late eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jozien, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jozien

jozien Actief lid

25 mei 2010
    282
    0
    0
    Zorgcoordinator bij mensen met een verstandelijke
    gelderland
    Dag allemaal,

ik zit met een vraag ik heb een cyclus van 28 tot 32 dagen maar mijn eisprong wisselt van dag 20 tot 23. Deze maand geloof ik zelfs dat hij heel laat was rond dag 29 (allemaal met ovulatietesten)
    Ik ben nu ook nog niet ongesteld geworden, zit op dag 32. Maar dat zal nu wel later worden ivm de late eisprong.

Zijn er hier mensen die toch zwanger geworden zijn met zo'n rare cyclus? Vinden jullie dat ik naar de huisarts moet gaan hiermee?
    Wij zijn nu 7 maanden aan het proberen.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een late eisprong is in principe niet erg, daar kun je gewoon mee zwanger worden. De eicel is niet van mindere kwaliteit.

Maar de periode tussen je eisprong en je menstruatie (luteale fase) moet wel lang genoeg zijn, minimaal 10 dagen. Anders word je baarmoederslijmvlies te snel afgebroken en wordt de innesteling bemoeilijkt. Dus dat is wel iets wat je in de gaten moet houden. Zit je elke keer standaard beneden de 10 dagen, dan even naar je huisarts.

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik vind je cyclus helemaal niet zo raar. Als jij altijd tussen de 28-32 dagen ongi word is dat prima! Zo als nu heb je een keer een uitschieter, maar dat hoeft ook niet erg te zijn. Wie weet is ie volgende ronde weer normaal.

Zie mijn onderschrift, dat waren pas rare cyclussen en het is zelfs daarmee gelukt zwanger te worden!

Zou het dus eerst even aankijken voordat je naar de HA gaat. Die zal je nu nog niet willen helpen denk ik.. Succes!

4. jozien

jozien Actief lid

25 mei 2010
    282
    0
    0
    gelderland
    Bedankt dames,

zit me weer druk te maken om niets waarschijnlijk, maar ja je weet het he? als je iets graag wil..

5. 1985

1985 Actief lid

29 mrt 2010
    274
    1
    0
    hey hoi,

ik had een regelmatige cyclus, maar ben er van de week achter gekomen dat mijn eisprong veel later gekomen is. ga nu ook van 29 dagen naar deze maand 34.

groetjes

6. mcflurrie

mcflurrie Lid

9 jun 2010
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi!
    ik heb ook een cyclus die alle kanten opgaat.Van 30 dagen naar 36 dagen. Deze maand had ik nogal wat spanningen en dmv ovu-testen zit ik vandaag ( dag 25 ) in mn vruchtbare dagen!
    je eisprong kan door van alles worden uitgesteld, daarom houdt ik altijd mijn cervixslijm goed in de gaten!

groetjes

7. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb de vorige maand rond dag 19/20 een eisprong gehad en was inderdaad ook wat later ongesteld. Nu op dag 17 en voel nu ook steekjes, dus gok dat ik weer iets later dan de 1e maanden m'n ei heb... Ik hoor ook wel eens dat het ook kan zwanger worden met een LF van 8 dagen...

8. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.726
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik heb ook een onregelmatige eisprong(meestal laat)en was destijds binnen 2 maanden zwanger van mijn dochter.
    De 2e laat helaas alweer 8 jaar op zich wachten...
    Bij onzekerheid gewoon naar je HA gaan.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ook een lange onregelmatige cyclus met late eisprong EN luteale fase van 10/11 dagen!
    Eerste keer zwanger was nog eerder dan gepland ermee te beginnen.
    Nu ben ik zeer wrs weer zwanger bij een cyclus van 50 dagen en eisprong op dag 40!!

10. jozien

jozien Actief lid

25 mei 2010
    282
    0
    0
    gelderland
    nou als ik dit allemaal zo hoor, heb ik niets om bang voor te zijn. We gaan het gewoon nog even proberen. Ik kan over een paar maanden altijd nog naar de huisarts, we zijn tenslotte nog geen jaar bezig.

Bedankt voor al jullie reacties iig.

11. music4life

music4life Niet meer actief

hier een vraagje van mij! ik heb vorige weekeind mn eisprong gehad! zondag om precies te zijn.. nu heb ik net wat bloedverlies gehag slijmerig.. heb wel ongi gevoelens,,zal ik ongi worden 8 dgn na eisprong

12. jozien

jozien Actief lid

25 mei 2010
    282
    0
    0
    gelderland
    Ja dat kan na 8 dagen wel ongesteldheid zijn. Of misschien innestelingsbloeding?:)

13. music4life

music4life Niet meer actief

maar dan is mn luteale fase toch te kort?! hmm naja afwachten maar, ik hoop echt een innesteling duimen duimen

14. jozien

jozien Actief lid

25 mei 2010
    282
    0
    0
    gelderland
    ja je luteale fase is wel iets te kort dan, 10 dagen is eigenlijk de grens. Maar ze zeggen dat het wel mogelijk is hoor! Een eindje nestelt soms eerder in. Ik heb dit probleem soms ook dat ligt aan mijn cyclus, die verschilt elke keer weer.

Deel Deze Pagina