proberen zwanger te worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jvk91, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jvk91

Jvk91 Lid

26 jul 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Iedereen,

Mijn vriend en ik willen graag zwanger worden van onze eerste kindje!

Nu heb ik een vraagje:
    Ik ben op 5 juli ongesteld geworden en nu hebben we seks gehad op 10 juli en vandaag om zwanger te worden..
    Nu weet ik niet precies mijn vruchtbare dagen en heb het uitgevogeld op internet om de vruchtbare dagen te bereken en die waren rond de 15 was het begin van de vruchtbare periode en de 20e was dan de dag van de meeste kans.

Kunnen we nu zwanger zijn ??

We gaan de 29e proberen te testen met een vroege zwangerschaptest. Mijn menstruatie is altijd netjes op tijd, bloed vaak 5 dagen.

Spannende tijden!!

Alvast bedankt!!

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Je eisprong vindt zo'n 2 weken na de eerste dag van je menstruatie plaats. In jou geval zou dat dus rond 19juli zijn.. 2 dagen ervoor tot een dag (ongeveer) erna ben je het meest vruchtbaar.

Als ik jou verhaal zo lees heb je niet rondom je vruchtbare dagen seksuele gehad en Is de kans dan ook niet zo groot (mits je regelmatig ongesteld bent)

3. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Waarom heb je maar 2x per maand seks als je zwanger wilt worden? Ik zou de frequentie toch maar op schroeven! Jullie hebben het nu te ver voor en te ver na je vermoedelijke eisprong gedaan, want die is grofweg 2 weken na de eerste dag van je menstruatie.
    Er zijn wel uitzonderingen. Ik ben er een van. Seks gehad op dag 6 en door een reis van mij daarna die maand niet meer en zwanger.

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Allereerst ben je pas gestopt met de pil oid
    Het kan zijn dat je cyclus dan nog erg wisselend kan zijn
    Zoals gezegd 2 x om zwanger te worden is echt te weinig, 2a3 x per week echt het raadzaamste. En vooral tussen 10 en 20e dag na je eerste ongesteldheid ruim gezegd afhankelijk van de lengte van je cyclus

5. Jvk91

Jvk91 Lid

26 jul 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aha okay, we hadden dus meer moeten vrijen! Ik ben nog nooit aan de pil geweest, ik ben zelf 24 en mijn vriend is 25. We zijn nu 8 en half jaar samen.

Toch lwes ik verhalen van vrouwen die zelfs zwanger zijn heraakt na 1 keer vrijen en ook nog niet eens in hun vruchtbaarste periode.

Vorige maand hebben we het ook geprobeerd, maar test was helaas negatief.

Mijn moeder kon ook niet gemakkelijk zwanger raken, op haar 35ste kreeg ze mij nadat ze al de moed hadden opgegeven. Ze was begonnen op haar 38ste om zwanger te raken.

Zou dit ook in de geenen kunnen zitten ??

6. Jvk91

Jvk91 Lid

26 jul 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn menstruatie is altijd op tijd.. bijv als ik op 5 juli ongesteld ben , zou ik rond 2 a 4 aug ook weer ongesteld worden.. mist het nu mag lukken..

7. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Je verhaal is helemaal niet samenhangend hoor. Je moeder kreeg jou toen ze 35 was en is begonne met zwanger worden op haar 38e...
    Verder idd eerst inzicht krijgen in je cyclus en signalen van je lichaam herkennen (opgepast zs symptomen lijken heel fel op aankomende ms)
    Succes alvast

8. Jvk91

Jvk91 Lid

26 jul 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt! Sorry 38ste moest 28ste zijn.

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Probeer niet uit te gaan van kalenderdatum maar de dagen van je cyclus te tellen, de eerste dag van je cyclus is de 1e dag van je ongesteldheid,
    Dat geeft een beter inzicht van wanneer ongeveer je eisprong is ( gemiddeld rond cyclusdag 14)

De kans dat je van 1 x vrijen zwanger wordt is zo minimaal klein, zeker buiten je vruchtbare periode, vergelijk het met een prijs te winnen in de staatsloterij.

Op je vraag is moeilijk zwanger worden erfelijk, nee over het algemeen niet, uitzonderingen daar ( waar je denkt aan erfelijke genetische afwijkingen bij de aanleg van de vrucht) waar je nu echt helemaal nog niet vanuit moet gaan. Er zijn genoeg moeders die er naar hoefte te kijken en zwanger waren en dochters tot ivf moesten gaan, en andersom.

Als je net begint met zwanger worden, zal ik vooral gewoon genieten van elkaar, 2-3 keer per week vrijen, zonder er enkele nadruk op te leggen. Gemiddeld is 70-80% van de stellen binnen een jaar zwanger thja dat kan in de eerste maand zijn maar dus ook pas in de 11e maand

Succes!! En hoop dat je snel zwanger mag zijn

Deel Deze Pagina