aan onder door gegaan). Maar goed, hij gaat nu richting de 3 en is iig al een paar maanden s nachts stil :) sterkte! Er is weinig wat je kunt doen behalve uitsluiten dat het is vanwege gewenning..
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  12. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Aanwezig! In de omgeving is het constant "oei, die van mij sliep al door toen hij/zij 6 weken was".

    Ja die van ons is nu bijna 11 maanden en slaapt nog niet door. Als ik slechts 2 keer moet bij hem gaan is het een goede nacht . En ik ga maar zwijgen over dutjes...
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  13. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Met 7 maanden was t hier altijd nog meerdere keren per nacht wakker. Doorslapen kwam toen ze ruim 1,5 jaar was. Daar hebben we niets speciaals voor gedaan, blijkbaar had ze toen de troost en voeding in de nacht niet meer nodig.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  14. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Hier komt L. altijd aan het einde van de nacht ergens nog voor drinken. Tot een jaar sowieso nog 2x/3x. Met dit weer ook weer vaker wakker. Ik ben nog aan het wachten op doorslapen xD... Geen tips dus... misschien troost het feit dat het gezond is voor baby's om wakker te worden in de nacht haha.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  15. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Hier was de 3e ook een ramp.. Tot 1 jaar iedere nacht 3x wakker voor borstvoeding viel ook alleen daarmee in slaap. Ging boven het ledikantje hangen want zodra ik hem over probeerde te leggen was hij alweer wakker...
    Uiteindelijk na 14 maanden hem laten huilen, het kon echt geen honger meer zijn (was gewoon een slechte aangeleerde gewoonte) en mama was op zeker met nog 2 peuters ernaast. Dit heeft 2 weken geduurd (was een doorzetter haha) maar uiteindelijk heeft het wel geholpen. Nu slaapt hij eigenlijk heel erg goed maar een pittig mannetje met een sterke eigen wil en doorzetter dat is het nog haha.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  16. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Hier sliepen ze beiden met bijna 2 jaar pas door. Nu gelukkig alleen nog incidenteel wakker voor plassen, nachtmerries etc.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  17. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.467
    1.654
    113
    Brabant
    De middelste was 6.5



    Jaar!

    En daarna nog vaak 's nachts wakker.
    7 maanden is eigenlijk niet heel gek. Zeker ivm met bv. Weet dat ajb! En echt , op een moment zal het beter zijn!!

    De jongste sliep met 6 maanden door, toen ik een week in het zkh lag en mijn man nachts eruit moest. Toen hoefde het niet meer van haar, haha. Maar anders was die ook niet gaan doorslapen denk ik .
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  18. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Uhh ze is pas 7 maanden.. doorslapen is dan fijn maar eigenlijk nog niet ‘normaal’. Tot een jaar is een nachtvoeding zelfs prima.
    Enige wat je nu eigenlijk kunt doen is je er bij neer leggen en accepteren dat t zo is.

    en wees voorbereid op de 8 maanden sprong dat wordt bij velen het drama nog een aantal weken veel groter :confused:.

    Hier na 3,5 jaar nog steeds iedere nacht eruit. Soms zelf een keer of 6.
    En ze is dagelijks tussen 06.00 en 06.30 wakker
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  19. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    7 Maanden is echt niet gek hoor, pin je alsjeblieft niet vast op degenen met kids die toen perfect sliepen want dat zijn de uitzonderingen.Mijn kids gingen pas echt goed doorslapen vanaf 20 maanden.

    De oudste sliep van 3 tot 6 maanden door dus ik dacht dat ik het perfect deed met mn ritme en genoeg slaapjes etc. En toen begon het :p De oudste heeft vooral van 6-12 maanden slecht geslapen, meerdere keren wakker per nacht zonder echte aanleiding. De jongste werd alleen wakker voor honger en dat duurde dus tot 1,5 ongeveer. Beiden kregen tot 1,5 jaar ongeveer een nachtfles en hadden gewoon ook echt honger 's nachts. Het is vermoeiend, zeker als ze blijven jammeren en je niet wet wat het is. Je zou evt langs de huisarts kunnen gaan voor een check van de oren oid, maar als ik kijk naar mijn oudste (pittige baby die vanalles wilde doen en kunnen, de jongste was veel chiller) dat het gewoon een sponsje was die overdag alle indrukken opzoog en 's nachts wakker werd van al die indrukken. Wij zijn de strijd aan gegaan omdat ik vond dat ze moest doorslapen, maar dat was echt een verloren zaak. En het werd vanzelf beter! Ik ben wel altijd het ritme en de gewoonten aan blijven houden (overdag genoeg slaap, op tijd naar bed en uitgangspunt is slapen in eigen bed) maar het was gewoon overleven tot het vanzelf beter werd :p
     
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier worden ze met 8 en 6 jaar nog steeds wakker ‘s nachts, met die hittegolf allebei nog een extra keer... Ik heb me er maar bij neergelegd,
     

Deel Deze Pagina