Late eisprong en nu al een gelopen race?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cato1979, 21 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cato1979

Cato1979 Actief lid

22 okt 2012
    273
    1
    0
    Hoi meiden,
    Na de bevalling van onze eerste is mijn cyclus redelijk snel op orde gekomen. Afgelopen maanden trouw een cyclus van 28 dagen. Nu wist ik uit onderzoekn bij de 1e dat ik een late eisprong heb (dag 18). Maar afgelopen maand dacht ik: ik test het 1x met de digitale van CB. Enfin eisprong was op dag 21!. Toen kreeg ik voor t eerst een smiley. Daarna waren mijn tests op dus ik ga er vanuit: dag 21 en 22 dus de vruchtbaarste dagen gehad. Oftwel afgelopen zondag en maandag. Flink geklust uiteraard :).

Volgens de planning zou ik dan vandaag weer ongesteld moeten worden.
    Nu had ik vrijdag ineens echt een flink krampgevoel alsof ik ongesteld moest worden. Wat ik kreeg was rozig slijmverlies en sindsdien bruinig sluim/bloedverlies. Maar absoluut niets wat op een menstruatie lijkt zoals anders. Dus: flink helderrood bloedverlies.

Compleet zinloos en overbodig vanochtend een Action ZW Test gedaan en niets te zien natuurlijk.
    Hebben jullie enig idee of dit nog iets kan worden? Ik was zelf wel verbaasd over die kramp vrijdag en ik heb altijd voordat ik ongesteld word even bruin bloedverlies maar binnen afzienbare tijd wordt het dan helderrood. Ik voel verder echt nog geen zwangerschapssymptomen en volgens mij zou dat ook nog niet echt kunnen.

Wat denken jullie?

2. Cato1979

Cato1979 Actief lid

22 okt 2012
    273
    1
    0
  3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Innesteling vindt plaats tussen 6dpo-10dpo. Een luteale fase van minder dan 10 dagen is problematisch. Op hoeveel dpo zit je nu?

4. Cato1979

Cato1979 Actief lid

22 okt 2012
    273
    1
    0
    Fijn dat je reageert, dank! Ik had dus vorige week zondag voor eerst een positiev CB digitale ovulatietest. Daarna waren mijn tests op (dacht niet dat eisprong zo laat zou zijn namelijk). Dus laten we zeggen dat maandag dan ook groen licht zou zijn geweest dan ga ik tellen vanaf de dinsdag dus 6 DPO dan....

5. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Misschien begrijp ik het verkeerd.. maar het is logisch dat je zwangerschapstest negatief is. Het eitje is dan nog niet eens ingenesteld en dus geen hcg aanwezig. Ik zou nog een week afwachten.
    Edit: Hoe kom je bij de berekening dat je vandaag ongesteld zou moeten worden?

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dan zou nu net de innesteling beginnen. ;) je kunt over 5/6 dagen testen.

7. Cato1979

Cato1979 Actief lid

22 okt 2012
    273
    1
    0
    Hihi ja ik weet dat t nergens op sloeg dat testen maar ja..ok maar nog even geduld dus...maar dat bruinverlies zou dan kunnen komen door een innesteling of is dat zelfs erg positief bedacht? Of denkt mijn lichaam: normaal word je nu ongesteld en dan ist even van slag ofzo? Ik blijf t namelijk vreemd vinden omdat ik nooit langer dan een dag bruinverlies of roze slijm heb (sorry voor de plastische uiteenzetting)

8. Cato1979

Cato1979 Actief lid

22 okt 2012
    273
    1
    0
    Waarschijnlijk loopt dit allemaal uit op niets maar even het vervolg: had dus op 14 juni een 1e positieve CB ovulatietest. Dat was op CD 21...
    Wat volgde was geen echte menstruatie zoals ik die gewend ben maar een paar dagen licht bruin en helder bloedverlies. Nu op de 27e, een dag of 12 na de eisprong denk ik testte ik vanochtend omo wit met een action test.

Maar op de een of andere manier zou ik gewoon zweren dat ik zwanger ben. Bij mijn eerste zwangerschap had ook in week 4 of 5 het mega honger gevoel/gat in mijn maag zoals ik dat nu heb. Gisternacht in bed had ik een mega mega honger gevoel, geen snack trek maar echt zo'n diep gevoel. Maar ja. Als ik nu nog niet eens een licht streepje heb, kan dot dan uberhaupt wel iets zijn? Die maag dat is iets wat ik echt nooit heb. Ik herken het dus echt van mijn eerste zwangerschap. Ik ben ook niet ziek. Ik denk gewoon dat ik zwanger ben alleen is dat volgensde test niet zo! HELP!

9. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    Action schijnt veel hcg nodig te hebben misschien een kruidvat 2v5 proberen

10. Cato1979

Cato1979 Actief lid

22 okt 2012
    273
    1