Late eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gemmajansen, 1 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemmajansen

    3 feb 2006
    39
    0
    0
    Vlaardingen
    ik heb deze cyclus een late eisprong gehad, pas op dag 21. (ik heb een ovulatietest gedaan en merkte het aan mijn cervixslijm) Mijn cyclus is normaal gesproken zo'n 28 dagen. Kan ik nu toch zwanger worden of zit er dan te korte tijd tussen innesteling en (evt) menstruatie?

    Volgens mij was mijn eisprong bij mijn eerste zwangerschap ook vrij laat, omdat ik pas na 9 dagen overtijd een positieve zwangerschapstest had. Ik heb toen geen ovulatietesten gebruikt, maar nu wel.

    Wie weet hier wat meer over? En als dit onderwerp al eerder aan de orde is gekomen, waar kan ik dit dan vinden?
     
  2. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ik ben ook erg benieuwd... Ik had toevallig ook rond de 21ste pas mijn eitje (cervixslijm, kramp). En 2 dagen voor NOD rozeverlies gehad maar een halve dag. Het is allemaal zo lastig he... Maandagochtend getest, negatief.
     
  3. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Een eitje heeft toch wel 10 dagen nodig om te nestelen enz.
    Een luteale fase (de fase na de eisprong) is eigenlijk wel erg kort.
    Misschien heb je dit keer een langere cyclus..

    Misschien deze keer even afwachten?

    groetjes
     
  5. Amira

    Amira Actief lid

    30 jan 2006
    230
    0
    0
    Ik had vorige cyclus ook mijn eisprong op dag 21, maar ben gewoon op dag 29 og geworden. Mijn cyclus is altijd netjes op tijd, 28/30 dagen.

    Het kan wel.
     
  6. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    nou zit ik me dus af te vragen of mijn NOD wel klopt, want volgens mij is mijn eisprong nu al (of net geweest), maar mijn normale cyclus duurt toch echt minimaal 38 dagen, dus de regel twee weken voor je NOD gaat ook niet altijd op, of sla ik de plank nu heel erg mis?

    lekker verwarrend allemaal :(
     
  7. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Neeltje, die regel hoeft idd niet altijd op te gaan. Met ovutesten of tempen weet je in ieder geval wanneer je je eisprong hebt...
    Lastig he!
     
  8. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ja is zeker lastig, ik ga denk ik ook volgende ronde kijken met ovulatie testen, voor mijn gevoel heeft dat deze ronde geen zin meer

    hoop eerlijk gezegd dat het niet meer nodig zal zijn en dat ik toch op mijn lichaam en gevoel kan vertrouwen

    we zullen het binnen zo'n 27 dagen weten
     
  9. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik duim voor je! Is wel balen zo'n lange cyclus zeg....
     
  10. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    het went
     
  11. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ik ben sinds november bezig en heb, op 1 keer na, altijd een cyclus van 28 a 29 dagen gehad. Nu had ik de laatste keer een cyclus van 34 dagen, daar heb ik de banner nu ook maar op ingesteld. Ik heb mijn eisprong niet gevoelt of gemerkt, dit heb ik voorheen ook nog nooit gevoelt. ik lees vaak dat anderen dat wel voelen?
     
  12. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik heb iedere maand rond de zelfde dagen een soort lage buikpijn, krampen in mijn baarmoeder/eierstokken dit komt en gaat bij mij en na deze dagen is dat gevoel ook weer weg.

    ik denk dat dit mijn eisprong is omdat alles dan verder ook klopt w.b. de billingsmethode.

    maar ik heb hier ook al andere ervaringen gehoord
     
  13. gemmajansen

    3 feb 2006
    39
    0
    0
    Vlaardingen
    Ik heb helaas of niet ;) , geen buikpijn tijdens mijn ovulatie. Gelukkig werkt bij mij de ovulatietest... Alleen hopen dat ik op tijd was, want je weet dat nog niet precies wanneer de eisprong is, las ik...Succes allemaal!
     
  14. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    nou gemma, klinkt goed hoor wanneer ga je testen?
     
  15. gemmajansen

    3 feb 2006
    39
    0
    0
    Vlaardingen
    Ik wacht nog maar even, de vorige keer testte ik eerst ook negatief! Na 9 dagen was ie wel positief.

    Ik hoop dat ik zo lang kan wachten...:)
     
  16. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
  17. gemmajansen

    3 feb 2006
    39
    0
    0
    Vlaardingen
    Rommelende darmen, en nog steeds niet ongi. (de banner klopt overigens niet helemaal. m'n laatste cyclus was 27 dagen en startte op 2 fbr)

    Ben zo benieuwd!
     
  18. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Maar heb je al een test gedaan??

    Ik duim voor je hoor.

    Elina
     
  19. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik ook!!!, succes meid
     
  20. Shirin

    Shirin Actief lid

    16 feb 2006
    110
    0
    0
    ICT
    Nederland
    Hoi,

    Ik voel mijn eisprong ook altijd, het is een zeurderig gevoel in je buik. als ik dan naar de wc ga dan zie ik het rekbare slijm op de wc papier.

    Sinds ik gestopt ben met de pil houd ik die dagen bij, en volgens mijn lichaam (rekbare slijm + buikpijn) heb ik mijn eisprong rond de 20e dag van mijn cylus.
    Ik ben 10 dagen na de eisprong ongi geworden wel kort (1 1/2 dag of zo) moet nog ontpillen denk ik.
     

Deel Deze Pagina