Late doorslapers, hier melden :-)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sarah28, 16 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Hier worden beide nog steeds een paar keer per nacht wakker en ik ga er vanuit dat de derde dit straks ook gewoon gaat doen o_O Heel soms een nacht waarin een van beide wel beter doorslaapt...

    Ik hoop voor je dat je dochter snel beter slaapt, want het blijft vervelend die gebroken nachten, al wen je er wel aan!
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  2. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Met 2 ging hij doorslapen toen ik hem s nachts een slokje water ging geven in plaats van borstvoeding. Nu is hij net 4 geworden maar regelmatig wakker s nachts voor water, plassen, bang voor spoken..
    De jongste wordt 1 en heeft ook nog 1 of meerdere nachtvoedingen.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  3. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Wat voor mij trouwens helpt is niet op de klok te kijken. Voorheen ging ik uren tellen en daar maakte ik mezelf helemaal gek mee. Klinkt misschien heel simpel maar ik was veel minder vermoeid als ik "s nachts niet op de klok keek.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Allemaal slechte slapers hier ;), maar ook wel bijzondere kinderen :rolleyes:.

    Oudste sliep als baby heel soms een blok van 6-7 uur achter elkaar, maar na de 1 jaar werd het slapen bepaald niet beter. Inslapen in avond vaak lastig soms 1-2 uur mee bezig, in de nacht minstens 2 keer wakker. In een slechte nacht kon het zo ieder uur zijn. Dat hield aan tot we gerichte hulp kregen voor zijn overprikkeling (4 jaar) en sinds hij medicatie voor zijn ASS krijgt (5 jaar) slaapt hij als een roosje...

    Middelste sliep vanaf geboorte niet geweldig, heel lang om de 2-3 uur wakker in de 'goede nachten', in de slechte nachten was ze ieder uur wakker. Werd langzaam beter vanaf 2,5 jaar, al heeft het echte doorslapen, meerdere nachten per week, geduurd tot zeker 4 jaar. Nachtangsten in die periode. Daarna nog vaak moeite om in avond in slaap te vallen, kwam vaak naar beneden 'kleppen' en in stond in spannende periodes (bijv sinterklaas) regelmatig midden in de nacht naast mijn bed. Dat werd ook langzaam minder.
    Ik hoor van haar dat ze nu nog wel eens wakker ligt in de nacht of in avond moeite had met inslapen, alleen daar heb ik nu geen 'last' meer van. Ze heeft nooit veel geslapen. Het is een gevoelige meid, een echt geweldige (lang)slaper zal het wel nooit worden. (net als ik?)

    Jongste sliep vanaf geboorte ook niet geweldig (en zeker ook niet veel), vergelijkbaar als de middelste. Was ook al 2,5 jaar voordat ze überhaupt de eerste nacht doorsliep. Ook nachtangsten tussen 2,5-4 jaar en heeft heel, heel veel moeite met inslapen. Ze slaapt sinds dat ze 5 jaar is de meeste nachten wel door, maar die avonden... :rolleyes: We zijn bezig met een onderzoekstraject en vermoeden is ASS en ADHD. Ik denk dat dit ook verklaring is voor haar inslaapproblemen.

    Heb ik er iets voor gedaan/gelaten? Nee. Heb ik dingen geprobeerd? Absoluut. Maar zonder effect... Loslaten en accepteren bracht mij uiteindelijk de meeste rust... (al zoeken we nu voor jongste uiteraard wel gerichte hulp, ook voor het inslapen).

    Sterkte!!:thumup:
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  5. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hier met ruim anderhalf nog steeds bijna iedere nacht wel een keer wakker. Heb al jaren niet een nacht doorgeslapen, de oudste was ook ongeveer 2 toen ze door ging slapen.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hahaha zulke leuke reacties!!
     
  7. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja dat laatste denk ik ook, ze is zo alert, ziet en hoort alles. Denk dat haar oortjes wel oke zijn op zich maar zou een keer kunnen laten kijken!
     
  8. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    heerlijk dames, dat ik niet alleen ben!! Had ik even nodig :D

    Ze hoeft ook niet door te slapen nog hoor, maar er is n verschil in wat je aankunt met 1x eruit en voor even of 5x en dan een eeuwigheid bezig zijn. Maar we gaan t zien, thanks voor jullie reacties iig!!
     
    littlemunchkin en MMW vinden dit leuk.
  9. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Onze jongste is na zijn 1e verjaardag echt klokje rond gaan slapen en vanaf 11.5 maand kwam hij alleen nog voor voeding na slaaptraining want uren wakker s nachts dat trokken we slecht. De periode daarvoor sws een late avondvoeding en 1 a 2 nachtvoedingen maar dat was slokje en weer doorslapen dus dat was te doen.
     
  10. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Mijn dochter ging doorslapen na het plaatsen van buisjes (daarvoor elke nacht krijsen en meerdere keren wakker). We wisten niet wat ons overkwam. Met 11 maanden geholpen en na haar eerste verjaardag sliep ze klokje rond.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  11. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    troost je, met 7 maanden was ik er ook iedere paar uur uit nog ;)
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  12. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Mijn zoontje werd tot 5 maanden ieder uur wakker. Toen ben ik aan de slag gegaan met het boek Baby in een droomritme van Stephanie Molenaar. Sindsdien slaapt mijn zoontje (inmiddels 10 maanden) aan een stuk door van 19:00 tot 6:30. Hierdoor heb ik wel geleerd dat slaap meer maakbaar is dan ik in eerste instantie dacht. Het valt mij ook op aan de reacties hier dat veel moeders het maar gewoon “accepteren”. Ik kon niet meer na 5 maanden ieder uur onderbroken te worden in mijn slaap.
    Het boek heeft enorm veel handvatten en inzicht gegeven over babyslaap. Ik heb alle slaapassociaties afgeleerd, zodat hij zelfstandig leerde inslapen. Ik heb gebruik gemaakt van zijn natuurlijke hormonen om het beste de slaap te vatten. De dutjes overdag waren ook belangrijk. Hij deed alleen hazenslaapjes, maar dat moest toch echt langere slaapjes worden. Toen die beter gingen ging hij snachts ook doorslapen. Het is een “slaaptraining” zonder te laten huilen en dat sloot erg bij mij aan.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  13. Archie83

    Archie83 Actief lid

    23 nov 2019
    407
    234
    43
    Present!

    zoontje is 17 maanden en heeft nog geen nacht in z’n leven doorgeslapen. De keren dat hij een uur of zes achter elkaar sliep zijn op 1 hand te tellen. Gemiddeld 1-5 keer wakker per nacht. Krijgt ook nog een of twee (super verdunde) flesjes. Tsja, als het werkt...

    Dochter sliep door met 6 weken en vanaf 9 maanden klokje rond. Deed niks anders dan bij zoon.

    Het komt goed!
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  14. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Js alleen werkt het echt niet bij iedere baby hoor, dat heb ik ook van slaapcoaches zelf begrepen. En jemoet er de tijd voor hebben, andere (schoolgaande) kinderen en werk kunnen al roet in t eten gooien bijv.

    Maar ieder uur zou ik ook erg vinden idd, zo erg is t hier nier gelukkig!
     
  15. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Ik geloof ook wel dat het niet bij iedereen werkt, maar als men het niet probeert weet je het nooit natuurlijk :D hier een echte life saver geweest in ieder geval. Soms zit het echt in de kleine dingen.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  16. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    #36 Ysabella, 22 aug 2020
    Laatst bewerkt: 22 aug 2020
    Och hou op. Hier is hij 3 maanden en komt in de nacht nog om de 3 uur voor een voeding. Hij drinkt ook erg weinig. We bieden hem 120/4 per fles aan maar drinkt eigenlijk vaak maar 80 a 90 cc op soms 100 dus ik heb het idee dat dat ermee te maken heeft. En hij weegt trouwens 6,2 kilo.

    Net kwam hij na 2 uur alweer voor een fles. :eek: Ik ben wel een beetje aan het einde van mijn latei moet ik eerlijk bekennen.
     
  17. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Maar jij hebt het nu over 1 kind. Ik heb er 3. En alle drie totaal verschillende kindjes die ook een andere aanpak nodig hebben. Nachtvoedingen accepteer ik de eerste 1.5 jaar à 2 jaar inderdaad, omdat ik begrijp dat kleine kindjes kleine maagjes hebben en nachtvoedingen simpelweg gezond zijn. Ik lees dat jouw baby elk uur wakker werd? Dat is ook wel erg extreem en gelukkig heb jij een fijne manier gevonden wat voor jullie werkt.
     
  18. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Precies! Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Als het honger is, dan moet je je kindje altijd voeding geven. Voor ons werkte dit enorm goed en bleek dat continue wakker worden dus absoluut geen honger te zijn, simpelweg dat hij niet wist hoe hij zelf verder kon slapen.
     
    sarah28 en Jackie87 vinden dit leuk.
  19. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Hier denk geen reactie waar je blij van wordt :oops:
    Maar mijn dochter is zo ongeveer de eerste 5.5 jaar van haar leven elke nacht wakker geweest, sinds een paar maanden gaat het beter. Bij haar komt het echt door het verwerken wat ze in haar slaap doet, ze is heel prikkelgevoelig en verwerkt dat echt in haar dromen. Sinds ze door corona thuis kwam te zitten begon ze eigenlijk door te slapen, ik denk dus dat dat kwam door minder prikkels. Toen ze weer naar school ging begon het wakker worden weer, maar gelukkig was dat uiteindelijk maar een paar nachten. Sindsdien slaapt ze meer door dan niet, maar toevallig werd ze de afgelopen 2 nachten wel weer wakker met een nachtmerrie.
    Zoon is nu 2 jaar en wel een iets betere slaper, maar die komt sinds zijn geboorte eigenlijk altijd nog voor een nachtfles. Heeft ie het nodig of is het gewoonte geworden, geen idee maar met een fles slapen we weer met 5 min verder, dus die krijgt hij hier nog gewoon.
    Dus nee, doorslapers heb ik niet, maar daarentegen heb ik wel lang- en uitslapers (gem. 12 uur per nacht en in weekenden en vakanties vaak niet voor 8.30 uur wakker), dus daar ben ik wel blij mee en neem het maar voor lief dat er nachten zijn dat ik meerdere keren mijn bed uit moet :rolleyes:
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  20. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Mijn oudste sliep toen ze 4 was eindelijk meestal door, wel had ze vaak rond 23.00 uur dat ze gillend wakker werd met nachtangsten, maar verder sliep ze wel. Maar het naar bed gaan is drama gebleven tot (schrik niet!) ze 13 was! Nu is ze 14 en sinds ongeveer een jaar is het vrijwel alle avonden rustig en kan ze gewoon gaan slapen. Ik breng haar wel nog naar bed en klets dan even met haar, dan voelt ze zich veiliger en kan ze beter slapen.
    Maar tot die tijd ben ik (op ongeveer een avond per maand uitzondering na) elke avond, soms uren, met haar bezig geweest. Altijd huilen, paniek, niet fijn voelen in bed, etc. etc.

    Oké, je wilde geen verhalen horen over babies die met 6wk doorslapen, maar dit verhaal waarschijnlijk ook niet. :p Geeft niet echt hoop hè. Maar ze is wel echt een uitzondering lijkt mij hoor.

    Mijn 2de sliep ook niet snel door, maar vanaf dat ze doorsliep, ongeveer met 8 of 9 maanden is ze altijd prima gaan slapen. ;)
     
    sarah28 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina